Olympische Spelen 2020

Be The Ball

International
Geen publiek in Tokyo. Geen idee waar er nog meer evenementen plaatsvinden, maar daar mag het wel. Tenminste zo begreep ik het.

Maar wel leuk.... lekker sport kijken. Prima.
Frustrerend voor de sporters, geen publiek, geen condooms.. en dan toch proberen te focussen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Schijnt dat we voor een record-aantal medailles zouden gaan. Echter, eerst maar eens kijken wie daadwerkelijk in actie kan komen.

Corona binnen turnploeg

Duimen dat t een begeleider is en verder niemand t krijgt.

Der Jaufe

Internationale Legende
Komend toernooi zijn er 339 medailles te winnen. Op dit moment is de verwachting dat Nederland er hier ruim 10% van gaat binnenharken. 46 stuks was de verwachting in april 2021, beduidend meer dan de 34 die verwacht werden in juli 2020. Hoe dan ook als Nederland 10% van de medailles pakken is wat mij betreft gewoon ijzersterk. Natuurlijk doet niet ieder land evenveel aan topsport maar bekeken op de bevolking van de Westerse + China en Japen is de Nederlandse bevolking van ruim 17 miljoen een speldenprik te noemen.

(denk doe ff een update, krijg t gevoel dat de OS nog niet echt leeft, werd er zelf ff op geattendeerd toen ik vanochtend zag dat n nichtje van mij met t team naar Japan is vertrokken)

Phillip Cocu

Assistent Coach
https://tokyo.nl/olympische-spelen/nederlandse-sporters/.

Waarom doen dames en u23 (en drie uitzonderingen per u23 team) eigenlijk wel mee met het voetbal maar heren niet?
En waarom geen Nederlands elftal u23?

Ik ga denk ik naar de korte nummers t/m 5000m kijken. Marathon of het zwemmen bijvoorbeeld niet.

Femke Bol (pas het Nl record aangescherpt, dus one to watch), Sifan Hassan (kennen we allemaal) Tony van Diepen (wel Interessant dat hij in 2 disciplines gaat werken: de 4*400m en de 800m),
Churandy Martina en co zitten geloof ik in de 4*100 relay maar verder geloof ik geen Nederlandse sprinters van de mannen aanwezig. En Dafne Schippers worstelde een beetje met haar rug maar hopelijk kan ze nog een gooi doen naar een medaille.

korfbaljack

Ballenjongen
Zojuist heeft deze sportjunk samen met zijn bijna net zo verslaafde zus even een kijkschema in elkaar geflanst. Ik mag me gaan voorbereiden op 2 weken nachtdienst 🤣, met tussendoor een beetje slapen, eten en hardlopen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Hoewel de spelen pas zaterdag geopend worden trappen de dames zo af voor de 1e wedstrijd.

Live te volgen op NPO 1

Der Jaufe

Internationale Legende
En binnen het kwartier staat de 0-2 op het bord, gemaakt door Lieke Mertens.

Oh, en 0-3, Miedema. Ze vallen als rijpe appelen.

Bovenaan Onderaan