Overige competities

Ondertussen is in Schotland een ongekend spannende titelrace gaande en het zou zomaar kunnen dat er voor het eerst sinds 1985(!) een andere kampioen dan Rangers of Celtic komt. Heart of Midlothian staat met nog 3 speelrondes te gaan 2 punten voor op Celtic en 3 op Rangers en ze hebben de afgelopen wedstrijd verloren. Wordt de druk ze teveel of slepen ze 'm binnen?

Edit: ik zie dat er nog een kampioenspoule komt, dus het is nog lang niet gestreden.

Ondertussen is in Schotland een ongekend spannende titelrace gaande en het zou zomaar kunnen dat er voor het eerst sinds 1985(!) een andere kampioen dan Rangers of Celtic komt. Heart of Midlothian staat met nog 3 speelrondes te gaan 2 punten voor op Celtic en 3 op Rangers en ze hebben de afgelopen wedstrijd verloren. Wordt de druk ze teveel of slepen ze 'm binnen?

Edit: ik zie dat er nog een kampioenspoule komt, dus het is nog lang niet gestreden.
Dat laatste is dan wel zonde als je t mij vraagt

Sterker nog; belachelijke overname van een Amerikaanse uitvinding ooit.
Een kampioensronde na een hele competitie vind ik absurd en onrechtvaardig.

Maar wat zou het leuk zijn voor de mensen in Edinburgh als nu Heart of Midlothian, concurrent van Hibernians, eindelijk een titel afpakte van dat tweetal in Glasgow.
Waar zijn de tijden dat ook Aberdeen , Dundee FC of het voor ons lastige Dundee United een titel pakten?

Ik moet wel zeggen dat Schotland een bijzondere vorm heeft die eigenlijk niet zo erg is als je het mij vraagt. Schotland kent 12 clubs in de competitie. Nadat je 33 wedstrijden hebt gespeelt (3x tegen elke tegenstander) speel je daarna nog 1x tegen iedereen uit de top 6. De punten van de eerste 33 wedstrijden blijven gewoon behouden. Uiteindelijk speel je dan 38 wedstijden.

Het is dus niet vergelijkbaar met de Belgische of Amerikaanse play offs.

Ik moet wel zeggen dat Schotland een bijzondere vorm heeft die eigenlijk niet zo erg is als je het mij vraagt. Schotland kent 12 clubs in de competitie. Nadat je 33 wedstrijden hebt gespeelt (3x tegen elke tegenstander) speel je daarna nog 1x tegen iedereen uit de top 6. De punten van de eerste 33 wedstrijden blijven gewoon behouden. Uiteindelijk speel je dan 38 wedstijden.

Het is dus niet vergelijkbaar met de Belgische of Amerikaanse play offs.
Vraag blijft wat die 5 play offs toevoegen nadat je elkaar al 3 keer hebt ontmoet.
Wordt dan de 4e keer Rangers-Celtic geen devaluatie van die topper?

Vraag blijft wat die 5 play offs toevoegen nadat je elkaar al 3 keer hebt ontmoet.
Wordt dan de 4e keer Rangers-Celtic geen devaluatie van die topper?
Vroeger in de jaren 80 en 90 waren er 44 wedstrijden. Ze hebben daarna voor dit concept gekozen omdat 44 teveel wedstrijden zijn.

Ik neem aan dat dat de uit-thuisbalans weer in evenwicht brengt. Dus juist eerlijk.
Geen idee of dit zo is. Hoe dan ook, play offs om de titel blijven oneerlijk.
Bij plaatsing voor Europees voetbal of bij promotie/degradatie kunnen ze de competitie aantrekkelijker maken voor veel clubs.

Maar kampioen moet gewoon die ploeg zijn die na 34 of 38 of hoeveel dan ook wedstrijden de meeste punten heeft behaald.
En dus verder geen (commerciéle?) flauwekul er achter aan.

Vroeger in de jaren 80 en 90 waren er 44 wedstrijden. Ze hebben daarna voor dit concept gekozen omdat 44 teveel wedstrijden zijn.
Beide concepten zijn niet goed.
Maar het meeste wat mis is daar is het feit dat naast Celtic en Rangers de rest voor Jan met de korte achternaam meedoet.

Iets wat we in Nederland en steeds meer landen ook krijgen met "dank" aan de UEFA en haar Financial Fair( :ROFL: ) Play.
Maar ja , de meute kijkt nu naar de Europese Kampioenen Liga waar pakweg 45 van de 55 kampioenen niet aan mogen deelnemen, voorrondes uitgezonderd.

Mijn enige hoop dat ik ooit 2 kampioenschappen kan vieren in 1 seizoen pff.. Wel je ziel verkopen aan deze gast van 15 miljard die ook de club gelijk wil runnen. Eng en tegelijk kan het ook de redding zijn..

1000085367.jpg

Celtic heeft ondertussen gewonnen van Rangers, dus zij zullen wel gewoon kampioen worden. :nocheer:

Spannende laatste wedstrijd wordt t dus! Moeten ze tegen elkaar!

Maar als Celtic verliest van Motherwell en Hearts thuis van Falkirk wint, is Hearts dan al kampioen.

Reglementaire nederlaag Slavia Praag na veldbestorming tijdens kampioenswedstrijd - https://nos.nl/l/2614105

Keihard straffen, het kan dus wel. Regelementaire straf en 4 wedstrijden zonder thuispubliek.
Keihard de verkeerden straffen, bedoel je.
Degenen die het veld opkwamen zijn toch niet opgepakt en naar een opvoedingsgesticht gestuurd voor een jaar lang discipline bijbrengen op de kamp Koningsbrugge manier?
Nu zitten alle goedwillenden - de OVERGROTE meerderheid -met de gebakken peren.

Keihard de verkeerden straffen, bedoel je.
Degenen die het veld opkwamen zijn toch niet opgepakt en naar een opvoedingsgesticht gestuurd voor een jaar lang discipline bijbrengen op de kamp Koningsbrugge manier?
Nu zitten alle goedwillenden - de OVERGROTE meerderheid -met de gebakken peren.
De club is verantwoordelijk voor het gedrag van de fans.

De club is verantwoordelijk voor het gedrag van de fans.
Sorry, beetje kort door de bocht. Net zo'n foute kreet als vorig jaar bij Vitesse.
En wie is dan verantwoordelijk voor het tuig dat bij AZC's rotzooit, dat in de Nieuwjaarsnacht politie en hulpverleners aanvalt enzovoorts?

Volgens jouw redenering is dat dus de maatschappij en je kent de slogan,"de maatschappij dat ben jij".
Vind jij dan dat ze jou en ons allen voor de rechtbank moeten gaan slepen?

Misschien moet de overheid toch maar eens het probleem echt goed aanpakken.
Geen collectieve straffen die onschuldigen treffen, maar gewoon elk individu dat rotzooi trapt flink straffen.

Sorry, beetje kort door de bocht. Net zo'n foute kreet als vorig jaar bij Vitesse.
En wie is dan verantwoordelijk voor het tuig dat bij AZC's rotzooit, dat in de Nieuwjaarsnacht politie en hulpverleners aanvalt enzovoorts?

Volgens jouw redenering is dat dus de maatschappij en je kent de slogan,"de maatschappij dat ben jij".
Vind jij dan dat ze jou en ons allen voor de rechtbank moeten gaan slepen?

Misschien moet de overheid toch maar eens het probleem echt goed aanpakken.
Geen collectieve straffen die onschuldigen treffen, maar gewoon elk individu dat rotzooi trapt flink straffen.
Tja, ik kan het niet anders maken dan dat de club verantwoordelijk is voor wie er in het stadion is. De club kan vervolgens wel proberen de schade te verhalen op de raddraaiers. Dat is niet mijn mening, maar gewoon de juridische werkelijkheid.

Tja, ik kan het niet anders maken dan dat de club verantwoordelijk is voor wie er in het stadion is. De club kan vervolgens wel proberen de schade te verhalen op de raddraaiers. Dat is niet mijn mening, maar gewoon de juridische werkelijkheid.
Kan zijn, maar dan moet er toch maar eens goed gekeken worden naar die juridische werkelijkheid.
Als een individu niet meer verantwoordelijk is voor zijn of haar daden zit er iets goed fout, om er maar een contradictio in terminis tegen aan te gooien.

Terug
Bovenaan Onderaan