Olympiakos Piraeus - PSV | Donderdag 18 februari | Eindstand 4-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
We missen gewoon een doorsnoven Zuid-Amerikaan die alles en iedereen doormidden hakt en ook nog is kan verdedigen en ervaring met zich meebrengt, en als Rosario of Baumgartl (als die überhaupt nog ooit speelt) wat fout doet dat die hem helemaal kapot scheld dat ze nooit meer een fout durven te maken, beetje meer mentaliteit
Jawel hoor die staan er aankomende wedstrijd weer vrolijk in.
 
Ikzelf kan ook heel slecht tegen mijn verlies ben ook ontzettend saggie nu. Maar ben wel het type wat dan ondanks een verlies vol vertrouwen en moed de volgende wedstrijd weer in ga voor de winst. Als dat naief en kinderlijk is, dan is dat maar zo.
Dat ben ik normaal gesproken ook! Elk jaar weer, maar nu.....
 
Nee, ik vind dat we verder moeten met Teze en Boscagli. V/d Ven prima eerst als Back-up. Nu hebben we alleen Baumgartl en Viergever...en Obispo die nooit kan spelen.
Dan blijven we achteraan in het "sukkelstraatje , een echte leider in de verdediging en ook het middenveld is meer dan noodzakelijk . Het is iedere wedstrijd wel iets waardoor het fout loopt gewoon door gebrek aan echte kwaliteit . Boscagli en Max zijn gewoon redelijk goed doch te weinig voor een aankoop.
Sangare idem en dan nog eens gekoppeld aan Rosario , iedereen ziet dat dit niet lukt.
Een trainer die een "tactisch plan" heeft waarop blijkbaar nog heel wat "kladlijnen" staan zodat het voor de spelers niet te lezen is.
 
Je


Een half keer geprobeerd. Toen bijna iedereen écht corona had. Zet dat af tegen jarenlang geschutter, wat pijn aan je ogen doet.

Voorbeelden te over AZ: Koopmeiners/Midstjö.
PSV met Guardado.
Of Ajax die een type als Blind hetzij in de verdediging zet, hetzij op het middenveld als controleur en passer.
Of op een iets lager niveau: Heerenveen met Veerman.
Echt het ís zo simpel. Met Boscagli tegen goede tegenstanders, met Götze tegen mindere. Fein kan het ook en maakt, niet onbelangrijk, goals.


‘Maar oh oh oh, de restverdediging bij balverlies.’ (Maar dat probleem én het ontbreken van ‘een team’ ligt aan heel wat anders: zie mijn volgende post.) Ik heb maar 1 advies voor Schmidt: ‘Kein geloel, gewoon fussball spielen!’
Fein. Tja, als zelfs de waardeloze Guti boven je in de pikorde staat of de niet fitte Van Ginkel, dan kan het niet veel zijn.
Informatief plaatje. Dank voor het plaatsen. 👍

Alvast voor komend seizoen:
De backs staan niet te hoog,
33 en 28 staan te dicht naast elkaar.
Of 6 staat te dicht tegen 33 aan. 6 zou een echte verdediger moeten zijn en tussen 33 en 28 moeten komen. Dat drukt 33 en 28 naar buiten en laat 18 en 27 iets inzakken. Dan klopt de veldbezetting. Zowel tegen goede tegenstanders, als tegen mindere tegenstanders.

Zoals ik al maanden aangeef: 3-2-3-2. Dan klopt het systeem van Schmidt met hoge backs. Kan je veel makkelijker schakelen naar bv 5 verdedigers of naar wel of niet meevoetballende controleurs.

Dit plaatje bewijst het volledig, vind ik. Nou...laat ‘vind ik’ maar weg.
Niet dit wat ze nu doen met deze zogenaamde vorm van 4-4-2. Het lijkt wel 2-1-5-2. Waanzin. Ligt simpelweg teveel ruimte tussen/achter de driehoek18-22-33 en aan de andere kant bij 27-28-31.

Had met wintertransfers makkelijk opgelost kunnen worden. Dan was het niet zo snel al ‘een verloren seizoen’ geweest.
Uhm, als je rechtsback gemiddeld over de middenlijn staat, is dat best hoog toch? Je zou verwachten dat een verdediger vooral op eigen helft te vinden is om te verdedigen?
 
Tegen Granada vond ik wel een goeie wedstrijd, zat overtuiging in. Dat bedoel ik ook met 'moet je die Grieken wel bij hun strot grijpen'. Verder helpt het als Gakpo en Madueke binnen de lijnen staan, maar het kan wel degelijk. Bij een andere, sterkere tegenstander had ik de negativo's hier nog misschien gelijk kunnen geven. We gaan het zien.
Gakpo en Madueke zijn er zeker niet bij, verder heb je gelijk, granada was idd een goede wedstrijd
 
Ons pa vanochtend bij de koffie (volgt totaal geen voetbal): "En dan zie je zo'n trainer staan die alleen maar excuusjes staat te verzinnen"
 
We missen gewoon een doorsnoven Zuid-Amerikaan die alles en iedereen doormidden hakt en ook nog is kan verdedigen en ervaring met zich meebrengt, en als Rosario of Baumgartl (als die überhaupt nog ooit speelt) wat fout doet dat die hem helemaal kapot scheld dat ze nooit meer een fout durven te maken, beetje meer mentaliteit

Een Servische slager is ook goed. Maar een Hector Moreno zou al zoveel schelen. Die kan nog heel wat aan Teze over brengen.
 
Nee, nog meer goede annavallende spelers uit je team halen, om het gebrek aan kwaliteit achterin op te vangen, De oplossing is echt om betre te gaan verdedigen, niet nog meer gena=mankeerde verdedigers erin
begi
Jij hebt ogen in je rug? Doe mij er ook een paar.

Dit is iets waar hij weinig aan kan doen, gewoon een kwestie van coachen. Als je zelf hebt gevoetbald, dan verwacht ik dat je dat ergens ook wel begrijpt.
Mauro ach dat hij. Mag spelen kan hij niets aan doen. Maar alle tijd en niet om je heen kijken of luisteren en niet een teamgenoot die hem roept klinkt als pupillen voetbal.
 
Gakpo en Madueke zijn er zeker niet bij, verder heb je gelijk, granada was idd een goede wedstrijd
Ik geef toe dat ik niet precies wist hoe ernstig hun blessures zijn. Gaat inderdaad een moeilijk verhaal worden dan... Ik ben die wedstrijd 'gewoon' voor PSV dus hoop op een sterk optreden en een 3-1 winst.
 
Dat herinner ik me toch heel anders. De eerste 20 minuten heb je gelijk, daarna begonnen we met achteruit lopen en was het wachten op de ajax goals. Het was een wonder dat er maar 2 vielen, een gestolen punt voor ons.
Ben ik het niet mee eens. Ajax lag met de pootjes omhoog. Ik had eigenlijk verwacht dat we de derde ook zouden maken. Gelijk de pot onder Bommel waar we na de rode kaart (toen werd ie wel gegeven aan 020) het hadden moeten afmaken.. Wat dat betreft zijn we weinig doortastend..
 
Het probleem bij Unnerstall is wel dat hij echt dramatisch is met een bal. Dit kan alleen maar het aantal gevaarlijke situaties verhogen omdat hij de bal verspeeld. Dat is het ding waardoor ik de keuze tussen beide lastig vind.
Alles wat voor hem staat is ook dramatisch aan de bal op 1 of 2 uitgezonderd en een keeper moet ballen tegenhouden!
 
Ik geef toe dat ik niet precies wist hoe ernstig hun blessures zijn. Gaat inderdaad een moeilijk verhaal worden dan... Ik ben die wedstrijd 'gewoon' voor PSV dus hoop op een sterk optreden en een 3-1 winst.
Mooi, ik ben ook gewoon voor ajax tegen Lille. Alleen vi9nd ik Europese wedstrijden van ajax altijd win-win. Als ajax wint is het goed voor het Nl voetbal, als ajax verliest is het leedvermaak
 
Mooi, ik ben ook gewoon voor ajax tegen Lille. Alleen vi9nd ik Europese wedstrijden van ajax altijd win-win. Als ajax wint is het goed voor het Nl voetbal, als ajax verliest is het leedvermaak
Dat is heel begrijpelijk. Alleen heeft de tweede win in de 'win-win' wat mij betreft een stuk minder waarde. Ik heb het liefst dat de eredivisie wat voorstelt, ipv. me te gaan verkneukelen om een door 'n andere club verloren wedstrijdje.
 
Laatst bewerkt:
Mooi, ik ben ook gewoon voor ajax tegen Lille. Alleen vi9nd ik Europese wedstrijden van ajax altijd win-win. Als ajax wint is het goed voor het Nl voetbal, als ajax verliest is het leedvermaak
Dat is heel begrijpelijk. Aleen heeft de tweede win in de 'win-win' wat mij betreft een stuk minder waarde. Ik heb het liefst dat de eredivisie wat voorstelt, ipv. me te gaan verkneukelen om een door 'n andere club verloren wedstrijdje.
Jullie zijn wat dat betreft een relatieve zeldzaamheid, blijkt elke keer maar weer. Van beide kanten overigens. Je zou je wat dat betreft gelukkig moeten prijzen dat je je nooit wijs hebt laten maken dat het legitiem is om iets van een oprecht gevoel van "haat" te ontwikkelen richting een voetbalorganisatie. Een van de absurde bijwerkingen van de combinatie sport/competitie/marketing. Hoewel het de sport voor velen ook zo "mooi" schijnt te maken, dus ja. Een waardeoordeel is wellicht ook niet op z'n plaats.
 
Jullie zijn wat dat betreft een relatieve zeldzaamheid, blijkt elke keer maar weer. Van beide kanten overigens. Je zou je wat dat betreft gelukkig moeten prijzen dat je je nooit wijs hebt laten maken dat het legitiem is om iets van een oprecht gevoel van "haat" te ontwikkelen richting een voetbalorganisatie. Een van de absurde bijwerkingen van de combinatie sport/competitie/marketing. Hoewel het de sport voor velen ook zo "mooi" schijnt te maken, dus ja. Een waardeoordeel is wellicht ook niet op z'n plaats.
Of andere landen, bevolkingsgroepen, mensen met een andere muziekvoorkeur (muv country natuurlijk!) etc etc
 
Jullie zijn wat dat betreft een relatieve zeldzaamheid, blijkt elke keer maar weer. Van beide kanten overigens. Je zou je wat dat betreft gelukkig moeten prijzen dat je je nooit wijs hebt laten maken dat het legitiem is om iets van een oprecht gevoel van "haat" te ontwikkelen richting een voetbalorganisatie. Een van de absurde bijwerkingen van de combinatie sport/competitie/marketing. Hoewel het de sport voor velen ook zo "mooi" schijnt te maken, dus ja. Een waardeoordeel is wellicht ook niet op z'n plaats.
Ach, het heeft ook te maken met Amsterdammers in het algemeen. Elke keer dat ik dat accentje hoor gaat mn galblaas werken..
 
Ach, het heeft ook te maken met Amsterdammers in het algemeen. Elke keer dat ik dat accentje hoor gaat mn galblaas werken..
Vervang "sport" door "politiek", "competitie" door "sociale mythes in regionale bubbels" en "marketing" door "fabels" en je hebt idd ongeveer hetzelfde mbt Brabant vs Amsterdam. Lekker bezig, JB.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan