Oefenwedstrijden

Als het voetbal op het middenveld goed genoeg is en blijft scoren (Xavi en veerman) dan doen we echt wel tot het eind mee om de titel
Niet meedoen om de titel; we moeten hem na 5 jaar eindelijk dit seizoen binnenslepen.
Volgend jaar is de enige rivaal er wel weer bovenop en bovendien weer veel rijker dan wij.
Bij ongewijzigd VAR beleid kunnen we het dan weer jaren schudden.
Voor Feijenoord ben ik na 34 speelrondes niet bang.
Dus nu of nooit zou ik zeggen....
Forza PSV.
 
Of je laat die jinx onzin links liggen en kijkt gewoon naar de feiten: ajax bakt er helemaal niets van, aankopen vallen tegen en ze staan al niet meer bovenaan, terwijl ploegen zoals Feyenoord en wijzelf alleen maar kunnen groeien terwijl zij blijven aanmodderen met een trainer die er helemaal niets van kan…😎
 
Ze hebben gewonnen van de nummer 13 van de Derde Bundesliga. 4-1. Die enen goal schijnt Drommel zijn fout te zijn geweest. Hij zet zichzelf ook echt in de etalage..
 
We hebben te weinig goede voetballers. Zelfs met Cody was het niet overtuigend en te wisselvallig. Maar het kan meezitten. Dat iedereen heel blijft, beslissingen onze kant op vallen en er iets onoverwinnelijks groeit in de ploeg. Maar in de meeste gevallen wordt het gewoon de club met de breedste bank en de meest uitgebalanceerde selectie. Ik denk dat dat Ajax is. Daarbij heeft AZ het beste voetbal en Feyenoord de meeste rust in de tent. Ik denk dat Ajax kampioen wordt en de andere 3 strijden om de nr. 2

Ajax zou tussen de 3 en 5 versterkingen halen in de winterstop. Daar spreekt wel meer ambitie uit dan psv, maar vooral meer financiële slagkracht. Keeper, backposities en rechtsbuiten zijn de zwakke posities en als ze zich daar versterken dan heeft de rest van de eredivisie ben ik bang weinig in te brengen
 
Ajax zou tussen de 3 en 5 versterkingen halen in de winterstop. Daar spreekt wel meer ambitie uit dan psv, maar vooral meer financiële slagkracht. Keeper, backposities en rechtsbuiten zijn de zwakke posities en als ze zich daar versterken dan heeft de rest van de eredivisie ben ik bang weinig in te brengen
Eerst zien dan geloven.
 
Ajax zou tussen de 3 en 5 versterkingen halen in de winterstop. Daar spreekt wel meer ambitie uit dan psv, maar vooral meer financiële slagkracht. Keeper, backposities en rechtsbuiten zijn de zwakke posities en als ze zich daar versterken dan heeft de rest van de eredivisie ben ik bang weinig in te brengen
Ze hebben het geld, anderzijds hebben we ook het verhaal de RvC ergens voor zou zijn gaan liggen, of niet. Dat werd niet helemaal duidelijk.
'voordeel' is dat ajax niet verder gaat in de CL daarmee is de aantrekkingskracht minder. En vooralsnog schijnt Tadic op de vleugel te moeten acteren.
Gaan we makkelijk kampioen worden, dat sowieso niet. Zijn we kansloos, verre van dat. Worden de kansen kleiner als ajax zich versterkt, dat zeker.

Maar wie weet komt er bij ons ook nog wat voor de zwakste schakel. Willems op links of Zeefuik op rechts zouden beiden een verbetering zijn (niet mijn voorkeur, maar om aan te geven dat verbeteren wel mogelijk is).
 
Eerst zien dan geloven.
Ze zijn volgens al best ver met die doelman van Villareal. Dat zou wel echt een topaankoop zijn. Psv heeft geluk dat Ajax de dominantie van afgelopen jaren en de enorme CL miljoenen en topverkopen onvoldoende hebben gemanaged om definitief afstand te doen van PSV. Zij zouden normaal gesproken in staat moeten zijn om Ziyech, Frimpong en Kerkez te halen samen met die villareal keeper. Dan worden ze met twee vingers in de neus kampioen
 
Ze hebben het geld, anderzijds hebben we ook het verhaal de RvC ergens voor zou zijn gaan liggen, of niet. Dat werd niet helemaal duidelijk.
'voordeel' is dat ajax niet verder gaat in de CL daarmee is de aantrekkingskracht minder. En vooralsnog schijnt Tadic op de vleugel te moeten acteren.
Gaan we makkelijk kampioen worden, dat sowieso niet. Zijn we kansloos, verre van dat. Worden de kansen kleiner als ajax zich versterkt, dat zeker.

Maar wie weet komt er bij ons ook nog wat voor de zwakste schakel. Willems op links of Zeefuik op rechts zouden beiden een verbetering zijn (niet mijn voorkeur, maar om aan te geven dat verbeteren wel mogelijk is).
Ja gelukkig dat Ajax het op de een of andere manier wel weer weten te verkloten waardoor psv kan blijven aanhaken. Als je puur kijkt naar de internationale verhoudingen tussen ajax en psv en de miljoenenknallers die zij met transfers hebben verdiend is het een regelrechte schandaal dat zij niet het bayern zijn van de eredivisie en en de eredivisie nog steeds spannend is.

Ik verwacht niet dat psv zich gaat versterken afgezien van eventueel een vervanger voor gakpo. Maar met terugkeer madueke, Boscagli, mauro en luuk vlak voor winterstop wordt psv er niet zwakker op.
 
Ze zijn volgens al best ver met die doelman van Villareal. Dat zou wel echt een topaankoop zijn. Psv heeft geluk dat Ajax de dominantie van afgelopen jaren en de enorme CL miljoenen en topverkopen onvoldoende hebben gemanaged om definitief afstand te doen van PSV. Zij zouden normaal gesproken in staat moeten zijn om Ziyech, Frimpong en Kerkez te halen samen met die villareal keeper. Dan worden ze met twee vingers in de neus kampioen
Is dat uiteindelijk ook niet het gevolg van het feit dat de Eredivisie minder uitstraling heeft dan bv de Bundesliga, waardoor louter veel geld niet doorslaggevend is.
 
Is dat uiteindelijk ook niet het gevolg van het feit dat de Eredivisie minder uitstraling heeft dan bv de Bundesliga, waardoor louter veel geld niet doorslaggevend is.
Denk dat Ajax wel nog steeds grote uitstraling heeft internationaal, zeker door succes en speelstijl in CL. Kijk maar naar bergwijn die ajax verkiest boven de PL. En met Antony haalden ze ook een grote vis uit Brazilië die meer opties hadden. Ik denk dat het salarishuis is ontploft bij ajax waardoor rvc er kort op moet zitten. Ziyech wil zelf heel graag naar ajax maar ajax kan of wil het salaris niet betalen. En ik denk voor een Frimpong dat ajax wel interessant kan zijn om zich in de picture te spelen voor Oranje. Zou me niets verbazen als ze daar mee bezig zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan