Pablo Rosario (M)

Rosario in vorm is voor PSV een prima speler, maar vooralsnog denk ik dat hier wel zijn plafond ligt. Het is geen bijzondere speler, en daarmee wil ik hem niet per se bashen of zo. Ik zie er gewoon geen exceptioneel talent in. Denk een beetje aan Hendrix, die begon ook leuk en ten tijde van psvnetwerk schreeuwde men daar zelfs nog om een basisplek voor hem en dat hij Guardado kon opvolgen. Hendrix is daarna ook simpelweg geworden tot wat hij nu is. Leuke speler, maar niet meer dan dat. Goed, je weet natuurlijk niet of Rosario dezelfde kant op gaat, maar vooralsnog heb ik geen reden om anders te denken. Hij pakt wat balletjes af en verdedigt, maar doet dat niet op exceptioneel niveau. Zijn passing is niet bijzonder en aanvallend lijkt hij weinig kwaliteiten te hebben.
 
Het is goed voor Rosario dat vandaag Afellay en Thomas minuten hebben gemaakt. Rosario zal nu ook gaan beseffen dat het snel beter moet en ik vermoed eerlijk gezegd -zeker na zijn wisselbeurt afgelopen zondag- dat ook v. Bommel hier zo over denkt. Het zal snel een paar tandjes beter moeten bij Rosario, anders kan het zo maar eens afgelopen zijn met zijn basisplaats.

Tevens, een middenveld met: Guti-Ihattaren-Afellay zal ook vele malen meer in balans zijn dan nu met: Guti-Bergwijn-Rosario.

Hopelijk ziet v. Bommel dit dus ook zo, een middenveld dat bestaat uit: Guti-Bergwijn-Afellay zou namelijk zelfmoord zijn.
 
Het is goed voor Rosario dat vandaag Afellay en Thomas minuten hebben gemaakt. Rosario zal nu ook gaan beseffen dat het snel beter moet en ik vermoed eerlijk gezegd -zeker na zijn wisselbeurt afgelopen zondag- dat ook v. Bommel hier zo over denkt. Het zal snel een paar tandjes beter moeten bij Rosario, anders kan het zo maar eens afgelopen zijn met zijn basisplaats.

Tevens, een middenveld met: Guti-Ihattaren-Afellay zal ook vele malen meer in balans zijn dan nu met: Guti-Bergwijn-Rosario.

Hopelijk ziet v. Bommel dit dus ook zo, een middenveld dat bestaat uit: Guti-Bergwijn-Afellay zou namelijk zelfmoord zijn.

Ik ben ook geen fan van Bergwijn op AM, maar het andere middenveld wat jij noemt is mij wel te licht. Zit heel veel voetbal in, maar tegen fysiek-sterke tegenstanders wordt je dan overlopen. Guti is not de meest defensief ingestelde speler van die drie, maar ook hij is verdedigend soms wijfelend en laat zich soms te snel aftroeven. Aan de andere kant hebben we ook niet zoveel smaken. Thomas naast Guti zou nog wel interessant kunnen zijn, dat zou ik nog wel willen zien, met Ihattaren op AM.
 
Ik ben ook geen fan van Bergwijn op AM, maar het andere middenveld wat jij noemt is mij wel te licht. Zit heel veel voetbal in, maar tegen fysiek-sterke tegenstanders wordt je dan overlopen. Guti is not de meest defensief ingestelde speler van die drie, maar ook hij is verdedigend soms wijfelend en laat zich soms te snel aftroeven. Aan de andere kant hebben we ook niet zoveel smaken. Thomas naast Guti zou nog wel interessant kunnen zijn, dat zou ik nog wel willen zien, met Ihattaren op AM.
In de eredivisie moet je met dit middenveld alles dat onder Ajax, AZ en Feyenoord staan de tegenstander gewoon overhoop kunnen spelen. Vervolgens in de "grote" wedstrijden, kan er gekozen worden voor een variant met de zogeheten "punt naar achter" waarbij we dan opteren voor een optie met: Guti - Rosario - Afellay.

Laten we nou niet doen alsof de Eredivisie een soort Premier League, Bundesliga of Serie A is, waarbij we continue tegen sterke tegenstanders spelen die ook nog eens goed kunnen voetballen. PSV is -samen met Ajax- nagenoeg iedere wedstrijd de bovenliggende partij, die veel druk heeft op de tegenstander. Dan wil je daar spelers hebben die kunnen voetballen, creatief zijn en de vrije man kunnen vinden in de kleine ruimtes.

Een tegendoelpunt neem ik dan vervolgens op de koop toe, indien dit betekent dat je er zelf iedere wedstrijd 3 kunt maken. Iets dat met dusdanig veel voetbal in de ploeg, makkelijk moet kunnen tegen de FC Emmens, Fortuna Sittards en ADO's van deze wereld. Kom op eey, als we onszelf daar al druk over gaan lopen maken, verdienen we het eens om voor een kampioenschap te strijden dit seizoen.

Conclusie:

Tegen iedereen van onder de "Top 4" (alles buiten Ajax, Feyenoord en AZ) spelen met:

Guti - Ihattaren - Afellay.

Tegen de benoemde ploegen spelen met:

Guti - Rosario - Afellay

Vervolgens heb je in beide gevallen met: Hendrix, Sadilek, Thomas, Ihattaren/Rosario en Pereiro nog voldoende smaken over om het middenveld een andere invulling te geven, om de speelstijl aan te passen zodra de wedstrijd hierom vraagt.
 
Kijk dit eens. Sorry hoor. Dit doet Doan in zijn slaap nog beter als Pablo.

Precies hij kan er niets meer van. Hopelijk gaat hij vanaf nu progressie boeken, en krijgt hij iets van zijn onbevangenheid terug.
Alles in het belang van een hoger rendement voor PSV.
 
Laatst bewerkt:
Vanuit PSV is dit natuurlijk ook niet handig gedaan voor de beeldvorming van Rosario. Dat men hem skill games laat doen is tot daar aan toe, dat doet namelijk iedereen en dit soort filmpjes worden al tijdenlang gedaan. Echter:

Laat dan Rosario tegenover Hendrix spelen, of wat mijn part tegenover Baumgartl of Viergever. Maar door Rosario tegen Ihattaren te zetten, lijkt het natuurlijk al helemaal alsof hij er weinig van bakt. Laat dan Ihattaren dergelijke spelletjes doen tegenover een andere aanvallende/technische speler.
 
Rosario in vorm is voor PSV een prima speler, maar vooralsnog denk ik dat hier wel zijn plafond ligt. Het is geen bijzondere speler, en daarmee wil ik hem niet per se bashen of zo. Ik zie er gewoon geen exceptioneel talent in. Denk een beetje aan Hendrix, die begon ook leuk en ten tijde van psvnetwerk schreeuwde men daar zelfs nog om een basisplek voor hem en dat hij Guardado kon opvolgen. Hendrix is daarna ook simpelweg geworden tot wat hij nu is. Leuke speler, maar niet meer dan dat. Goed, je weet natuurlijk niet of Rosario dezelfde kant op gaat, maar vooralsnog heb ik geen reden om anders te denken. Hij pakt wat balletjes af en verdedigt, maar doet dat niet op exceptioneel niveau. Zijn passing is niet bijzonder en aanvallend lijkt hij weinig kwaliteiten te hebben.


Hij heeft een paar maanden goed gespeeld vorig seizoen. Was dat z'n vorm? Steeg hij boven zichzelf uit? Hij staat inmiddels al 9 maanden niet met overtuigen te spelen. Onacceptabel. Tijd om 'm op de bank te parkeren.
 
Bouterbaas...:clap2:
Ryan Thomas en zéker Afellay brengen veel meer qua rendement op de positie van P.R., die hiaten laat vallen.
Scores gaan dan ook oplopen.
 
Geweldige pot gespeeld vandaag.

Hopelijk hebben we de wederopstanding gezien vandaag van Pablo. Vooruit denken, spelen op snelheid en duels winnen. Dit is zoals we Rosario willen zien spelen. Hij kan het echt wel, normaliter zou hij alles moeten hebben waarover een middenvelder in zijn rol moet beschikken. Beschikt ook nog over voldoende groeipotentie.

Maar moet nu wel de stabiliteit weten te vinden en deze lijn doortrekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan