Pablo Rosario (M)

Rosario's dagen zijn geteld..
Zijn patroon ging van matig > natte krant > aardig > bank > exit(2021)
 
Vandaag werd er weer veel gesproken over Rosario, dat hij niet goed genoeg zou zijn voor PSV. Ik zit net de samenvatting te kijken van PSV (Ja, ik heb ook de hele pot gezien) en het viel me op dat Rosario bij veel highlights degene is die de bal goed verovert en naar voren weet te krijgen.

 
Vandaag werd er weer veel gesproken over Rosario, dat hij niet goed genoeg zou zijn voor PSV. Ik zit net de samenvatting te kijken van PSV (Ja, ik heb ook de hele pot gezien) en het viel me op dat Rosario bij veel highlights degene is die de bal goed verovert en naar voren weet te krijgen.

Dat is mooi maar niet goed genoeg, juist op die positie. Hij heeft ook weer in deze wedstrijd zo vaak de bal kinderlijk eenvoudig ingeleverd. Dat is centraal op het middenveld gewoon gevaarlijk. Overigens deed een Sangare dat ook te vaak maar die krijgt van mij nu nog het voordeel van de twijfel.
 
Vandaag werd er weer veel gesproken over Rosario, dat hij niet goed genoeg zou zijn voor PSV. Ik zit net de samenvatting te kijken van PSV (Ja, ik heb ook de hele pot gezien) en het viel me op dat Rosario bij veel highlights degene is die de bal goed verovert en naar voren weet te krijgen.

Het gaat juist meer om zijn acties daarbuiten. Ballen gratis weggeven, positioneel verkeerd staan, noem maar op.

Mij lijkt het om concentratie te gaan, maar ik weet natuurlijk niet wat er allemaal in zijn hoofd omgaat. Als hij dat onder de knie krijgt, wordt hij een stuk consistenter.

In de wedstrijd is het ook te zien. Hij is vaak (in)direct betrokken bij een doelpunt/kans, maar hij levert ook zoveel ballen in, waardoor mensen vinden dat hij een ongelukkige wedstrijd speelde.

Neem ook de wedstrijd tegen Mura, hier was hij in de eerste helft onzichtbaar en in de tweede helft bepalend. Dan zie je ook gelijk dat de ploeg vloeiender speelt.
 
Vandaag werd er weer veel gesproken over Rosario, dat hij niet goed genoeg zou zijn voor PSV. Ik zit net de samenvatting te kijken van PSV (Ja, ik heb ook de hele pot gezien) en het viel me op dat Rosario bij veel highlights degene is die de bal goed verovert en naar voren weet te krijgen.

Hij had een aantal slordige momenten, meer dan normaal, maar het is overduidelijk waarom iedere trainer hem als eerste op het wedstrijdformulier zet of zelfs als (reserve-) aanvoerder ziet. Zoals Schmidt al aangaf, Rosario denkt verticaal - iets dat je niet veel tegenkomt in de Eredivisie. Zijn duelkracht, loopvermogen en tactisch vermogen zijn van hoog niveau. Hoe hij de lijnen uitzet en het spel leest wordt zo erg ondergewaardeerd door nota bene de eigen supporters. Ontzettend zonde.

Nee, niet alles gaat goed, maar Rosario is echt een goede speler. Jammer dat hij tot pispaaltje wordt gemaakt vanwege zijn dip vorig seizoen in een totaal ingestort team en een aantal slordige momenten vandaag (zeker als je in de samenvatting ziet wat daar tegenover staat).

Het duo Rosario - Sangaré gaat smullen worden.
 
Hij had een aantal slordige momenten, meer dan normaal, maar het is overduidelijk waarom iedere trainer hem als eerste op het wedstrijdformulier zet of zelfs als (reserve-) aanvoerder ziet. Zoals Schmidt al aangaf, Rosario denkt verticaal - iets dat je niet veel tegenkomt in de Eredivisie. Zijn duelkracht, loopvermogen en tactisch vermogen zijn van hoog niveau. Hoe hij de lijnen uitzet en het spel leest wordt zo erg ondergewaardeerd door nota bene de eigen supporters. Ontzettend zonde.

Nee, niet alles gaat goed, maar Rosario is echt een goede speler. Jammer dat hij tot pispaaltje wordt gemaakt vanwege zijn dip vorig seizoen in een totaal ingestort team en een aantal slordige momenten vandaag (zeker als je in de samenvatting ziet wat daar tegenover staat).

Het duo Rosario - Sangaré gaat smullen worden.

Ik hoop met je mee. Rosario vind ik nog te vaak twee gezichten hebben. Soms fantastisch met mooie ballen, veroveringen of positionering. En dan weer met knullig balverlies, de bal zomaar in de voeten van de tegenstander spelen of verdedigend niet doortastend genoeg zijn door bijvoorbeeld zijn man te laten lopen. Zolang die twee gezichten aanwezig zijn zie ik hem de volgende stap niet zetten en blijft hij omstreden.
 
Zijn goede momenten waren er zeker gisteren. Het probleem zit natuurlijk in het domme balverlies. En dat is geen balverlies omdat hij die briljante pass probeert te geven, nee het is vooral heel erg slordig bij tikjes breed, terug en bij het aannemen van een bal. Basishandelingen voor een voetballer.

Nu speel je tegen Zwolle en kan je dat 20 keer doen dan scoren ze nog niet, maar betere teams straffen dit af.
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels al zover dat ik de opstelling bekijk een uurtje voor de wedstrijd. Staat Rosario opgesteld, kijk ik niet. Zo simpel is het al.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Het is inmiddels al zover dat ik de opstelling bekijk een uurtje voor de wedstrijd. Staat Rosario opgesteld, kijk ik niet. Zo simpel is het al.
Hij deed niet veel verkeerds gisteren. Soms zijn zijn acties ongelukkig, maar het begint steeds beter te worden. Daarnaast zou ik hem boven de overige middenvelders het liefst opstellen tegen PAOK. Als van Ginkel terug is (als we ervan uitgaan dat hij nog zijn oude niveau bereikt), wordt het een ander verhaal.
 
Het is inmiddels al zover dat ik de opstelling bekijk een uurtje voor de wedstrijd. Staat Rosario opgesteld, kijk ik niet. Zo simpel is het al.
Heb je toch een mooie comeback gemist. Vind Rosario op het moment beter ogen dan Guti, Hendrix en zelfs Thomas. Fein oogde goed tegen ADO maar minder dan PAOk.

Vind Rosario eigenlijk terecht basis. Hopelijk gaat Fein/Thomas/Van Ginkel bewijzen dat dit niet zo is.
 
Ik vond Rosario anders nog steeds niet zo goed spelen, veel concentratieverlies op belangrijke momenten. Op momenten werd het middenveld gewoon compleet overlopen in de eerste helft en dan heb je nog mooie acties zoals een mislukt overstapje. Niet dat ik denk dat de alternatieven veel beter zijn maar een deel van dit forum vind ik toch wel weer te snel Rosario omhoog praten. Het was niet slecht, maar om het nu goed te noemen gaat te ver.

Als Van Ginkel echt 100% fit wordt (wat ik betwijfel), dan moeten Van Ginkel en Sangaré altijd het duo op het middenveld worden.
 
Beide zinnen kloppen.

Wat ook makkelijk te onthouden is: het veldspel van PSV mét hem.

Ook voor coaches en spelers van de tegenpartijen.
Mjaw, daar vind ik dat je hem écht te kort doet. PSV heeft echt leuk spel gespeeld met Rosario. Beste voorbeeld PAOK uit waarin de helft met Rosario gewoon prima was.

Ja, ik vind hem ook niet de beste en hoef hem ook niet op te hemelen. Maar laten we nu ook niet doen alsof deze speler niets kan...
 
Het moment dat het op donderdag minder ging was toen het hele team moe gespeeld was. Op zich logisch want dan worden de loop acties om hem heen minder waar een middenvelder toch een enorm voordeel van heeft. Ik vind hem steeds beter worden, weer richting koning Rosario...
 
Mjaw, daar vind ik dat je hem écht te kort doet. PSV heeft echt leuk spel gespeeld met Rosario. Beste voorbeeld PAOK uit waarin de helft met Rosario gewoon prima was.

Ja, ik vind hem ook niet de beste en hoef hem ook niet op te hemelen. Maar laten we nu ook niet doen alsof deze speler niets kan...
Dat laatste ontken ik ook niet. Voor Almere City een prima versterking. Niet voor PSV.

8 leuke wedstrijdjes gespeeld begin van het seizoen 18/19, dankte ook zijn uitverkiezing voor het Nederlands elftal daaraan en toen was het niets meer. Ja, af en toe een goed passje of een zeldzame (Europese) goal, maar die zijn nu al twee seizoenen bij elkaar op slechts 1 hand te tellen.

Ben er klaar mee. De balans tussen ergeren en een applaus voor een ‘goh, dat had ik niet verwacht, wat een goed balletje of goede actie van Rosario,’ is volledig scheefgegroeid. Ik hang goede helften van PSV ook niet op aan hem, slechte misschien een klein beetje. Of zeg maar gerust, en zo onredelijk ben ik, wel.

Dus ga ik wat anders doen tijdens livewedstrijden. Zeker als ook nog eens Götze niet speelt. Dan is de keuze helemaal makkelijk.

De doelpunten van PSV haal ik later wel in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan