Ola Toivonen

Brands: "Dat Ola daar not amused mee is? Dat zijn wij ook wel eens."

Mijnheer was bijna het gehele seizoen geblesseerd en heeft daardoor amper iets gepresteerd, wel heeft hij netjes en tijdig zijn imposante salaris netjes ontvangen.
En als beloning voor de nette behandeling door PSV wil mijnheer hier nog eens extra misbruik van maken en gratis de deur uit lopen, wat als hij wel normaal het gehele seizoen gespeeld had ook niet geschied was.
Dan zijn er ook velen "not amused" wij begrijpen hem en dat moet hij ook snappen. ;)
 
Mijnheer was bijna het gehele seizoen geblesseerd en heeft daardoor amper iets gepresteerd, wel heeft hij netjes en tijdig zijn imposante salaris netjes ontvangen.
En als beloning voor de nette behandeling door PSV wil mijnheer hier nog eens extra misbruik van maken en gratis de deur uit lopen, wat als hij wel normaal het gehele seizoen gespeeld had ook niet geschied was.
Dan zijn er ook velen "not amused" wij begrijpen hem en dat moet hij ook snappen. ;)

Dit zegt toch alles over de mentaliteit van zo'n speler. Hij kan ook een voorbeeld nemen aan iemand als Erikssen die gewoon zegt dat hij wil dat de club ook nog wat aan hem kan verdienen.
Toivone blijft een apart geval, een echt winnaar maar ook één met nare trekjes, zowel binnen als buiten het veld.
Precies zoals je aangeeft heeft hij dit jaar de meeste centen gekregen zonder er voor te hoeven spelen. Geen bewuste keuze van hem maar zeker niet van PSV.
 
Ik kan me de reactie van Ola best voorstellen. Hij heeft 4 jaar prima gespeeld voor PSV, altijd een gewaardeerde speler geweest, en dan ineens krijg je dit te horen. Spreekt nou ook niet zo heel veel waardering uit. Toivonen zal best wat clubgevoel hebben voor PSV, maar niet zoals wij, hij is geen PSV'er zoals wij dat zijn. Dan moet je ook niet verwachten dat hij als een knaap zal meewerken aan alles wat PSV voorstelt. PSV geeft hem namelijk maar 1 optie om nog voor deze club te kunnen spelen. Lichtelijke chantage, je gaat namelijk met 2 partijen een contract aan. Je kunt dan wel klagen over hoe de speler zich in dat contract opstelt, maar de clubs doen er zelf net zo hard aan mee.

Ik had het oprecht graag anders gezien, Toivonen is altijd een van mijn favorieten bij PSV geweest en ik hoop dat men tot een mooi compromis kan komen.
 
Hij gooit er wat zinloze argumenten uit; die eerdere contractverlenging was een eenzijdige optie van PSV, en de club waar hij vorig seizoen heen kon wou zeker voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Hoe dan ook, ik hoop dat Ola en PSV tot een compromis komen. Toivonen heeft bijna vijf seizoenen voor PSV gespeeld, het zou jammer zijn als hij PSV via de achterdeur verlaat.

Dat ben ik met je eens. Volgens mij las ik gisteren iets over een bod van 14 miljoen dat door Toivonen werd afgeslagen. Ik kan me daar eerlijk gezegd niets van herinneren. Volgens mij waren dat niet meer dan roddels.

Ik kan me de reactie van Ola best voorstellen. Hij heeft 4 jaar prima gespeeld voor PSV, altijd een gewaardeerde speler geweest, en dan ineens krijg je dit te horen. Spreekt nou ook niet zo heel veel waardering uit. Toivonen zal best wat clubgevoel hebben voor PSV, maar niet zoals wij, hij is geen PSV'er zoals wij dat zijn. Dan moet je ook niet verwachten dat hij als een knaap zal meewerken aan alles wat PSV voorstelt. PSV geeft hem namelijk maar 1 optie om nog voor deze club te kunnen spelen. Lichtelijke chantage, je gaat namelijk met 2 partijen een contract aan. Je kunt dan wel klagen over hoe de speler zich in dat contract opstelt, maar de clubs doen er zelf net zo hard aan mee.

Ik had het oprecht graag anders gezien, Toivonen is altijd een van mijn favorieten bij PSV geweest en ik hoop dat men tot een mooi compromis kan komen.

Clubs (en dus ook PSV) moeten gewoon beter in spelen op aflopende contracten. Dit is al zo sinds het Bosman arrest. Ongelooflijk dat ze daar nog niets op hebben gevonden. Zodra je een contract ondertekent, weet je al wanneer het afloopt. Hoe moeilijk kan het zijn?!
 
Toivonen weigert bij te tekenen en stevent af op conflict
Zaterdag, 18 mei 2013 om 09:10
Als Erik Pieters en Ola Toivonen in de zomer niet weggaan bij PSV, wil de club dat zij allebei bijtekenen. Men wil voorkomen dat de back en middenvelder in 2014 gratis weglopen uit het Philips Stadion en dreigt met een start bij Jong PSV als de twee geen gehoor geven aan het verzoek. Pieters zei vrijdag die houding te begrijpen, maar bij Toivonen staan de zaken er anders voor.

Lees meer.

Bron: voetbalzone
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Toivonen weigert bij te tekenen en stevent af op conflict
Zaterdag, 18 mei 2013 om 09:10
Als Erik Pieters en Ola Toivonen in de zomer niet weggaan bij PSV, wil de club dat zij allebei bijtekenen. Men wil voorkomen dat de back en middenvelder in 2014 gratis weglopen uit het Philips Stadion en dreigt met een start bij Jong PSV als de twee geen gehoor geven aan het verzoek. Pieters zei vrijdag die houding te begrijpen, maar bij Toivonen staan de zaken er anders voor.

Lees meer.

Bron: voetbalzone

Ik vind eigenlijk zowel de houding van Toivonen als die van de club begrijpelijk. Toivonen had inderdaad al eerder weggekund, als PSV had meegewerkt. En deze zomer krijgt hij waarschijnlijk niet zijn droomtransfer, omdat grote clubs moeilijk kunnen inschatten waar hij staat. En een jaar bij Jong PSV betekent gewoon de vergetelheid, en dat is voor een voetballer wel een hele zware straf. Ik zou eerlijk gezegd ook aansturen op een conflict, in de hoop opgepikt te worden door een club die een kans ruikt. Maar PSV moet nu eenmaal ook zijn kapitaal beschermen, zo eenvoudig is het. Ik hoop dat er zich snel een redelijke club met een redelijke transfersom (4 à 5 miljoen) zich meldt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Eigenlijk moet gewoon dat hele transferbeleid op de schop, om niet verzeild te raken in dit soort van morele dilemma's. Aan het huidige systeem gaat in dit soort gevallen ofwel een club, ofwel een speler op de fles - dat kan toch niet de bedoeling zijn.
 
Mijnheer was bijna het gehele seizoen geblesseerd en heeft daardoor amper iets gepresteerd, wel heeft hij netjes en tijdig zijn imposante salaris netjes ontvangen.
En als beloning voor de nette behandeling door PSV wil mijnheer hier nog eens extra misbruik van maken en gratis de deur uit lopen, wat als hij wel normaal het gehele seizoen gespeeld had ook niet geschied was.
Dan zijn er ook velen "not amused" wij begrijpen hem en dat moet hij ook snappen. ;)

Ik vind dat je hem a) niet kunt verwijten dat hij aan zijn toekomst denkt (laten we eerlijk zijn, dat zouden we allemaal doen), en b) niet als argument kunt gebruiken dat hij kreeg doorbetaald tijdens zijn blessure - dat is het risico van het vak.
 
Ik vind dat je hem a) niet kunt verwijten dat hij aan zijn toekomst denkt (laten we eerlijk zijn, dat zouden we allemaal doen), en b) niet als argument kunt gebruiken dat hij kreeg doorbetaald tijdens zijn blessure - dat is het risico van het vak.

Gedeeltelijk mee eens. Spelers mogen ook met de club meedenken.

In mijn optiek is PSV gewoon zeer zwak geweest. Waarom vasthouden aan spelers als Toivonen en Pieters, terwijl clubs serieus interesse hadden. Hoe haal je het als directie in je hoofd om een bod van 6 of 7 miljoen op Pieters te weigeren. Nu vraag je ze om bij te tekenen en in het geval van Toivonen nóg een keer bij te tekenen. PSV had beter moeten weten. Als je kan cashen, dan moet je cashen. Ongoing schaduwlijst up-to-date houden, zodat je snel kan schakelen. Zo onmisbaar zijn ze toch niet. We hebben het hier niet over een Ronaldo, Cocu of Alex. Mismanagement gewoon.
 
Gedeeltelijk mee eens. Spelers mogen ook met de club meedenken.

In mijn optiek is PSV gewoon zeer zwak geweest. Waarom vasthouden aan spelers als Toivonen en Pieters, terwijl clubs serieus interesse hadden. Hoe haal je het als directie in je hoofd om een bod van 6 of 7 miljoen op Pieters te weigeren. Nu vraag je ze om bij te tekenen en in het geval van Toivonen nóg een keer bij te tekenen. PSV had beter moeten weten. Als je kan cashen, dan moet je cashen. Ongoing schaduwlijst up-to-date houden, zodat je snel kan schakelen. Zo onmisbaar zijn ze toch niet. We hebben het hier niet over een Ronaldo, Cocu of Alex. Mismanagement gewoon.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Bij een voldoende bod moet men verkopen. Maar ik meen me te herinneren dat het bod van Liverpool vorig jaar gewoon te laag was. PSV hoeft ook niet iedere goede speler voor een appel en een ei te verkopen, ook dat mag een speler begrijpen.
Misschien moet men de keuze een jaar naar voren halen. Niet wachten tot het laatste contractjaar, maar een jaartje eerder de keuze geven: tekenen of vertrekken. Dan heb je als club nog een extra jaar, en hoef je niet in paniek je speler te verkopen.
 
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Bij een voldoende bod moet men verkopen. Maar ik meen me te herinneren dat het bod van Liverpool vorig jaar gewoon te laag was. PSV hoeft ook niet iedere goede speler voor een appel en een ei te verkopen, ook dat mag een speler begrijpen.
Misschien moet men de keuze een jaar naar voren halen. Niet wachten tot het laatste contractjaar, maar een jaartje eerder de keuze geven: tekenen of vertrekken. Dan heb je als club nog een extra jaar, en hoef je niet in paniek je speler te verkopen.

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wat er op Toivonen is geboden. Pieters was daarentegen een duidelijk verhaal.
 
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wat er op Toivonen is geboden. Pieters was daarentegen een duidelijk verhaal.

Als ik het goed heb, wilde PSV 12 miljoen voor Toivonen, en zat men met een bod rondom de 9.
Met Pieters heb je gelijk. Daar had men moeten happen. Maar ook dat is achteraf, als Pieters niet geblesseerd was geraakt en in Oranje was blijven spelen, had men misschien meer kunnen vangen.
 
De belangstelling vorig seizoen kwam vooral uit Rusland en daar wilde Ola niet naar toe.
En inderdaad, het bod uit Engeland vond PSV dan weer te laag.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb, wilde PSV 12 miljoen voor Toivonen, en zat men met een bod rondom de 9.
Met Pieters heb je gelijk. Daar had men moeten happen. Maar ook dat is achteraf, als Pieters niet geblesseerd was geraakt en in Oranje was blijven spelen, had men misschien meer kunnen vangen.

Lijkt me sterk. Zoveel wordt er niet betaald voor een back.
 
Ik kan me de reactie van Ola best voorstellen. Hij heeft 4 jaar prima gespeeld voor PSV, altijd een gewaardeerde speler geweest, en dan ineens krijg je dit te horen. Spreekt nou ook niet zo heel veel waardering uit. Toivonen zal best wat clubgevoel hebben voor PSV, maar niet zoals wij, hij is geen PSV'er zoals wij dat zijn. Dan moet je ook niet verwachten dat hij als een knaap zal meewerken aan alles wat PSV voorstelt. PSV geeft hem namelijk maar 1 optie om nog voor deze club te kunnen spelen. Lichtelijke chantage, je gaat namelijk met 2 partijen een contract aan. Je kunt dan wel klagen over hoe de speler zich in dat contract opstelt, maar de clubs doen er zelf net zo hard aan mee.

Ik had het oprecht graag anders gezien, Toivonen is altijd een van mijn favorieten bij PSV geweest en ik hoop dat men tot een mooi compromis kan komen.
Wat een onzin Pavlos. Ola zou ook heel blij kunnen zijn dat hij ondanks bijna 1 jaar niet gespeeld te hebben, een contractaanbieding krijgt en voor de komende 3 jaar verzekerd is van een riant salaris. Of dacht hij dat Madrid en Barca in de rij stonden voor hem? Nee die hebben ook de wedstrijden tegen ajax, Twente, AZ in zijn beste tijd en Feyenoord bekeken......
Waar we vroeger het altijd hadden over die arrogante ajacieden, druipt er arrogantie gewoon van af bij de spelers van PSV die zich volledig en alleen als een passant opstellen. Kijk naar Siem de Jong, Eriksen enz.. Die arrogante ajacieden hadden volledig begrip voor het standpunt van de Boer dat als ze niet bijtekenen, zij op de bank terecht zullen komen en dat waren niet de minste spelers van ajax. Nee, Eriksen zegt zelfs: ik wil niet gratis de deur uit, want dat is niet terecht tov ajax. Het is wel eens anders geweest.
 
Gedeeltelijk mee eens. Spelers mogen ook met de club meedenken.

In mijn optiek is PSV gewoon zeer zwak geweest. Waarom vasthouden aan spelers als Toivonen en Pieters, terwijl clubs serieus interesse hadden. Hoe haal je het als directie in je hoofd om een bod van 6 of 7 miljoen op Pieters te weigeren. Nu vraag je ze om bij te tekenen en in het geval van Toivonen nóg een keer bij te tekenen. PSV had beter moeten weten. Als je kan cashen, dan moet je cashen. Ongoing schaduwlijst up-to-date houden, zodat je snel kan schakelen. Zo onmisbaar zijn ze toch niet. We hebben het hier niet over een Ronaldo, Cocu of Alex. Mismanagement gewoon.

+1 Dacht echt met de komst van Brands dat het eindelijk afgelopen was met het mismanagement op het gebied van transfers met al die rare transferclausules en spelers die transfervrij vertrekken. Maar ook nu loopt het gewoon niet. Brands heeft helemaal geen gevoel bij het ijzer smeden wanneer het heet is. In Nederland wist iedereen dat Pieters een beperkte back was en alleen basisspeler was bij Oranje bij een gebrek aan beter. In het buitenland zul je altijd zien dat er clubs zijn die hiervan onder de indruk raken met een zelfs voor internationale begrippen belachelijk hoog bod van ruim 7 miljoen voor een back als gevolg. Toivonen scoort op 26-jarige leeftijd als middenvelder 20 goals. Beter dan dit wordt het niet meer. Hoe kun je dan als club denken dat er beter bod zal komen als hij nog maar 1 jaar contract heeft? Dat zou betekenen dat hij het volgend seizoen 30 goals moet maken om én de prestatie te verbeteren én de verkorting in contractduur te compenseren. Dat is toch lachwekkend? Ik word er echt helemaal simpel van. En ook nu heb ik er totaal vertrouwen is dat zulke situatie worden voorkomen in de toekomst. Wijnaldum heeft nog maar een contract voor 2 jaar. Maar alle aandacht gaat uit naar inkomende transfers en de aflopende contracten van Pieters en Ola. Volgend jaar rond deze tijd zitten we weer met z'n allen te piepen dat Gini moet vertrekken.

Hoewel ik weet dat hij niet populair is op het forum en eerlijkheidshalve ook hier en daar steekjes heeft laten vallen, zie ik toch graag Martin van Geel bij PSV komen. Niet omdat hij Brabander is, maar hij heeft in tegenstelling tot de Rekers en de Brandsen wel het zakelijk inzicht en een vooruitziende blik.
 
[...]
Hoewel ik weet dat hij niet populair is op het forum en eerlijkheidshalve ook hier en daar steekjes heeft laten vallen, zie ik toch graag Martin van Geel bij PSV komen. Niet omdat hij Brabander is, maar hij heeft in tegenstelling tot de Rekers en de Brandsen wel het zakelijk inzicht en een vooruitziende blik.

Van Geel is alleen succesvol geweest bij clubs waar hij beperkte financiële middelen had, en spelers moest halen met een ander verwachtingsniveau dan bij PSV het geval is. Dat is niet vergelijken met het werk bij een topclub, zo liet hij ook bij Ajax zien. Daar heeft hij gewoon gigantisch gefaald. Brands deed het ook super bij RKC en AZ, en nu minder bij PSV, precies hetzelfde verhaal.
 
Van Geel is alleen succesvol geweest bij clubs waar hij beperkte financiële middelen had, en spelers moest halen met een ander verwachtingsniveau dan bij PSV het geval is. Dat is niet vergelijken met het werk bij een topclub, zo liet hij ook bij Ajax zien. Daar heeft hij gewoon gigantisch gefaald. Brands deed het ook super bij RKC en AZ, en nu minder bij PSV, precies hetzelfde verhaal.

+1

Hou die clown aub weg. Sowieso hebben ze gewoon fucking veel geluk gehad met Guidetti en Pelle. Zonder hun inbreng was Feyenoord definitief middenmoot geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan