Oefenwedstrijden

Je kunt het niet gaan ontkennen. Ik bedoel check Voetbalprimeur. De meest onzinnige video fragmenten en een heel artikel met de 8 conclusies over Ajax na een oefenpotje tegen RKC waarin de ene na de andere weer een partij veren in zn reet geschoven krijgt. Een hattrick van Madueke wordt benoemd in de samenvatting, zonder video. Terwijl die 0-3 toch een verdomd lekker doelpunt was, wat wel wat aandacht had verdiend. Had hij Unuvar geheten dan hadden we de hele week specials gehad over wat een supertalent het wel niet is.

Er is geen andere club in Nederland die zoveel aandacht krijgt. Commercieel gezien is het natuurlijk geweldig voor VP, maar ze doen ook weinig moeite om te verbergen dat ze een voorkeur hebben.

Eens wat betreft VP, maar vind je dat ook van de NPO? En FOX? Zeker bij Fox krijg ik het idee dat die JJvG&Co eerder al dan niet geforceerd anti aan het doen zijn en bv Fey zwaar ophemelen.
 
Interessante opstelling tegen Uerdingen: Zoet/Rigo/Teze/Viergever/Mauro jr/Gakpo/Ihattaren/Rosario/Bruma/Madueke/Romero
 
Soms doet Bruma mij denken aan een puber die net een groeispurt heeft gehad en zijn nu langere armen en benen nog niet onder controle heeft.
 
Goede goal hoor, vastzetten van Mauro en Mo en daarna snel gespeeld door Bruma en Rosario.
 
Positief punt, met enige regelmaat worden ballen in 1x doorgespeeld, niet altijd accuraat, maar t maakt t allemaal een stukkie leuker om te kijken.
 
Snap dat het een oefenpotje is maar geel had hier best gemogen.

Niet geven maakt dat de speler kan gaan lijden aan het :SC:-syndroom. Denken dat je alles mag omdat je een bepaald shirt draagt.
 
PSV komt amper in de problemen, dat is positief. Het pressingspel behoeft nog wel wat oefening als ik het zo zie. Te vaak oogt het nog als een overtreding begaan om de bal te veroveren en daarbij te hopen dat je er mee weg komt. Madueke valt weer op. Gakpo met een mooie poeier. Bruma... tja, niks lukt. Je zou toch denken dat puur per toeval er wel eens wat goed zou moeten gaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan