Peter van Ooijen

PSV wil talentvol tweetal langer vastleggen

PSV doet een serieuze poging om Peter van Ooijen en Jürgen Locadia langer aan de club te verbinden. Het tweetal kan een contractverlenging tegemoet zien bij wederzijdse interesse.

Van Ooijen (20, foto) ligt nog tot 2013 vast in Eindhoven, terwijl Locadia tot 2014 op de loonlijst staat. Het talentvolle tweetal kan voor twee jaar bijtekenen. Dat bericht Voetbal International.

De talenten worden na afhandeling volwaardig lid van de A-selectie. Locadia maakte vorig seizoen al zijn opwachting voor de hoofdmacht, waar Van Ooijen dat vorige week deed tegen FK Zeta. Hij maakte direct twee doelpunten.

"Ze doen het allebei hartstikke goed en daarom hebben ze van ons een voorstel gekregen om hun contracten te verlengen", vertelt technisch manager Marcel Brands. "Zodra de handtekening is gezet, schuiven ze officieel door naar de kleedkamer van de A-selectie."

Vind het onverantwoord om zo lang te wachten met contractverlenging in het geval van Van Ooijen. En dan ook maar een voorstel doen voor 2 jaar??!! Voor hetzelfde geld zegt hij dikke lul, drie bier, ik ben er aan het einde van het seizoen weg van. Je moet dat soort dingen niet overlaten aan het fatsoen van spelers. Ik zou voor elke jeugdspeler in wie je het ziet zitten als voorwaarde stellen dat ze eerst een nieuw contract tekenen voordat ze überhaupt op stage mogen. Nu laat je ze eerst definitief doorbreken om dan pas aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Niet verstandig. Maar goed, ik hoop dat Locadia en Van Ooijen gaan bijtekenen.
 
Vind het onverantwoord om zo lang te wachten met contractverlenging in het geval van Van Ooijen. En dan ook maar een voorstel doen voor 2 jaar??!! Voor hetzelfde geld zegt hij dikke lul, drie bier, ik ben er aan het einde van het seizoen weg van. Je moet dat soort dingen niet overlaten aan het fatsoen van spelers. Ik zou voor elke jeugdspeler in wie je het ziet zitten als voorwaarde stellen dat ze eerst een nieuw contract tekenen voordat ze überhaupt op stage mogen. Nu laat je ze eerst definitief doorbreken om dan pas aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Niet verstandig. Maar goed, ik hoop dat Locadia en Van Ooijen gaan bijtekenen.

Het probleem is natuurlijk dat je zonder die stage moeilijk kan inschatten of die jongens het in zich hebben om aansluiting te vinden bij het eerste.
 
PSV'er Van Ooijen: "Ik dacht: laat me meetrainen"

Peter van Ooijen is sinds kort een volwaardige speler van het eerste elftal van PSV. Het twintigjarige talent maakte vorige week al zijn debuut in de Europa League en scoorde direct twee keer.

"Ik ben Dick Advocaat heel dankbaar", begint Van Ooijen in gesprek met Voetbal International. "Ik zit nu als volwaardige speler bij het eerste. Dat is weer een belangrijke stap." Een stap die hij bovendien niet zag aankomen.

"Soms dacht ik: Laat me alsjeblieft een keer meetrainen, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik dat bereikt heb na al die jaren', zegt de middenvelder, die aan zijn elfde seizoen bij PSV is begonnen. "Maar aan het eind van het vorig seizoen ging het ineens wel goed."

"Ik kreeg een nieuw, eenjarig contract en Marcel Brands gaf aan de ik me mocht bewijzen in de voorbereiding. In Polen mocht ik meedoen tegen Benfica. Stond ik ineens op het veld met Luisao, Aimar en Cardozo. Ik wist niet wat me overkwam", aldus Van Ooijen.

Leuke verrassing. Is maar goed dat we Henriksen niet gehaald hebben. Nu moet Brands hem snel een verbeterd en meerjarig contractvoorstel doen.
 
Zaakwaarnemer Raiola: Van Ooijen niet tevreden over aanbieding

PSV is al geruime tijd in gesprek met Peter van Ooijen over mogelijke contractverlenging. Vooralsnog naderen beide partijen geen akkoord. Zaakwaarnemer Raiola laat in het Algemeen Dagblad weten dat Van Ooijen niet tevreden is over het aanbod. 'Het ligt flink uit elkaar. Volgende week praten we verder. De intentie is bij PSV te blijven, we praten niet met andere clubs.'

Zou het dan echt alleen over geld gaan?
 
Dat sowieso, maar zolang we de bedragen niet kennen valt er niet te oordelen over de handelswijze. Iedereen wil overal het maximale uit halen.

Inderdaad vervelend dat we niet kunnen inschatten of Van Ooijen te veel vraagt, of dat PSV zelf te laag zit in het aanbod. Wat zou ongeveer het bedrag zijn dat een jongen als Van Ooijen zou moeten krijgen?
 
Inderdaad vervelend dat we niet kunnen inschatten of Van Ooijen te veel vraagt, of dat PSV zelf te laag zit in het aanbod. Wat zou ongeveer het bedrag zijn dat een jongen als Van Ooijen zou moeten krijgen?

100k - 150k + variabel loon per gespeelde wedstrijd?
 
Da's wel een lekker maandsalaris!



:shifty:

Het gemiddelde salaris bij PSV is toch iets van 600-700k. Bij 20 basisplaatsen zou een talent naar 300-400k moeten kunnen gaan, bij volwaardige basisplaats 500k en dan doorgroeien tot max 1 miljoen afhankelijk van de prestaties en bonussen.
 
Het gemiddelde salaris bij PSV is toch iets van 600-700k. Bij 20 basisplaatsen zou een talent naar 300-400k moeten kunnen gaan, bij volwaardige basisplaats 500k en dan doorgroeien tot max 1 miljoen afhankelijk van de prestaties en bonussen.

Ik denk ook dat zo'n jonge gast zo'n 350.000,- per jaar opstrijkt.
 
Ik keek toevallig vanmiddag RKC TV. Toen was er een samenvatting van Jong RKC - Jong PSV (die met 3-2 verloren ging..). Toen hoorde ik dat die spits van jong PSV (help me even, ben de naam kwijt , nmr. 9) zo'n 6 ton per jaar verdient.. WAAROM ZO'N GIGANTISCHE EZEL, DIE ER NIKS VAN BAKT, 6 TON GEVEN PER JAAR? En dan zeker straks zo'n talentvolle speler als van Ooijen laten weggaan in de zomer..
 
Ik keek toevallig vanmiddag RKC TV. Toen was er een samenvatting van Jong RKC - Jong PSV (die met 3-2 verloren ging..). Toen hoorde ik dat die spits van jong PSV (help me even, ben de naam kwijt , nmr. 9) zo'n 6 ton per jaar verdient.. WAAROM ZO'N GIGANTISCHE EZEL, DIE ER NIKS VAN BAKT, 6 TON GEVEN PER JAAR? En dan zeker straks zo'n talentvolle speler als van Ooijen laten weggaan in de zomer..

Betancourt?
 
Betancourt is ook gewoon een matige speler als ik hem vaak zie. En van die 6 ton lijkt hij ook niet harder te gaan lopen. Voor de rest vind ik, dat op dit moment heel Jong PSV de prullenbak in kan, behalve Bakkali. Van Ooijen is een leuke stand in, maar gaat in de toekomst zeker niet veel toevoegen. Datzelfde geldt voor alle andere spelers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan