Oscar Hiljemark

Kronos

Assistent Bondscoach
Zweed Oscar Hiljemark naar PSV

04 januari 2013 14:30
PSV heeft de Zweed Oscar Hiljemark vastgelegd voor 4,5 jaar. In het Philips Stadion ondertekende hij vrijdagmiddag zijn contract in bijzijn van technisch manager Marcel Brands. Hiljemark, geboren op 28 juni 1992, komt over van de Zweedse club IF Elfsborg. Zaterdag zal de middenvelder al met het team meereizen op de wintertrip naar Thailand.

445e4e64-79de-40f2-a328-e6c0d85e3d23_Contractondertekening-OscarHiljemark4681.jpg

Oscar Hiljemark zet zijn handtekening onder het contract.

Rugnummer 27
Jeugdinternational Hiljemark, die heeft getekend tot en met 2017, krijgt bij PSV rugnummer 27 toebedeeld. Hij is de eerste versterking van de selectie voor de tweede seizoenshelft. Tegenover PSV TV zei de nieuwste aanwinst heel blij te zijn met zijn contract bij PSV. “Ik voel me goed, PSV heeft een grote reputatie in heel Europa. Deze keuze voelt heel goed”, aldus Hiljemark in zijn eerste interview in het Philips Stadion.

5f91b272-5a85-4146-a995-17ecda7b3f76_Contractondertekening-OscarHiljemark4682.jpg

Marcel Brands schudt jeugdinternational Hiljemark de hand.

“Twee titels in één seizoen, dat zou fantastisch zijn”
In aanwezigheid van zijn zaakwaarnemer en zijn jarige vader tekende Hiljemark het contract bij PSV, overgekomen van de Zweedse kampioen IF Elfsborg. “Ik heb heel veel zin om bij PSV te komen spelen. En kampioen worden natuurlijk, net als met Elfsborg. Twee titels in één seizoen, dat zou fantastisch zijn!”

www.psv.nl







Originele openingspost geruchtentopic:

Het ED meldt:

PSV volgt verrichtingen van Hiljemark

EINDHOVEN - PSV volgt de verrichtingen van middenvelder Oscar Hiljemark.

De voetballer speelt in de Zweedse competitie bij Elfsborgs en is een aantal keren bekeken. Hiljemark is 20 jaar en geldt als een van de grootste talenten uit het Scandinavische land. Inmiddels heeft hij twee interlands achter zijn naam staan.

Rik Elfrink ‏@RikElfrink

#PSV volgt inderdaad de verrichtingen van middenvelder #Hiljemark. Speler is bekeken, maar nog geen bod.

Van wikipedia:

[...]
At an age of 18 in his true debut season 2011, he was nominated as newcomer of the year being the youngest of the nominated. He also won the prestigious Månadens Tipselitspelare prize with the jury's citation: "Oscar Hiljemark has been endowed with a massive winning attitude that he has used to the competitive environment for the optimum development. He is a talented player who works hard and takes a mature responsibility from his midfield position." Players who also won the price are Fredrik Ljungberg, Johan Elmander, Olof Mellberg and Kim Källström.

After the 2011 season, Hiljemark was being scouted and chased by Genoa and Club Brugge, but Elfsborg ignored the bids, as they want him for a few more seasons before he leaves. Elfsborg ignored a bid of 200 000£ from Club Brugge and Genoa who both chased Oscar after success in his debut season. AFC Ajax and Feyenoord follow Oscar and plan to set a bid in the next transferwindow.
 
Laatst bewerkt:
Mocht Strootman vertrekken, zullen we in ieder geval nog een speler halen met een verschrikkelijk zure kop. :D

Oscar_Hiljemark02.jpg


Maar ik ken 'm niet. Vechters kunnen we er altijd bij hebben.
 
Hoe weet je nu dat zanka een leider is ja of nee? Goede leider hoeft niet de beste te zijn, dus nee het heeft geen garanties..

Aanvoerders spelen altijd en hebben dus voldoende niveau. Dat hebben we van Zanka nog niet mogen zijn. Dat deze Hiljemark wat is weten we dus ook niet.
 
PSV ziet in de Zweedse middenvelder Oscar Hiljemark (20) de vervanger van Kevin Strootman, die na dit seizoen zo goed als zeker vertrekt naar een grote club in het buitenland.
De jeugdinternational, uitkomend voor landskampioen Elfsborg, sprak na de topper tussen PSV en Vitesse met trainer Dick Advocaat. PSV moet snel handelen, omdat de Zweedse competitie is afgelopen en Hiljemark nu de volgende stap wil maken. Hij bezocht ook Olympique Nice en Anderlecht. Hiljemark moet ongeveer 2,5 miljoen euro kosten.

Bron AD
 
Hm, dus om anderen voor te zijn, zouden we hem al in de winter moeten halen? Vraag me af of we die 2,5 miljoen hebben liggen.

Edit:
Rik Elfrink ‏@RikElfrink

Veel vragen over Oscar #Hiljemark (20). #PSV kijkt of deze middenvelder in de winterstop naar #Eindhoven kan komen. Heeft veel keus.
 
Laatst bewerkt:
Vertaald van een Zweedse krant:

Oscar Hiljemark, 20, nadert een overgang naar PSV Eindhoven.

Gisteren heeft hij een ontmoeting met ster van het team coach Dick Advocaat, 65.

- De grote belangstelling voor Oscar's goed voor zowel zichzelf en Elfsborg, zegt voorzitter Bosse Johansson.


Bij beveiligde Elfsborg SM-goud onthulde Sportbladet PSV's interesse in Hiljemark.

De Zweed is de Nederlandse club de belangrijkste weg om middenvelder te vervangen en landslagsmannen Kevin Strootman, binnenkort verwacht te vertrekken waarschijnlijk Eindhoven voor Manchester United.

Elfsborg middenvelder onlangs een bezoek gebracht Nice en Anderlecht.

Bied afgewezen afgelopen zomer

Volgens de Nederlandse gegevens waren Hiljemark zaterdag bij Fitness PSV De Herdgang, zag PSV Vitesse gisteren en voldaan na de wedstrijd coach Dick Advocaat.

- Dat klopt. Oscar en zijn vader, samen met mijn collega Carl Fhager bezocht PSV Eindhoven in het weekend. Ze hadden een ontmoeting met Advocaat na de wedstrijd tegen Vitesse, zegt speler-agent Patrick Donker.

Elfsborg bedankte deze zomer verwierp een bod van Nice op ongeveer 20 miljoen euro voor de U21 landslagsmannen.

Touwtrekken tussen een aantal grote Europese clubs en het prijskaartje zal vermoedelijk stijgen met enkele miljoenen.

- De grote belangstelling voor goede zowel Oscar's voor zichzelf en Elfsborg, zegt voorzitter Bosse Johansson.

Goed in de gaten Hiljemark

PSV Eindhoven had gescout verschillende Elfsborg wedstrijden als de opening heeft gestudeerd Hiljemark. Zelfs club directeur Marcel Brands, die eerder aangeworven zowel Pontus Wernbloom en Rasmus Elm naar zijn oude club AZ, is op zijn plaats.

Volgens Sportbladets gegevens die op woensdag een strategie ontmoeting tussen merken, Advocaat en scouting team voor de komende transferperiode.

- We zijn vertrouwd met hem (Hiljemark) in de Scandinavische markt. We hebben verkenners in de plaats die hebben gezien hem te spelen had, zegt Brands op de Nederlandse kranten
 
Vertaald van een Zweedse krant:

Oscar Hiljemark, 20, nadert een overgang naar PSV Eindhoven.

Gisteren heeft hij een ontmoeting met ster van het team coach Dick Advocaat, 65.

- De grote belangstelling voor Oscar's goed voor zowel zichzelf en Elfsborg, zegt voorzitter Bosse Johansson.


Bij beveiligde Elfsborg SM-goud onthulde Sportbladet PSV's interesse in Hiljemark.

De Zweed is de Nederlandse club de belangrijkste weg om middenvelder te vervangen en landslagsmannen Kevin Strootman, binnenkort verwacht te vertrekken waarschijnlijk Eindhoven voor Manchester United.

Elfsborg middenvelder onlangs een bezoek gebracht Nice en Anderlecht.

Bied afgewezen afgelopen zomer

Volgens de Nederlandse gegevens waren Hiljemark zaterdag bij Fitness PSV De Herdgang, zag PSV Vitesse gisteren en voldaan na de wedstrijd coach Dick Advocaat.

- Dat klopt. Oscar en zijn vader, samen met mijn collega Carl Fhager bezocht PSV Eindhoven in het weekend. Ze hadden een ontmoeting met Advocaat na de wedstrijd tegen Vitesse, zegt speler-agent Patrick Donker.

Elfsborg bedankte deze zomer verwierp een bod van Nice op ongeveer 20 miljoen euro voor de U21 landslagsmannen.

Touwtrekken tussen een aantal grote Europese clubs en het prijskaartje zal vermoedelijk stijgen met enkele miljoenen.

- De grote belangstelling voor goede zowel Oscar's voor zichzelf en Elfsborg, zegt voorzitter Bosse Johansson.

Goed in de gaten Hiljemark

PSV Eindhoven had gescout verschillende Elfsborg wedstrijden als de opening heeft gestudeerd Hiljemark. Zelfs club directeur Marcel Brands, die eerder aangeworven zowel Pontus Wernbloom en Rasmus Elm naar zijn oude club AZ, is op zijn plaats.

Volgens Sportbladets gegevens die op woensdag een strategie ontmoeting tussen merken, Advocaat en scouting team voor de komende transferperiode.

- We zijn vertrouwd met hem (Hiljemark) in de Scandinavische markt. We hebben verkenners in de plaats die hebben gezien hem te spelen had, zegt Brands op de Nederlandse kranten

Dat Elfsborg zit wel goed bij kas, als ze een bod van 20 miljoen kunnen afslaan.
 
Hiljemark is blijkbaar voor de positie van Van Bommel of Strootman. Op zich is het ideaal om daarvoor een mannetje extra te hebben: Zo kan zo'n jongen zich redelijk rustig aanpassen, maar tegelijk ook nog wel minuten maken omdat Strootman en Van Bommel echt nog wel wedstrijden gaan missen.

Hopelijk betekent dit dat het goed gaat met de revalidatie van Toivonen. Een back-up/toekomstige opvolger voor Van Bommel of Strootman is fijn, maar op dit moment lijkt me de noodzaak groter om iemand voor de positie van Wijnaldum te halen (althans: de positie waar Wijnaldum momenteel speelt).
 
Hm, dus om anderen voor te zijn, zouden we hem al in de winter moeten halen? Vraag me af of we die 2,5 miljoen hebben liggen.

Edit:

Het zou een schande zijn om 2,5 miljoen te betalen voor een talent uit Zweden terwijl je een Oostenrijks talent hier zelf hebt opgeleid. AEn als Rietzmaier straks elders gaat voetballen gaan mensen hier hem zitten afzeiken met teksten als: "hij durfde zeker de concurrentie niet aan" en dat onzin wat hier wel eens uitgekraamd wordt over de jeugdige spelers. Nee mensen, het houdt een keertje op voor de jeugd van psv die allerlei Manolevjes voorbij zien komen met hoge salarissen terwijl de jeugd de bank moet warmhouden.
 
Het zou een schande zijn om 2,5 miljoen te betalen voor een talent uit Zweden terwijl je een Oostenrijks talent hier zelf hebt opgeleid. AEn als Rietzmaier straks elders gaat voetballen gaan mensen hier hem zitten afzeiken met teksten als: "hij durfde zeker de concurrentie niet aan" en dat onzin wat hier wel eens uitgekraamd wordt over de jeugdige spelers. Nee mensen, het houdt een keertje op voor de jeugd van psv die allerlei Manolevjes voorbij zien komen met hoge salarissen terwijl de jeugd de bank moet warmhouden.

Ik word met alle respect eerlijk gezegd een beetje moe van dit riedeltje, Payam. Ik wist nog voordat ik naar deze topic ging om jouw post te bekijken, dat jij weer zou beginnen over de schande dat we zo'n vervanger niet zelf kunnen opleiden. Maar als je dat nu weer roept, kijk je toch echt langs de omstandigheden om maar weer je stokpaardje uit de kast te kunnen halen. Als je weet dat binnen maximaal anderhalf jaar zowel Strootman als Van Bommel niet meer op ons middenveld zullen spelen, zal je vervangers moeten halen. Je kunt nooit van z'n leven die twee met eigen talenten opvangen. Dat is niet te doen als je de ambitie hebt om boven de middenmoot te eindigen.
 
Ik word met alle respect eerlijk gezegd een beetje moe van dit riedeltje, Payam. Ik wist nog voordat ik naar deze topic ging om jouw post te bekijken, dat jij weer zou beginnen over de schande dat we zo'n vervanger niet zelf kunnen opleiden. Maar als je dat nu weer roept, kijk je toch echt langs de omstandigheden om maar weer je stokpaardje uit de kast te kunnen halen. Als je weet dat binnen maximaal anderhalf jaar zowel Strootman als Van Bommel niet meer op ons middenveld zullen spelen, zal je vervangers moeten halen. Je kunt nooit van z'n leven die twee met eigen talenten opvangen. Dat is niet te doen als je de ambitie hebt om boven de middenmoot te eindigen.

Je hebt een punt, maar tegelijkertijd mogen we ons hardop afvragen of we de vervanging van deze 2 uitzonderlijke spelers in de Zweedse competitie gaan vinden. (ik hoop het van harte overigens).
 
Je hebt een punt, maar tegelijkertijd mogen we ons hardop afvragen of we de vervanging van deze 2 uitzonderlijke spelers in de Zweedse competitie gaan vinden. (ik hoop het van harte overigens).

Tja die jongen van Celtic leek me ook wel wat (op basis van maar twee wedstrijden ik geef het toe) maar denk dat die prijs nu omhoog geschoten is.
Verdedigende middenvelder (een goede) is lastig om te vinden. Is tegenwoordig toch echt een sleutelpositie. Welke competitie had jij zelf in gedachten dan?
 
Ik word met alle respect eerlijk gezegd een beetje moe van dit riedeltje, Payam. Ik wist nog voordat ik naar deze topic ging om jouw post te bekijken, dat jij weer zou beginnen over de schande dat we zo'n vervanger niet zelf kunnen opleiden. Maar als je dat nu weer roept, kijk je toch echt langs de omstandigheden om maar weer je stokpaardje uit de kast te kunnen halen. Als je weet dat binnen maximaal anderhalf jaar zowel Strootman als Van Bommel niet meer op ons middenveld zullen spelen, zal je vervangers moeten halen. Je kunt nooit van z'n leven die twee met eigen talenten opvangen. Dat is niet te doen als je de ambitie hebt om boven de middenmoot te eindigen.

Zolang dit wanbeleid met Manolevjes doorgaat en kennelijk verdedigd wordt door jou en sommige anderen, zal ik dit blijven roepen.
En kennelijk hebben wij grote talenten, als ajax en Man City of Arsenal hen willen hebben. Alleen willen we dat zelf niet inzien, omdat we daar geen historie en cultuur in hebben. Strooman vertrekt? Waarom roepen ze al jaren dat Rietzmaier een groot talent is? Wat moet ik bij het begrip een groot talent voorstellen vbolgens jou?
En straks als Mertens vertrekt wil je natuurlijk ook de komst van een dure buitenspeler verdedigen ipv te pleiten voor het inzetten van Depay met als achtervang Bakkali? Nou vertel, ik ben benieuwd naar jouw verdere koopzucht.
 
Je hebt een punt, maar tegelijkertijd mogen we ons hardop afvragen of we de vervanging van deze 2 uitzonderlijke spelers in de Zweedse competitie gaan vinden. (ik hoop het van harte overigens).

Een nieuwe Strootman ga je nooit vinden, maar over het algemeen ben ik wel fan van het scouten in de Scandinavische competities. Die jongens hebben niet met een cultuurshock te maken zoals Zuid-Amerikanen.

Bijkomend voordeel is dat de prijzen daar nog mee vallen. Sana kostte Ajax maar 3 ton. Als je in Nederland een middenvelder wil kopen, moet je óf de hoofdprijs betalen voor Maher of Djuricic óf je koopt een subtopper die 9 van de 10 keer het niveau niet aankan. Duarte is misschien een leuke tussenoplossing: die is te betalen en die zie ik de stap naar de Nederlandse top wel maken.
 
Zolang dit wanbeleid met Manolevjes doorgaat en kennelijk verdedigd wordt door jou en sommige anderen, zal ik dit blijven roepen.
En kennelijk hebben wij grote talenten, als ajax en Man City of Arsenal hen willen hebben. Alleen willen we dat zelf niet inzien, omdat we daar geen historie en cultuur in hebben. Strooman vertrekt? Waarom roepen ze al jaren dat Rietzmaier een groot talent is? Wat moet ik bij het begrip een groot talent voorstellen vbolgens jou?
En straks als Mertens vertrekt wil je natuurlijk ook de komst van een dure buitenspeler verdedigen ipv te pleiten voor het inzetten van Depay met als achtervang Bakkali? Nou vertel, ik ben benieuwd naar jouw verdere koopzucht.

Mag ik je er wel op wijzen dat toen men riep dat Ritzmayer een groot talent was hij nog een voorhoede speler was? Om hem dan nu als opvolger van Strootman te zien lijkt mij niet erg verstandig wat jij? Denk zelf wel dat als Mertens weggaat Depay de kans gaat krijgen.
 
Mag ik je er wel op wijzen dat toen men riep dat Ritzmayer een groot talent was hij nog een voorhoede speler was? Om hem dan nu als opvolger van Strootman te zien lijkt mij niet erg verstandig wat jij? Denk zelf wel dat als Mertens weggaat Depay de kans gaat krijgen.

Dus als ik het goed begrijp mag Ritzmayer gewoon weg? Ik wil dan geen zuchtende huilie huilies hier zien. En dat geldt ook voor Depay en Locadia die straks misschien ook naar ajax gaan(ik weet dat ze bij ajax aan Depay denken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan