Olympiakos Piraeus - PSV | dinsdag 4 november 21:00 | Eindstand 1-1

Een pittige poule? Kom nou. Als je in de oude opzet geen topteam als Real, Barcelona, Bayern, City of Liverpool zou treffen maar allemaal tegenstanders die redelijk gelijkwaardig zijn (oke, er zit geen echte zwakke broeder tussen die je vaak wel had), dan zou je echt heel tevreden zijn met zo'n loting. Dit was een groep geweest met flink perspectief en normaal zou de top 2 alleen haalbaar zijn met flink boven jezelf uitstijgen.
Ik zou in de oude opzet een poule met Napoli en Leverkusen pittig vinden. Je speelt tegen de kampioen van Italië en de vice kampioen van Duitsland. En dan heb je met Olympiakos idd geen 'zwakke vierde'.

Ach, tegen Napoli kon het wel of tegen Leverkusen. Olympiakos is toch niet beter dan die 2?
Ik vraag me ook af of Olympiakos de energie die ze gisteren hebben getoond wekelijks etaleren in de competitie. Buiten dat was het ook voor niks want ze hebben niet gewonnen gisteren.

Pepi, Flamingo of Saibari hadden al elders of bij PSV heel wat vlieguren gemaakt voordat Bosz hier kwam werken. Ook van Bommel. Ze hebben niets te danken aan hem eigenlijk. Anderen gaven hen al eerder heel wat kansen
Helemaal mee eens.

Wat jouw andere posts omtrent dit onderwerp betreft: het lijkt wel of Bosz slechter met de aankomende talenten omgaat dan Schmidt met Mo.

De voorbeelden die aangehaald worden (bv Vertessen) door anderen zijn inderdaad geen goede voorbeelden. Niet qua tijdspanne en niet wat jij wilt duiden.

• Leuk
Reactions: IPF
Jong PSV was heel slecht bezig en krijgt nu pas met Schaars wat kleur op de wangen. Bovendien waren zij niet als enige “overgeheveld” naar het Eerste. De vraag is met welk perspectief? Als je dit soort talenten overhevelt dan heb je een plan met ze. Dat was duidelijk niet het geval. Ze kregen namelijk geen kansen zelfs niet als we al zeker wisten dat we gingen winnen. Babadi heeft tegen Liverpool laten zien hoeveel potentie hij heeft.
Zit wel op de bank bij Antwerp die n.b. voorlaatste staan....

Zit wel op de bank bij Antwerp die n.b. voorlaatste staan....
Dat kan. PSV is nooit succesvol geweest in uitlenen van talenten behalve Mauro en Zoet. In al die jaren heeft de academie nooit goed gekeken waar hun talenten het beste zouden moeten rijpen. Zo’n Land wordt verhuurd aan een club waar ze zelf al hun talenten heel veel kansen geven. Land zien ze als opvulling. Hun middenveld stond al heel goed toen Land kwam. Ze hebben hem eigenlijk niet echt nodig. De club moet aandacht besteden aan wie ze hun grootste talenten verhuren. Bovendien houd je contact met hen en de nieuwe club en volg je hen. Het is al in het verleden wel eens gezegd dat PSV daar heel weinig moeite voor doet. Uit het oog uit het hart is het altijd. Slecht beleid en slechte club cultuur. In de tijden waarin we geen geld meer hadden werden we juist gered door de talenten die noodgedwongen de kans kregen en later voor grote bedragen werden verkocht.

Dat kan. PSV is nooit succesvol geweest in uitlenen van talenten behalve Mauro en Zoet. In al die jaren heeft de academie nooit goed gekeken waar hun talenten het beste zouden moeten rijpen. Zo’n Land wordt verhuurd aan een club waar ze zelf al hun talenten heel veel kansen geven. Land zien ze als opvulling. Hun middenveld stond al heel goed toen Land kwam. Ze hebben hem eigenlijk niet echt nodig. De club moet aandacht besteden aan wie ze hun grootste talenten verhuren. Bovendien houd je contact met hen en de nieuwe club en volg je hen. Het is al in het verleden wel eens gezegd dat PSV daar heel weinig moeite voor doet. Uit het oog uit het hart is het altijd. Slecht beleid en slechte club cultuur. In de tijden waarin we geen geld meer hadden werden we juist gered door de talenten die noodgedwongen de kans kregen en later voor grote bedragen werden verkocht.
De enige uitleenbeurt die echt succesvol was waren Frans de Rooij en Berry van Aerle tegelijk aan Antwerp. De Rooij werd een held in Antwerp en Van Aerle kwam redelijk gelouterd terug. Daar zat redelijk een idee achter, denk ik. Kan ook geluk geweest zijn. Moet je ook wat hebben.

Mauro aan Heracles was wel ok.
Andere uitgeleenden kan ik mij vooral herinneren als benenbrekers als ze tegen PSV moesten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat was ook het plan na het bijna faillissement. Investeren in jeugd, talenten kansen geven en er flinke winst opmaken waarmee je directe versterkingen kan halen op posities die dat nodig hebben. Niemand had 3 jaar geleden verwacht dat we 2x en straks misschien 3x achter elkaar CL spelen/zouden spelen. Ik verwacht dat er meer verhuurd gaat worden en als er een Jong PSV speler opvalt bij een ed club die uiteindelijk wel teruggehaald wordt als die meekan met het niveau uiteindelijk.

De enige uitleenbeurt die echt succesvol was waren Frans de Rooij en Berry van Aerle tegelijk aan Antwerp. De Rooij werd een held in Antwerp en Van Aerle kwam redelijk gelouterd terug. Daar zat redelijk een idee achter, denk ik. Kan ook geluk geweest zijn. Moet je ook wat hebben.

Mauro aan Heracles was wel ok.
Andere uitgeleenden kan ik mij vooral herinneren als benenbrekers als ze tegen PSV moesten.
En Lammers na Heerenveen goed kunnen verkopen.

En Obispo deed het wel aardig bij Vitesse destijds.

Psv heeft het uit standaard lastig in de CL. Maakt niet uit welke tegenstander. Puntje bij de winnaar van de Conference League is op voorhand prima. Maar als je weet dat er meer uit te halen viel omdat bepalende spelers niet hun vorm haalden dan is het jammer dat je hier niet wint.
Eens.
Maar anderzijds ben ik zelden zo opgelucht geweest als bij dit doelpunt van ons in een duel waarin we nauwelijks een schot losten of een kans hadden gekregen.
En Olympiacos speelde gewoon erg goed, terwijl die van ons tactisch inzicht misten.
Hopelijk gaat het zondag beter, want dan zijn drie punten zeer noodzakelijk.

Nou.. net terug van een avondje met mijn Griekse vrienden. Een mix van Griekse fans van Olympiakos en Paok(en een enkeling van Panatinaikos) Mooie avond met passie, loyaliteit, ouzo, meze, fix(Grieks bier), nog meer passie en nog meer ouzo. Fantastisch!....Wat opviel is dat alle Grieken PSV als absolute topclub en favoriet zagen. Ik bracht het argument dat PSV geen Europese titel hoefde te verdedigen. Maar dat was gelul volgens hen. Daarnaast veel gezeur gehoord over hun eigen rivaliteit. Lang verhaal kort .. ze zijn achteraf blij met een punt. Yamas!

Terug
Bovenaan Onderaan