Olympiakos Piraeus - PSV | Donderdag 18 februari | Eindstand 4-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vandaag kwam het toch vooral door Baumi en die eerste goal door niet ingrijpen van Rosario.
Eerste goal Rosario en Zahavi die hun man liet lopen, heel het team stond te slapen en verward toe te kijken naar die vreemde vrije trap. Tweede goal stond heel PSV op eigen 16 en kon Götze niet optijd bij de bal, maar vooral Malen had er ook een groot aandeel in. Je weet dat je even met 10 man staat en hij ziet M'Vila recht voor z'n neus vrij buiten de 16 staan. In plaats van dat hij erachteraan rent sjokt ie maar 'n beetje richting de 16 zonder iets te doen. En daarna was het Baumgartl party idd
 
En eerlijk is eerlijk. Mvogo is ook nogal van slag in 2021. Bij de eerste goal zag hij er niet goed uit en bij de blunder van Baumi greep hij ook niet goed in.
Ja, ik ben sowieso niet onder de indruk van Mvogo (zijn linkerhoek is een duidelijke zwakte); w.m.b. staat Unnerstal gewoon onder de lat, dat is tenminste nog een eigen speler, en het verschil tussen die twee is verwaarloosbaar (denk zelfs dat puur keepend Unnerstal beter is). Dat meevoetballende wordt toch al nauwelijks gebruikt. Dat gezegd hebbende lagen de goals in eerste instantie toch echt allemaal aan de veldspelers.
 
Wat een avond weer zeg. Man wat kan ik hier bok maar dan ook echt bok chagrijnig van worden. Tegenwoordig is een avondje PSV een avondje vol frustratie en onbegrip.

Naast dat het stikt van de individuele fouten, mis ik ook echt een bepaalde (voetbal) intelligentie en team spirit bij dit PSV.
Het lijkt wel alsof ze allemaal óf niet met elkaar praten, of in een andere taal ofzo.
Dumfries die keeeeer op keeer Thomas in de voeten probeert aan te spelen.. Thomas komt in geen enkele bal. Hem benut je in zijn kracht door in de loop aan te spelen.

Sangare die nog even een overtreding maakt terwijl de tegenstander de bal al hopeloos naar PSV heeft geschoten?
Mauro die als een kleuter van de bal gezet wordt door een man in zijn rug?! Die moet toch iemand zien aankomen zou je zeggen.

Rosario en Sangare hebben dus de opdracht om snel hard en strak naar voren in te spelen denk ik? Maar waarom in godsnaam altijd naar iemand die tussen 2-3 man staat?

Er gaat zo gruwelijk veel mis de hele tijd. Zelfs in de voorlaatste minuut weten ze nog een gevaarlijk omschakel moment om zeep te helpen.

Voor een tegenstander is het gewoon een kwestie van stukje naar achter lopen, wachten tot er iemand bij PSV een bal door de as probeert te spelen, bal onderscheppen of profiteren van zwakke kaats, en rennen maar. Zo eenvoudig om levensgevaarlijk te worden.

Lichtpuntje is dat we in ieder geval 2 uitdoelpunten hebben. Maar het spel de laatste weken biedt toch echt weinig hoop voor mij.
 
Ja, ik ben sowieso niet onder de indruk van Mvogo; w.m.b. staat Unnerstal gewoon onder de lat, dat is tenminste nog een eigen speler, en het verschil tussen die twee is verwaarloosbaar (denk zelfs dat puur keepend Unnerstal beter is). Dat meevoetballende wordt toch al nauwelijks gebruikt. Dat gezegd hebbende lagen de goals in eerste instantie toch echt allemaal aan de veldspelers.

Het probleem bij Unnerstall is wel dat hij echt dramatisch is met een bal. Dit kan alleen maar het aantal gevaarlijke situaties verhogen omdat hij de bal verspeeld. Dat is het ding waardoor ik de keuze tussen beide lastig vind.
 
Ja, ik ben sowieso niet onder de indruk van Mvogo; w.m.b. staat Unnerstal gewoon onder de lat, dat is tenminste nog een eigen speler, en het verschil tussen die twee is verwaarloosbaar (denk zelfs dat puur keepend Unnerstal beter is). Dat meevoetballende wordt toch al nauwelijks gebruikt. Dat gezegd hebbende lagen de goals in eerste instantie toch echt allemaal aan de veldspelers.
Mvogo vs Unnerstall is ook lood om oud ijzer. Persoonlijk hou ik van lange keepers.. boven de 1.88 als het kan.. Mvogo heeft wel goede reflexen.. Maar goed, lengte compenseert veel..
 
Slecht verdedigt vandaag maar die verdediger van Olympiakos moet natuurlijk in blessuretijd minimaal een 2e gele kaart krijgen voor de overtreding op Dumfries.
De scheidsrechter snapte er niks van, dus zelfs in de Europa League lopen er net zulke slechte scheidsrechters rond als in de Nederlandse competitie.
 
Teze en Boscagli samen is gewoon te weinig, te onervaren, niet complementair genoeg. Wat mij betreft halen we een echte CV en wordt Boscagli 1e reserve. Teze kan een hele goede worden in een paar jaar, als hij zich blkijft ontwikkelen
We missen gewoon een doorsnoven Zuid-Amerikaan die alles en iedereen doormidden hakt en ook nog is kan verdedigen en ervaring met zich meebrengt, en als Rosario of Baumgartl (als die überhaupt nog ooit speelt) wat fout doet dat die hem helemaal kapot scheld dat ze nooit meer een fout durven te maken, beetje meer mentaliteit
 
Jammer, had gehoopt dat PSV zou winnen. Ik begrijp de negatieve sfeer hier maar denk dat er in de thuiswedstrijd nog genoeg kansen liggen. Moet je die Grieken wel bij hun strot grijpen.
 
Jammer, had gehoopt dat PSV zou winnen. Ik begrijp de negatieve sfeer hier maar denk dat er in de thuiswedstrijd nog genoeg kansen liggen. Moet je die Grieken wel bij hun strot grijpen.
Hebben we dit seizoen nog geen enkele wedstrijd gedaan, waarom zou dat volgende week wel gebeuren?
 
Hebben we dit seizoen nog geen enkele wedstrijd gedaan, waarom zou dat volgende week wel gebeuren?
Tegen Granada vond ik wel een goeie wedstrijd, zat overtuiging in. Dat bedoel ik ook met 'moet je die Grieken wel bij hun strot grijpen'. Verder helpt het als Gakpo en Madueke binnen de lijnen staan, maar het kan wel degelijk. Bij een andere, sterkere tegenstander had ik de negativo's hier nog misschien gelijk kunnen geven. We gaan het zien.
 
Tegen Granada vond ik wel een goeie wedstrijd, zat overtuiging in. Dat bedoel ik ook met 'moet je die Grieken wel bij hun strot grijpen'. Verder helpt het als Gakpo en Madueke binnen de lijnen staan, maar het kan wel degelijk. Bij een andere, sterkere tegenstander had ik de negativo's hier nog misschien gelijk kunnen geven. We gaan het zien.

Olympiakos zelf is inderdaad helemaal niet denderend. Wij hebben gewoon goed ons best gedaan om ze een handje te helpen. Niet dekken, als een sate prikker verdedigen en de bal netjes klaarleggen. Als alles een keer de goede kant op valt en beide namen kunnen weer meedoen (ik acht die kans eigenlijk 0), dan heb je nog een minieme kans. Ding is wel dat Sangaré geschorst is, toch wel iemand die we qua fysiek wel kunnen gebruiken tegen deze tegenstander.
 
Je
Want toen Fein het een pot mocht proberen ging het zo goed.. Zo simpel is het dus blijkbaar niet.

Individuele klasse zit er echt wel in deze selectie, alleen als team komt het er nog niet uit.

Een half keer geprobeerd. Toen bijna iedereen écht corona had. Zet dat af tegen jarenlang geschutter, wat pijn aan je ogen doet.

Voorbeelden te over AZ: Koopmeiners/Midstjö.
PSV met Guardado.
Of Ajax die een type als Blind hetzij in de verdediging zet, hetzij op het middenveld als controleur en passer.
Of op een iets lager niveau: Heerenveen met Veerman.
Echt het ís zo simpel. Met Boscagli tegen goede tegenstanders, met Götze tegen mindere. Fein kan het ook en maakt, niet onbelangrijk, goals.


‘Maar oh oh oh, de restverdediging bij balverlies.’ (Maar dat probleem én het ontbreken van ‘een team’ ligt aan heel wat anders: zie mijn volgende post.) Ik heb maar 1 advies voor Schmidt: ‘Kein geloel, gewoon fussball spielen!’
 
Laatst bewerkt:
I9xWJfi.png


De gemiddelde posities van onze spelers zijn op z'n minst ook wel opvallend te noemen. Je zou, zonder naar de rugnummers te kijken bijna denken dat onze keeper héél ver naar voren staat en we 5-2-3 spelen en onze spits altijd buitenspel staat.

Maar nee hoor, ozne backs staan nog net niet in de spits
Informatief plaatje. Dank voor het plaatsen. 👍

Alvast voor komend seizoen:
De backs staan niet te hoog,
33 en 28 staan te dicht naast elkaar.
Of 6 staat te dicht tegen 33 aan. 6 zou een echte verdediger moeten zijn en tussen 33 en 28 moeten komen. Dat drukt 33 en 28 naar buiten en laat 18 en 27 iets inzakken. Dan klopt de veldbezetting. Zowel tegen goede tegenstanders, als tegen mindere tegenstanders.

Zoals ik al maanden aangeef: 3-2-3-2. Dan klopt het systeem van Schmidt met hoge backs. Kan je veel makkelijker schakelen naar bv 5 verdedigers of naar wel of niet meevoetballende controleurs.

Dit plaatje bewijst het volledig, vind ik. Nou...laat ‘vind ik’ maar weg.
Niet dit wat ze nu doen met deze zogenaamde vorm van 4-4-2. Het lijkt wel 2-1-5-2. Waanzin. Ligt simpelweg teveel ruimte tussen/achter de driehoek18-22-33 en aan de andere kant bij 27-28-31.

Had met wintertransfers makkelijk opgelost kunnen worden. Dan was het niet zo snel al ‘een verloren seizoen’ geweest.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan