PEC Zwolle - PSV | Zaterdag 25 augustus | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Net de wedstrijd gekeken. Wat een ontknoping weer!! Stil juichen in een slapend huis is best lastig :CHEER:

Maar wat een slechte tweede helft zeg...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Thanks voor de analyses en meningen heren!
Ik hoop dat PSV van de situatie geleerd heeft. Nu vooruit kijken: Europees, dan thuis.
Ajax mag Europees, dan Vitesse uit.
Go Slutsky's Eleven!
 
Ik moet dan toch eerlijk zeggen dat Schwaab -alweer- heel veel repareert achterin.
Inderdaad, op die slechte pass achter PEC's verdediging na speelde hij alweer een puike wedstrijd.
Lekker 9 punten en leuk voor de Jong dat hij ook nog matchwinnaar is.
 
Razinho neemt alleen zijn kritiek op Luuk terug, wanneer Luuk bij de winterstop er minimaal een dozijn doelpunten weet te maken binnen de eredivisie...zelfs 2 zwaluwen vanavond maken nog geen zomer !!

Precies.
Ik ga mijn mening pas herzien als hij in een 1 tegen 1 situatie de keeper het bos instuurt ipv de bal.

De allereerste kaats naar een hele wedstrijd slapende Hendrix was niet goed. (Door die 2 ontstaat de pingel, omdat ze zichzelf uit positie kaatsten) Daarna 1x de bal goed voetballend in de ploeg gehouden en voor de rest gedaan wat hij als enige goed kan: de bal 1x raken. Laat hem ajb niet meevoetballen.
Maar de rest (o.a. Bergwijn, Viergever, Rigo en Hendrix) waren zo slecht, dat ik de aandacht even heb verlegd.

Nou ja, laat ik het anders formuleren: diegene die de ruimte tussen Pereiro en Hendrix/Rigo groter maakt is de kwade genius.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het morgen wel

En net zo vaak terug kijken tot je het begrijpt
Gaat m niet worden, ja theoretisch hahd Angelino ook nog op de speler kunnen inlopen, dan was er een enorm gat ontstaan voor de rechtsvoor van PEC, was dus geen oplossing. Het is gewoon sneu om te zien hoe Rigo het halve veld meeloopt op 2m afstand en niet ingrijpt. Daar ligt de fout, daar kan Angelino helemaal niks aan doen.
 
Dle8bzkXcAAOsR-.jpg


Als dit geen fan-account is, puntjes voor Bergwijn :ROFL: :ROFL:
 
1 speler minder in de 16 slaat dus nergens op. Hopelijk krijgt MVB dat eruit.

1 speler van ons minder in de 16... 2 spelers van hun uit de 16. De speler die de hoekschop neemt hoef je niet te verdedigen als er weinig kans is dat hij de bal daar krijgt. Pas als daar een extra man bij staat kan die weer in de bal komen. Bovendien komt daar meestal een kleine behendige speler met een goede voorzet te staan. Die heeft toch weinig kans om hem erin te koppen.
 
Rico waarom op dat moment Mauro willen, ik zou juist dan al voor Malen gaan.
We worden op het middenveld overlopen, en dat is een mega groot probleem. Als we dat niet oplossen ben ik bang dat we nog veel wedstrijden gaan verliezen. Oorzaak in mijn ogen : Pereiro.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gefeliciteerd heren, wat is dit zuur.

Direct m'n laatste post op het forum tot nieuws over Thomas / de uitwedstrijd in Eindhoven.
Bedankt voor de felicitaties en je aanwezigheid. Overigens mag je hier ook gewoon blijven posten. Gezellig toch? Hoe meer meningen, hoe meer discussie. Dat hoort op een forum.
Razinho neemt alleen zijn kritiek op Luuk terug, wanneer Luuk bij de winterstop er minimaal een dozijn doelpunten weet te maken binnen de eredivisie...zelfs 2 zwaluwen vanavond maken nog geen zomer !!
Ik sluit me hier toch bij aan. Ik snap dat Van Bommel De Jong de hemel in prijst. Hij heeft ook geen vervanger. Afbranden lijkt me dan niet wenselijk. Voorlopig voetbalt De Jong erg matig. Gisteren scoorde hij 2 uit 3. Dat is natuurlijk erg goed. Als hij dat volhoudt, hebben we een slecht voetballende spits, die in ieder geval goals maakt.
Dle8bzkXcAAOsR-.jpg


Als dit geen fan-account is, puntjes voor Bergwijn :ROFL::ROFL:
Hahahaha :ROFL:
 
Wat mij verontrust is dat PSV nu twee wedstrijden achter elkaar pas in blessuretijd een wedstrijd weet te beslissen. Ook waren beide wedstrijden uitwedstrijden. Weliswaar is het te vroeg om nu al conclusies te trekken, maar feit is wel, gezien ook de voorgaande seizoenen, dat PSV het erg moeilijk heeft in uitwedstrijden en dan zelfs tegen de kleinere clubs. Fortuna is debutant in de eredivisie en PEC is ook geen hoogvlieger....stel dat dit een voorteken is, wat voor wanprestaties gaan we dan leveren in de uitwedstrijden tegen Ajax, Vitesse en Feyenoord ?? In mijn ogen zit HET grote probleem momenteel op het middenveld. Als Hendrix bagger speelt, Pereiro zoals vaker in het verleden zijn niveau niet haalt of laat zien en dan een onervaren jonkie als Rosario of Rigo in de basis start, dan is het vragen om problemen. Niet voor niets is vrijwel iedereen het eens dat het middenveld de belangrijkste positie is binnen een elftal. Als deze niet functioneert, dan wordt de verdediging overlopen door de tegenstander en krijgt de voorhoede geen fatsoenlijke passes om gevaarlijk te worden. Soms kan je dan toch nog winnen door een flinke dosis geluk ( klutsballen, afgeketst schot, etc) of door dode spelmomenten, zoals een corner of vrijetrap. Maar meestal betekent het disfunctioneren van het middenveld dat de bal veel vaker in de buurt van de eigen 16-meter zal zijn, dan die van de tegenstander en dat het het verzoeken van de goden is om een tegendoelpunt. En dat betekent in de huidige situatie dat er in mijn ogen niet 1, maar zelfs 2 ervaren middenvelders gehaald dienen te worden. Als er voor 1 september geen versterkingen gehaald worden, dan denk ik dat PSV met de huidige selectie kansloos is voor de titel en dat een vroegtijdige uitschakeling in de Beker en in Europa levensgroot is... en als de leiding zit te wachten op woensdagavond, wanneer definitief duidelijk wordt dat PSV deel gaat nemen aan de CL, dan is dat erg laat, want dan resten er nog maar 2 dagen tot de deadline en om dan nog met een speler te onderhandelen, vast te leggen en medisch te keuren is een onmogelijke opgave....of het moet zoals vaker in het verleden een paniekaankoop zijn.
 
Razinho neemt alleen zijn kritiek op Luuk terug, wanneer Luuk bij de winterstop er minimaal een dozijn doelpunten weet te maken binnen de eredivisie...zelfs 2 zwaluwen vanavond maken nog geen zomer !!

24 goals in het seizoen minimaal is jou lat. Dan zijn we snel uitgepraat en kan je rustig verder gaan met afkraken van onze Luuk.
 
Ik ben eerlijk gezegd gestopt bij 'stel dat dit een voorteken is'. Vorig seizoen hadden we zoveel seizoenen pure ruk gespeeld tegen het rechterrijtje, maar we hebben Feyenoord, Ajax en Utrecht wel volledig van de mat gespeeld. Voetbalwet #1: De bal is rond.
 
We worden op het middenveld overlopen, en dat is een mega groot probleem. Als we dat niet oplossen ben ik bang dat we nog veel wedstrijden gaan verliezen. Oorzaak in mijn ogen : Pereiro.

Nee joh.
Staat Pereiro als het slechter gaat naast LdJ? Antwoord is neen, hij loopt dan echt niet uit positie.

Lopen de andere middenvelders onnodig naar achteren met hun kont in de verdediging? Ja.
 
Bedankt voor de verslaglegging mensen.

Ik heb de goals net gezien. Mooie assists van Malen, Lozano en Luuk was er twee keer goed bij om het af te maken.
De penal save van Zoet had ik al gezien, wat een held.
En dan is er nog de tegengoal. Fout van Rigo die het niet kan belopen of opbrengen. Hij had sneller, of meer vastberaden moeten opereren. Dan volgt er nog een Angelino die niet ingrijpt en beslist om de ruimte af te dekken. Dat kost je een tegendoelpunt maar de overwinning is gelukkig weer binnen
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan