Oekraïne & Rusland / Vliegtuigramp

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Precies dit dus. Een Pool uit de Sovjet-Unie, die aan de basis heeft gestaan van de oprichting van het moordcommando IDF, vele illegale nederzettingen, een nucleair programma, en de lijst gaat maar door en door. Als je vandaag de grote Nederlandse nieuwssites opent, krijg je deze titels: "'Shimon Peres was een genie met een groot hart'" (NOS); Shimon Peres, de havik die zich ontpopte als vredesduif (Trouw); De wereld verliest een held: Shimon Peres, de laatste 'vader van Israël' (De Standaard) etc. Te walgelijk voor woorden.

Maar goed, dat is een andere discussie. Volgens het onderzoeksteam hebben ze 100 verdachten op het oog voor de MH17 ramp. Lijkt me erg moeilijk, maar wie weet dat er nog daders te berechten zijn.
Shimon Peres, de havik die zich ontpopte als vredesduif (Trouw)

Dit dekt de lading dan toch nog wel enigszins?

Zolang zelfs hier selectief gekozen wordt wie de engnek is, zal er nooit een oplossing komen.
'Ja maar hij.....' en dan maar weer blijven wijzen.
Zoals ik al eerder vandaag schreef, ik hoop dat ze slecht zullen slapen.
De engnekken.
Allemaal.
Ooit.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Zolang zelfs hier selectief gekozen wordt wie de engnek is, zal er nooit een oplossing komen.
De engnekken.
Allemaal.
Ooit.
Ooit slapen ze allemaal fantastisch en voor eeuwig.... ;)

De engnekken.
Allemaal.
Ooit.
Misschien moeten we alle leiders in een kooi stoppen en dan mogen ze er pas uit als er een gezamelijke oplossing is gevonden.

Misschien moeten we alle leiders in een kooi stoppen en dan mogen ze er pas uit als er een gezamelijke oplossing is gevonden.
Is dat niet het format van dat nieuwe programma waar 100 mensen in dat 4-persoonshuis worden opgesloten?

Zou wel mooie televisie zijn: Poetin, straks Trump, Rivlin, Rohani, Merkel, Erdogan en Salman in één huis opsluiten.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Dat was een aflevering van de twilight zone o.i.d. Werd de aarde aangevallen door Aliens, die vertelden dat ze deze planeet al jaren aan het volgen waren, maar teleurgesteld waren over het gedrag. Men ging de inwoners vernietigen. Dus alle leiders druk vergaderen en jawel, na 1 nacht doorhalen was er wereldvrede! Trits werd dat gepresenteerd. Zegt de hoofdalien: Vrede? ook dat nog. Wij hebben krijgers nodig die doorgaan totdat de tegenstander vernietigd is. Jullie stoppen steeds met oorlog...

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ondertussen droogt De Krim uit, Oekraïne heeft een paar jaar geleden het kanaal tussen de Dnjepr (rivier) en de Krim dichtgegooid. T Schiereiland droogt uit, landbouwgrond verzilt en is niet meer bruikbaar en waterprijzen schieten omhoog.

Ik snap dat de Oekraïne de Krim terug wil, maar als je het zo speelt dan zal een deel van de bevolking op De Krim de leiders van Oekraine toch ook niet meer willen?

Kruspe

Administrator
Medewerker
Ondertussen droogt De Krim uit, Oekraïne heeft een paar jaar geleden het kanaal tussen de Dnjepr (rivier) en de Krim dichtgegooid. T Schiereiland droogt uit, landbouwgrond verzilt en is niet meer bruikbaar en waterprijzen schieten omhoog.

Ik snap dat de Oekraïne de Krim terug wil, maar als je het zo speelt dan zal een deel van de bevolking op De Krim de leiders van Oekraine toch ook niet meer willen?
Ach, politiek in Oekraïne... Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken, want anders kom ik er volgende maand niet meer binnen, maar laten we het erop houden dat hun handelswijze steeds meer aan het licht komt.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ach, politiek in Oekraïne... Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken, want anders kom ik er volgende maand niet meer binnen, maar laten we het erop houden dat hun handelswijze steeds meer aan het licht komt.
Ach, een stukkie land annexeren is ook niet zo netjes, waar 2 vechten...

Als nederland vlaanderen en de haven van antwerpen zou annexeren zou walonië zich vast ook bij de fransen beklagen. Maar gelukkig zijn we daar te braafjes voor.

Met andere woorden, dat er intern in Oekraine veel oneenigheden zijn tussen verschillende groeperingen is natuurlijk geen enkel excuus voor een ander land om zich een gebied toe te eigenen. Los van het feit of de lokale minderheid die er woont dit wil of niet. Maar ik zal wel ouderwets zijn in deze opvatting.

Laatst bewerkt:
Ondertussen kleineert NL zichzelf andermaal door een diepgravend onderzoek in te stellen naar spullen/menselijke resten van de Mh17 die nog steeds voor het oprapen liggen, nav een onderzoekje en een tweet van een zogenaamd crimineel journalistje die blijkbaar toch gelijk heeft gehad.
Wat een afgang.
NL is nog kleiner dan een miniscuul dwergstaatje.
Doorschuiven tot na de verkiezingen maar doen?

Bacchus

Ninja
Medewerker
Ondertussen kleineert NL zichzelf andermaal door een diepgravend onderzoek in te stellen naar spullen/menselijke resten van de Mh17 die nog steeds voor het oprapen liggen, nav een onderzoekje en een tweet van een zogenaamd crimineel journalistje die blijkbaar toch gelijk heeft gehad.
Wat een afgang.
NL is nog kleiner dan een miniscuul dwergstaatje.
Doorschuiven tot na de verkiezingen maar doen?
Een bange, corrupte, trekpop van Amerika. Dat is wat Nederland is.

https://www.nu.nl/buitenland/528074...neerhaalde-afkomstig-van-russische-leger.html

Treurig toch. De wereldmachten zetten de nieuwe standaard. En dat lat ligt historisch laag. Of het nu Erdogan, Trump, Assad of Poetin is, dat maakt niet uit. Glashard tegen alle feiten in, het tegendeel blijven beweren. Soms spreken ze zichzelf tegen naar verloop van tijd, zoals i.g.v. de MH17 ramp. Of zelfs in de eerstvolgende zin, zoals de nieuwe Amerikaanse Ambassadeur die in de navolgende zin ontkende wat hij in de vorige zin gezegd had.

Er wordt niet eens moeite meer gedaan om de leugens te verdoezelen. Ontkennen is voldoende om je gelijk te halen. Schaamteloos en buitengewoon zorgwekkend, want het waren historisch dit soort wereldleiders die bevolkingen in oorlogen gestort hebben.

:confused:

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
https://www.nu.nl/buitenland/528074...neerhaalde-afkomstig-van-russische-leger.html

Treurig toch. De wereldmachten zetten de nieuwe standaard. En dat lat ligt historisch laag. Of het nu Erdogan, Trump, Assad of Poetin is, dat maakt niet uit. Glashard tegen alle feiten in, het tegendeel blijven beweren. Soms spreken ze zichzelf tegen naar verloop van tijd, zoals i.g.v. de MH17 ramp. Of zelfs in de eerstvolgende zin, zoals de nieuwe Amerikaanse Ambassadeur die in de navolgende zin ontkende wat hij in de vorige zin gezegd had.

Er wordt niet eens moeite meer gedaan om de leugens te verdoezelen. Ontkennen is voldoende om je gelijk te halen. Schaamteloos en buitengewoon zorgwekkend, want het waren historisch dit soort wereldleiders die bevolkingen in oorlogen gestort hebben.

:confused:
Eigenlijk niets nieuws op de persconferentie. Dit was toch al lang bekend.