Philips Stadion

Goodfella

Assistent Coach
Het topic met betrekking tot ons Philips Stadion!

Het WK 2018: Nederland en België hebben zich samen opgegeven om dit geweldige evenement binnen te halen. De FIFA besluit, als ik het me goed herinner, aan het eind van 2009. PSV heeft al meerdere keren naar buiten gebracht dat het 't stadion uit wil breiden. Hier een artikeltje:

Het Philips Stadion wordt zeer waarschijnlijk uitgebreid naar circa 45.000 plaatsen. Dit met het oog op het WK van 2018, wat Nederland en België willen organiseren. "Maar we moeten oppassen."

Het huidige stadion van PSV biedt plaats aan 35.000 toeschouwers. Niet meer genoeg, zo vindt de club. "We bekijken daarom de mogelijkheid om uit te breiden", aldus stadionmanager Frank Wijnveld tegenover ELF Voetbal. "Het onderzoek of het constructief haalbaar is, hebben we positief afgesloten. De bedoeling is de bestaande bouw aan drie zijden door te trekken. De Zuidtribune blijft intact."

Het gevaar is dat PSV de stoeltjes niet bezet krijgt. "Daarom wordt er nu grondig onderzoek verricht naar het achterland", aldus Wijnveld. "We moeten zien te voorkomen dat voor één evenement alles op z'n kop wordt gezet en we daarna het stadion niet meer vol krijgen. Wij willen geen Juventus worden, dat haar wedstrijden in een halfgevuld Delle Alpi speelde."

Wanneer wordt besloten hoeveel stoeltjes erbij komen? "We voelen een positieve druk, omdat Nederland en België voor het eind van het kalenderjaar helder willen hebben wat we doen. Tegen die tijd moeten wij een beslissing hebben genomen." Bouw van een nieuw stadion is uitgesloten. "Een onderzoek in samenwerking met de gemeente wees uit dat dát voor niemand voordelig is."
Bron: ELF Voetbal
 
Aangezien er nog geen topic is m.b.t. nieuwtjes aangaande ons prachtige stadion, hebben we die maar even in elkaar geflanst.

Het WK 2018: Nederland en België hebben zich samen opgegeven om dit geweldige evenement binnen te halen. De FIFA besluit, als ik het me goed herinner, aan het eind van 2009. PSV heeft al meerdere keren naar buiten gebracht dat het 't stadion uit wil breiden. Hier een artikeltje:


Bron: ELF Voetbal

Dit is een recent artikel, om precies te zijn van vandaag.

Zal mooi zijn, een groter stadion. Zelf hoop ik nog dat over 5-10 jaar er een nieuw voetbalstadion staat, eentje waar 60.000 mensen in kunnen. Ergens in de binnenstad, naast de Mac. ofzo:D.

We zullen een voorbeeld moeten gaan nemen aan Shakthar Donetsk. Kleine club, maar weliswaar veel geld. Ik zou het geweldig vinden als een of andere Chinese of Russische geldschieter bij ons neerkwam.
En aankomend seizoen de Europa League winnen!
Met fantastisch beleid en een goede Fred Rutten zie ik dit wel gebeuren, maar dan moet er wel verandering komen. PSV staat namelijk al 5 jaar stil.
 
Zal mooi zijn, een groter stadion. Zelf hoop ik nog dat over 5-10 jaar er een nieuw voetbalstadion staat, eentje waar 60.000 mensen in kunnen. Ergens in de binnenstad, naast de Mac. ofzo:D.

We zullen een voorbeeld moeten gaan nemen aan Shakthar Donetsk. Kleine club, maar weliswaar veel geld. Ik zou het geweldig vinden als een of andere Chinese of Russische geldschieter bij ons neerkwam.
En aankomend seizoen de Europa League winnen!
Met fantastisch beleid en een goede Fred Rutten zie ik dit wel gebeuren, maar dan moet er wel verandering komen. PSV staat namelijk al 5 jaar stil.

60.000 stoeltjes is way too much. Als je goed leest dan zie je dat PSV allerminst zit te wachten op een Delle Alpi-effect: duizenden zitplaatsen die niet bezet zijn. Dat komt de sfeer ook niet ten goed. Ik denk dat je met 45.000 plaatsen genoeg hebt voor PSV. 50.000 Zou héél misschien nog lukken (afhankelijk van sportieve successen en een goede marketing), maar in theorie zou dat op dit moment waarschijnlijk al teveel van het goede zijn.
 
Zou mooi zijn als het wordt uitgebreid naar 45.000, verwacht dat PSV dat nog wel vol krijgt. Maar het moet wel op een mooie manier uitgebreid worden...
 
45.000 is precies genoeg. Met meer zit het niet vol en met minder heb je nog steeds mensen die geen seizoenskaart kunnen krijgen.
 
45.000 is inderdaad precies genoeg, meer krijgen we toch niet gevuld. Maar ik vind wél dat die uitbreiding er nu echt moet komen. Je hoort overal dat clubs gaan uitbreiden, door heel Nederland. Iedereen toont ambitie op dat vlak, en PSV absoluut niet. Die instelling ten opzichte van het stadion is iets waar ik me al tijden aan stoor.
 
Volgens mij had Bacchus ook ergens gelezen dat een kunstgrasmat dan een optie zou kunnen worden. Lijkt me ook een goede ontwikkeling, hoewel de geur van vers gras gemist zal gaan worden.
 
Volgens mij had Bacchus ook ergens gelezen dat een kunstgrasmat dan een optie zou kunnen worden. Lijkt me ook een goede ontwikkeling, hoewel de geur van vers gras gemist zal gaan worden.

Dat heb ik pasgeleden ook ergens voorbij zien komen ja. Er is eigenlijk maar één reden waarom ik kunstgras zou willen: dan zijn we éindelijk van Kromkamp af, die weigert namelijk pertinent om op kunstgras te voetballen. Nee, laat die fantastische écht grasmat maar liggen in het Philips Stadion. :cool:
 
Klopt dat van de kunstgrasmat staat ook in ELF Voetbal, dat komt omdat echt gras luchtcirculatie nodig heeft (zoals je ziet in de Arena, daar is het gras zwaar k*t), doordat het Philips Stadion eerst open hoeken hadden die ze dicht wilden maken met tribune hadden ze bedacht om soort van lamellen te doen achter de tribunes in de hoeken, als ze speelden waren deze dicht, als het stadion leeg was zetten ze deze open zodat de lucht kon circuleren in het stadion wat goed was voor het gras... Doordat de lamellen 'ouder worden' en niet helemaal goed meer werken en veel onderhoud vragen zeggen ze dat door de huidige technieken kunstgras veel voordeliger is... Maarja, dit kan je natuurlijk best doen, in eerste instantie zullen er vast wel wat mensen tegen zijn maar eens komt de tijd dat elke club eraan moet geloven...
 
45.000 zitplaatsen is zoals eerder aangegeven precies genoeg. Er zijn inderdaad veel mensen die maar geen seizoenskaart kunnen bemachtigen. Dat zijn er een hoop, dat is duidelijk te merken, maar 10.000 zijn het denk ik nog niet, maar goed met 45.000 plaatsen en toch altijd een 42.000 man aanwezig zou ik nog meer dan tevreden zijn, wanneer er dan weer meer interesse komt heb je nog wat plaatsen overschot en moet je niet meteen weer gaan bijbouwen. Wel lijkt het me belangrijk om kampioen te worden. Je moet er aan denken dat er de voorgaande jaren ook successupporters in het stadion zaten, als we enkele jaren geen kampioen worden zou ik wel eens benieuwd zijn hoeveel plaatsen er gemiddeld per wedstrijd minder verkocht worden.
 
45.000 is mooi, kijk naar Twente, die hebben er dadelijk al 40.000.
Maar daar wil ik wel eens zien of ze dat vol krijgen, Eindhoven heeft veel support uit de omgeving maar er wonen hier ook meer mensen dus het zou mogelijk moeten zijn, echter de resultaten en toegangsprijs kunnen ook bepalen hoe vol het zit.
 
niet zo voorzichtig psv

Over dat artikel waarin Wijnveld wordt geciteerd: ik vind hem wel erg voorzichtig. 45000 is voor PSV toch niet over de top!? Kijk als je over 60 gaat beginnen dat zou hij gelijk hebben, dat krijg je niet vol. Maar 45 is toch mooi. Ik heb er natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, maar voor mijn gevoel is dat precies mooi en zul je echt nog af en toe snel moeten zijn met een mooie cl wedstrijd ofzo. Dat is (was) nu toch ook vaak in 1 dag verkocht. Nou laat dat in de toekomst in 2 dagen zijn.... Niet zo voorzichtig PSV!!
 
Wat overigens ook een voordeel is, ze willen naar de 45.000 maar dat willen ze doen door slechts 3 kanten van het stadion te verhogen, dus als ze over bijv. 5 jaar willen uitbreiden dan hoeven ze enkel die laatste kant te verhogen en is verdere uitbreiding dus sowieso mogelijk, als je nu gelijk alle 4 de kanten gaat ophoge (waarmee je dus ook het dak moet aanpassen ed.) zou je dat bij een volgende uitbreiding weer moeten doen en is de kans er dat het teveel gaat kosten of misschien niet eens mogelijk is. Het plan wat er tot nu toe beschreven is lijkt me ideaal, op deze manier wordt het ook makkelijk als je in de toekomst misschien wel naar 50.000 wil uitbreiden..
 
Een geheel nieuw stadion van 50000 toeschouwers aan de rand van de stad aan de Helmondse kant van Eindhoven, als het failliete rotterdam een nieuw stadion van bijna 600 miljoen euro plus 400 miljoen aan infrastructuur kan krijgen. WAAROM WIJ DAN NIE, zoals het nieuwere stadion van Gladbach (52000) met 10000 parkeerplaatsen er om heen, waar PSV 3 jaar geleden vriendschappelijk heeft gespeeld.
zie google afbeeldingen: borussia-park of op(Wikipedia)

Dit stadion kostte slechts 85 MILJOEN EURO

De verbouwing kost misschien wel net zoveel of meer
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Een geheel nieuw stadion van 50000 toeschouwers aan de rand van de stad aan de Helmondse kant van Eindhoven, als het failliete rotterdam een nieuw stadion van bijna 600 miljoen euro plus 400 miljoen aan infrastructuur kan krijgen. WAAROM WIJ DAN NIE, zoals het nieuwere stadion van Gladbach (52000) met 10000 parkeerplaatsen er om heen, waar PSV 3 jaar geleden vriendschappelijk heeft gespeeld.
zie google afbeeldingen: borussia-park of op(Wikipedia)

Dit stadion kostte slechts 85 MILJOEN EURO

De verbouwing kost misschien wel net zoveel of meer

Een nieuw stadion op de huidige locatie is niet mogelijk. De enigste reële optie is een uitbouw tot rond de 45.000 plaatsen, daar ik vind dat PSV niet uit de Mathildelaan moet vertrekken. Daar ligt de historie van PSV, dat is een stukje sentiment. Met een geheel nieuw stadion, buiten de stad, verkoopt PSV een stuk van haar ziel.
 
In de binnenstad is duidelijk niet meer van deze tijd en met het oog op het WK2018 al helemaal niet meer, stil staan is achteruitgang.
De Binnenstad heeft niet de faciliteiten van een buitengebied.
Kijk naar Arsenaal, B.Munchen, maar ook Vitesse, Ajax, Nac, Roda,AZ Groningen.
Traditie daar moet je overheen kunnen stappen, wil je vooruit
 
In de binnenstad is duidelijk niet meer van deze tijd en met het oog op het WK2018 al helemaal niet meer, stil staan is achteruitgang.
De Binnenstad heeft niet de faciliteiten van een buitengebied.
Kijk naar Arsenaal, B.Munchen, maar ook Vitesse, Ajax, Nac, Roda,AZ Groningen.
Traditie daar moet je overheen kunnen stappen, wil je vooruit

Onzin. Kijk naar Real Madrid, Barcelona, Liverpool etc. Daar komt bij dat ik clubs als AZ, Vitesse, Ajax, Nac en Roda JC géén clubs vindt die een graadmeter zijn voor het niveau waar PSV naar streeft. Ajax is al jaren niet meer het Ajax van wat het ooit was. Sinds het vertrek uit 'De Meer' zijn de resultaten bedroevend en de antiphatie jegens Ajax enkel gegroeid. Daar komt bij dat PSV aan een stadion met 45.000 plaatsen meer dan genoeg heeft om de komende 15jaar vooruit te kunnen. Waarom zou je dan een geheel nieuw stadion gaan bouwen, wat énorm veel geld zal gaan kosten voor PSV begrippen, wat dan meer zitplaatsen heeft en een verlaten indruk zal maken tijdens wedstrijden, omdat niet alle stoeltjes bezet zijn?
 
Jongens, voorlopig komt er géén nieuw stadion.
Jan Reker, de RvC en de rest van de comissie heeft in overleg met Gemeente Eindhoven besloten dat het voor beide partijen niets oplevert.
Er is wel een grote kans dat het stadion uitgebreid word.

Aan de ene kant jammer, want ik zou het wel leuk vinden een paar x in een seizoen in een monsterstadion zitten (tja, ik heb geen seizoenskaart:().
Maar aan de andere kant, ik hou van het Philips Stadion.:D
 
Volgens mij kan je niet goed lezen, slechts 85 miljoen voor 54000 toeschouwers, het hoeft honderden miljoenen te kosten zoals de arena en de nieuwe kuip. 45000 ook goed wordt zelfs goedkoper als 85 miljoen, was maar een voorbeeld het Borussia-Park.(kijk eens op wikipedia)
Over vergelijken gesproken, je wilt PSV vergelijken met Wie: Barcelona, Real en Liverpool. (Philips betaald 10 tot 12 miljoen per jaar) Dream ON.
Sta eens met beide voeten op de grond, je mag blij zijn, dat we af en toe een uitschietertje hebben in Europa, maar eerst moeten we de nationaal weer gaan presteren.
Graadmeters daar gaat het niet om, facaliteiten om het stadion, waarom gaan veel clubs en er volgen er steeds meer naar het buitengebied, centrum minder mogelijkheden veel duurder, en niet om er slechter van te worden.
Het hoeft ook niet van vandaag op morgen, over 5 tot 10 jaar, eens houdt het op,op de Mathildelaan .
 
Volgens mij kan je niet goed lezen, slechts 85 miljoen voor 54000 toeschouwers, het hoeft honderden miljoenen te kosten zoals de arena en de nieuwe kuip. 45000 ook goed wordt zelfs goedkoper als 85 miljoen, was maar een voorbeeld het Borussia-Park.(kijk eens op wikipedia)
Over vergelijken gesproken, je wilt PSV vergelijken met Wie: Barcelona, Real en Liverpool. (Philips betaald 10 tot 12 miljoen per jaar) Dream ON.

Ik denk allemaal dat jij degene bent die er geen snars van begrijpt... Als je het hebt over die drie clubs die ik noemde, had ik het over clubs die net als PSV een schitterend stadion in het centrum van hun stad hebben. Daarnaast begon jij met de vergelijking tussen PSV - Arsenal (niet Arsenaal trouwens ;) )en Bayern München.


Sta eens met beide voeten op de grond, je mag blij zijn, dat we af en toe een uitschietertje hebben in Europa, maar eerst moeten we de nationaal weer gaan presteren.

Hallo! Wakker worden, we hebben het over het Philips Stadion, niet over (inter)nationaal presteren.

Graadmeters daar gaat het niet om, facaliteiten om het stadion, waarom gaan veel clubs en er volgen er steeds meer naar het buitengebied, centrum minder mogelijkheden veel duurder, en niet om er slechter van te worden.
Het hoeft ook niet van vandaag op morgen, over 5 tot 10 jaar, eens houdt het op,op de Mathildelaan .

Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden in de binnenstad van Eindhoven, ook voor PSV. Als je alleen al kijkt naar het aantal faciliteiten die het Philips Stadion herbergt. Heb jij het DSB-Stadion al wel eens van dichtbij bekeken? Mooi stadion, maar kijkend naar de faciliteiten is het een stuk minder dan het Philips Stadion. Dat, terwijl het DSB-Stadion toch echt buiten de bebouwde kom ligt (om precies te zijn pal langs de snelweg, het is maar net wat je gezellig vind om te doen na een wedstrijd: de kroeg in het centrum induiken of je levensmoeheid te testen door te kijken hoe snel je de snelweg over kunt steken...).

Er zijn voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat een compleet nieuw stadion, búiten de oorspronkelijke locatie niet goed bevallen is. Vaak wordt het zelfs gemeden. Kijk naar het nieuwe stadion van Liverpool: ze houden het express in dezelfde buurt als waar Anfield nu ligt. Het nieuwe stadion van Arsenal móest er simpelweg komen, omdat Highbury te oud was en de ambities van Arsenal niet meer kon volgen. Twee heel verschillende gevallen, maar het komt wel op hetzelfde neer: ze blijven het liefst zo lang mogelijk in de oude, vertrouwde omgeving. Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat jij nooit Commercieel Directeur wordt van PSV, aangezien ik PSV het liefst nooit meer zie vertrekken uit de Mathildelaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan