Olivier Boscagli (V)

Hij is te slap/sloom/klein voor een subtopper in een grote competitie, ik zie PSV eigenlijk gewoon als zijn plafond.
 
Hij is te slap/sloom/klein voor een subtopper in een grote competitie, ik zie PSV eigenlijk gewoon als zijn plafond.
Kweenie. Is zo’n Laporte dan zo’n geweldenaar? Om dan maar een andere Fransman te noemen?
 
Hij is te slap/sloom/klein voor een subtopper in een grote competitie, ik zie PSV eigenlijk gewoon als zijn plafond.

Is je opgevallen dat hij bijna alle kopduels wint? Hij compenseert met timing veel van zijn gebrek aan lengte. In de pure mandekking komt hij nog wel duelkracht tekort - daar ben ik het wel mee eens.
Maar laten we ook niet vergeten dat veel tegengoals nu ontstaan door te veel ruimte op het middenveld, of doordat aanvallers hun verdedigende taken (nog) onvoldoende uitvoeren.

Ik vind het eigenlijk ook wel leuk dat we twee echt voetballende centrale verdedigers hebben, en geen beperkte krachtpatsers.
 
Ik pak me popcorn er bij, kijken wie deze prutser nog steeds zo goed vind :FP:
Hij kan genoeg maar niet verdedigen, en laat dat nou net zijn taak zijn :sick:
 
Als hij net zo goed kon verdedigen als alle andere pluspunten bij hem, dan had hij niet bij PSV gezeten...
Speelde echt een prima eerste helft, maar de 2e helft ging hij toch niet helemaal vrijuit bij beide tegengoals. Bij de 1-1 dekt Teze door en verliest Boscagli Veerman uit het oog. Bij de 2-1 laat hij zich dollen door Van Bergen. Uit de totokaart: speler die nooit scoort, scoort tegen PSV.
 
Speelde echt een prima eerste helft, maar de 2e helft ging hij toch niet helemaal vrijuit bij beide tegengoals. Bij de 1-1 dekt Teze door en verliest Boscagli Veerman uit het oog. Bij de 2-1 laat hij zich dollen door Van Bergen. Uit de totokaart: speler die nooit scoort, scoort tegen PSV.

Wat ik zag bij de 1-1, was dat Boscagli perfect die man buitenspel zette... Maar (ik geloof) Dumfries hief dat onderin op, die stond niet op te letten. Daardoor moest Boscagli er ineens achteraan en dat haalde hij natuurlijk niet meer .Bij de 2-1 verdedigde hij wel zwak, maar ja aan de andere kant: Die aanvallers worden steeds gewisseld omdat ze geen 90 minuten gas kunnen geven, maar Teze en Boscagli moeten wel constant 90 minuten gassen.
 
Wat ik zag bij de 1-1, was dat Boscagli perfect die man buitenspel zette... Maar (ik geloof) Dumfries hief dat onderin op, die stond niet op te letten. Daardoor moest Boscagli er ineens achteraan en dat haalde hij natuurlijk niet meer .Bij de 2-1 verdedigde hij wel zwak, maar ja aan de andere kant: Die aanvallers worden steeds gewisseld omdat ze geen 90 minuten gas kunnen geven, maar Teze en Boscagli moeten wel constant 90 minuten gassen.
Dat laatste is waar. Maar buitenspel zetten kan ook iets minder riskant.
 
Wanneer een ploeg collectief in elkaar stort is het heel makkelijk om individuen negatief te belichten. Wanneer de ploeg beter speelt zie je dat spelers als Rosario en Boscagli echt wel wat kunnen. Zou dat misschien iets met elkaar te maken hebben hm...
 
Wanneer een ploeg collectief in elkaar stort is het heel makkelijk om individuen negatief te belichten. Wanneer de ploeg beter speelt zie je dat spelers als Rosario en Boscagli echt wel wat kunnen. Zou dat misschien iets met elkaar te maken hebben hm...
Ik heb ook het idee dat zij veel meer minuten maken dan de aanvallende middenvelders en aanvallers en de backs.
 
Wat ik zag bij de 1-1, was dat Boscagli perfect die man buitenspel zette... Maar (ik geloof) Dumfries hief dat onderin op, die stond niet op te letten. Daardoor moest Boscagli er ineens achteraan en dat haalde hij natuurlijk niet meer .Bij de 2-1 verdedigde hij wel zwak, maar ja aan de andere kant: Die aanvallers worden steeds gewisseld omdat ze geen 90 minuten gas kunnen geven, maar Teze en Boscagli moeten wel constant 90 minuten gassen.
En daarnaast: Hendrix... Sjonge jonge. Boscagli komt tegen twee man te staan en moet daardoor achteruitlopend twee spelers verdedigen.

Ik vind mijzelf geen groot fan van Boscagli, maar om hem vandaag de verliespunten aan te rekenen vind ik onterecht.
 
En daarnaast: Hendrix... Sjonge jonge. Boscagli komt tegen twee man te staan en moet daardoor achteruitlopend twee spelers verdedigen.

Ik vind mijzelf geen groot fan van Boscagli, maar om hem vandaag de verliespunten aan te rekenen vind ik onterecht.
Dat laatste is wel zwaar. Het hele team zakte ineen. Bij verdedigers en keepers worden fouten sneller aangerekend. In de eerste helft moeten men voorin ook gewoon meer goals maken.
 
Wat ik zag bij de 1-1, was dat Boscagli perfect die man buitenspel zette... Maar (ik geloof) Dumfries hief dat onderin op, die stond niet op te letten. Daardoor moest Boscagli er ineens achteraan en dat haalde hij natuurlijk niet meer .Bij de 2-1 verdedigde hij wel zwak, maar ja aan de andere kant: Die aanvallers worden steeds gewisseld omdat ze geen 90 minuten gas kunnen geven, maar Teze en Boscagli moeten wel constant 90 minuten gassen.
Ook door Hendrix werd buitenspel opgeheven. Het is ook geen goed idee om een buitenspelval op te zetten met een middenvelder op de linksback positie.
 
En daarnaast: Hendrix... Sjonge jonge. Boscagli komt tegen twee man te staan en moet daardoor achteruitlopend twee spelers verdedigen.

Ik vind mijzelf geen groot fan van Boscagli, maar om hem vandaag de verliespunten aan te rekenen vind ik onterecht.
Vind hem zelfs enorm groeien de laatste weken. Toch vind ik wel dat een CV snel moet snel. Zeker als je met zoveel ruimte in de rug speelt als PSV.
 
En daarnaast: Hendrix... Sjonge jonge. Boscagli komt tegen twee man te staan en moet daardoor achteruitlopend twee spelers verdedigen.

Ik vind mijzelf geen groot fan van Boscagli, maar om hem vandaag de verliespunten aan te rekenen vind ik onterecht.
Ik snap eigenlijk niet waarom Hendrix ipv Viergever. Vond Viergever eigenlijk niet zó slecht op de LB positie en met Hendrix blijf je altijd daar gokken. Soms goed (tegen Sparta) soms dus slecht (tegen Heerenveen).
 
Ik snap eigenlijk niet waarom Hendrix ipv Viergever. Vond Viergever eigenlijk niet zó slecht op de LB positie en met Hendrix blijf je altijd daar gokken. Soms goed (tegen Sparta) soms dus slecht (tegen Heerenveen).
Omdat Viergever geen linksbuiten kan spelen, en Hendrix dat een heel klein beetje beter kan.
 
Hij begint echt een beetje de 'Arias-aankoop' te worden. Binnenkomen met een spotprijsje en lage verwachtingen van de supporters, en dan dit.
Hij zet nu een goede serie neer van een wedstrijd of vier? Maar daarvoor had hij ook een goede periode. Die serie was toen korter en ging daarna weer telkens de fout in. Ik wacht nog even met het hosanna. Laat hem maar eens een half seizoen constant spelen. Rosario had ook van die periodes en die is nog steeds niet constant.
In Boscagli zie ik kansen, gelukkig krijgt hij hier de kans om zich te ontwikkelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan