Olympiakos Piraeus - PSV | dinsdag 4 november 21:00 | Eindstand 1-1

"Een schande", zelfs! Misschien had Olympiakos dan meer doelpunten moeten maken?
Olympiakos had het wel verdiend te winnen, maar zoveel kansen heeft Olympiakos ook niet gehad. Ze hebben vooral het PSV aanvallend lastig gemaakt.

Olympiakos had het wel verdiend te winnen, maar zoveel kansen heeft Olympiakos ook niet gehad. Ze hebben vooral het PSV aanvallend lastig gemaakt.
Oh, eens hoor. Het grootste deel van de wedstrijd had Olympiakos volledige controle en kon PSV weinig uitrichten. Zoals ook genoemd wordt werden ze ook wel gedwongen fouten te maken.
Pas halverwege de tweede helft leek het wat beter te gaan. Of dat lag aan Olympiakos die moe was van al die druk of vanwege de wissels, durf ik niet te zeggen.
Maar winst was zeker verdiend geweest. Ik vind alleen het gebruik van "een schande" wat apart. Dat zou ik meer van toepassing vinden als de scheidsrechter een dubieuze beslissing had genomen. In dit geval heeft Olympiakos zichzelf gewoon niet voldoende beloond.

Oh, eens hoor. Het grootste deel van de wedstrijd had Olympiakos volledige controle en kon PSV weinig uitrichten. Zoals ook genoemd wordt werden ze ook wel gedwongen fouten te maken.
Pas halverwege de tweede helft leek het wat beter te gaan. Of dat lag aan Olympiakos die moe was van al die druk of vanwege de wissels, durf ik niet te zeggen.
Maar winst was zeker verdiend geweest. Ik vind alleen het gebruik van "een schande" wat apart. Dat zou ik meer van toepassing vinden als de scheidsrechter een dubieuze beslissing had genomen. In dit geval heeft Olympiakos zichzelf gewoon niet voldoende beloond.
Zuid-Europese overdrijving.

Aj, die beginnen net weer een beetje te winnen. Met hoeveel punten ben je normaliter door?
Vorig jaar lag het op 11 punten, waarbij er 1 ploeg was die met 11 punten er net buiten viel. Dit jaar zijn er echter minder punten verdeeld tot zover (meer gelijke spelen), dus het zou zomaar kunnen dat je met 9 of 10 punten al een serieuze kans hebt.

Komt er bij ons op neer dat we met 2 winstpartijen er goed op staan, met 1 winstpartij hoogstwaarschijnlijk niet door zijn. Daartussenin is het grijze gebied.

Nou poeh poeh.... ze winnen weer eens. Met 1-0 van Real Madrid.
Maar kom op.. wat stelt zo'n Madrid nou eigenlijk voor? 1-0 is wel heel povertjes.
Atletico won er met 5-2 van.

En Atletico gaat hier ook gewoon verliezen.

Dus...

Nou, teleurstellend. Is de vorm weer weg? Ik had wel een goede wedstrijd en 3 punten verwacht. Als je geen Grieken en Belgen kunt verslaan, houdt het wel op.

Dat is toch zo kinderachtig. Zit zo’n stadion vol met pubers of zo?

Driouech is veruit de slechtste voetballer van de selectie.

Opvallend dat Wanner vaker in de CL speelt dan in de competitie. Hij kon weinig laten zien gisteren.
Slechtste voetballer weet ik niet want voetbal technisch is Driouch best goed en beter dan sommige spelers. Alleen vind ik hem positioneel slecht en gewoon niet altijd scherp.
Wanner en zijn invalbeurten vind ik eigenlijk heel sneu. Die jongen moet invallen wanneer bijna de hele selectie faalt, net als tegen Union of gister. Ik wil Bosz nergens van betichten maar soms geeft hij mij het gevoel te willen laten zien dat Wanner helemaal niet zo’n goede speler is. Feit is en dat blijf ik zeggen, dat Bosz niet kan omgaan met jonge onervaren spelers. Dat zien we al sinds 3 seizoenen hier. Hij heeft geen enkele jeugdspeler ( behalve Dams die noodgedwongen daar moest staan) vanuit de jeugd naar het Eerste laten overhevelen met de bedoeling die echt beter te maken en echt een volwaardig eerste elftal speler te laten worden. Je kunt mij niet vertellen dat de hele opleiding al 3 jaar niets meer voorstelt kwa talenten. Dan moet je deze dure hobby maar opdoeken.

Slechtste voetballer weet ik niet want voetbal technisch is Driouch best goed en beter dan sommige spelers. Alleen vind ik hem positioneel slecht en gewoon niet altijd scherp.
Wanner en zijn invalbeurten vind ik eigenlijk heel sneu. Die jongen moet invallen wanneer bijna de hele selectie faalt, net als tegen Union of gister. Ik wil Bosz nergens van betichten maar soms geeft hij mij het gevoel te willen laten zien dat Wanner helemaal niet zo’n goede speler is. Feit is en dat blijf ik zeggen, dat Bosz niet kan omgaan met jonge onervaren spelers. Dat zien we al sinds 3 seizoenen hier. Hij heeft geen enkele jeugdspeler ( behalve Dams die noodgedwongen daar moest staan) vanuit de jeugd naar het Eerste laten overhevelen
Vertessen, Bajraktarevic en Dams voor de volledigheid. Dat zijn er al 3. Verder Babadi en Land kansen gegeven. Kom ik op 5 spelers. Lijkt me dus niet dat ie niet kan omgaan met jonge spelers maar terecht kijkt naar kwaliteit..

Vertessen, Bajraktarevic en Dams voor de volledigheid. Dat zijn er al 3. Verder Babadi en Land kansen gegeven. Kom ik op 5 spelers. Lijkt me dus niet dat ie niet kan omgaan met jonge spelers maar terecht kijkt naar kwaliteit..
Dat is gewoon een lastige discussie. Hebben ze onvoldoende kwaliteit of moeten ze meer kans op ontwikkeling krijgen? En hoe zet je dat af tegen het bereikte niveau van PSV in de laatste seizoenen en de hoge eisen aan de prestaties.

Fijn zo, toch een waardevol punt gestolen van die Grieken. De wedstrijd snel vergeten en op naar aankomend Eredivisie wedstrijdje tegen AZ.

Winnen van New Castle en Atletico. Gelijk tegen Bayern C en we zijn dooooooorrrrr.

Een Griekse tragedie, vol Griekse tranen.

Heerlijk!
Zo voelde die thuiswedstrijd tegen Sporting vorig seizoen ook. Toen speelde PSV ook de perfecte wedstrijd, had Sporting eigenlijk niets te vertellen. Alleen scoor je de 2e niet, en kwamen zij laat langszij middels een spaarzaam kansje.

Dat is gewoon een lastige discussie. Hebben ze onvoldoende kwaliteit of moeten ze meer kans op ontwikkeling krijgen? En hoe zet je dat af tegen het bereikte niveau van PSV in de laatste seizoenen en de hoge eisen aan de prestaties.
Duidelijk is in ieder geval dat Land (geen basis bij Groningen) en Babadi zeker geen recht hadden/hebben om meer speeltijd te krijgen bij het eerste van PSV. Maar ik ageer vooral op de stelling van IPF dat Bosz de jeugd geen kansen geeft. Dat is gewoon niet waar. Ik tel er dus inmiddels 5 die ie in ieder geval kansen heeft gegeven. Los van het feit of ze goed genoeg zijn..

Het is eigenlijk wel fascinerend... Als we in de oude CL opzet in een poule hadden gezeten met de laatste drie tegenstanders Olympiakos, Napoli en Leverkusen (ik vergeet de Belgen even), dan hadden we dat best een pittige poule gevonden... Maar waren we met 5 punten uit de eerste drie wedstrijden - waaronder twee uitwedstrijden - heel tevreden geweest.

Het is eigenlijk wel fascinerend... Als we in de oude CL opzet in een poule hadden gezeten met de laatste drie tegenstanders Olympiakos, Napoli en Leverkusen (ik vergeet de Belgen even), dan hadden we dat best een pittige poule gevonden... Maar waren we met 5 punten uit de eerste drie wedstrijden - waaronder twee uitwedstrijden - heel tevreden geweest.
Ja, dat is natuurlijk wel cherry picking tot en met. Wat als je met Union in zo'n poule had gezeten? Dan waren we niet tevreden geweest met een thuisnederlaag. Integendeel. Die had je dan echt moeten winnen, maar dat geldt nu ook. Je had op 8 punten kunnen staan. Nu moet je tegen de topteams nog ergens stunten. 2x gelijkspel is niet voldoende, een keer ergens winnen is wellicht niet eens voldoende.

Het Napoli resultaat is natuurlijk een vreemde, positieve outlier, maar geen van de twee potten tegen Union en Olympiakos gewonnen is voor PSV gewoon best matig. Zeker met de wetenschap dat je het gelijkspel van gisteren eigenlijk met pure mazzel nog voor de poorten van de hel wegsleept, want PSV had er op basis van spelbeeld totaal geen recht op.

Psv heeft het uit standaard lastig in de CL. Maakt niet uit welke tegenstander. Puntje bij de winnaar van de Conference League is op voorhand prima. Maar als je weet dat er meer uit te halen viel omdat bepalende spelers niet hun vorm haalden dan is het jammer dat je hier niet wint.

Puur kwalitatief hebben we niet zoveel punten verspeeld. Punt bij Olympiakos normaal. Punt bij Leverkusen lichte bonus misschien gezien het vermogen. Ook thuis tegen Napoli ben je financieel zwakker maar pak je bonuspunten. Enkel geen zege tegen Union is de grote smet tot nu toe.

Terug
Bovenaan Onderaan