Olympische Spelen 2020

Penalty

Internationale Legende
Volgens mij is er geen leeftijdlimiet.
Je moet je natuurlijk wel nog ff kwalificeren. Wat voor mensen tussen pakweg 16 en 35, afhankelijk van tak van sport, net ff makkelijker is.
De internationale sportbonden bepalen zelf welke minimumleeftijd er gehanteerd wordt voor olympische deelname.
De allerjongste deelnemer 'ever' was de 11-jarige Beatrice Hustiu die in 1968 meedeed aan kunstschaatsen tijdens de Winter Spelen.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
China wint schoonspringen door 14 jarige. 😱
Die paar sprongen die ik gister meekeek in de voorrondes waren ook bizar goed. Van 10m hoog met drie salto's in het water glijden met minder spetters dan wanneer ik in bad stap.

Mohr

Aanvoerder
Is ook (vooral) een kwestie van faciliteiten, ondersteuning en geld. Een (potentieel) heel goede zeiler heeft in Rwanda waarschijnlijk 0.000000013% kans op een medaille. En dat is naar boven afgerond.
Neemt niet weg dat de sporters zelf een bewonderenswaardige prestatie afleveren.
Ik denk nog wel minder. De kans om op dit moment een medaille in Rwanda te halen is voor elke sporter gewoon laag. De meeste kans heb je momenteel in Tokyo (ongeveer 65%)

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Ik denk nog wel minder. De kans om op dit moment een medaille in Rwanda te halen is voor elke sporter gewoon laag. De meeste kans heb je momenteel in Tokyo (ongeveer 65%)
Het Penalty virus is nog besmettelijker dan corona lijkt het 😄

rico

Assistent Bondscoach
We vinden het vaak maar normaal dat Nederland het vaak goed doet op sporttoernooien, maar we moeten niet vergeten dat we echt een belachelijk klein landje zijn met maar 17 miljoen inwoners. Bizar knap wat we altijd presteren.
Maar ook een belachelijk rijk landje, dat scheelt

V

Guest
Maar ook een belachelijk rijk landje, dat scheelt
Als je voor miljarden aan testmateriaal en vaccins weg kan gooien dan hebben we het inderdaad heel erg goed hier.

Penalty

Internationale Legende
Jeffrey Hoogland en Harrie Lavreysen staan in de finale van de sprint.
Dat wordt dus zeker Goud en Zilver. :D
Wordt een spannende finale waarin ze het uit kunnen vechten wie de titel gaat winnen.

korfbaljack

Winnaar "Comeback van het jaar" 2021
Het is zo bijzonder. Ze zijn de enigen die aan de buitenkant hun tegenstander nog kunnen kloppen. Wat een immens overwicht hebben deze twee. Dit wordt echt een clash of the titans!

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Gisteravond t klimmen nog teruggezien, wat n leuke sport om te kijken. Vooral t boulderen was leuk om te zien hoe ze n onbekend klimprobleem aangaan. Speed viel me tegen, lead was knap hoeveel endurance ze hebben (volledig verzuurd na 5 min nog aan twee vingers hangend).

V

Guest
Het is zo bijzonder. Ze zijn de enigen die aan de buitenkant hun tegenstander nog kunnen kloppen. Wat een immens overwicht hebben deze twee. Dit wordt echt een clash of the titans!
Ze kunnen ook elkaar eraf rijden. Ben benieuwd.

Bovenaan Onderaan