PEC Zwolle - PSV | Zaterdag 25 augustus | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Kritiek op De Jong is toch terecht? De Jong scoort gewoon moeilijk. Alleen maar heerlijk voor hem dat die er gisteren twee maakt, en de winnende ook nog is diep in blessuretijd.

De Jong heeft aanvoer nodig. De voorzet van Lozano, was perfect. De voorzet van Malen was ook perfect. Zulke ballen, maakt De Jong ze easy af. Hopelijk tankt dit wat vertrouwen, voor de volgende wedstrijden.

En gisteren. Tja, bizar dat je weer wint in blessuretijd. Het begint een gewoonte te worden.
 
Het probleem is niet alleen een zwak en fantasieloos middenveld inclusief Pereiro alias Gaston De Wisselvallige maar ook een fantasieloos centraal duo die te vaak de bal krijgt om op te bouwen. Alle respect voor de ingrepen van Schwaab maar ook hij is te traag in denken en handelen en weet niet wat ie met de bal aan moet. Bovendien loopt er iemand naast hem die gewoon niet in een topteam thuis hoort, en zeker niet op zon belangrijke positie. Viergever is te slecht en dan kom ik toch weer met mijn stokpaardje: ik zie liever Obispo op die plek falen dan iemand die juist vanwege zijn zogenaamde ervaring is gehaald. Angelino coachen ho maar.. Hij voegt niets toe, verdedigend niet en opbouwend ook niet. En hij bezorgt Schwaab en Zoet grote problemen.
Dumfries is na een flitsende start weer gezakt naar een bedenkelijk niveau, alsof hij geblokkeerd is of zo. En Angelino is een prachtige voetballer om naar te kijken maar oh zo onbetrouwbaar voor achterin..
Al met al heerlijk om de jankende en gefrustreerde Ajacieden en Feyenoorders horen klagen over “die Duitse club uit Brabant”!
 
Het probleem is niet alleen een zwak en fantasieloos middenveld inclusief Pereiro alias Gaston De Wisselvallige maar ook een fantasieloos centraal duo die te vaak de bal krijgt om op te bouwen. Alle respect voor de ingrepen van Schwaab maar ook hij is te traag in denken en handelen en weet niet wat ie met de bal aan moet. Bovendien loopt er iemand naast hem die gewoon niet in een topteam thuis hoort, en zeker niet op zon belangrijke positie. Viergever is te slecht en dan kom ik toch weer met mijn stokpaardje: ik zie liever Obispo op die plek falen dan iemand die juist vanwege zijn zogenaamde ervaring is gehaald. Angelino coachen ho maar.. Hij voegt niets toe, verdedigend niet en opbouwend ook niet. En hij bezorgt Schwaab en Zoet grote problemen.
Dumfries is na een flitsende start weer gezakt naar een bedenkelijk niveau, alsof hij geblokkeerd is of zo. En Angelino is een prachtige voetballer om naar te kijken maar oh zo onbetrouwbaar voor achterin..
Al met al heerlijk om de jankende en gefrustreerde Ajacieden en Feyenoorders horen klagen over “die Duitse club uit Brabant”!
Dat blokkerende van Pereiro wat je ook ooit zei. Ik ben er steeds op gaan letten en hij lijkt me inderdaad niet echt volledig zichzelf of zo. Niet stoicijns of vastberaden maar emotioneel geblokkeerd
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het probleem is niet alleen een zwak en fantasieloos middenveld inclusief Pereiro alias Gaston De Wisselvallige maar ook een fantasieloos centraal duo die te vaak de bal krijgt om op te bouwen. Alle respect voor de ingrepen van Schwaab maar ook hij is te traag in denken en handelen en weet niet wat ie met de bal aan moet. Bovendien loopt er iemand naast hem die gewoon niet in een topteam thuis hoort, en zeker niet op zon belangrijke positie. Viergever is te slecht en dan kom ik toch weer met mijn stokpaardje: ik zie liever Obispo op die plek falen dan iemand die juist vanwege zijn zogenaamde ervaring is gehaald. Angelino coachen ho maar.. Hij voegt niets toe, verdedigend niet en opbouwend ook niet. En hij bezorgt Schwaab en Zoet grote problemen.
Dumfries is na een flitsende start weer gezakt naar een bedenkelijk niveau, alsof hij geblokkeerd is of zo. En Angelino is een prachtige voetballer om naar te kijken maar oh zo onbetrouwbaar voor achterin..
Al met al heerlijk om de jankende en gefrustreerde Ajacieden en Feyenoorders horen klagen over “die Duitse club uit Brabant”!

Ik zie liever punten dan Obispo falen. Tuurlijk Viergever is niet basismateriaal. Maar zowel Isimat als Viergever is op dit moment beter dan Obispo. Hij overtuigde Cocu niet en lijkt nu ook niet van Bommel te overtuigen (die gewoon jonge gasten in de basis durft te zetten). Dan denk ik dat hij nog gewoon veel te kort komt voor het eerste. Vond zijn invalbeurten bij PSV ook niet heel goed, waren wel kleine kansen.
 
Nee joh.
Staat Pereiro als het slechter gaat naast LdJ? Antwoord is neen, hij loopt dan echt niet uit positie.

Lopen de andere middenvelders onnodig naar achteren met hun kont in de verdediging? Ja.
Nee, Pereiro verdedigt niet mee, waardoor 2 PSV middenvelders tegen 3 middenvelders komen te staan. Dan houdt ik helemaal mijn hart vast als we tegen een tegenstander spelen waarbij een cv wel het middenveld durft in te gaan, zoals ajax, dan wordt het 4 tegen 2.
 
Ik zie liever punten dan Obispo falen. Tuurlijk Viergever is niet basismateriaal. Maar zowel Isimat als Viergever is op dit moment beter dan Obispo. Hij overtuigde Cocu niet en lijkt nu ook niet van Bommel te overtuigen (die gewoon jonge gasten in de basis durft te zetten). Dan denk ik dat hij nog gewoon veel te kort komt voor het eerste. Vond zijn invalbeurten bij PSV ook niet heel goed, waren wel kleine kansen.
Je eerste opmerking is een opendeurtje.... wij willen namelijk allemaal punten zien.. Ik was echter bezig met een analyse van onze spelers.
Jij weet net zo niet als de rest of hij wel of niet goed genoeg is. En dat de trainers voor de “ervaring” kiezen voor achterin zegt heel weinig over hoe slecht die jeugdspeler is die geen kansen krijgt. En je informatie over de tijden met Cocu klopt niet helemaal daar Obispo toen nog niet 100% overgeheveld was naar het Eerste en zijn wedstrijdjes in Jong psv speelde.
En voor de rest herhaal ik het nog eens: als een ervaren speler het niet waarmaakt, dan zie ik liever een jong talent ervaring opdoen op die plek. Zo heeft een De Ligt ook zijn kansen gekregen bij Ajax. Ze bleven vertrouwen in hem houden ondanks vele cruciale fouten en zie waar hij nu staat. Bij ons zou die al 3 keer afgeschreven zijn door sommige fans....
 
De 1e kaats was niet best, maar toch gaat hij scoren vandaag: LdJ!!!
Goed voorspelt!
Het komt goed. PSV gaat deze wedstrijd winnen.
Nee we gaan winnen.
2x goed voorspelt!
Er moet in de laatste minuut gescoord worden in Zwolle.

Waar blijft Isimat :cool:
En zo geschiedde!

Dan nog iets over het doelpunt op het eind, want daarbij is Luuk 2x belangrijk. Eerst wint hij bij een hoge bal die van achteruit komt het kopduel (wat hij eigenlijk altijd doet en daarom belangrijk is) en de bal komt dan bij Malen, die een geweldige voorzet geeft en Luuk schiet hem binnen. In 1 aanval zie je dus waarom Luuk wel degelijk belangrijk is.

En Schwaab is toch ook héél belangrijk, want we hebben nu 3x op z'n duits gewonnen. Dit kan geen toeval zijn. ;)
 
2 van de 12
Gaat m niet worden, ja theoretisch hahd Angelino ook nog op de speler kunnen inlopen, dan was er een enorm gat ontstaan voor de rechtsvoor van PEC, was dus geen oplossing. Het is gewoon sneu om te zien hoe Rigo het halve veld meeloopt op 2m afstand en niet ingrijpt. Daar ligt de fout, daar kan Angelino helemaal niks aan doen.

Nou dat is geen theorie.. er is praktisch geen enkele reden om te blijven staan.
Ja en Dante had hem ook gewoon af moeten stoppen maar dat gebeurt wel eens vaker dat een speler door kan lopen.
Als er dan 3 op linie staan in de achterhoede mag je verwachten dat iemand uitstapt wat in dit geval Angelino had "moeten" zijn.

Geen enkel excuus.
 
Je eerste opmerking is een opendeurtje.... wij willen namelijk allemaal punten zien.. Ik was echter bezig met een analyse van onze spelers.
Jij weet net zo niet als de rest of hij wel of niet goed genoeg is. En dat de trainers voor de “ervaring” kiezen voor achterin zegt heel weinig over hoe slecht die jeugdspeler is die geen kansen krijgt. En je informatie over de tijden met Cocu klopt niet helemaal daar Obispo toen nog niet 100% overgeheveld was naar het Eerste en zijn wedstrijdjes in Jong psv speelde.
En voor de rest herhaal ik het nog eens: als een ervaren speler het niet waarmaakt, dan zie ik liever een jong talent ervaring opdoen op die plek. Zo heeft een De Ligt ook zijn kansen gekregen bij Ajax. Ze bleven vertrouwen in hem houden ondanks vele cruciale fouten en zie waar hij nu staat. Bij ons zou die al 3 keer afgeschreven zijn door sommige fans....


Eens. Maar hij moet wel een bepaald niveau hebben. Ze hoeven niet allemaal de nieuwe Depay te worden. Maar een Van Ooijen, Wuytens, Verkoelen, Zeefuik, en Tamata zijn dramatisch voor een PSV basis.
Sommigen van hen werden veel te lang misbruikt en dit staat ook vernieuwing, verbetering in de weg.

Ze hoeven niet allemaal de nieuwe Depay te worden, maar Hendrix of Schwaab niveau moet je als PSV zijnde toch zeker op kunnen leiden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee, Pereiro verdedigt niet mee, waardoor 2 PSV middenvelders tegen 3 middenvelders komen te staan. Dan houdt ik helemaal mijn hart vast als we tegen een tegenstander spelen waarbij een cv wel het middenveld durft in te gaan, zoals ajax, dan wordt het 4 tegen 2.

Pereiro speelt juist tegen Ajax zijn beste wedstrijden. :) ;)
 
Je eerste opmerking is een opendeurtje.... wij willen namelijk allemaal punten zien.. Ik was echter bezig met een analyse van onze spelers.
Jij weet net zo niet als de rest of hij wel of niet goed genoeg is. En dat de trainers voor de “ervaring” kiezen voor achterin zegt heel weinig over hoe slecht die jeugdspeler is die geen kansen krijgt. En je informatie over de tijden met Cocu klopt niet helemaal daar Obispo toen nog niet 100% overgeheveld was naar het Eerste en zijn wedstrijdjes in Jong psv speelde.
En voor de rest herhaal ik het nog eens: als een ervaren speler het niet waarmaakt, dan zie ik liever een jong talent ervaring opdoen op die plek. Zo heeft een De Ligt ook zijn kansen gekregen bij Ajax. Ze bleven vertrouwen in hem houden ondanks vele cruciale fouten en zie waar hij nu staat. Bij ons zou die al 3 keer afgeschreven zijn door sommige fans....

Natuurlijk is het een open deurtje. Maar het wel hoe een Cocu en MvB er naar kijkt. Nouja, ik denk eerlijk gezegd dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat Obispo op dit moment nog niet goed genoeg is voor de basis. Maar ik refereerde ook niet naar mijn eigen kennis maar voornamelijk naar MvB. Er is een reden dat een Rigo een kans in de basis krijgt en een Obispo nog niet altijd bij de selectie zit. Daarnaast hoezo is mijn redenering fout. Denk je echt dat Cocu niet in de gaten heeft wie er bij jong PSV speelt. Het is niet alsof je overgeheveld moet worden naar het eerste om dan pas bij een coach in beeld te komen. Cocu heeft hem echt beoordeeld en de conclusie gemaakt dat hij er nog niet klaar voor is. Wat ook niet gek is, want hij was toen 18. Nu 19. Dus ik wil ook niet over komen dat ik Obispo heb afgeschreven. Ik denk dat hij op dit moment nog niet goed genoeg is voor de basis en nog niet beter is dan een Viergever en een Isimat. Hoe erg dat misschien mag klinken.

Je zegt dat ik een opendeurtje maak en dan vergelijk je Obispo even met één van de grote Nederlandse talenten. Dat is toch ook een open deurtje. De ligt was ook hier in de basis gestaan hoor.

Maar tuurlijk, ik zie ook liever een jong talent dat een matige Viergever. Maar dan moet die wel het niveau aankunnen en iets toevoegen. Anders riskeer je gewoon punten terwijl je weet dat de speler er nog niet klaar voor is. Ik snap niet waarom sommige PSV talenten zoveel meer krediet hebben wanneer ze nog niks hebben laten zien.
 
Ze bleven vertrouwen in hem houden ondanks vele cruciale fouten en zie waar hij nu staat. Bij ons zou die al 3 keer afgeschreven zijn door sommige fans....

Staat ook tegenover, en dat is niet enkel zijn schuld, dat ze 3 jaar geen kampioen zijn geworden. PSV fans, waaronder ik, zullen daar geen genoegen mee nemen. Op zo een cruciale positie wil ik geen stagelopers zien. Ervaring moeten ze elders opdoen, tenzij je er echt niet omheen kan. We hebben het over een PSV dat moet winnen om aan de top van Nederland te blijven. Leuk zo een Vente in de spits bij Feyenoord, maar het levert niks op.
 
Staat ook tegenover, en dat is niet enkel zijn schuld, dat ze 3 jaar geen kampioen zijn geworden. PSV fans, waaronder ik, zullen daar geen genoegen mee nemen. Op zo een cruciale positie wil ik geen stagelopers zien. Ervaring moeten ze elders opdoen, tenzij je er echt niet omheen kan. We hebben het over een PSV dat moet winnen om aan de top van Nederland te blijven. Leuk zo een Vente in de spits bij Feyenoord, maar het levert niks op.
Op zo een cruciale positie zie je wel liever een Viergever? Op basis waarvan?? Obv zijn mooie ingrepen, goede passes, helpende hand naar anderen?
En het niet kampioen worden van Ajax hier noemen vind ik te makkelijk (ja het kost je ook geen moeite, dat weet ik :maniac:): Ajax had en heeft nog gewoon met bestuurlijke problemen en onrust te maken dan dat de kwaliteit van hun spelers het probleem was. Ook nu hebben zij veruit de beste spelers op elke linie maar de vraag is of het een team wordt en ook of een provinciale trainer daar de kans krijgt om op te bouwen. Het zal straks echt niet liggen aan de eventuele fouten van Frenkie, Mazroui, Eitjng of vd Beek als zij geen kampioen worden. En mochten wij kampioen worden dan is het ondanks spelers als Viergever...
 
Ik zou nu een een paar wedstrijden Isimat centraal in de verdediging willen zien ipv Viergever....ik kan/ wil niet geloven dat Isimat minder goed is dan Viergever....

Isi is altijd slecht geweest een soort schijnverdediger nee Viergever steekt met kop en schouder erbovenuit kennelijk is het onterecht afzeiken campagne een hobby van sommige forum leden.
 
Nee, Pereiro verdedigt niet mee, waardoor 2 PSV middenvelders tegen 3 middenvelders komen te staan. Dan houdt ik helemaal mijn hart vast als we tegen een tegenstander spelen waarbij een cv wel het middenveld durft in te gaan, zoals ajax, dan wordt het 4 tegen 2.

Nee, dat doet Pereiro zelden. Wat zeg ik: zelfs meer dan vorige jaren.
Ze spelen toch dan ook dikwijls goed?

En wanneer gaat het goed? Als Hendrix gaat doen waar hij echt goed in is en dat is bij balverlies de loop- en passlijnen afsnijden. Zodra dat niet gebeurt, is het vrijwel direct klaar met PSV.

Je kunt ook zeggen dat de voorste vier zich dan niet goed laten inzakken. Dus ik vind dat áls het aan Pereiro ligt, het ook aan de andere 3 voorwaartsen ligt.
 
Isi is altijd slecht geweest een soort schijnverdediger nee Viergever steekt met kop en schouder erbovenuit kennelijk is het onterecht afzeiken campagne een hobby van sommige forum leden.
Nagenoeg ieder gevaarlijk moment in de 1e helft was terug te leiden op Viergever. 2e helft ging beter maar was ook niet geweldig.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan