Olivier Boscagli (V)

Data negeren bedoel je?
Negeren is wellicht gechargeerd gezegd maar daar de data een doel op zich is geworden, vind ik het negeren van enkel de almachtige data wellicht een optie. Ik vind zoveel data gedreven werken en vooral in het voetbal, pure simplificatie van de context en narratief. Individuen reduceren tot hun data waarop besluiten worden genomen, is geen verrijking. Je brengt de werkelijkheid terug tot een simpel getal… Data moeten wat mij betreft alleen worden ingezet voor moeilijke besluiten maar je ziet de luie geest van bijv de trainers die zich achter hun data verschuilen, ook voor de meest simpele zaken zoals het wisselen van een speler. Al die zogenaamd gelopen kilometers… Dit alles haalt de creativiteit en gevoel weg bij het voetbal en maakt de spelers tot prestatie machines. Data worden niet meer ingezet voor het analyseren van de meest complexe situaties waar cruciale besluiten moeten worden genomen, maar voor alles waardoor de trainers zelf niet meer hoeven na te denken tijdens de wedstrijd. Ik vind het werkelijk helemaal niets.
 
Er stond in het bericht alleen vermeld hoeveel er succesvol waren. Dat was mijn punt.
Ik snap wel wat je bedoelt. Je kan er blind 100 naar voren trappen en misschien nog een aantal goede geven. Maar als Boscagli de meeste goede lange passes van de ED geeft, mogen we dit best positief vinden.
 
Er stond in het bericht alleen vermeld hoeveel er succesvol waren. Dat was mijn punt.

En nog wat de meeste hier zaten ook alleen maar te klagen over deze speler na zijn eerste jaar hier.
Dat heeft weinig met Boscagli te maken. Zit in de mens om over alles te klagen
 
Van mij mogen jullie dit positief vinden. Ik vind Boscagli idd niet goed genoeg! Daar moet mijn inziens een speler staan die of international is (regelmatig basis) of een jonge speler die er tegenaan hikt. En dat geld voor elke positie. Zie bv Ajax basiselftal.
Dat mag je vinden, maar dat doet niks af aan het feit dat die jongen in de 1e seizoenshelft de meeste goede lange passes heeft gegeven.
 
Van mij mogen jullie dit positief vinden. Ik vind Boscagli idd niet goed genoeg! Daar moet mijn inziens een speler staan die of international is (regelmatig basis)
Even los of het feit of Boscagli top kwaliteit is. Ik vind hem zeker voldoende voor PSV. Maar ik vind je argument eerlijk gezegd niet voldoende. Boscagli is frans. In het franse elftal zitten in de selectie: Zouma, Upamecano en Koundé. Dat speelt gewoon bij de beste clubs of kunnen er binnenkort spelen. Met alle respect een heel ander niveau dan PSV (en ook Ajax). Ik vind het zijn van international geen kwalificatie voor het wel/niet geschikt zijn voor PSV. De 9de centrale verdediger van Frankrijk is 1000x beter dan de basisspeler van Gibraltar/Andorra en waarschijnlijk nog 2x beter dan de beste centrale verdediger van een Isreal oid. Landen als Frankrijk, Spanje, Brazilie en Duitsland beschikken over vreselijk veel topspelers.
 
Ondanks deze hoopgevende data vind ik Boscagli nog steeds een risicofactor in onze defensie.
Momenten bij tegengoals of op cruciale tijden, gevaarlijke momenten, uitgekapt worden. Dat is niet altijd makkelijk in een lijstje samen te vatten. Je zou een heleboel lijstjes moeten hebben om voetbal objectiever te maken maar dat is nogal lastig, op harde data zo als tegengoals en punten op de algemene ranglijst na?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ondanks deze hoopgevende data vind ik Boscagli nog steeds een risicofactor in onze defensie.
Momenten bij tegengoals of op cruciale tijden, gevaarlijke momenten, uitgekapt worden. Dat is niet altijd makkelijk in een lijstje samen te vatten. Je zou een heleboel lijstjes moeten hebben om voetbal objectiever te maken maar dat is nogal lastig, op harde data zo als tegengoals en punten op de algemene ranglijst na?
Kan mij best vinden in deze observatie. Maar Opta licht er altijd wat zaken uit zo halverwege het seizoen. Dan is het best leuk dat onze Fransoos bovenin zo'n lijstje staat. Niks meer, maar ook niks minder.
 
Kan mij best vinden in deze observatie. Maar Opta licht er altijd wat zaken uit zo halverwege het seizoen. Dan is het best leuk dat onze Fransoos bovenin zo'n lijstje staat. Niks meer, maar ook niks minder.
Vorig jaar ook koning van gewonnen kopduels (van de Europese clubs!), ik ben wel benieuwd waar hij nu staat met die statistiek.
 
Hebben we nu wel of geen Mickey Mouse competitie?
Wel

LmrzXCUj_400x400.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan