Olympische Spelen Parijs 2024

Kom maar op met tips als men wat interessants tegenkomt. De Sporten die ik graag kijk zijn (nog) niet echt te zien.

Een stukje rolstoelrugby gezien. Vond t niet erg vermakelijk. Duitsland - usa. Gemengd (beide teams met n vrouw in t team). En een Amerikaan die Wheeler heette.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat we als maatschappij duidelijk aangeven dat gehandicapten er amper toe doen. Als we het werkelijk belangrijk vonden, was er ongetwijfeld meer aandaht voor. Een trieste constatering.
Blijkbaar ook op het forum. We wijken niet af van de maatschappij dus. Niemand post over deze spelen. Parallympische spelen is gewoon net zo interessant als vrouwenvoetbal.

Kom maar op met tips als men wat interessants tegenkomt. De Sporten die ik graag kijk zijn (nog) niet echt te zien.

Een stukje rolstoelrugby gezien. Vond t niet erg vermakelijk. Duitsland - usa. Gemengd (beide teams met n vrouw in t team). En een Amerikaan die Wheeler heette.

Blindenvoetbal!
Fascinerend om te zien. En soms gewoon kolderiek.

Blijkbaar ook op het forum. We wijken niet af van de maatschappij dus. Niemand post over deze spelen. Parallympische spelen is gewoon net zo interessant als vrouwenvoetbal.
tja, minder op tv, hoor wat zaken onderweg, net ff anders dan live als je vakantie hebt en direct mee kan posten gedurende de wedstrijd.

Maar we zijn allemaal dopingvrij. Topsport is gewoon dopingsport en zal dus ook nooit meer gaan veranderen.
49 jaar oud en nu na 12 jaar een schorsing geven van 10 jaar. Dat heeft veel zin. :ROFL: :lmao:
Ze moeten toch wat sneller handelen bij die dopingcontroles. :rolleyes:

49 jaar oud en nu na 12 jaar een schorsing geven van 10 jaar. Dat heeft veel zin. :ROFL: :lmao:
Ze moeten toch wat sneller handelen bij die dopingcontroles. :rolleyes:

Wat Mikasa zegt.
Vind t wel goed dat er alsnog wordt opgetreden en dat al het gewonnen spul ingeleverd moet worden.

Iedereen die doping gebruikt, moet zich zorgen blijven maken tot t bittere eind.
Laten zien dat t niet loont, ook al is t 12 jaar later.

Schorsing is wel dubieus natuurlijk.

Paralympische Spelen zitten er op.
NL als nr 4 op de medaillespiegel geëindigd, beste resultaat ooit! (sidenote: wel een keer 5e, achter Rusland. Maarja, die mochten dit keer niet meedoen natuurlijk)

Heb dagelijks de samenvattingen gekeken, in het avondprogramma van de NOS.
Paar hele mooie uitschieters voor NL:

• Tristan Bangma met 3x goud zowel op baan als de weg (blind, fietst met een 'piloot').
  • Jetze Plat met 3x goud, als handbiker
  • Fleur Jong , 2x goud op verspringen en 100 meter sprint, voor vrouwen met beenamputatie(s).
  • Fleur Jong, mooie vrouw :love:
  • Goud, Zilver én Brons op de 100 meter (ja, die met Fleur Jong)
  • 4e x goud op rij voor tafeltennister. 2012, 2016, 2021 en 2024: Kelly van Zon . Heel knap.

Voor mezelf is het vooral dat ik er na de OS wel een beetje klaar mee ben en geen zin heb om óók nog eens de PS te kijken.

Zal vast het een en ander zien, maar ik ga er niet meer voor zitten. Heeft werkelijk niets met de sporters te maken.
En teveel en onduidelijke categorieën.

En teveel en onduidelijke categorieën.

Vond dit bij de NOS ook niet duidelijk idd.
Soms zeiden ze t wel, soms niet.
En als ze t wel zeiden, dan snapte ik t verschil met andere categorieën niet altijd.

Maar het mooie zat hem in de, zoals bij zowat alle topsporters op beide Spelen, opofferingsgezindheid en de resultaat van keihard trainen.
Bij de Para spelen komt daar nog bovenop dat er meestal nog een verhaal van tegenslag en/of vooroordelen aan vast zit.
Kan bij 'valide' sporters ook, maar bij de Para is dat bij nagenoeg alle sporters.

Terug
Bovenaan Onderaan