Olympische Spelen 2020

Mikasa

Internationale Legende
Zilveren medaille voor Anouk Vetter op de 7 kamp en brons voor Emma Oosterwegel.
2 medailles op de 7 kamp. Ongekend. :D
Het goud is voor de Belgische Thiam.
Ja. Was spannend met die andere Belgische. Mooie sport weer :D

Ik zit trouwens ondertussen naar het Olympische sportklimmen te kijken. Wel knap hoor.

korfbaljack

Winnaar "Comeback van het jaar" 2021
Die 46 medailles die GraceNote ons vooraf toebedeelde gaan niet worden gehaald, maar zoals het er nu naar uitziet worden het wel ruim 30 plakken. Echt een fantastische prestatie, alleen Australië doet het van de top-10 in het medailleklassement relatief beter.

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
2x goud voor België binnen 1 uur, dat zal ook een record zijn gok ik.

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Die 46 medailles die GraceNote ons vooraf toebedeelde gaan niet worden gehaald, maar zoals het er nu naar uitziet worden het wel ruim 30 plakken. Echt een fantastische prestatie, alleen Australië doet het van de top-10 in het medailleklassement relatief beter.
We vinden het vaak maar normaal dat Nederland het vaak goed doet op sporttoernooien, maar we moeten niet vergeten dat we echt een belachelijk klein landje zijn met maar 17 miljoen inwoners. Bizar knap wat we altijd presteren.

ELPSV

Aanvoerder
Zilveren medaille voor Anouk Vetter op de 7 kamp en brons voor Emma Oosterwegel.
2 medailles op de 7 kamp. Ongekend. :D
Het goud is voor de Belgische Thiam.

Echt ongelooflijk knap van beide!
(En Emma Oosterwegel is ook erg leuk om te zien. Mag ik dat zeggen? Ja Mart, ik wel!)
Hoe Oosterwegel er alles, maar dan ook alles, uitperst om die Belgische niet te ver voor zich te laten eindigen (en daarmee een dik PR loopt op HET moment in haar carrière), verdient niks dan respect. :clap:

Vetter had gisteren de basis gelegd voor dit zilver. Geweldige meerkamp op t hoogste podium voor iemand die niet eens zo lang geleden een burn out had en er dus mentaal helemaal doorheen zat. Ook voor haar hoedje af hoor! :clap::biceps:

-040-

Bondscoach
We vinden het vaak maar normaal dat Nederland het vaak goed doet op sporttoernooien, maar we moeten niet vergeten dat we echt een belachelijk klein landje zijn met maar 17 miljoen inwoners. Bizar knap wat we altijd presteren.
Is ook (vooral) een kwestie van faciliteiten, ondersteuning en geld. Een (potentieel) heel goede zeiler heeft in Rwanda waarschijnlijk 0.000000013% kans op een medaille. En dat is naar boven afgerond.
Neemt niet weg dat de sporters zelf een bewonderenswaardige prestatie afleveren.

Der Jaufe

Internationale Legende
Is ook (vooral) een kwestie van faciliteiten, ondersteuning en geld. Een (potentieel) heel goede zeiler heeft in Rwanda waarschijnlijk 0.000000013% kans op een medaille. En dat is naar boven afgerond.
Neemt niet weg dat de sporters zelf een bewonderenswaardige prestatie afleveren.
Maar toch, ook afgezet naar de westerse landen doen we het best leuk.

Bovenaan Onderaan