Noa Lang (A)

De nodige wedstrijden wat gebracht, flinke winst. Gezien zijn verleden heb ik niet het gevoel dat hij veel clubliefde heeft, meer een passant is. Maar met dit soort passanten word je wel kampioen, dus we mogen best tevreden zijn. Op naar de volgende! En Noa bedankt voor de tijd.
Wel eens maar per saldo wel veel te weinig gebracht, geen miskoop natuurlijk, maar wel tegenvallend. Wat mij betreft, prima dat hij weg is

Wel eens maar per saldo wel veel te weinig gebracht, geen miskoop natuurlijk, maar wel tegenvallend. Wat mij betreft, prima dat hij weg is
Hij begon geweldig en deed Xavi Simons snel vergeten. Na zijn langdurige hamstringblessure was het een tijd wat minder, maar hij was net op tijd in vorm om een belangrijke rol te spelen in de onverwachte titelprolongatie. Noa is een bijzondere jongen: zelfverzekerd en provocerend, maar tegelijkertijd een teamspeler met een groot hart. Zijn voetballende kwaliteiten zijn echter onmiskenbaar en gaan we nog heel erg missen.

Dat was het ook zeker. Brugge is een heel stuk meebewogen met ons en Lang zelf. 1 zomer daarvoor klapte nog maar net een deal met AC Milan voor 25 miljoen iirc.
En hij kon die zomer wel naar de PL ook, maar hij was net vader geworden, zocht wat rust en had geen trek in clubs als Leeds en Southampton. Je speelt dan niet in Europa en redelijke kans op strijd tegen degradatie. Hij wilde juist in Europa spelen en de stap naar een grote club maken. Voor hem was PSV misschien een stapje terug (op basis van competitieniveau, gezien hij wel dus o.a. naar de PL kon) om een paar stappen vooruit te maken. Dat lijkt nu gelukt te zijn.

En hij kon die zomer wel naar de PL ook, maar hij was net vader geworden, zocht wat rust en had geen trek in clubs als Leeds en Southampton. Je speelt dan niet in Europa en redelijke kans op strijd tegen degradatie. Hij wilde juist in Europa spelen en de stap naar een grote club maken. Voor hem was PSV misschien een stapje terug (op basis van competitieniveau, gezien hij wel dus o.a. naar de PL kon) om een paar stappen vooruit te maken. Dat lijkt nu gelukt te zijn.
Perfecte springplank. Onder die voorwaarden hebben we hem ook gehaald, bleek uit die documentaire. 2 jaar PSV, 2 kampioenschappen en 2x heel aardig gepresteerd in de CL. Nu met verdubbeling doorverkocht aan een topclub uit een grotere competitie. Iedereen blij.

Weet niet of hij meer waard is dan die 28 miljoen, maar ik berust erin. Dubbele gevoelens bij deze speler. Het is de geniale gek die je laat winnen bij Feyenoord uit en qua punten bereikte wat de Duitsers een 'Voranschlusstor' noemen. Je kwam weer in de race enigszins. Dat was Lang. Voor mijn gevoel deed 'ie uiteindelijk wat 'ie moest doen. Voetballen en de rare trekjes wat achterwege laten.

Van de andere kant was er vaak ook gedoe rond hem. Negatief gedoe wat de aandacht afleidt. Moet de geniale gekte altijd gepaard gaan met dit bijzondere gedrag? Ibrahimic was soms een psychopaat op het veld met zijn ellebogen, Suarez keek te veel Dracula-films, en Lang moest altijd iets aparts zeggen of doen in zijn reacties als het tegen zat en soms zelfs als het wel meeviel.

Eindconclusie, Tillman echt jammer dat hij gaat, Lang sorry maar voel er weinig bij.

Terug
Bovenaan Onderaan