Olympiakos Piraeus - PSV | Donderdag 18 februari | Eindstand 4-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ach, het heeft ook te maken met Amsterdammers in het algemeen. Elke keer dat ik dat accentje hoor gaat mn galblaas werken..
De werkelijkheid steekt ingewikkeld in elkaar, vandaar dat er een sterke menselijke behoefte is aan versimpelingen.
 
Vervang "sport" door "politiek", "competitie" door "sociale mythes in regionale bubbels" en "marketing" door "fabels" en je hebt idd ongeveer hetzelfde mbt Brabant vs Amsterdam. Lekker bezig, JB.
Ik zou Ajaks niet haten maar ik zie het meer als plagen over en weer en grappige rivaliteit.
Gehoorde redenen zijn bijvoorbeeld: de filosofie, de stad, arrogante leuzen als Wij zijn Ajax wij zijn de beste, super Jodeh, slecht tegen kritiek kunnen, godenzonen, de strop dasjes met 1.
Kan iemand dit lijstje aanvullen?

Journalisten zullen het echt wel versterkt hebben maar maken bubbels in het meervoud het toch niet een beetje lek? Is het anders dan het succes van de club waardoor supporters van verschillende clubs Ajaks niet zo goed kunnen pruimen?
 
Wat een avond weer zeg. Man wat kan ik hier bok maar dan ook echt bok chagrijnig van worden. Tegenwoordig is een avondje PSV een avondje vol frustratie en onbegrip.

Naast dat het stikt van de individuele fouten, mis ik ook echt een bepaalde (voetbal) intelligentie en team spirit bij dit PSV.
Het lijkt wel alsof ze allemaal óf niet met elkaar praten, of in een andere taal ofzo.
Dumfries die keeeeer op keeer Thomas in de voeten probeert aan te spelen.. Thomas komt in geen enkele bal. Hem benut je in zijn kracht door in de loop aan te spelen.

Sangare die nog even een overtreding maakt terwijl de tegenstander de bal al hopeloos naar PSV heeft geschoten?
Mauro die als een kleuter van de bal gezet wordt door een man in zijn rug?! Die moet toch iemand zien aankomen zou je zeggen.

Rosario en Sangare hebben dus de opdracht om snel hard en strak naar voren in te spelen denk ik? Maar waarom in godsnaam altijd naar iemand die tussen 2-3 man staat?

Er gaat zo gruwelijk veel mis de hele tijd. Zelfs in de voorlaatste minuut weten ze nog een gevaarlijk omschakel moment om zeep te helpen.

Voor een tegenstander is het gewoon een kwestie van stukje naar achter lopen, wachten tot er iemand bij PSV een bal door de as probeert te spelen, bal onderscheppen of profiteren van zwakke kaats, en rennen maar. Zo eenvoudig om levensgevaarlijk te worden.

Lichtpuntje is dat we in ieder geval 2 uitdoelpunten hebben. Maar het spel de laatste weken biedt toch echt weinig hoop voor mij.
100%

Hetzelfde (individuele fouten) gebeurt in Eredivisie wedstrijden. Maar dan kom je tegen de mindere goden meestal goed weg. Maar hoe vaak er nog een overtreding wordt gemaakt op een tegenstander die de balcontrole al verloren heeft...manmanman, dat is niet eens voetbalgogme.
Het begon met Sangare maar laatste tijd doen ook Rosario, Dumfries en Teze steeds meer mee.

Per saldo heeft dit PSV moeite met druk cre-eren als ze achter staan en druk verlichten als ze voor staan. Dus als PSV 1 doelpunt verschil voor staat 5 minuten voor het eind...play unibet.eu
 
Fein. Tja, als zelfs de waardeloze Guti boven je in de pikorde staat of de niet fitte Van Ginkel, dan kan het niet veel zijn.

Uhm, als je rechtsback gemiddeld over de middenlijn staat, is dat best hoog toch? Je zou verwachten dat een verdediger vooral op eigen helft te vinden is om te verdedigen?
Dat ligt eerder aan Schmidt dan aan Fein.

Ja, dat klopt dat de backs hoog staan. Kan prima tegen ADO, kan niet tegen Atl Madrid. Maar als de basis 3-2-3-2 is, kan je supermakkelijk schakelen naar 5-2-3 of 5-3-2.
Je kunt zelfs een kant kantelen. Bijvoorbeeld Max gaat linksback spelen, waardoor de rest van de drie verdedigers iets naar rechts opschuiven, waardoor je 4 verdedigers krijgt en de rechtsback-op-papier de rechtsbuiten wordt. Etc etc etc.
Totaal niet ingewikkeld. Echt niet. Veel makkelijker te doen/begrijpen dan waar ze nu mee bezig zijn.

Ajax doet niet anders met bv Blind. Is dat ingewikkeld?
 
Jullie zijn wat dat betreft een relatieve zeldzaamheid, blijkt elke keer maar weer. Van beide kanten overigens. Je zou je wat dat betreft gelukkig moeten prijzen dat je je nooit wijs hebt laten maken dat het legitiem is om iets van een oprecht gevoel van "haat" te ontwikkelen richting een voetbalorganisatie. Een van de absurde bijwerkingen van de combinatie sport/competitie/marketing. Hoewel het de sport voor velen ook zo "mooi" schijnt te maken, dus ja. Een waardeoordeel is wellicht ook niet op z'n plaats.
Ach, ik kan m’n humeur goed laten bederven door verlies en slechte wedstrijden van PSV, dat verbaast me zelf, een volwassen man, om een spelletje.... En mijn beste vrienden zijn voor Ajax en zelfs een voor Feyenoord, die haat, daar heb ik idd niks mee
 
Ach, het heeft ook te maken met Amsterdammers in het algemeen. Elke keer dat ik dat accentje hoor gaat mn galblaas werken..
Amsterdam, mooie stad, althans vroeger tien het nog niet overrompeld was door het domme toerisme
 
Ach, ik kan m’n humeur goed laten bederven door verlies en slechte wedstrijden van PSV, dat verbaast me zelf, een volwassen man, om een spelletje.... En mijn beste vrienden zijn voor Ajax en zelfs een voor Feyenoord, die haat, daar heb ik idd niks mee

Ach, het spelletje is wel een uitlaatklep. Het is een stukje passie. Iets waar je jezelf eigenlijk dagelijks mee bezig houdt. Apart misschien wel, maar ik vind het juist wel mooi dat mensen zo passievol mee kunnen leven. Dat maakt het spelletje prachtig
 
Ach, het spelletje is wel een uitlaatklep. Het is een stukje passie. Iets waar je jezelf eigenlijk dagelijks mee bezig houdt. Apart misschien wel, maar ik vind het juist wel mooi dat mensen zo passievol mee kunnen leven. Dat maakt het spelletje prachtig
Ik verbaas mij daar dan over. Dat je zo bezig kunt zijn met de prestaties van 11 man die je niet kent.
 
Ik verbaas mij daar dan over. Dat je zo bezig kunt zijn met de prestaties van 11 man die je niet kent.
En die geen ene moer om jou of mij geven.
Elf miljonairs die spelen met een bal onder de vlag van jouw club en voor 10.000 euro meer net zo makkelijk onder een andere vlag spelen.
 
Ik verbaas mij daar dan over. Dat je zo bezig kunt zijn met de prestaties van 11 man die je niet kent.

Ja hoe ga ik dat uitleggen, hahaha. Ik ben verbonden aan de club, niet direct aan de spelers. Je wil dat de spelers die in jouw shirt (ja dit klinkt heel raar, maar zo voelt het wel) spelen, alles geven. Soms heb je er teams bij waar je verbondenheid mee voelt (het team met Luuk, Guardado en Moreno bijvoorbeeld). En soms heb je teams die je het shirt niet waard vind (80% van wat je nu hebt). Voor mij is PSV niet alleen de 11 spelers, maar alles daaromheen. Ik merk dat ik moeite heb om zoiets te beschrijven, maar hopelijk begrijp je het een beetje.

Om op Ralf in te gaan. Je weet ook wanneer spelers voor de club willen gaan en wanneer niet. Een speler als Luuk is niet voor niets mijn favoriete PSV speler ooit. Die man die streed in ons shirt en had een geweldige verbinding met de fans. Dat is ook de reden dat ik echt fel reageer op iemand als Mo. Die sloot ik aan het begin in mn hart, maar met die acties van tegenwoordig keldert hij echt hard. Passenten heb ik vaak weinig mee, echte club mannen meer. Daarom heb ik ook een zwak voor Hendrix. Voetbalkwaliteiten zijn niet altijd belangrijk.
 
Ja hoe ga ik dat uitleggen, hahaha. Ik ben verbonden aan de club, niet direct aan de spelers. Je wil dat de spelers die in jouw shirt (ja dit klinkt heel raar, maar zo voelt het wel) spelen, alles geven. Soms heb je er teams bij waar je verbondenheid mee voelt (het team met Luuk, Guardado en Moreno bijvoorbeeld). En soms heb je teams die je het shirt niet waard vind (80% van wat je nu hebt). Voor mij is PSV niet alleen de 11 spelers, maar alles daaromheen. Ik merk dat ik moeite heb om zoiets te beschrijven, maar hopelijk begrijp je het een beetje.

Om op Ralf in te gaan. Je weet ook wanneer spelers voor de club willen gaan en wanneer niet. Een speler als Luuk is niet voor niets mijn favoriete PSV speler ooit. Die man die streed in ons shirt en had een geweldige verbinding met de fans. Dat is ook de reden dat ik echt fel reageer op iemand als Mo. Die sloot ik aan het begin in mn hart, maar met die acties van tegenwoordig keldert hij echt hard. Passenten heb ik vaak weinig mee, echte club mannen meer. Daarom heb ik ook een zwak voor Hendrix. Voetbalkwaliteiten zijn niet altijd belangrijk.
Mooie post. Ik kan me er alleen niet zo goed in verplaatsen. Ik leef mee voor de tv (en heeeeel soms in het stadion). Bij verlies slaap ik net zo goed als bij winst. Ik kan mij drukker maken om mijn gezin, familie, werk, sport.
 
Mooie post. Ik kan me er alleen niet zo goed in verplaatsen. Ik leef mee voor de tv (en heeeeel soms in het stadion). Bij verlies slaap ik net zo goed als bij winst. Ik kan mij drukker maken om mijn gezin, familie, werk, sport.
Als PSV wint boeit het me niet hoe het met mijn familie gaat, of ik morgen nog wel een baan heb, of mijn hond al geplast heeft, en of ik nog wel zelf kan sporten.
😀
 
Mooie post. Ik kan me er alleen niet zo goed in verplaatsen. Ik leef mee voor de tv (en heeeeel soms in het stadion). Bij verlies slaap ik net zo goed als bij winst. Ik kan mij drukker maken om mijn gezin, familie, werk, sport.

Oh geloof me, ik slaap er echt niet minder om al PSV verliest. Maar ik kan er wel effe goed zuur van zijn. Die tijden dat we nog naar het stadion gingen, die terugweg naar de auto was altijd ontzettend zuur bij een puntenverlies om vervolgens even met zn allen in die auto goed te zeiken. Dat was zodra we Eindhoven uitreden wel weer goed. Dan gingen we gewoon weer lekker van de avond genieten en hopen op een beter weekend erna.

Ook dit seizoen kon ik ik er goed mee leven, maar na afgelopen donderdag merkte ik wel dat ik het er effe moeilijk mee had. Want het doet wel pijn om je club zo te zien. Vooral omdat er op dit moment weinig hoop op verbetering is. Ik heb 2013 meegemaakt. Die nederlagen tegen Twente en Vitesse waren echt ontzettend pijnlijk. Maar je zag wel een team dat het daar ook zwaar mee had. Ik denk dat iedereen ontzettend kwaad was in het stadion, maar direct ook heel veel medelijden had toen we die gasten zagen. Het raakte ze dat het zo slecht ging. Nu is dat totaal anders, sommige mensen lijkt het geen fuck te interesseren. Behalve Boscagli blijkbaar, die durft met bijna de tranen in zn ogen te zeggen dat hij zich schaamt. En dan, hoe slecht het ook is, heb ik respect
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan