Oscar Hiljemark

Ik beoordeel hem ook niet als ongeschikt. Maar wat de reden ook is van zijn prestaties: doordat hij(een lang geblesseerde speler van de Deense competitie), ook al is hij gratis, hierheen wordt gehaald, verhindert hij sowieso het debuut van de jeugdspelers. Dat is een verkeerd signaal richting de jeugd die kennelijk gewild is bij ajax, man city enz... Had je Bazoer regelmatig laten meetrainen met het eerste dan was dit je niet overkomen. En straks gaat Bakkali ook weg. Hem was beloofd dat ie regelmatig bij de eerste selectie zou zitten. en dat is niet gebeurd.
Maar wat zou jij vinden als Mertens straks weggaat en psv weer een speler voor de basis gaat kopen, terwijl je Depay op de bank hebt zitten? Vind je dan niet logisch als Depay ook bijv. naar ajax verkast? En wat moet Ritzmaier nou hiervan vidnen? Hij was toch bestempeld als een groot talent? Maar nu halen we weer iemand, omdat we, zegt men, moeten anticiperen op het vertrek van Strootman. We blijven maar anticiperen, kopen bedoel ik.

Bazoer is toch pas net 16? Waar zie je nu 16-jarige cv's in het eerste team spelen? Hij had gewoon wat geduldiger moeten zijn.
 
Afketsen transfer Hiljemark maakt weg vrij voor PSV

28/11/2012 13:46
Een transfer van het Zweedse talent Oskar Hiljemark (20) van IF Elfsborg naar PSV is een stap dichterbij gekomen. Elfsborg had met het Franse Nice een akkoord bereikt over een transfersom van 2,5 miljoen euro, maar Hiljemark heeft te kennen gegeven niet naar die club te willen.

Begin deze maand nog kreeg Nice nul op rekest van de Zweedse club na een bod van 2,3 miljoen. Speler en vader hebben eerder deze week gesprekken gevoerd met PSV-coach Dick Advocaat en technisch directeur Marcel Brands. Daaruit kregen de controlerende middenvelder en zijn vader het gevoel dat de interesse serieus was.

In Eindhoven zou Hiljemark de opvolger van Mark van Bommel moeten worden. 'Ik heb met hem gesproken, maar zo ver ik weet was het voorlopig niet meer dan een kennismaking', temperde Advocaat de geruchtenstroom al eerder. (Thijs Slegers)
 
Mocht ie echt goed zijn, dan is die 2,5 natuurlijk niks. maar ja als als als :rolleyes:
 
Bazoer is toch pas net 16? Waar zie je nu 16-jarige cv's in het eerste team spelen? Hij had gewoon wat geduldiger moeten zijn.

Grote talenten als Bazoer en Bakkali moeten regelmatig meetrainen met het eerste, iets wat Bakkali al beloofd was maar er niets van terecht gekomen is!
Geduldiger? Laat me niet lachen. Als er een groep is die zelfs te veel geduld toont, al jaren, dan is dat de jeugd van psv wel. Je doet alsof de perspectieven zo glorisant waren dat Bazoer geen enkele reden had om te vertrekken. Hij ziet toch ook dat de focus op het kopen is gericht en dat de B-garnituur altijd de voorrang krijgt boven de jeugd?
Als je veel meer vertrouwen hebt in Manolevje en Boumatjes, dan kun je beter eerlijk zijn en je hele jeugdopleiding opdoeken. Want als de jeugd van psv zelfs slechter is dan dit soort spelers, dan heeft die opleiding totaal geen nut en moeten die scouts en trainers beter een andere baan gaan zoeken.
 
Grote talenten als Bazoer en Bakkali moeten regelmatig meetrainen met het eerste, iets wat Bakkali al beloofd was maar er niets van terecht gekomen is!
Geduldiger? Laat me niet lachen. Als er een groep is die zelfs te veel geduld toont, al jaren, dan is dat de jeugd van psv wel. Je doet alsof de perspectieven zo glorisant waren dat Bazoer geen enkele reden had om te vertrekken. Hij ziet toch ook dat de focus op het kopen is gericht en dat de B-garnituur altijd de voorrang krijgt boven de jeugd?
Als je veel meer vertrouwen hebt in Manolevje en Boumatjes, dan kun je beter eerlijk zijn en je hele jeugdopleiding opdoeken. Want als de jeugd van psv zelfs slechter is dan dit soort spelers, dan heeft die opleiding totaal geen nut en moeten die scouts en trainers beter een andere baan gaan zoeken.

Eens. Je moet streven naar 1 toptalent per jaar. Dit jaar zou dat Depay kunnen zijn. Of Locadia. Die moet je of verhuren of structureel speeltijd geven. Anders vergooi je hun talent. Grote talenten van 16 kunnen al best 3 a 4 trainingen per week bij de A-selectie mee gaan doen. Anders kun je net zo goed je hele opleiding opdoeken. Jonge spelers hebben tijd nodig om aan de druk te wennen van een A-selectie. De druk van het moeten winnen. De een staat er meteen. De ander pas na een seizoen. Geef het tijd. Zelfs als je 3 jaar geen kampioen bent geworden.
 
Traint PSV1 eigenlijk wel eens samen met Jong PSV. aangevuld met de toppers uit de A1? Dat lijkt mij een goed idee, al is het maar 1 training in de week.
 
Eens. Je moet streven naar 1 toptalent per jaar. Dit jaar zou dat Depay kunnen zijn. Of Locadia. Die moet je of verhuren of structureel speeltijd geven. Anders vergooi je hun talent. Grote talenten van 16 kunnen al best 3 a 4 trainingen per week bij de A-selectie mee gaan doen. Anders kun je net zo goed je hele opleiding opdoeken. Jonge spelers hebben tijd nodig om aan de druk te wennen van een A-selectie. De druk van het moeten winnen. De een staat er meteen. De ander pas na een seizoen. Geef het tijd. Zelfs als je 3 jaar geen kampioen bent geworden.

Ja, 1 toptalent is aardig. Maar kindsoldaten als Bazour willen al met Van Bommel aan tafel zitten; dat is meer het probleem. Kansen krijgen is het probleem niet; we hebben Locadia, Ritzmaier en Depay zelfs al meerdere malen in het eerste gezien. Dat zijn al 3 toptalenten. En toch hoor ik niemand hier roepen dat het zo raar is dat ze niet elke week in de basis staan. Waarom niet? Omdat ze niet overtuigen.

Toen ik Ronaldo op zijn 19e zag spelen, wilde niemand hem 10 wedstrijden ''de kans'' geven. Je zag al direct dat hij een toptalent was en de alternatieven minder. Voor het langzaam ontwikkelen van gewone talenten, is PSV te eerzuchtig. Als je dat doet, moet je niet ieder jaar het kampioenschap ten doel stellen, maar genoegen nemen met meedoen in de middenmoot.
 
Laatst bewerkt:
Hiljemark: 'PSV maakte op mij een goede indruk, maar Anderlecht en Nice ook'

30 november 2012

Oscar Hiljemark bezocht na Nice en PSV ook het trainingscentrum van Anderlecht. In Zweedse media wilde hij niet vooruitlopen op een eventuele voorkeur voor PSV, zo meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad. "PSV liet een goeie indruk op mij na, maar dat deden de twee andere clubs ook. Ik hield aan die gesprekken met de drie clubs een goed gevoel over. Ik heb dus nog geen keuze gemaakt."

"Wij onderhandelen op dit moment met verscheidene clubs", zegt de technisch directeur van Elfsborg. Maar we hebben nog geen akkoord met een bepaalde club."

Alles nog open dus. Ik vraag me af of PSV sowieso ruimte heeft om deze jongen in de winter te halen, of dat eerst iemand als Engelaar of Manolev moet vertrekken.
 
Alles nog open dus. Ik vraag me af of PSV sowieso ruimte heeft om deze jongen in de winter te halen, of dat eerst iemand als Engelaar of Manolev moet vertrekken.

Zou Engelaar niet een keer in Zweden willen spelen? Mooie ruil! :)
 
Alles nog open dus. Ik vraag me af of PSV sowieso ruimte heeft om deze jongen in de winter te halen, of dat eerst iemand als Engelaar of Manolev moet vertrekken.

Ik niet dat dat nodig is. Een paar weken geleden zei Sanders:

Sanders: PSV indien nodig bereid in winterstop iets te doen op transfermarkt

2 november 2012 VI.nl

Tiny Sanders stelde tijdens de presentatie van de jaarcijfers dat PSV indien nodig bereid is om iets te doen op de transfermarkt in de winterstop. 'We zijn er niet om winst te maken, maar om goed te voetballen', zo gaf de algemeen directeur aan. Er is PSV er veel aan gelegen om dit seizoen weer kampioen te worden.
Daarbij maakt hij niet het voorbehoud dat er iemand moet vertrekken. Hiljemark moet ongeveer 2,5 miljoen kosten en zal geen megasalaris eisen. Ik kan niet in de clubkas kijken, maar ik denk dat PSV dat wel kan betalen.

Ondanks dat zou een vertrek van Engelaar, Manolev of Vukovic natuurlijk wel prettig zijn.
 
dacht laatst gehoord te hebben dat het eigen vermogen van PSV nu rond de 11 miljoen euro telde? Wou het net even na zoeken maar kon geen bevestiging vinden.
 
Advocaat: ‘Hij is niet degene die wij op het lijstje hadden staan’

Zaterdag, 1 december 2012 om 13:10
Dick Advocaat lijkt niet van plan Oscar Hiljemark in de winterstop van Elfsborg naar PSV te halen. De coach van de Eindhovenaren zegt zaterdag in De Telegraaf dat de prioriteit van zijn club op de transfermarkt niet uitgaat naar een talentvolle middenvelder. Liever ziet Advocaat, die nog maanden geen beroep kan doen op Ola Toivonen, een wat ervarener pion naar het Philips Stadion komen.

Vorige week bracht Hiljemark een bezoek aan PSV om nader kennis te maken. “Ik heb gezegd wie ik ben, maar dat wist hij al”, zegt Advocaat grijnzend in de ochtendkrant. Bij Marcel Brands heeft de Kleine Generaal aangegeven dat hij het liefst een ervaren kracht erbij krijgt in plaats van een aanstormend talent als Hiljemark.
“We hebben over spelers gesproken, daar was Hiljemark er ook een van. Maar Hiljemark is niet degene die wij op het lijstje hadden staan”, verduidelijkt de PSV-trainer. De Zweedse voetballer keek niet alleen rond in Eindhoven, maar bezocht ook Olympique Nice en Anderlecht. Met nog niet één club is al een akkoord bereikt.



edit: niet degene die wij op ons lijstje hebben staan. Dit zou dus kunnen bewijzen dat PSV wel degelijk een ervaren speler op de korrel heeft?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ie alsnog komt, dan lijkt dit me wel een mooie selectie voor na de winterstop:

Tyton
Waterman
Swinkels
Arias
Martina
Marcelo
Zanka
Viergever
Derijck
Willems
Pieters
Van Bommel
Hutchinson
Toivonen
Maher
Strootman
Hiljemark
Narsingh
Lens
Matavz
Locadia
Mertens
Depay

De rest verkopen.
 
Ik hoop dat ie alsnog komt, dan lijkt dit me wel een mooie selectie voor na de winterstop:

Tyton
Waterman
Swinkels
Arias
Martina
Marcelo
Zanka
Viergever
Derijck
Willems
Pieters
Van Bommel
Hutchinson
Toivonen
Maher
Strootman
Hiljemark
Narsingh
Lens
Matavz
Locadia
Mertens
Depay

De rest verkopen.

Gelukkig dat er ook supporters zijn net als jij die niet zo veeleisend zijn. In de winterstop slechts 6 grote aankopen doen en alle overbodige spelers kun je met gemak in één transfermaand kwijt.
 
Gelukkig dat er ook supporters zijn net als jij die niet zo veeleisend zijn. In de winterstop slechts 6 grote aankopen doen en alle overbodige spelers kun je met gemak in één transfermaand kwijt.

het valt toch allemaal wel mee, hij heeft niet eens geëist dat Messi komt...:unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan