Overige Nationale Teams

Dat gedoe met de Deense selectie is wel amusant.
Er zullen vast punten zijn voor beide kanten, maar ik zou het volgende denken:

1. Nationaal elftal, nationaal shirt. Als je voor Denemarken speelt draag je dat shirt, die broek en die sokken.
Welk merk er ook op staat. Punt uit.
En daar houdt het qua bond denk ik wel op.

2. Spelers hebben persoonlijke contracten met Nike en zo.
Spelers komen met allemaal verschillende sponsoren en schoenen(tassen) samen bij de nationale ploeg, en ik denk dat dat de spelers zelf moeten kunnen kiezen in welke schoenen en onderbroeken ze willen spelen. De tassen zou je nog over kunnen discussieren, je moet immers eenheid uitstralen naar nuiten toe.

Stel Adidas wil een TV reclame maken met de Deense bond. Dan moeten de bond en Adidas er eerst met de spelers uit komen. De bond kan toch niet zomaar kiezen welke spelers in de Adidas-reclame moeten?

Tot zover mijn gedachten, ik schaar me bij deze achter de spelers ;)
Mis ik iets?
 
Ik zal de match zeker kijken vanavond, uit sadistische oogmerk natuurlijk. Kijken hoe de 6 zaalvoetballers het gaan doen.
 
Ik zal de match zeker kijken vanavond, uit sadistische oogmerk natuurlijk. Kijken hoe de 6 zaalvoetballers het gaan doen.

Ik ben ook benieuwd, maar hoop juist dat ze als underdogs een paar leuke vernederingen uitdelen aan de tegenstander (panna's, of kleine succesjes die enorm worden toegejuicht door de supporters van beide kampen). Een 12-2 voor slowakije ofzo lijkt me prima vermaak.
 
Absurd verhaal toch. Volgens mij trekt de Deense bond hier een veel te grote broek aan. Zie wel wat kleine parallellen naar de schorsing die de KNVB uitdeelt aan de derde keeper van Jong Oranje die liever keept bij Twente. Gelijkheid in de competitie is natuurlijk cruciaal, maar als je deze benaderingen vanuit de bonden ziet lijkt het wel alsof het uitkomen voor je nationale team hetzelfde is als dienstplicht. Dat is toch niet meer van deze tijd en totaal van de zotte. Als je als bond zijnde het als de patriottistische plicht van een speler ziet om voor je team uit te komen, en als hij dat niet wil dan geef je maar boetes, dan gaan de spelers (terecht) allemaal tegelijk staken en houd je verder op dat vlak gewoon op met bestaan.
 
Ach, die Denen zijn hun tijd ver vooruit.

Over 10 jaar wordt het NL elftal geselecteerd uit het publiek bij Linda's miljoenenjacht. "De meneer uit Winschoten in stoel 28, komt u naar beneden, u staat vanavond in de spits tegen Italie".
 
Absurd verhaal toch. Volgens mij trekt de Deense bond hier een veel te grote broek aan. Zie wel wat kleine parallellen naar de schorsing die de KNVB uitdeelt aan de derde keeper van Jong Oranje die liever keept bij Twente. Gelijkheid in de competitie is natuurlijk cruciaal, maar als je deze benaderingen vanuit de bonden ziet lijkt het wel alsof het uitkomen voor je nationale team hetzelfde is als dienstplicht. Dat is toch niet meer van deze tijd en totaal van de zotte. Als je als bond zijnde het als de patriottistische plicht van een speler ziet om voor je team uit te komen, en als hij dat niet wil dan geef je maar boetes, dan gaan de spelers (terecht) allemaal tegelijk staken en houd je verder op dat vlak gewoon op met bestaan.
Zeg Kronos, heb je net zoveel verstand van de bonden als van de honden? :maniac::lol:
 
Facepalm voor FCupdate:

"Sané verliet de Duitse ploeg naar verluidt vanwege de aanstaande zwangerschap van zijn partner, dan is een extra zakcentje nooit weg."

De aanstaande zwangerschap...

Dus Sane verliet de nationale ploeg voor een goede wip?
:ROFL:
 
Facepalm voor FCupdate:

"Sané verliet de Duitse ploeg naar verluidt vanwege de aanstaande zwangerschap van zijn partner, dan is een extra zakcentje nooit weg."

De aanstaande zwangerschap...

Dus Sane verliet de nationale ploeg voor een goede wip?

Waar hij voor betaald krijgt? Dus Sané is gewoon een gigolo? Lijkt mij wel nieuws.
 
'Van Gaal zegt nee tegen Mexico'

link

In de zoektocht naar een opvolger voor bondscoach Juan Carlos Osorio heeft de Mexicaanse voetbalbond tevergeefs aangeklopt bij Louis van Gaal. Dat meldt Fox Sports Mexico. Volgens FOX Sports Mexico zou Van Gaal, die sinds zijn ontslag in 2016 bij Manchester United geen club of land meer trainde, zelfs met de Mexicaanse voetbalbond hebben onderhandeld.

Van Gaal dus niet de bondscoach van Guardado, Moreno, Lozano en Gutiérrez. Jammer ik had het wel willen zien.
 
Cristiano Ronaldo is buiten de selectie van Portugal gehouden, meldt Sky Sports.

Cristiano Ronaldo left out of Portugal squad amid rape allegations

link
 
Vrouwen Nederland - Vrouwen Denemarken 2-0. Dat is een goede uitgangspositie voor de return.
Nederland had nog vaker kunnen scoren in de 2e helft.
De scheidsrechter floot na 44 min en 21 seconden in de 2e helft voor het einde van de wedstrijd. o.O :ROFL: :lmao:
 
Laatst bewerkt:
...
De scheidsrechter floot na 44 min en 21 seconden in de 2e helft voor het einde van de wedstrijd. o.O:ROFL::lmao:

Was in de 1e helft (of dus in beide helften?). Lag een Nederlandse geblesseerd op het veld en ze speelden daardoor de bal niet meer naar voren en de Denen zetten geen druk. Leek nergens op dus had geen zin meer een minuut door te spelen.
 
Vrouwen Nederland - Vrouwen Denemarken 2-0. Dat is een goede uitgangspositie voor de return.
Nederland had nog vaker kunnen scoren in de 2e helft.
De scheidsrechter floot na 44 min en 21 seconden in de 2e helft voor het einde van de wedstrijd. o.O:ROFL::lmao:

Was 1e helft, 2e helft was +4 minuten. Dat had met 3 ook gekund, qua wissels, tijdrekken (niet) en blessurebehandelingen (geen).
Oftewel die minuut hebben ze weer gespeeld.
Daarnaast was er niemand geblesseerd, er zat er 1 op de grond en die kreeg haar schoenveter niet gestrikt...

Lekker trouwens om naar een wedstrijd te kijken zonder dat eeuwige gezeik, gematennaai, gerollebol, geacteer en nepblessurebehandelingen.
Het was dan een minuut korter, maar effectieve speeltijd was zeker 5 minuten meer dan, noem een willekeurige dwarsstraat, een wedstrijd met Lozano.
 
Laatst bewerkt:
Cristiano Ronaldo is buiten de selectie van Portugal gehouden, meldt Sky Sports.

Cristiano Ronaldo left out of Portugal squad amid rape allegations

link
Geen probleem. Straks koopt hij zijn plek in het nationale elftal en moet de Portugese Bond een zwijg-contract tekenen.
Dat doet ie namelijk altijd. Zelfs eigen kind is wat Christiano betreft iets om te kopen. Ja die aardige gozer CR7 met al zijn goede doelen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan