PEC Zwolle - PSV | Zondag 29 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hij nam er wel ruim de tijd voor, viel mij op. Een snel schot met rechts had ook een goal kunnen (moeten) opleveren.
Als je de tijd hebt, moet je die benutten (meer tijd zou meer controle moeten zijn). Vind dat juist getuigen van professionaliteit.

We gaan het alleen zien of dat hij in een situatie met minder tijd wel een snel schot gaat proberen en of dat zuiver zal blijken.
 
Als je de tijd hebt, moet je die benutten (meer tijd zou meer controle moeten zijn). Vind dat juist getuigen van professionaliteit.

We gaan het alleen zien of dat hij in een situatie met minder tijd wel een snel schot gaat proberen en of dat zuiver zal blijken.
Dat laatste dus. Was hij beheerst of kan hij niet sneller?
 
Net nogmaals de samenvatting gekeken, maar Rosario speelde echt uitstekend. Zijn passing was weer op het niveau van vorig jaar met enkele prachtige steekpasses. Paar goede onderscheppingen en een (gelukkige, maar belangrijke) openingsgoal.

Super blij voor die jongen en vooral trots op onze aanvoerder.
 
Net nogmaals de samenvatting gekeken, maar Rosario speelde echt uitstekend. Zijn passing was weer op het niveau van vorig jaar met enkele prachtige steekpasses. Paar goede onderscheppingen en een (gelukkige, maar belangrijke) openingsgoal.

Super blij voor die jongen en vooral trots op onze aanvoerder.

KONING PABLO
 
Dat hij minstens brengt wat bijvoorbeeld Gakpo brengt.
En dat hij op deze leeftijd rust bewaard als het nodig is.
En enig inzicht heeft ontwikkeld door de jaren heen.

Verwacht ik dan teveel?
Gakpo brengt veels te weinig. Hij kan veel meer dan hij tot nu toe laat zien. Ik kan de keuze voor Bruma in de basis dan ook wel begrijpen.
Hij heeft o.a. snelheid en een aktie in huis. Gakpo is minder snel.
 
Dit als voorbeeld:


Die steekpass op 10:30. Heerlijk! Dat is wat hij vorig jaar aan de lopende band liet zien. En nu komt het iedere week beetje voor beetje terug. Goed om te zien.

De combinatie van zijn timing en positionering bij duels en dan ook nog goede passes naar voren is wat mij zo aan Kante deed denken (om even een topspeler van dit profiel te noemen) vorig seizoen. Daar begint hij de afgelopen paar wedstrijden weer een beetje op te lijken. In zijn huidige (groeiende) vorm mag hij van mij lekker blijven staan. Guti er weer naast en je hebt een prima balans centraal.
 
Dit als voorbeeld:


Die steekpass op 10:30. Heerlijk! Dat is wat hij vorig jaar aan de lopende band liet zien. En nu komt het iedere week beetje voor beetje terug. Goed om te zien.

Prachtige pass... Ik denk eigenlijk dat Bommel het precies goed doet bij hem - veel vertrouwen geven, lekker laten staan. In de wetenschap dat talenten altijd door een moeilijke fase heen gaan.

Heb overigens alleen deze samenvatting gezien - maar ik zie ook een heel sterke Bergwijn. Speelt een belangrijke rol bij veel kansen en mooie combinaties.

Dit kan gewoon een bijzonder seizoen worden. Het team is niet volmaakt - misschien wat minder uitgebalanceerd en ook nog jonger dan dat van Ajax - maar er is voldoende beweging en klasse om de zwakheden te camoufleren. En de aanvallende combinaties zijn vaak heel fraai.

In potentie is dit het sterkste team sinds de Atletico-clash met Gini en Depay. Hoop dat inmiddels toch meer mensen overtuigd zijn.
 
Prachtige pass... Ik denk eigenlijk dat Bommel het precies goed doet bij hem - veel vertrouwen geven, lekker laten staan. In de wetenschap dat talenten altijd door een moeilijke fase heen gaan.

Heb overigens alleen deze samenvatting gezien - maar ik zie ook een heel sterke Bergwijn. Speelt een belangrijke rol bij veel kansen en mooie combinaties.

Dit kan gewoon een bijzonder seizoen worden. Het team is niet volmaakt - misschien wat minder uitgebalanceerd en ook nog jonger dan dat van Ajax - maar er is voldoende beweging en klasse om de zwakheden te camoufleren. En de aanvallende combinaties zijn vaak heel fraai.

In potentie is dit het sterkste team sinds de Atletico-clash met Gini en Depay. Hoop dat inmiddels toch meer mensen overtuigd zijn.
Ik zie veel gelijkenissen met 2013-2014. De volledige selectie op de schop en veel grote talenten die opeens een basisplaats krijgen (destijds Depay, Locadia, Bakkali, Bremer, Hendrix, Zoet etc). Het spel was bij vlagen super, maar er werden ook ondergrenzen aangetikt. Dat zal dit seizoen ook nog wel gebeuren.

Wat er vervolgens gebeurde weet iedereen: de talenten werden stabieler en zelfs dragende krachten. De basis was gelegd. Twee grote talenten, Gini en Depay, speelden een ijzersterk WK (dit jaar EK) en kwamen terug als grote sterren. Daarnaast werden er twee ervaren topaankopen gedaan in de vorm van Guardado en De Jong: er stond in no time een frame waarmee we drie keer kampioen zouden worden in de daaropvolgende vier jaar en zouden overwinteren in de CL.

Ik zie de gelijkenissen wel. Dit seizoen denk ik niet dat we kampioen worden. Maar er moeten het vertrouwen in de grote talenten behouden. Wat zou er volgend seizoen mogelijk zijn als Malen en Bergwijn een sterk WK spelen en Rosario zijn vorm volledig terug heeft? Twee top aankopen erbij en we zijn klaar om te knallen.
 
Nadeel is dat komende zomer het EK is. In oneven jarennis het makkelijker spelers te behouden
 
Aandachtspunt blijft toch echt de verdediging: als die niet verbetert (aankoop dan wel persoonlijke ontwikkeling), gaat die PSV opbreken gedurende het seizoen. Het is namelijk aan PEC te danken dat PSV hier de nul houdt. En dan bedoel ik niet eens dat schot dat Zoet redt in de eerste helft. Twee momenten in de samenvatting:
7:14 - twee man van PEC bij de tweede paal helemaal vrij, terwijl de complete achterhoede van PSV naar de bal lijkt en richting bal loopt. Gelukkig krijgt een van die verdedigers nog net zijn hoofd tegen de bal
11:03 - kopkans PEC die in 9 van de 10 gevallen zit. Weer niemand te bekennen die in de gaten heeft wat er gebeurt
Als ik dat soort dingen de komende weken niet meer zie in de samenvatting, denk ik wel dat er iets moois kan gaan ontstaan. Die voorhoede (en zelfs het middenveld): komt zeker goed!
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan