Olivier Boscagli (V)

PSV heeft Franse verdediger Olivier Boscagli van OGC Nice op de korrel
PSV probeert de 21-jarige Franse verdediger Olivier Boscagli aan de selectie toe te voegen. Hij speelde vorige week nog met zijn huidige club OGC Nice in een vriendschappelijk duel tegen de PSV'ers en liet in die wedstrijd met twee assisten een uitstekende indruk achter. Ook het Franse Saint-Étienne is in de markt
voor het talent, maar bereikte vooralsnog geen akkoord met Nice.

Via Franse media is de naam van Boscagli gekoppeld aan PSV, waar hij een goede indruk heeft achtergelaten. Boscagli heeft qua expertise een beetje het profiel dat zijn landgenoot Nicolas Isimat-Mirin in 2014 had toen hij naar PSV kwam, vanuit AS Monaco. Hij is wel al ervaren, maar zal enig geduld kunnen betrachten als hij niet direct in de basis bij PSV komt. PSV heeft met Toni Lato (21) al een eerste back gehuurd en Boscagli zal met hem de concurrentie moeten aangaan, als het PSV lukt om hem in te lijven. Pluspunt voor PSV aan Boscagli is dat hij ook als centrale verdediger (links) uit de voeten kan.

De club ziet in Boscagli dus een man voor de toekomst, die zowel voor Nice als voor Olympique Nîmes (op huurbasis) in de Ligue 1 is uitgekomen en ook al veel ervaring als jeugdinternational heeft. PSV wil op dit moment geen commentaar geven of aangeven hoe ver de club is met Boscagli.
 
Heb 'm niet vaak zien spelen. Van de statistieken word ik niet heel erg enthousiast. Klinkt als 'n talent dat bij Nice nog niet door heeft kunnen breken. Geen idee wat PSV er dan mee moet.

Het enige positieve dat ik kan bedenken is dat Franse spelers met slechte stats het in het verleden nog weleens goed hebben gedaan in de Eredivisie.
 
Voor de breedte prima toch? Een talent en wie weet kan hij zich ontwikkelen hier. En nu maar hopen dat Nice geen clausule gaat opnemen in zijn contract... maar: Waar blijft de echte versterking voor achterin?
 
Goh, een oefenpartijtje levert scoutingmateriaal op. Op zich niets mis mee, maar c'mon people! Kijk eens verder dan je sparringpartners. "hij stond al langer op het lijstje". Ik geloof er helemaal niks van. Opportunistisch handelen, verder wil ik niet gaan.
 
Voor de breedte prima toch? Een talent en wie weet kan hij zich ontwikkelen hier. En nu maar hopen dat Nice geen clausule gaat opnemen in zijn contract... maar: Waar blijft de echte versterking voor achterin?

Als hij wat kan en door kan groeien wel, anders is het weggegooid geld, ook al kost 'ie "maar" één miljoen.
 
Goh, een oefenpartijtje levert scoutingmateriaal op. Op zich niets mis mee, maar c'mon people! Kijk eens verder dan je sparringpartners. "hij stond al langer op het lijstje". Ik geloof er helemaal niks van. Opportunistisch handelen, verder wil ik niet gaan.
Onze scouts hebben hem al maandenlang uitvoerig gescout....we gaan toch niet twijfelen aan de expertise van onze scouts toch, Bouterbaas...?? :sneaky:
 
Volgens VI is onze verdedigende verlosser binnen.

Nu maar duimen dat hij zich bij ons wel ontwikkelt
 
Goh, een oefenpartijtje levert scoutingmateriaal op. Op zich niets mis mee, maar c'mon people! Kijk eens verder dan je sparringpartners. "hij stond al langer op het lijstje". Ik geloof er helemaal niks van. Opportunistisch handelen, verder wil ik niet gaan.

Of je regelt een oefenpotje tegen een tegenstander waarvan je al een tijdje interesse hebt in een van de spelers
 
Terug
Bovenaan Onderaan