Overige Nationale Teams

Niet elk Europees- of wereldkampioenschap hoeft met de hele natie gevierd te worden toch? Toen Raymond van Barneveld WK's won liep ook niet de hele natie uit om hem te huldigen. Door zo overdreven uit te pakken met huldigingen (vond ik overigens ook toen Nederland tweede werd met WK 2010), devalueert de waarde van de huldiging als instituut. Ik was maar 6 jaar toen Nederland het EK won in '88, maar omdat het zo indrukwekkend was om zoveel mensen buiten te zien juichen zijn die beelden nooit uit mijn geheugen verdwenen. Op deze manier wordt het steeds minder speciaal waardoor een huldiging bij een bijzondere nationale prestatie een huldiging de lading van de vreugde niet meer dekt.

En 90% van de mensen die nu juichen wisten een maand geleden nauwelijks dat er een EK aan zat te komen.
 
Niet elk Europees- of wereldkampioenschap hoeft met de hele natie gevierd te worden toch? Toen Raymond van Barneveld WK's won liep ook niet de hele natie uit om hem te huldigen. Door zo overdreven uit te pakken met huldigingen (vond ik overigens ook toen Nederland tweede werd met WK 2010), devalueert de waarde van de huldiging als instituut. Ik was maar 6 jaar toen Nederland het EK won in '88, maar omdat het zo indrukwekkend was om zoveel mensen buiten te zien juichen zijn die beelden nooit uit mijn geheugen verdwenen. Op deze manier wordt het steeds minder speciaal waardoor een huldiging bij een bijzondere nationale prestatie een huldiging de lading van de vreugde niet meer dekt.

Dat ze gehuldigd worden omdat ze een prestatie hebben neergezet is niet meer dan terecht vind ik. De mannen hadden deze huldiging gekregen dus de vrouwen verdienen dat ook. Dat er dan zoveel man op af komt, tjah.. Ik sta er ook van te kijken wat voor ongelofelijk succesvolk er in dit land leeft als ik de beelden zo zie. Voor die vrouwen is het prachtig, de huldiging is meer dan terecht maar de opkomst en het 'feest' wat ineens gevierd wordt is typisch een geval van succes zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Dat ze gehuldigd worden omdat ze een prestatie hebben neergezet is niet meer dan terecht vind ik. De mannen hadden deze huldiging gekregen dus de vrouwen verdienen dat ook. Dat er dan zoveel man op af komt, tjah.. Ik sta er ook van te kijken wat voor ongelofelijk succesvolk er in dit land leeft als ik de beelden zo zie. Voor die vrouwen is het prachtig, de huldiging is meer dan terecht maar de opkomst en het 'feest' wat ineens gevierd wordt is typisch een geval van succes zoeken.

Nederlanders vieren gewoon graag feestjes; grijpen elke kans aan om het in een oranje kloffie op een zuipen te zetten; de reden waarom vinden ze minder belangrijk.
 
Niet elk Europees- of wereldkampioenschap hoeft met de hele natie gevierd te worden toch? Toen Raymond van Barneveld WK's won liep ook niet de hele natie uit om hem te huldigen. Door zo overdreven uit te pakken met huldigingen (vond ik overigens ook toen Nederland tweede werd met WK 2010), devalueert de waarde van de huldiging als instituut. Ik was maar 6 jaar toen Nederland het EK won in '88, maar omdat het zo indrukwekkend was om zoveel mensen buiten te zien juichen zijn die beelden nooit uit mijn geheugen verdwenen. Op deze manier wordt het steeds minder speciaal waardoor een huldiging bij een bijzondere nationale prestatie een huldiging de lading van de vreugde niet meer dekt.

:sick:Het vieren van een tweede plaats; verschrikkelijk inderdaad. Krijg er nu weer plaatsvervangende schaamte van. Toen werd me ook duidelijk dat Nederland toch meer Feyenoord fans telde dan ik had verwacht...:shifty:
 
Schakel in op 1 en zie een liveverslag van een huldiging a la '88. Noem mij een conservatieveling maar ik vind het echt lachwekkend. Iedere zondagamateurteam in de 3e klasse en hoger hakt dit team in de pan. Ieder sportteam dat een gezamenlijk succes te vieren heeft moet dat doen maar betrek de hele natie er pas bij als het gaat om topsport.

Ze speelden tegen andere vrouwen, dus vind ik toch dat ze een goede prestatie neergezet hebben. Dan zelfs PSV er van zou winnen gelijk tegen zou spelen is dan minder relevant.
En je hoeft niet te kijken... :shifty:
 
Dat is deze tijd, denk ik. Alles moet luidruchtig mee beleefd worden, of het nu vrolijk (EK dames) of verdrietig (Nouri) is. Van mij hoeft dat ook allemaal niet. Wanneer moeten we dan gezamenlijk wel vieren? Mannenvoetbal, vrouwenhockey? Ik weet het niet.

Zo'n massale volksfeest rondom een sportevenement zou ik bewaren voor het winnen van een WK of EK voetbal (door mannen welteverstaan). Heel misschien een uitzondering maken wanneer Nederland uitzonderlijk presteert bij een Olympische Spelen. Het moet wel speciaal blijven.

Dat ze gehuldigd worden omdat ze een prestatie hebben neergezet is niet meer dan terecht vind ik. De mannen hadden deze huldiging gekregen dus de vrouwen verdienen dat ook. Dat er dan zoveel man op af komt, tjah.. Ik sta er ook van te kijken wat voor ongelofelijk succesvolk er in dit land leeft als ik de beelden zo zie. Voor die vrouwen is het prachtig, de huldiging is meer dan terecht maar de opkomst en het 'feest' wat ineens gevierd wordt is typisch een geval van succes zoeken.

Eens, ik ontzeg de dames ook absoluut geen huldiging. En ze hebben een mooie prestatie neergezet. Maar de beelden die voorbij kwamen op televisie leek bijna op een rerun van de huldiging in '88. Ik zou het in elk geval spijtig vinden als de huldiging als monument verwordt tot een spontane carnavalsoptocht.

Ze speelden tegen andere vrouwen, dus vind ik toch dat ze een goede prestatie neergezet hebben. Dan zelfs PSV er van zou winnen gelijk tegen zou spelen is dan minder relevant.
En je hoeft niet te kijken... :shifty:

Ik betwist ook niet dat het voor de dames een mooie prestatie is. Dat vind ik ook van mijn broer die bij de amateurs in de 2e klasse speelt. Zijn club degradeerde steevast uit de derde klasse nadat ze gepromoveerd waren vanuit de vierde klasse. Plotseling handhaafden zij zich niet alleen, maar werden zij ook nog eens kampioen van de derde klasse. Prestatie van formaat en een feestje waard met de club, maar ik moet er niet aan denken dat er een volksfeest ontbrandt in Den Bosch met een boottocht rond de Dieze.

Kinderen doen hun handen voor hun ogen als zij iets zien wat hen niet bevalt. Wij volwassen mogen toch wel in staat worden geacht om er een mening over te vormen en deze te uiten? :D

 
Als er een schaats(t)er, een darter of een Olympiër een grote prestatie neerzet dan wordt dat ook groots gevierd. Het Heineken House zit elke avond ramvol, Michael Van Gerwen (spelletjesspeler met pijltjes) werd groots gehuldigd door duizenden fans, live te volgen op Omroep Brabant. Pieter van den Hoogenband, Rintje Ritsma, Jan Janssen, Joop Zoetemelk, Inge de Bruin, noem maar op, ze werden allemaal groots onthaald. Voetbal is nou eenmaal volkssport nummer één in Nederland, dus het is niet meer dan logisch dat de NOS daar een uurtje (een uurtje, waar maak je je druk om!?) aandacht aan schenkt.

Ik geniet meer van deze dames die zich zonder doorlopende schwalbes en zeiken om kaarten naar de titel hebben gevoetbald(!), dan van die volgevreten mooiboys bij het jongetjesvoetbal. Ze verdienen alle lof en alle aandacht die ze gekregen hebben.
 
Als er een schaats(t)er, een darter of een Olympiër een grote prestatie neerzet dan wordt dat ook groots gevierd. Het Heineken House zit elke avond ramvol, Michael Van Gerwen (spelletjesspeler met pijltjes) werd groots gehuldigd door duizenden fans, live te volgen op Omroep Brabant. Pieter van den Hoogenband, Rintje Ritsma, Jan Janssen, Joop Zoetemelk, Inge de Bruin, noem maar op, ze werden allemaal groots onthaald. Voetbal is nou eenmaal volkssport nummer één in Nederland, dus het is niet meer dan logisch dat de NOS daar een uurtje (een uurtje, waar maak je je druk om!?) aandacht aan schenkt.

Ik geniet meer van deze dames die zich zonder doorlopende schwalbes en zeiken om kaarten naar de titel hebben gevoetbald(!), dan van die volgevreten mooiboys bij het jongetjesvoetbal. Ze verdienen alle lof en alle aandacht die ze gekregen hebben.

Die andere sporten volg ik niet, dus dan is het mijn onwetendheid dat ik dacht dat het bij die andere sporten veel bescheidener gevierd werd. Kennelijk niet dus. Als Van Gerwen een dikke feest krijgt, dan mogen de dames dat vanzelfsprekend ook.

Waar ik me druk over maak? Tja, het is denk ik jeugdsentiment. Bij de finale van WK 2010 dacht ik oprecht dat ik eindelijk zo'n grote feest als volwassene kon meemaken. Heb ook bijna een potje staan te janken toen het niet lukte. Het is een heilig terrein waarvan de poorten niet open mogen, ook niet door jouw enthousiaste dames. Die mogen van mij alleen open als 'het' gebeurt, waarbij de vraag is of het ooit gebeurt in mijn leven.
 
Die andere sporten volg ik niet, dus dan is het mijn onwetendheid dat ik dacht dat het bij die andere sporten veel bescheidener gevierd werd. Kennelijk niet dus. Als Van Gerwen een dikke feest krijgt, dan mogen de dames dat vanzelfsprekend ook.

Waar ik me druk over maak? Tja, het is denk ik jeugdsentiment. Bij de finale van WK 2010 dacht ik oprecht dat ik eindelijk zo'n grote feest als volwassene kon meemaken. Heb ook bijna een potje staan te janken toen het niet lukte. Het is een heilig terrein waarvan de poorten niet open mogen, ook niet door jouw enthousiaste dames. Die mogen van mij alleen open als 'het' gebeurt, waarbij de vraag is of het ooit gebeurt in mijn leven.

Ik was stiekem wel blij dat ze het in 2010 niet gered hebben. Ik zat in Turkije, dus er was voor mij toch niets te vieren geweest. ;)
 
Ik was stiekem wel blij dat ze het in 2010 niet gered hebben. Ik zat in Turkije, dus er was voor mij toch niets te vieren geweest. ;)

Dan hadden we namens het forum wel een speciale huldiging georganiseerd voor jou. Kan Nederland meteen mee feesten. Lekker in de polonaise staan met z'n allen. Boottochtje enzo :D
 
[h=1]Van Marwijk niet langer bondscoach Saoedi-Arabië[/h] https://nos.nl/artikel/2192972-van-marwijk-niet-langer-bondscoach-saoedi-arabie.html

Bert van Marwijk is niet langer bondscoach van Saoedi-Arabië. De Nederlander, die zich recentelijk met het land plaatste voor het WK van volgend jaar, wordt opgevolgd door Edgardo Bauza.

:ai:

Zo snel kan het gaan daar. Bert van Marwijk gaat dus niet naar het WK. :shifty:

i weet nog wel n plekje waar hij een veelbelovende beginnende trainer kan helpen :shifty:
 
[h=1]Van Marwijk niet langer bondscoach Saoedi-Arabië[/h] https://nos.nl/artikel/2192972-van-marwijk-niet-langer-bondscoach-saoedi-arabie.html

Bert van Marwijk is niet langer bondscoach van Saoedi-Arabië. De Nederlander, die zich recentelijk met het land plaatste voor het WK van volgend jaar, wordt opgevolgd door Edgardo Bauza.

:ai:

Zo snel kan het gaan daar. Bert van Marwijk gaat dus niet naar het WK. :shifty:

Wauw, dat is wel ultiem triest.

Maar goed. Cocu eruit flikkeren en heel gauw Van Marwijk voor de groep zetten voordat ze hem voor het Nederlands pruts elftal gaan aanstellen. Dan kan volgend jaar Van Bommel doorstromen en het samen met hem op gaan bouwen.
 
Artikel is geupdate. Mensen die ineens uit de staf werden ontslagen, eis om permanent naar dat land te verhuizen en via de media horen dat er een opvolger is. Misselijke bende is het, al wisten we natuurlijk allang dat ze daar geen zak geven om mensen.
 
Niks om verbaasd over te zijn. Makkelijk cashen in die schurkenstaat, maar kijk er ook niet vanop als je opeens de deur gewezen krijgt. Altijd zo geweest.

Hij heeft successen behaald en lekker gecasht. Balen voor hem dat hij het WK nu moet missen, maar ach... Die 8-0 vernederingen zit niemand op te wachten. Zeker niet de man wiens laatste wedstrijd op een WK een finale was die pas in de verlenging werd beslist.
 
[h=1]Van Marwijk niet langer bondscoach Saoedi-Arabië[/h] https://nos.nl/artikel/2192972-van-marwijk-niet-langer-bondscoach-saoedi-arabie.html

Bert van Marwijk is niet langer bondscoach van Saoedi-Arabië. De Nederlander, die zich recentelijk met het land plaatste voor het WK van volgend jaar, wordt opgevolgd door Edgardo Bauza.

:ai:

Zo snel kan het gaan daar. Bert van Marwijk gaat dus niet naar het WK. :shifty:

O haha, dat wist ik niet en verklaart mijn opmerking in een ander topic. Ze doen maar weer in zo'n land.
 
Artikel is geupdate. Mensen die ineens uit de staf werden ontslagen, eis om permanent naar dat land te verhuizen en via de media horen dat er een opvolger is. Misselijke bende is het, al wisten we natuurlijk allang dat ze daar geen zak geven om mensen.

Dat wist ie toch van te voren? Toch koos hij voor geld. Geen medelijden met hem.
 
Dat wist ie toch van te voren? Toch koos hij voor geld. Geen medelijden met hem.

Wellicht is hij er zelfs blij mee, Hij heeft zich geplaatst voor het WK en op het WK valt er geen eer te behalen met Saoedi-Arabië.
 
Nederlandse vrouwen winnen de kwalificatiewedstrijd voor het WK van Noorwegen met 1-0.

De goal werd in de 93e minuut gescoord door Vivianne Miedema. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan