Overige Sporten

Djokovic gediskwalificeerd op US Open

link

Novak Djokovic is in de vierde ronde van de US Open gediskwalificeerd. De Serviër raakte in zijn partij tegen de Spanjaard Pablo Carreno Busta gefrustreerd toen hij zijn servicegame verloor, waarop hij een bal wegsloeg en daarbij een lijnrechter op de keel raakte.

Erg dom. :FP: :bye:
"De lijnrechter kreeg heel even geen adem en zakte in elkaar [...] (Bron: Teletekst)"
Het hedendaagse voetbal heeft mij inmiddels zo verpest dat ik meteen uitga van Aanstelleritus Gigantum Maximus.
Maar als je dan ziet hoe die vrouw theater maakt en vervolgens zo bang mogelijk kijkend wegloopt dan denk ik dat ik dichter bij de waarheid zit dan ik zou willen.
 
"De lijnrechter kreeg heel even geen adem en zakte in elkaar [...] (Bron: Teletekst)"
Het hedendaagse voetbal heeft mij inmiddels zo verpest dat ik meteen uitga van Aanstelleritus Gigantum Maximus.
Maar als je dan ziet hoe die vrouw theater maakt en vervolgens zo bang mogelijk kijkend wegloopt dan denk ik dat ik dichter bij de waarheid zit dan ik zou willen.
Ik denk dat dat wel meevalt. Zo'n bal komt snoeihard aan, ook al slaat hij hem rustig weg. Hij kwam op haar keel, dus ik denk dan tegen haar adamsappel en dat lijkt me heel pijnlijk.
 
Ik denk dat dat wel meevalt. Zo'n bal komt snoeihard aan, ook al slaat hij hem rustig weg. Hij kwam op haar keel, dus ik denk dan tegen haar adamsappel en dat lijkt me heel pijnlijk.
I'm not buying it. Als ze echt last had liep ze niet zelfstandig (en om zich heen kijkend) het veld af. Neppe Amerikees.
 
Ik vind de straf wel erg zwaar voor Djokovic. Jammer dat hij gediskwalificeerd is. Ik mag 'm wel

Het staat zo in de reglementen. Het was inderdaad erg ongelukkig en niet zijn opzet, maar dat had hij zich van tevoren moeten bedenken. Frustraties onder controle houden.
Zo hadden ze bijvoorbeeld Nick Kyrgios al veel vaker moeten diskwalificeren. Die misdraagt zich op ieder toernooi en in vrijwel iedere wedstrijd die hij speelt.
En wanneer houdt dat moedwillig kapot slaan van rackets tegen de grond eens op? Direct diskwalificeren ... en de wedstrijd stoppen en verlies voor de "dader" of de speler die zijn racket zo kapot slaat dwingen om met het kapotte racket dan maar de wedstrijd af te laten maken. Dan houdt het vanzelf op.
 
Filmpje van Djokovic inmiddels ook van de andere kant gezien. Alles voor de schadeclaim in Amerika.... Wat een Neymarmuts.
 
I'm not buying it. Als ze echt last had liep ze niet zelfstandig (en om zich heen kijkend) het veld af. Neppe Amerikees.

Als zo'n bal op de keel komt doet dat op het moment heel erg pijn, ook kan je moeit hebben met ademen. Je kan zelfs stikken als je pech hebt. In dit geval kon de vrouw na een aantal minuten gewoon ademen, maar had ze waarschijnlijk nog steeds last van de keel. Het loopvermogen wordt echter niet of nauwelijks aangetast door een bal die op een keel komt.
 
Heb je gezien wat voor balletje het was? Vast niet want dan had je dit verhaal niet gepost.

Ik blijf erbij...
 
Waterpolodames voor het eerst sinds de gouden OS in 2008 gekwalificeerd voor de OS. Mooie pot tegen Griekenland. Daar heeft deze poloër van genoten...... ;)
Fijn voor de dames en voor jou.
Alleen jammer dat de Olympische Spelen niet doorgaan. :cautious:
 
Zit net nog een artikeltje te lezen over gisteren. Blijkt dat Zuid-Afrika ook naar de OS mag. Die zouden waarschijnlijk met 20 goals verschil verslagen worden door Italië en Griekenland, die gisteren dus naast een ticket grepen. Bij de OS worden de tickets maar vreemd verdeeld. Waarom niet gewoon de sterkste landen?
 
Zit net nog een artikeltje te lezen over gisteren. Blijkt dat Zuid-Afrika ook naar de OS mag. Die zouden waarschijnlijk met 20 goals verschil verslagen worden door Italië en Griekenland, die gisteren dus naast een ticket grepen. Bij de OS worden de tickets maar vreemd verdeeld. Waarom niet gewoon de sterkste landen?
Dat is in heel veel sporten zo dat niet de sterkste landen of sporters deel kunnen nemen.
Ze willen diversiteit. De kwalificaties zijn helemaal of grotendeels gestuurd. Dat is bij het WK voetbal ook. Daar zijn ook nooit alle landen die het hoogst staan op de ranglijst aanwezig.
 
Zit net nog een artikeltje te lezen over gisteren. Blijkt dat Zuid-Afrika ook naar de OS mag. Die zouden waarschijnlijk met 20 goals verschil verslagen worden door Italië en Griekenland, die gisteren dus naast een ticket grepen. Bij de OS worden de tickets maar vreemd verdeeld. Waarom niet gewoon de sterkste landen?
Omdat je dan bijvoorbeeld bij de marathon naar Ethiopisch-Kenisiaanse regionale kampioenschappen zit te kijken. ;)
 
Tja, als dat nu de besten zijn. Wat is dan een bronzen plak waard, als je weet dat er nog zoveel beteren zijn.

Als de verschillen klein zijn, is het nog te billijken. Maar ik denk dat het Zuid-Afrikaanse damespoloteam in Nederland niet eens hoofdklasse zou spelen.
 
Zit net nog een artikeltje te lezen over gisteren. Blijkt dat Zuid-Afrika ook naar de OS mag. Die zouden waarschijnlijk met 20 goals verschil verslagen worden door Italië en Griekenland, die gisteren dus naast een ticket grepen. Bij de OS worden de tickets maar vreemd verdeeld. Waarom niet gewoon de sterkste landen?
Uit nieuwsgierigheid, weet jij wat de Olympische gedachte is?
 
Zit net nog een artikeltje te lezen over gisteren. Blijkt dat Zuid-Afrika ook naar de OS mag. Die zouden waarschijnlijk met 20 goals verschil verslagen worden door Italië en Griekenland, die gisteren dus naast een ticket grepen. Bij de OS worden de tickets maar vreemd verdeeld. Waarom niet gewoon de sterkste landen?

Ze willen van elk continent sowieso een deelnemer hebben. Dus kennelijk is Zuid-Afrika wel de beste van Afrika.
 
Uit nieuwsgierigheid, weet jij wat de Olympische gedachte is?
Dat was vroeger toch? Iedereen komt om te winnen, niet om mee te doen. Dat is minachting van topsport.
Ze willen van elk continent sowieso een deelnemer hebben. Dus kennelijk is Zuid-Afrika wel de beste van Afrika.
Ja, maar daar ben ik dus op tegen. Is dus eigenlijk een soort discriminatie. Ze laten liever medaillekanshebbers thuis om een kansloos team toe te laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan