Nigel Bertrams

PSV heeft jeugdspeler Nigel Bertrams (18) dinsdagmiddag voor twee seizoenen vastgelegd. De doelman tekende in het bijzijn van technisch manager Marcel Brands en zijn ouders en broertjes en zusjes een verbintenis die loopt tot juli 2013. Bertrams: “Dit is mijn eerste contract en ik ben erg blij dat PSV me dit vertrouwen gegeven heeft.”

5c3757e5-3e3f-4b49-8f8a-5e7d3e95c40f_NigelBertrams468.jpg


“Ik droom er van kleins af aan al van om voor het eerste van PSV uit te mogen komen. Mijn doel is om het hoogst mogelijk te halen; in het Philips Stadion tussen de palen te staan”, aldus Bertrams wiens broer Jesse ook bij PSV (A1) speelt. Nigel Bertrams, van 8 januari 1993, speelt als sinds seizoen 2001-2002 in Eindhoven, waar hij in de E1 begon. “Dit was destijds het laagste team van PSV.” Hij heeft daarna alle jeugdelftallen van de PSV Jeugdopleiding doorlopen. Zijn eerste jaren speelde Bertrams bij Best Vooruit. Momenteel komt hij uit voor Jong PSV.
 
Is hij net zo talentvol als Zoet?

Dat was hij niet, maar ik zie en lees steeds meer goede dingen. Dat hij Van Leer al is gepasseerd als eerste keeper van Jong PSV zegt ook best veel. Ik vond hem altijd niet de uitstraling hebben van een goede keeper, maar wat ik van hem gezien heb, lijkt me best oke. Weinig gekke dingen, zou zomaar eens iemand kunnen zijn die ongemerkt doorstoot tot het eerste. Misschien volgend jaar gewoon proberen met Tyton en daarachter Zoet en als extra back-up deze Bertrams? Al is een ervaren reservegoalie natuurlijk altijd prettig.
 
Dat was hij niet, maar ik zie en lees steeds meer goede dingen. Dat hij Van Leer al is gepasseerd als eerste keeper van Jong PSV zegt ook best veel. Ik vond hem altijd niet de uitstraling hebben van een goede keeper, maar wat ik van hem gezien heb, lijkt me best oke. Weinig gekke dingen, zou zomaar eens iemand kunnen zijn die ongemerkt doorstoot tot het eerste. Misschien volgend jaar gewoon proberen met Tyton en daarachter Zoet en als extra back-up deze Bertrams? Al is een ervaren reservegoalie natuurlijk altijd prettig.

Gewoon Sinouh erbij houden, ook goed voor de groep.

Daarbij ken ik deze jongen totaal niet, daar ga ik dus ook niks over zeggen. We kunnen wel roepen dat het een geweldig talent is omdat buitenlandse clubs heb wilden halen, maar dat zegt niks. Over de ontwikkeling van zo'n jongen is nu nog vrij weinig te zeggen. Dat weten die buitenlandse clubs ook, maar voor hun is het zo'n fooi dat ze gewoon een shitload van dat soort jongens binnenhalen.
 
Ik ken hem ook niet. Zo op de foto lijkt hij niet echt groot of vergis ik mij?
 
Bertrams heeft ontzettend veel talent. Ik stond te kijken bij de wedstrijd tegen Jong NEC/Oss. Rutten was daar ook en vroeg hem ook heel even over Betrams. Rutten zei mij toen dat ''de keeper'' over heel veel talent beschikt, waarop ik vroeg: Meer dan Zoet? Rutten zei toen tegen mij, dat het voor Zoet nu goed is, dat hij zich nu kan ontwikkelen bij RKC op Eredivisieniveau.

Hij ontweek de vraag een beetje, maar na een tijdje doorvragen kwam het er op neer, dat de Technische Staf zeer tevreden is over de ontwikkeling van de jeugdkeepers.

Ik vraag me alleen af, of het des PSV's is, om een jeugdkeeper door te laten stromen naar het eerste. Ik kan het me niet herinneren, dat een keeper uit de jeugd vaste keus is geweest voor PSV. Ja, Lodewijks en De Ron waren tweede keeper. Wilburt Need heeft mogen inavllen in de Champions League, maar een jeugdkeeper krijgt bij PSV bijna nooit een kans.

Ten tijde van Gomes, ja, dat is een ander verhaal. Maar nu hebben we Andreas..... Ik vraag me af, wie de opvolger wordt.
 
Bertrams heeft ontzettend veel talent. Ik stond te kijken bij de wedstrijd tegen Jong NEC/Oss. Rutten was daar ook en vroeg hem ook heel even over Betrams. Rutten zei mij toen dat ''de keeper'' over heel veel talent beschikt, waarop ik vroeg: Meer dan Zoet? Rutten zei toen tegen mij, dat het voor Zoet nu goed is, dat hij zich nu kan ontwikkelen bij RKC op Eredivisieniveau.

Hij ontweek de vraag een beetje, maar na een tijdje doorvragen kwam het er op neer, dat de Technische Staf zeer tevreden is over de ontwikkeling van de jeugdkeepers.

Ik vraag me alleen af, of het des PSV's is, om een jeugdkeeper door te laten stromen naar het eerste. Ik kan het me niet herinneren, dat een keeper uit de jeugd vaste keus is geweest voor PSV. Ja, Lodewijks en De Ron waren tweede keeper. Wilburt Need heeft mogen inavllen in de Champions League, maar een jeugdkeeper krijgt bij PSV bijna nooit een kans.

Ten tijde van Gomes, ja, dat is een ander verhaal. Maar nu hebben we Andreas..... Ik vraag me af, wie de opvolger wordt.

Dat wordt natuurlijk Tyton. Maar daarna....??? De verwachting is Zoet, lijkt mij. Maar misschien dus wel deze Bertrams of een aankoop. Ach, als je Casillas ziet. Die stond op zijn 19e al in de basis bij Real.
 
Voor 2013 is hij geen eerste keeper dus waarom niet vastleggen tot 2016? Dit heeft totaal geen nut tenzij er een optie in verwerkt zit. Spreekt in ieder geval weinig vertrouwen uit.
 
niemand weet hoe hij zich gaat ontwikkelen. zal heus wel een optie inzitten. of anders een evaluatie na een jaar.
 
jeugdspelers krijgen standaard geen langdurige contracten.
langdurige contracten worden alleen bij volwassene (vanaf 19jaar) afgesloten
zit altijd een optie in contract verwerkt voor verlenging.
 
Hij is weer genezen en neemt de plaats in van Swinkels. Heeft iemand enig idee of het een toekomstige topkeeper is?
 
Helden reddingen op de training in Thailand :cool: totaal geen idee of het iets word.
 
Talentvolle sluitpost verkiest langer verblijf bij PSV boven buitenland

Woensdag, 16 januari 2013 om 16:45


http://static2-voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2013/1/bert77432000.jpghttp://static2-voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2013/1/bert77432000.jpgPSV lijkt zich voorlopig geen zorgen te hoeven maken over de keepers. De club is er namelijk in geslaagd om de twintigjarige Nigel Bertrams, momenteel de derde keeper, te binden tot medio 2016. Daarnaast heeft PSV een optie om het contract met nog een jaar te verlengen. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.
Bertrams wordt gezien als een van de grootste talenten van zijn generatie. De jeugdinternational heeft een langer verblijf in Eindhoven verkozen boven interesse uit het buitenland. Mogelijk wordt Bertrams in de toekomst een keer verhuurd aan een andere club in Nederland, om daar ervaring op te doen.
De keeper, afkomstig uit Best, speelt al twaalf jaar bij PSV. Onlangs ging hij mee op trainingskamp van PSV naar Thailand en daar maakte hij een goede indruk op de technische staf.
 
Talentvolle sluitpost verkiest langer verblijf bij PSV boven buitenland

Woensdag, 16 januari 2013 om 16:45


http://static2-voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2013/1/bert77432000.jpghttp://static2-voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2013/1/bert77432000.jpgPSV lijkt zich voorlopig geen zorgen te hoeven maken over de keepers. De club is er namelijk in geslaagd om de twintigjarige Nigel Bertrams, momenteel de derde keeper, te binden tot medio 2016. Daarnaast heeft PSV een optie om het contract met nog een jaar te verlengen. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.
Bertrams wordt gezien als een van de grootste talenten van zijn generatie. De jeugdinternational heeft een langer verblijf in Eindhoven verkozen boven interesse uit het buitenland. Mogelijk wordt Bertrams in de toekomst een keer verhuurd aan een andere club in Nederland, om daar ervaring op te doen.
De keeper, afkomstig uit Best, speelt al twaalf jaar bij PSV. Onlangs ging hij mee op trainingskamp van PSV naar Thailand en daar maakte hij een goede indruk op de technische staf.

Zijn we KV Mechelen toch maar mooi te snel af geweest.
 
Zou hij volgend seizoen wellicht aan RKC verhuurd kunnen worden, of is 'ie daar nog niet aan toe?
 
Terug
Bovenaan Onderaan