Overige Nationale Teams

Dat kan ik begrijpen als je alleen maar zou kijken naar het feit dat ze maar niet tot scoren komt. Maar ik zag gisteren zelden onnodige of domme acties van haar. Ongeveer bij alles wat zij deed, zat een idee achter en zocht zij telkens naar de juiste oplossing. Zij is behendig en heel intelligent. Zij en die Groen zijn de meest slimme voetballers binnen dat elftal. Martens is ook heel goed maar moet het vaak hebben van haar snelheid en drive.

Ja dat kan hoor, maar ze is wel erg ongelukkig steeds. Heb al meerdere mensen haar de Van Persie van een eindronde zien noemen :D
 
De dames laten zo af en toe hele aardige dingen zien. Behendigheid, inzicht, passing. Alleen zo weinig goals. Ze maken wel een inhaalslag ten opzichte van de heren.
 
De dames laten zo af en toe hele aardige dingen zien. Behendigheid, inzicht, passing. Alleen zo weinig goals. Ze maken wel een inhaalslag ten opzichte van de heren.

Dat is niet zo moeilijk als je ziet hoe de heren presteren...
 
Op zich zou het wel eens interessant zijn, het dameselftal tegen het herenelftal. Zeker met het huidige niveau...
 
Knap resultaat, alleen de doelpunten gezien vanwege het vreemde, vroege tijdstip van de wedstrijd.

Wat een hoosbui trouwens in Rotterdam....
 
Nederlandse vrouwen winnen de finale met 4-2 van Denemarken en zijn Europees kampioen. :clap:

DGj7SvrW0AEagEZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Dit was reclame voor het vrouwenvoetbal! Leuke spannende finale, 6 doelpunten en Nederland als winnaar. Geweldig :holland:
 
Leuke pot en een terechte winnaar. Heel goed gepiekt in eigen land. Dat ging beter dan in 2000.
 
Slecht begin.
Slechte verdediging.
Wél verdiend gewonnen en veel leuker om naar te kijken dan ons PSV.
 
En Miedema waar veel kritiek op was deed en doet het als het er echt om gaat: scoren in achtereenvolgend de kwartfinale, halve finale en de finale!
Petje af voor alle leeuwinnen!
 
Schakel in op 1 en zie een liveverslag van een huldiging a la '88. Noem mij een conservatieveling maar ik vind het echt lachwekkend. Iedere zondagamateurteam in de 3e klasse en hoger hakt dit team in de pan. Ieder sportteam dat een gezamenlijk succes te vieren heeft moet dat doen maar betrek de hele natie er pas bij als het gaat om topsport.
 
Schakel in op 1 en zie een liveverslag van een huldiging a la '88. Noem mij een conservatieveling maar ik vind het echt lachwekkend. Iedere zondagamateurteam in de 3e klasse en hoger hakt dit team in de pan. Ieder sportteam dat een gezamenlijk succes te vieren heeft moet dat doen maar betrek de hele natie er pas bij als het gaat om topsport.

Waarom is dit geen topsport? Ze zijn Europees Kampioen! Soms word je al gehuldigd als je een wielerwedstrijd wint. De meesten zijn inmiddels full-prof. Ik vond overigens dat ze prima speelden en dat er meer plezier aan te beleven valt dan aan PSV momenteel.
 
Waarom is dit geen topsport? Ze zijn Europees Kampioen! Soms word je al gehuldigd als je een wielerwedstrijd wint. De meesten zijn inmiddels full-prof. Ik vond overigens dat ze prima speelden en dat er meer plezier aan te beleven valt dan aan PSV momenteel.

Niet elk Europees- of wereldkampioenschap hoeft met de hele natie gevierd te worden toch? Toen Raymond van Barneveld WK's won liep ook niet de hele natie uit om hem te huldigen. Door zo overdreven uit te pakken met huldigingen (vond ik overigens ook toen Nederland tweede werd met WK 2010), devalueert de waarde van de huldiging als instituut. Ik was maar 6 jaar toen Nederland het EK won in '88, maar omdat het zo indrukwekkend was om zoveel mensen buiten te zien juichen zijn die beelden nooit uit mijn geheugen verdwenen. Op deze manier wordt het steeds minder speciaal waardoor een huldiging bij een bijzondere nationale prestatie een huldiging de lading van de vreugde niet meer dekt.
 
Niet elk Europees- of wereldkampioenschap hoeft met de hele natie gevierd te worden toch? Toen Raymond van Barneveld WK's won liep ook niet de hele natie uit om hem te huldigen. Door zo overdreven uit te pakken met huldigingen (vond ik overigens ook toen Nederland tweede werd met WK 2010), devalueert de waarde van de huldiging als instituut. Ik was maar 6 jaar toen Nederland het EK won in '88, maar omdat het zo indrukwekkend was om zoveel mensen buiten te zien juichen zijn die beelden nooit uit mijn geheugen verdwenen. Op deze manier wordt het steeds minder speciaal waardoor een huldiging bij een bijzondere nationale prestatie een huldiging de lading van de vreugde niet meer dekt.

Dat is deze tijd, denk ik. Alles moet luidruchtig mee beleefd worden, of het nu vrolijk (EK dames) of verdrietig (Nouri) is. Van mij hoeft dat ook allemaal niet. Wanneer moeten we dan gezamenlijk wel vieren? Mannenvoetbal, vrouwenhockey? Ik weet het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan