Peter van Ooijen

Goodfella

Assistent Coach
264_peter-van_ooijen.jpg


Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands
Woonplaats: Rosmalen
Geboortedatum: 16-02-1992
Leeftijd: 19 jaar
Vorige club(s): FC Den Bosch
Favoriete Speler(s): Zidane, Ronaldinho

Teams
'11-'12 Jong PSV
'10-'11 A1
'09-'10 A1
'08-'09 B1
'07-'08 B1
'06-'07 C1
'05-'06 C2
'04-'05 D1
'03-'04 D2
 
Jong PSV-speler Peter van Ooijen (19) heeft donderdag zijn contract bij PSV met een jaar verlengd met een optie voor nog een jaar. In het bijzijn van zijn vader tekende middenvelder zijn nieuwe verbintenis en was na afloop opgetogen met de verlenging van zijn verblijf bij PSV. “Het is fijn om te weten dat PSV vertrouwen in mij heeft”, aldus Van Ooijen.

Over de verwachtingen van het lopende seizoen, alweer zijn negende in het tenue van PSV, was Van Ooijen duidelijk. “Ik blijf keihard werken. Ik zit in een leerproces en elke stap vooruit is er één.” De middenvelder, van 16 februari 1992, speelt al sinds 2003-2004 in Eindhoven toen hij in de D2 begon en daarna alle jeugdelftallen heeft doorlopen. Daarvoor speelde hij bij FC Den Bosch. Hij richt zich nu op de volgende stap in zijn loopbaan.

Het NextGen-toernooi is zo’n stap. Het Europese voetbaltoernooi voor jeugdelftallen, waaraan de A1 van PSV deelneemt, is volgens Van Ooijen een enorm leerzame ervaring voor jonge spelers: “Het NextGen-toernooi is prachtig om mee te maken. Het reizen, het spelen tegen internationale topclubs, de professionaliteit rondom de wedstrijden, het lijkt net de Champions League. Van die ervaringen leer ik erg veel.” Van Ooijen speelt aanstaande dinsdag met PSV A1 de eerste thuiswedstrijd in het NextGen-toernooi. Op De Herdgang is Tottenham Hotspur de tegenstander, aftrap is om 18.30 uur.

contractondertekening_peter_van_ooijen1.jpg
 
Zo, die heeft het gezicht van een winnaar.




Niet dus... :rolleyes:
 
Ik hecht daar niet zo veel waarde aan. Dries Mertens zou met zijn hoge stemmetje en baby face zo auditie kunnen doen voor een rol als Hobbit. Maar volgens mij zijn we met zijn allen heel tevreden over zijn spel. En daarbij zijn Hobbits ook tot grote dingen in staat.
 
Ik hecht daar niet zo veel waarde aan. Dries Mertens zou met zijn hoge stemmetje en baby face zo auditie kunnen doen voor een rol als Hobbit. Maar volgens mij zijn we met zijn allen heel tevreden over zijn spel. En daarbij zijn Hobbits ook tot grote dingen in staat.

Ja hè, zo kan het kleinste wezen grote veranderingen maken. :):D
 
Peter van Ooijen (M)

Kijk, de selectie voor volgend seizoen krijgt een kwaliteits impuls:

VI.NL zei:
PSV heeft het contract van Peter van Ooijen met een jaar verlengd • De twintigjarige middenvelder, die ook naar FC Eindhoven kon, krijgt in de voorbereiding een kans zich te bewijzen
 
Ik heb hem goede wedstrijden zien spelen in Jong PSV. Je moet zo toch ook eens in PSV 1 zien om een gefundeerd oordeel te vellen. En dat laatste komt helaas bij PSV niet zo vaak voor. Ook Depay krijgt z'n invalbeurten en bewijst dat goed te doen. Ze moeten regelmatig de jeugd een kans geven, al is maar voor een half uurtje tegen een mindere tegenstander.
 
Mooi, vind het een goede zaak dat er ieder jaar weer meer jeugdspelers komen vanuit de jeugd. Het beste gewenst Patrick.
 
Toch wel opvallend dat deze jongen opeens zo mee doet. Is me nooit opgevallen als men het over de grootste talenten van onze jeugd had. Maar blijkbaar ziet Dick het wel in hem zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan