Overige Oud-Spelers

Ik heb nog een PSV (jaar)boek uit 1970 met Daan Schrijvers op foto’s.
Ik heb het boek niet bij de hand, maar 1 foto in vond ik altijd indrukwekkend. Pleun Strik maakt hands voor zijn eigen keeper. Bal mega ver recht boven zijn lichaam, maar hij (over)strekt zijn arm zo dat hij de bal raakt met zijn vingers.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/280932812/Oud-voetballer+Daan+Schrijvers+(76)+overleden.aspx
Pleun Strik, die naam heb ik lang niet meer gehoord. Daan Schrijvers ook niet trouwens, maar die speelde ver voor mijn tijd bij PSV, waar Pleun Strik nog tot in de jaren tachtig op de Nederlandse velden rond liep.
 
Ik denk dat de meeste forummers van deze tijd zijn. Als er iemand wegvalt zoals Daan Schrijvers nu, dan gaan bij mij veel herinneringen open, omdat dat mijn jonge jaren waren. Daan als stopperspil ( uitdrukking van toen ) was een grootheid. Daar stond iemand, geblokt als centrale verdediger. Robuust en mooi om te zien. Speelde ook in de tijd van Fons van Wissen en Roel Wiersma. Sterkte aan de familie.
 
Die Arnaut Groeneveld is het seizoen bij Brugge sterk begonnen. Toch een inschattingsfoutje van PSV?
 
Scamacca mag het bij PEC proberen. In Italië is er schijnbaar geen club te vinden die hem wil huren.
 
Ongelooflijk dat Scamacca werd verhinderd door te breken en dat hij niet werd opgesteld toen PSV o-19 tegen AS Roma o-19 speelde. Prima aanwinst voor Zwolle.
 
Ongelooflijk dat Scamacca werd verhinderd door te breken en dat hij niet werd opgesteld toen PSV o-19 tegen AS Roma o-19 speelde. Prima aanwinst voor Zwolle.
Misschien leuk om na de 1e seizoenshelft op deze post te reflecteren ;) 9 duels voor Zwolle gespeeld, geen goal gemaakt....

Maar wat mij in dit topic bracht was het volgende
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/3007724/mokhtar-laat-contract-turkije-alweer-ontbinden
Ook zo'n speler die na het (m.i terechte) vertrek bij PSV weinig indruk weet te maken.
 
Mohktar was voor Zwolle toch een prima speler? Te licht voor PSV, prima eredivisiespeler lijkt me.
Ja eens, maar zodra hij een stap buiten Zwolle zet gaat t minder, was dus wel een terechte keuze om deze jongen te laten gaan.
 
Ja eens, maar zodra hij een stap buiten Zwolle zet gaat t minder, was dus wel een terechte keuze om deze jongen te laten gaan.
O ja zeker. Alleen lijkt me ook goed voor de PSV opleiding, als daar naast PSV1 spelers ook gedegen eredivisie spelers uitkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan