Olympische Spelen 2020

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Welke ander, aangezien ze geplaatst is is ze met pijn en een kapotte rug nog altijd sneller als 29 jarige dan de overige loopsters uit Nederland lijkt me? Als er iemand structureel sneller liep op haar afstanden dan had die zich toch geplaatst voor de spelen?
Als ze er toen al last van had dan wel ja. Toch kan ze niet verrast zijn dat ze nu geen rol van betekenis speelt.

Relix

Slimste Forummer 2020
Dan hoef je ook niet te huilen na afloop.
Huh? Als iemand zijn sportcariere afsluit met een olympische race dan kunnen die emoties er toch altijd met tranen uitkomen? Vreugde, teleurstelling, opluchtting, pijn, trots.. zoveel redenen te bedenken waarom ze in tranen uit zou kunnen barsten. Volgens mij is het een oprecht en bloedfantiek persoon, niet alles wat tranen laat vloeien wil enkel aandacht.

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Huh? Als iemand zijn sportcariere afsluit met een olympische race dan kunnen die emoties er toch altijd met tranen uitkomen? Vreugde, teleurstelling, opluchtting, pijn, trots.. zoveel redenen te bedenken waarom ze in tranen zou kunnen barsten. Volgens mij is het een oprecht en bloedfantiek persoon, niet alles wat tranen laat vloeien wil enkel aandacht.
Misschien zit ik er naast inderdaad en heb je gelijk. Heb haar ook niet echt meer gevolgd de laatste jaren.

korfbaljack

Ballenjongen
Als er iemand een trainingsbeest is, dan is het Schippers wel. Heb toevallig een half jaar geleden een trainingsweek van haar gezien, toen ze nog niet zoveel last had van haar rug. Ze heeft er echt alles aan gedaan om zo fit mogelijk te zijn voor Tokyo, meer dan dit zat er nu niet in. Jammer, maar zo is het nu eenmaal.

On a positive note: Leemarvin Bonevacia als eerste Nederlander ooit naar de finale 400 mtr. Wat een geweldige prestatie van een supervrolijke vent! Is dit onze nieuwe Churandy Martina?

Relix

Slimste Forummer 2020
De emoties maken sport voor mij het kijken/beleven waard. Ik vrees dat in Nederland het misschien moeilijk terug te kijken is qua streams, maar de beelden rondom de ruby sevens wedstrijden van Fiji gaven me oprecht kippenvel. Tranen van trots, blijdschap en liefde voor hun team en land. Ik heb eerlijk gezegd weinig op met de Nederlandse (media) kijk, waarbij sport veelal enkel om het eindresultaat en al dan niet halen van medailles draait, en sport waarin geen Nederlanders meedoen vaak niet eens word uitgezonden. Ik vond bijvoorbeeld de beelden van de dames BMX voorafgaand aan hun start, hoe men onderling grapjes maakt of elkaar steunt als iemand er bijvoorbeeld na een val doorheen zit juist het mooiste aspect van dit soort toernooien. Niet de 10 seconden samenvatting waarbij een oranje helmpje als eerst de lijn overgaat.

Laatst bewerkt:

IPF

Winnaar 'Beste Post' & 'Meeste Voetbalkennis' 2020
Schippers uitgeschakeld. Viel te verwachten, ze heeft echt zoveel last van haar rug dat haar basis gewoon niet van het niveau van een paar jaar terug is.
Schippers verloor al vanaf het moment dat ze haar trainer wisselde voor iemand die haar “ sterker en gespierder” zou maken. Tot dat moment was zij onverslaanbaar, een lust voor het oog en een doorn in de ogen van vele atleten uit Jamaica en de VS. Zij heeft eigenhandig zichzelf van de koningin op de koningsnummers gereduceerd tot een eendagsvlieg. Jammer voor zoveel talent en overmacht.

korfbaljack

Ballenjongen
Schippers verloor al vanaf het moment dat ze haar trainer wisselde voor iemand die haar “ sterker en gespierder” zou maken. Tot dat moment was zij onverslaanbaar, een lust voor het oog en een doorn in de ogen van vele atleten uit Jamaica en de VS. Zij heeft eigenhandig zichzelf van de koningin op de koningsnummers gereduceerd tot een eendagsvlieg. Jammer voor zoveel talent en overmacht.
Nou, onder die trainer (Rana Ryder) wist ze haar titels bij de EK en WK te prolongeren. Dus een eendagsvlieg zou ik haar zeker niet willen noemen. Verder zaten ook in die jaren de Jamaicaansen net voor of net achter haar. Dus van overmacht was ook geen sprake. Ben het wel met je eens dat de trainerswissel van Bennema naar Ryder achteraf gezien niet het resultaat gegeven heeft wat je had mogen verwachten.

Bovenaan Onderaan