Pablo Rosario (M)

Een grote, grote, grote MEA CULPA naar Pablo Rosario.

Hij kon er niets aan doen dat hij werd opgesteld in steeds maar hetzelfde riedeltje. Het lag aan onze clubiconen die voetbaltrainers werden en de teams niet durfden laten voetballen en waarschijnlijk tevens te weinig tactisch inzicht hadden/hebben hoe het anders kan/kon dan hoe Hiddink het deed.

Heb dus oprecht geen idee of je dit meent of dat het druipt van sarcasme. :grin:
 
Basisspeler bij Nice, dat staat momenteel tweede in Frankrijk. Erg knap gedaan, hij is een goede voetballer maar in zijn periode bij PSV vond ik hem matig en wisselvallig.
Heeft bij ons genoeg kansen en speeltijd gehad maar een onverdeeld succes werd het niet. Dat is niet erg want zelfs de beste voetballers speelden niet bij iedere club even goed. Maar dat het dan aan de trainers etc ligt vind ik een beetje makkelijk.
Al mijn posts over Rosario gingen over Rosario. Die waren nooit al te positief. Zal me niet verbazen dat ik daar zelfs koploper in was.

Dit is zo ongeveer de 1e post over trainers die Rosario misschien wel verkeerd gebruikt hebben.

Mag ook weleens een keer.
 
Speelde vaak gewoon knudde. Hij kan in Stokbrodendonck een hoop bijgeleerd hebben en beter geworden zijn, maar het was bij PSV gewoon vaak helemaal kudt.
Het was dan ook in een periode waar PSV alles behalve zelfvertrouwen uitstraalde. Het stond wekelijks met de staart tussen de benen op het veld en ze durfden niets meer

Niet dat dat ervoor zorgt dat Pablo wél goed was bij ons, maar vind 't wel een belangrijke nuance
 
We hoeven Nice ook niet groter te maken dan het is. Hij speelt nu al weer even bij Nice, ook in periodes waar Nice beduidend minder was. Alles onder PSG is in Frankrijk heel wisselvallig en het is vaak stuivertje wisselen wie bovenin meedoet. Clubs die worstelen komen ineens bovendrijven en andersom. Rosario is een leuke multifunctionele waterdrager, maar geen dragende speler. Hij gaat een beetje mee met het algehele niveau van het team. Dat was bij PSV niet anders. Kan ook zijn dat het voetbal hem daar beter ligt, meer fysiek tov. het technische voetbal in Nederland. Zo'n Matusiwa bij Reims is daar ook perfect op zijn plek, ook een fysieke middenvelder.

Ik denk dat hij een tikje is misbruikt bij PSV. Hij is echt geen slechte voetballer, maar te vroeg gebracht, en er werd van hem iets verwacht wat maar heel weinig voetballers kunnen. Zowel Bommel als Schmidt in z'n eerste seizoen probeerde het pressievoetbal te spelen waar PSV nu pas, met mannen als Veerman en Schouten, het juiste materiaal voor heeft. In een brekend elftal met een soort bermudadriehoek op het middenveld moest Rosario zowel controleren als doordekken - maar hoe veel voetballers kunnen dat nou helemaal, zeker met iemand als Hendrix naast je? Ik denk dat nu Saibari die potentie heeft. maar zulke spelers zijn heel zeldzaam.
 
Prima speler die net wat te vaak als zondebok werd gebruikt. Falende spits? Rosario schuld. Te weinig aanvoer? Rosario schuld. Falende defensie? Rosario schuld.

Zou bij dit PSV zeker niet in de basis staan, maar zou net zo goed minuten maken. Toch altijd een speler gevonden waar van je hoopt dat ie het gaat maken. Dus fijn dat hij het alsnog goed doet.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Terug
Bovenaan Onderaan