Noni Madueke (A)

Vinden we dit geweldig omdat hij erg gewild is, of vonden we hem zondag erg goed voetballen?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat hoe hij de bal aan een touwtje heeft en tegelijkertijd versnelt echt wel bijzonder mooi is om te zien hoor. Qua overzicht, strakke passing etc. loopt het nog niet over, maar ik vond het zondag de speler met de mooiste balbehandeling.
 
Ik moet heel eerlijk zeggen dat hoe hij de bal aan een touwtje heeft en tegelijkertijd versnelt echt wel bijzonder mooi is om te zien hoor. Qua overzicht, strakke passing etc. loopt het nog niet over, maar ik vond het zondag de speler met de mooiste balbehandeling.
Maar, in vergelijk met bijvoorbeeld onze nieuwe linksback Rodríguez? Daarbij kan ik zien dat er een duidelijk niveauverschil is. Madueke valt in mijn beleving hooguit op omdat er geen fatsoenlijke voetballers om hem heen staan. De 'Eredivisiehand', waar ik eerder over sprak. Er is gewoon (te) weinig vergelijkingsmateriaal. Ik heb hem vooral te lang met de bal zien lopen en verkeerde keuzes zien maken in de minuten dat ik gekeken heb.
 
Maar, in vergelijk met bijvoorbeeld onze nieuwe linksback Rodríguez? Daarbij kan ik zien dat er een duidelijk niveauverschil is. Madueke valt in mijn beleving hooguit op omdat er geen fatsoenlijke voetballers om hem heen staan. De 'Eredivisiehand', waar ik eerder over sprak. Er is gewoon (te) weinig vergelijkingsmateriaal. Ik heb hem vooral te lang met de bal zien lopen en verkeerde keuzes zien maken in de minuten dat ik gekeken heb.
Zit wat in, maar dat te lang met de bal doorlopen is deels te herleiden naar leeftijd en ook naar de matige spelers om hem heen (zeg nou heel eerlijk, dan ben je buitenspeler en dan moet je de bal inleveren bij Thomas of Lammers...). Er gebeurde iets als hij aan de bal was en dat vind ik fijn in - inderdaad - een bijzonder matig elftal om hem heen. Dan ben ik benieuwd hoe hij het zou doen met goede spelers om hem heen. Het kan zijn dat hij dan niet meer opvalt of juist andersom dat hij dan zelf ook kan excelleren.

En Rodriguez is wel echt een klasbak. Ik heb zelf niet de verwachting dat een 17-jarig talent bij z'n eerste basisplaats de rust, overzicht, leiderskwaliteiten en ervaring heeft van tot voor kort één van 's werelds beste linksbacks met tien jaar ervaring in de Bundesliga en Italië. Al zou dat wel fijn zijn. 😁
 
Zit wat in, maar dat te lang met de bal doorlopen is deels te herleiden naar leeftijd en ook naar de matige spelers om hem heen (zeg nou heel eerlijk, dan ben je buitenspeler en dan moet je de bal inleveren bij Thomas of Lammers...). Er gebeurde iets als hij aan de bal was en dat vind ik fijn in - inderdaad - een bijzonder matig elftal om hem heen. Dan ben ik benieuwd hoe hij het zou doen met goede spelers om hem heen. Het kan zijn dat hij dan niet meer opvalt of juist andersom dat hij dan zelf ook kan excelleren.

En Rodriguez is wel echt een klasbak. Ik heb zelf niet de verwachting dat een 17-jarig talent bij z'n eerste basisplaats de rust, overzicht, leiderskwaliteiten en ervaring heeft van tot voor kort één van 's werelds beste linksbacks met tien jaar ervaring in de Bundesliga en Italië. Al zou dat wel fijn zijn. 😁
Het zou zomaar kunnen zijn dat hij veel beter gaat spelen met betere spelers om hem heen. (Iron sharpens iron.) Als hij alles alleen denkt te moeten doen, wordt het de zoveelste speler met het syndroom van Afellay. Niet iets waar ik blij van word.

Laat duidelijk zijn dat ik van een 17-jarige niet verwacht op hetzelfde niveau te acteren alsde ervaren Rodríguez. Ik gebruikte hem slechts als voorbeeld om aan te geven wanneer ik duidelijk verschil zie (Rodríguez) en wanneer niet (Madueke).

Ik hoop ontzettend dat deze jongen een revelatie blijkt te zijn hoor, ik probeer 'm ook zeker niet op voorhand af te fikken. Ik ben alleen niet zo euforisch als veel mensen. En dat is omdat er nog geen moment is geweest waarop hij mij heeft overtuigd van het tegendeel van mijn gevoel.
 
Mooi, nu Mo nog
Is het niet zo dat zo een contract na je 18e niet meer “geldig” is, maw dat Madueke dat makkelijk kan omzeilen? Zoiets hoorde ik een keer mbt het contract van Labyad die ook voor zijn 18e een langdurig contract had getekend maar op zijn 18e alweer weg wilde en ook ging.
 
De kogel is door de Kerk...!!! Helaas géén 2025, maar toch.
Prachtig verjaardagscadeau voor deze Engelse topper van Nigeriaanse afkomst...:clap2:

Een pluim voor John, dat moet gezegd worden...(Y)
En nu gauw overhevelen naar PSV 1.
cid74641__PZ27743A.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar, in vergelijk met bijvoorbeeld onze nieuwe linksback Rodríguez? Daarbij kan ik zien dat er een duidelijk niveauverschil is. Madueke valt in mijn beleving hooguit op omdat er geen fatsoenlijke voetballers om hem heen staan. De 'Eredivisiehand', waar ik eerder over sprak. Er is gewoon (te) weinig vergelijkingsmateriaal. Ik heb hem vooral te lang met de bal zien lopen en verkeerde keuzes zien maken in de minuten dat ik gekeken heb.
Maar hebben we Rodriguez op zijn 17e al zien spelen? De rust en het overzicht bewaren is natuurlijk een gave wat bijv Ihattaren al heeft maar je kunt echt zoveel verbeteren en zeker als je op die leeftijd al veel gaat spelen.
 
Maar hebben we Rodriguez op zijn 17e al zien spelen? De rust en het overzicht bewaren is natuurlijk een gave wat bijv Ihattaren al heeft maar je kunt echt zoveel verbeteren en zeker als je op die leeftijd al veel gaat spelen.
Neen, we hebben Rodríguez niet op zijn 17e zien spelen. Ik vergelijk de twee ook niet. Ik gebruik Rodríguez om iets duidelijk te maken over het niveau van Madueke en Rodríguez in verhouding tot de spelers om hen heen, qua niveau. In de laatste reactie op de bijdrage van Der Muzikant was ik wat duidelijker hoop ik.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Is het niet zo dat zo een contract na je 18e niet meer “geldig” is, maw dat Madueke dat makkelijk kan omzeilen? Zoiets hoorde ik een keer mbt het contract van Labyad die ook voor zijn 18e een langdurig contract had getekend maar op zijn 18e alweer weg wilde en ook ging.
Klopt, maar hij is toch net 18 geworden?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Twee toptalenten vandaag vastgelegd. Ledezma
Maar, in vergelijk met bijvoorbeeld onze nieuwe linksback Rodríguez? Daarbij kan ik zien dat er een duidelijk niveauverschil is. Madueke valt in mijn beleving hooguit op omdat er geen fatsoenlijke voetballers om hem heen staan. De 'Eredivisiehand', waar ik eerder over sprak. Er is gewoon (te) weinig vergelijkingsmateriaal. Ik heb hem vooral te lang met de bal zien lopen en verkeerde keuzes zien maken in de minuten dat ik gekeken heb.
De halve Premier League volgt hem op de voet. Tottenham zal gruwelijk balen als hij binnen no-time in PSV 1 doorbreekt.
 
Ledezma en Madueke. JdJ doet toch nog wel iets goed! Mag ook gezegd worden.

ik heb zondag in t stadion veel op Madueke gelet. Lang niet alles was goed in een povere wedstrijd van PSV. Maar ik vond hierboven genoemd werd de bal aan een touwtje heeft. Creatief, snel, sterk. Lichtpuntje na donkere tijden 😊
 
Ik moet heel eerlijk zeggen dat hoe hij de bal aan een touwtje heeft en tegelijkertijd versnelt echt wel bijzonder mooi is om te zien hoor. Qua overzicht, strakke passing etc. loopt het nog niet over, maar ik vond het zondag de speler met de mooiste balbehandeling.

De nieuwe Pereiro. :sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan