Ola Toivonen

Van Geel is alleen succesvol geweest bij clubs waar hij beperkte financiële middelen had, en spelers moest halen met een ander verwachtingsniveau dan bij PSV het geval is. Dat is niet vergelijken met het werk bij een topclub, zo liet hij ook bij Ajax zien. Daar heeft hij gewoon gigantisch gefaald. Brands deed het ook super bij RKC en AZ, en nu minder bij PSV, precies hetzelfde verhaal.

Ik ben het de laatste tijd wel vaker niet met je eens, ben bang dat we die trend voortzetten :D Van Geel heeft het naar mijn mening ook goed gedaan bij Ajax. Natuurlijk zaten er een paar miskopen bij. Maar hij heeft de club ruim 30 miljoen rijker achtergelaten dan toen hij binnenliep waarbij de verkoop van Suarez en Huntelaar (ruim 50 miljoen) niet eens is meegerekend. Dan kun je simpelweg niet stellen dat hij gefaald heeft.
 
Laatst bewerkt:
+1

Hou die clown aub weg. Sowieso hebben ze gewoon fucking veel geluk gehad met Guidetti en Pelle. Zonder hun inbreng was Feyenoord definitief middenmoot geworden.

Dat zonder hun verhaal vind ik altijd zo makkelijk.. Ik zou willen dat wij in de laatste jaren zo'n spits hadden die de ballen er wel gewoon intrapt
 
Dat zonder hun verhaal vind ik altijd zo makkelijk.. Ik zou willen dat wij in de laatste jaren zo'n spits hadden die de ballen er wel gewoon intrapt

+1 Precies! Brands kocht spelers waarvan iedereen wist dat ze wat konden, maar lieten het afweten bij PSV. Van Geel haalt spelers die iedereen afschreef, maar in wie hij wel potentieel zag en dat ook eruit lieten komen bij Feyenoord. Is veel knapper.
 
+1 Precies! Brands kocht spelers waarvan iedereen wist dat ze wat konden, maar lieten het afweten bij PSV. Van Geel haalt spelers die iedereen afschreef, maar in wie hij wel potentieel zag en dat ook eruit lieten komen bij Feyenoord. Is veel knapper.

Guidetti was een pure gelukstreffer, Van Geel had nauwelijks beelden van hem gezien. Pelle kwam op voorspraak van Koeman.
 
Guidetti was een pure gelukstreffer, Van Geel had nauwelijks beelden van hem gezien. Pelle kwam op voorspraak van Koeman.

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar de context waarin ik zijn naam opperde ging niet over een goed neusje hebben voor talent, want daar heb je ook scouts voor en een trainer die daar een oordeel over kan vellen. Ik noemde zijn naam omdat hij in tegenstelling tot zijn collega's bij PSV er wel altijd in slaagt om de hoofdprijs te vangen van goede spelers en z'n sterspelers wel weet te verlengen (bijv. Sneijder).
 
Guidetti was een pure gelukstreffer, Van Geel had nauwelijks beelden van hem gezien. Pelle kwam op voorspraak van Koeman.

En de doorstroom van een uiterst succesvolle lichting kun je ook onder de noemer "puur geluk" wegschrijven.
Van Geel heeft zeker wel kijk op spelers en is een goede onderhandelaar. Maar hij is echt nog onbetrouwbaarder dan Reker (en dat wil wat zeggen) en het is een gladde glibber in je organisatie. Als je terug wilt naar je roots, moet je juist dat soort figuren niet meer in je tent willen.
 
Guidetti was een pure gelukstreffer, Van Geel had nauwelijks beelden van hem gezien. Pelle kwam op voorspraak van Koeman.

Tjah, als wij Johnny van Beukering uit de Burger King trekken om bij ons te komen voetballen en hij scoort 30 dan zal hier ook niemand over geluk spreken denk ik
 
Tjah, als wij Johnny van Beukering uit de Burger King trekken om bij ons te komen voetballen en hij scoort 30 dan zal hier ook niemand over geluk spreken denk ik

Soms pakt iets gewoon goed uit. Pelle is optimaal gebruikt, voelde het vertrouwen en dat betaalde zich uit. Eigenlijk zoals het heel vaak werkt.
 
Wat een onzin Pavlos. Ola zou ook heel blij kunnen zijn dat hij ondanks bijna 1 jaar niet gespeeld te hebben, een contractaanbieding krijgt en voor de komende 3 jaar verzekerd is van een riant salaris. Of dacht hij dat Madrid en Barca in de rij stonden voor hem? Nee die hebben ook de wedstrijden tegen ajax, Twente, AZ in zijn beste tijd en Feyenoord bekeken......
Waar we vroeger het altijd hadden over die arrogante ajacieden, druipt er arrogantie gewoon van af bij de spelers van PSV die zich volledig en alleen als een passant opstellen. Kijk naar Siem de Jong, Eriksen enz.. Die arrogante ajacieden hadden volledig begrip voor het standpunt van de Boer dat als ze niet bijtekenen, zij op de bank terecht zullen komen en dat waren niet de minste spelers van ajax. Nee, Eriksen zegt zelfs: ik wil niet gratis de deur uit, want dat is niet terecht tov ajax. Het is wel eens anders geweest.

Onzin??
Natuurlijk zou hij blij kunnen zijn, maar Ola is dat dus niet, hoeft ook niet. Hij heeft hier al genoeg positieve dingen laten zien, dat een wens tot contractverlenging vanuit PSV niet meer dan logisch is. Dat is niet iets waar Toivonen blij om zou moeten zijn, dat is simpelweg een logisch gevolg van zaken. Toivonen is PSV niets schuldig zodra zijn contract afloopt. Het is juist PSV dat nu moeilijk gaat doen over zijn nog lopende contract, niet Toivonen. Dat halve jaar geblesseerd zijn doet er m.i. dan ook niet echt toe. Bij Toivonen kun je er donder op zeggen dat hij absoluut weer terug naar zijn niveau groeit, of dat nu hier is of ergens anders. Wat dat betreft is een contract bij Newcastle toch ook gewoon zeer interessant voor zo'n jongen? Dat is denk ik ook waar Ola op gokt na volgend seizoen. Toivonen zal echt wel weten dat Madrid en Barca niet achter hem aan zullen gaan.
 
Laatst bewerkt:
+1 Precies! Brands kocht spelers waarvan iedereen wist dat ze wat konden, maar lieten het afweten bij PSV. Van Geel haalt spelers die iedereen afschreef, maar in wie hij wel potentieel zag en dat ook eruit lieten komen bij Feyenoord. Is veel knapper.

Waar heb je het over?
 
Ach, sommige mensen hebben gewoon het geluk aan hun kont hangen. Zo is het ook.

En dat geluk mist PSV de laatste jaren wat betreft de aankopen. Veel nieuwe en dure spelers maar niet één die echt zijn aankoopbedrag weet te verdubbelen en een mooie transfer kan maken.
 
Onzin??
Natuurlijk zou hij blij kunnen zijn, maar Ola is dat dus niet, hoeft ook niet. Hij heeft hier al genoeg positieve dingen laten zien, dat een wens tot contractverlenging vanuit PSV niet meer dan logisch is. Dat is niet iets waar Toivonen blij om zou moeten zijn, dat is simpelweg een logisch gevolg van zaken. Toivonen is PSV niets schuldig zodra zijn contract afloopt. Het is juist PSV dat nu moeilijk gaat doen over zijn nog lopende contract, niet Toivonen. Dat halve jaar geblesseerd zijn doet er m.i. dan ook niet echt toe. Bij Toivonen kun je er donder op zeggen dat hij absoluut weer terug naar zijn niveau groeit, of dat nu hier is of ergens anders. Wat dat betreft is een contract bij Newcastle toch ook gewoon zeer interessant voor zo'n jongen? Dat is denk ik ook waar Ola op gokt na volgend seizoen. Toivonen zal echt wel weten dat Madrid en Barca niet achter hem aan zullen gaan.
Ja onzin, omdat jij vindt dat psv aan chantage doet en Ola niet waardeert. Pardon?
Toivonen is psv niets schuldig maar andersom ook niet. Hij wil transfervrij weg omdat het voor hem aantrekkelijker is en PSV wil wat aan hem verdienen. Nou chantage hoor....:rolleyes:
Zijn niveau? Ja al dat 3 keer scoren tegen ADo kennen we onderhand wel. In 4 jaar tijd stond hij nooit op als het moeizaam ging.
 
Ja onzin, omdat jij vindt dat psv aan chantage doet en Ola niet waardeert. Pardon?
Toivonen is psv niets schuldig maar andersom ook niet. Hij wil transfervrij weg omdat het voor hem aantrekkelijker is en PSV wil wat aan hem verdienen. Nou chantage hoor....:rolleyes:
Zijn niveau? Ja al dat 3 keer scoren tegen ADo kennen we onderhand wel. In 4 jaar tijd stond hij nooit op als het moeizaam ging.

In mijn woordenboek betekent chantage: iets afdwingen door te dreigen.
PSV dreigt met een plaats in het tweede als Toivonen niet bijtekent. In mijn optiek is dat lichtelijke chantage ja. Daarmee hoef je, vind ik, mijn post niet af te doen als onzin.
PSV zal Ola daarnaast zeker wel waarderen, anders willen ze hem niet behouden, alleen de manier waarop het nu gaat, daar spreekt in mijn optiek te weinig waardering uit.
 
Het staat psv om vooraf duidelijk te maken wat het beleid is, vind ik nog integer ook. Het staat ola vrij om zijn contract uit te dienen zonder bij te tekenen, hij krijgt dan salaris en speelt op maandagavond... Maar als je een kerel bent dan snap je dat psv geld moet verdienen en spelers niet gratis kan laten weggaan. Teken bij maar maak afspraken met psv dat als er een club langskomt die een redelijk bedrag wilt betlen dat ze dan ook meewerken.

Het zou de speler sieren dit zelf te wilen zoals eriksen dat deed, maar ook elia bij twente ( bijtekenen in de wintertop maar dan beide accepteren dat je weggaat in de zomer, speler en club worden dan beter) en andere voorbeelden.
 
Het staat psv om vooraf duidelijk te maken wat het beleid is, vind ik nog integer ook. Het staat ola vrij om zijn contract uit te dienen zonder bij te tekenen, hij krijgt dan salaris en speelt op maandagavond... Maar als je een kerel bent dan snap je dat psv geld moet verdienen en spelers niet gratis kan laten weggaan. Teken bij maar maak afspraken met psv dat als er een club langskomt die een redelijk bedrag wilt betlen dat ze dan ook meewerken.

Het zou de speler sieren dit zelf te wilen zoals eriksen dat deed, maar ook elia bij twente ( bijtekenen in de wintertop maar dan beide accepteren dat je weggaat in de zomer, speler en club worden dan beter) en andere voorbeelden.

Onzinnig om Toivonen met Eriksen te vergelijken. Toivonen is 26 jaar. Eriksen nog maar 21. Toivonen heeft al eens bijgetekend terwijl er interesse was. Wat er nu van hem gevraagd wordt heeft hij eerder dus al een keer gedaan. Ik ben het nogmaals eens met de nieuwe koers, maar je kan het ook op een andere manier brengen. Tegen de zaakwaarnemer zeggen dat hij maar snel opzoek moet gaan naar een nieuwe club voor Ola. Zonder in deze fase al te dreigen met Jong PSV. Al helemaal niet publiekelijk, aangezien het dan al snel lijkt op zieltjes winnen bij de achterban door populistische signalen af te geven.

De kracht van PSV was juist dat dit soort zaken allemaal achter gesloten deuren werden besproken, om naar buiten toe de rust te bewaren. Sinds Reker wordt er te veel via de media gespeeld. De directie en de technische staf hadden wel in grote lijnen kunnen aangeven dat PSV het zich niet meer kan permitteren om spelers transfervrij te laten vertrekken. Als journalisten doorvragen kun je gewoon aangeven dat de club nooit op individuele zaken in zal gaan. Volgende vraag.
 
In mijn woordenboek betekent chantage: iets afdwingen door te dreigen.
PSV dreigt met een plaats in het tweede als Toivonen niet bijtekent. In mijn optiek is dat lichtelijke chantage ja. Daarmee hoef je, vind ik, mijn post niet af te doen als onzin.
PSV zal Ola daarnaast zeker wel waarderen, anders willen ze hem niet behouden, alleen de manier waarop het nu gaat, daar spreekt in mijn optiek te weinig waardering uit.
En dat hij weigert bij te tekenen wordt in jouw woordenboek niet gezien als pressiemiddel? Dat jij psv van chantage beticht en zegt dat ze geen waardering hebben voor de heer Toivonen, vind ik nog steeds groots mogelijke onzin.
De manier waarop? Hoezo mag Ola doodleuk roepen dat ie niet bijtekent en transfervrij wil vertrekken maar psv mag daar niets tegenover stellen? Psv heeft net als Ola alle recht om voor zijn belangen op te komen. Ola verkondigde vorig jaar al dat ie niet van plan was om bij te gaan tekenen.
Kennelijk moeten we tegenwoordig alle begrip hebben voor de spelers maar de club moet maar meebewegen.....
 
En dat hij weigert bij te tekenen wordt in jouw woordenboek niet gezien als pressiemiddel? Dat jij psv van chantage beticht en zegt dat ze geen waardering hebben voor de heer Toivonen, vind ik nog steeds groots mogelijke onzin.
De manier waarop? Hoezo mag Ola doodleuk roepen dat ie niet bijtekent en transfervrij wil vertrekken maar psv mag daar niets tegenover stellen? Psv heeft net als Ola alle recht om voor zijn belangen op te komen. Ola verkondigde vorig jaar al dat ie niet van plan was om bij te gaan tekenen.
Kennelijk moeten we tegenwoordig alle begrip hebben voor de spelers maar de club moet maar meebewegen.....

Een contract wordt getekend voor een bepaalde periode en niemand is verplicht daarna bij te tekenen. Vertaal het eens naar je eigen werksituatie. Stel je voor dat dit jou overkomt, terwijl je al een aantal jaren - binnen je contract - je stinkende best doet. Opeens mag je koffie gaan zetten en stagiaires helpen. Vind je de houding van PSV dan nog steeds zo begrijpelijk? Waarom is het zo vanzelfsprekend dat een speler moet bijtekenen? Moeten we dan niet eens naar een nieuwe opzet voor contracten gaan kijken? Ik snap dat het om veel geld gaat, maar ik vind het werkelijk idioot hoe wij tegen het wel en wee op de werkvloer van voetballers kijken. Het blijven, net als wij bij onze eigen banen, werknemers, die een stukje bescherming mogen verwachten.
 
Een contract wordt getekend voor een bepaalde periode en niemand is verplicht daarna bij te tekenen. Vertaal het eens naar je eigen werksituatie. Stel je voor dat dit jou overkomt, terwijl je al een aantal jaren - binnen je contract - je stinkende best doet. Opeens mag je koffie gaan zetten en stagiaires helpen. Vind je de houding van PSV dan nog steeds zo begrijpelijk? Waarom is het zo vanzelfsprekend dat een speler moet bijtekenen? Moeten we dan niet eens naar een nieuwe opzet voor contracten gaan kijken? Ik snap dat het om veel geld gaat, maar ik vind het werkelijk idioot hoe wij tegen het wel en wee op de werkvloer van voetballers kijken. Het blijven, net als wij bij onze eigen banen, werknemers, die een stukje bescherming mogen verwachten.

Ja en nee. Er zijn nou eenmaal banen met een bepaald risico. Voetballer is er 1 van. Het salaris is daar ook naar. Zakelijk gezien heb ik niet zo snel te doen met profvoetballers. Ik ben het wel met je eens dat je als club (hoewel je graag aan je spelers wil verdienen) stijlvoller kunt omgaan met spelers die 'gewoon' hun contract uitdienen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan