Noem eens een paar namen van verdedigers die veel beter zijn dan Isimat (kwaliteit, ervaring) en die realistisch zijn voor PSV? Dat is best moeilijk, denk ik. Ik denk dat het grote probleem is dat PSV nu 2 CVs heeft die als mandekker/pure verdediger prima zijn voor het nivo van PSV, maar niet goed genoeg kunnen opbouwen. Daardoor laat elke tegenstander ze veelvuldig aan de bal en wordt die steeds breed naar elkaar en terug gespeeld, en dan, als ze er zelf ook genoeg van krijgen, gewoon blind naar voren gespeeld.

Exact. Er zijn een aantal redenen om een speler te verkopen:

1. Er komt een bod op de speler wat de club niet kan afslaan.
2. De contractduur loopt af en de club wil nog een transfersom kunnen bedingen.
3. De speler speelt niet meer en is alleen een salarispost.
4. Je kunt de speler verkopen en met het geld wat dat opbrengt een betere speler kopen. Met in het hoofd ook bruto/netto bedragen betekent dat vaak dat men een speler voor zeg 10 miljoen kan verkopen en een betere speler kan kopen voor zeg 6 miljoen. (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/miljoenen-stromen-binnen-maar-waar-blijft-al-dat-geld~afca53f4/)

De eerste 3 komen geregeld voor, de laatste vrijwel nooit.
 
Noem eens een paar namen van verdedigers die veel beter zijn dan Isimat (kwaliteit, ervaring) en die realistisch zijn voor PSV? Dat is best moeilijk, denk ik. Ik denk dat het grote probleem is dat PSV nu 2 CVs heeft die als mandekker/pure verdediger prima zijn voor het nivo van PSV, maar niet goed genoeg kunnen opbouwen. Daardoor laat elke tegenstander ze veelvuldig aan de bal en wordt die steeds breed naar elkaar en terug gespeeld, en dan, als ze er zelf ook genoeg van krijgen, gewoon blind naar voren gespeeld.
Je kunt mensen die geen deel uitmaken van het scoutingnetwerk niet serieus vragen om namen te noemen. Ze hebben de middelen niet om te kunnen weten welke spelers en talenten er beschikbaar zijn in welke competities. Geef mij het salaris en de middelen van zo'n scout en ik weet zeker dat ik met een lijstje op de proppen kom.

De CV's die jij als pure mandekkers voldoende vindt voor het niveau van PSV, zijn élke wedstrijd minimaal een keer of 3 tegenstanders totaal kwijt. Ze hebben dan werkelijk geen idee dat die aanvaller al 15 meter uit hun rug is weggelopen en aanspeelbaar in de ruimte.
Dat vind ik niet voldoende 'mandekker-niveau' voor een club als PSV.
 
Je kunt mensen die geen deel uitmaken van het scoutingnetwerk niet serieus vragen om namen te noemen. Ze hebben de middelen niet om te kunnen weten welke spelers en talenten er beschikbaar zijn in welke competities. Geef mij het salaris en de middelen van zo'n scout en ik weet zeker dat ik met een lijstje op de proppen kom.

De CV's die jij als pure mandekkers voldoende vindt voor het niveau van PSV, zijn élke wedstrijd minimaal een keer of 3 tegenstanders totaal kwijt. Ze hebben dan werkelijk geen idee dat die aanvaller al 15 meter uit hun rug is weggelopen en aanspeelbaar in de ruimte.
Dat vind ik niet voldoende 'mandekker-niveau' voor een club als PSV.
Ik wil alleen maar aangeven dat het nog niet zo makkelijk is. Ik zou in de competitie geen verdedigers weten die even goed zijn als Isi/Schwaab, maar wel goed op kunnen bouwen (en haalbaar zijn). Ook onder de Nlse spelers in het buitenland, zou ik zo snel geen namen weten. Dan kom je dus uit in de categorie spelers die wij niet kennen en haalbaar zijn, zoals bijvoorbeeld Isimat of Schwaab. Daar zullen we het helaas mee moeten doen, ben ik bang, meer zit er niet in.

Wat wellicht wel mogelijk is, en dat probeer ik aan te geven, is een van die twee inruilen voor een verdediger van vergelijkbare of iets betere klasse die wel fatsoenlijk op kan bouwen. Dan zouden we al een heel eind uit de brand zijn, volgens mij.

En uiteraard Brenet wegdoen, dat zou ook al een heel stuk schelen. Dan konden onze CVs zich concentreren op hun taak, zonder de hele tijd de afwezigheid/dwaze akties van Brenet te moeten corrigeren. Dat is volgens mij wel goed mogelijk. Ik hoop niet dat Viergever onze nieuwe linksback is, maar ik weet zeker dat ook hij een verademing zal zijn tov Brenet.
 
...

En uiteraard Brenet wegdoen, dat zou ook al een heel stuk schelen. Dan konden onze CVs zich concentreren op hun taak, zonder de hele tijd de afwezigheid/dwaze akties van Brenet te moeten corrigeren. Dat is volgens mij wel goed mogelijk. Ik hoop niet dat Viergever onze nieuwe linksback is, maar ik weet zeker dat ook hij een verademing zal zijn tov Brenet.

Brenet gun ik heel veel - heeft volgens mij ook echt wel het beste met PSV voor - maar is te zwak als (linker)vleugelverdediger voor de basis.

Viergever gun ik eigenlijk niks - heeft niks met PSV (sterker, geschiedenis met rivaal) en is te zwak als linkervleugelverdediger voor de basis. (Sinkgraven, Dijks voldeden beter en Tagliaficco loste het probleem pas op voor de LB - al besef ik dat hij veel en langdurige blessures heeft gehad).

Ik hoop oprecht dat viergever op LB niet doorgaat. Is denk ik te zwak als ie kan spelen, en de kans is vrees ik groot dat hij de helft van de tijd in de lappenmand zit en salaris trekt. Poulsen 2.0 scenario zit ik echt niet op te wachten.
 
Je kunt mensen die geen deel uitmaken van het scoutingnetwerk niet serieus vragen om namen te noemen. Ze hebben de middelen niet om te kunnen weten welke spelers en talenten er beschikbaar zijn in welke competities. Geef mij het salaris en de middelen van zo'n scout en ik weet zeker dat ik met een lijstje op de proppen kom.

De CV's die jij als pure mandekkers voldoende vindt voor het niveau van PSV, zijn élke wedstrijd minimaal een keer of 3 tegenstanders totaal kwijt. Ze hebben dan werkelijk geen idee dat die aanvaller al 15 meter uit hun rug is weggelopen en aanspeelbaar in de ruimte.
Dat vind ik niet voldoende 'mandekker-niveau' voor een club als PSV.
Exact! Onze normen tav de verdediging zijn zo enorm bijgesteld dat wij alleen een hele slechte verdediger als Brenet als een onvoldoende zien. Dat alles omdat het nu een jaartje meezit... Feyenoord kan daar over meepraten.
 
Brenet gun ik heel veel - heeft volgens mij ook echt wel het beste met PSV voor - maar is te zwak als (linker)vleugelverdediger voor de basis.

Viergever gun ik eigenlijk niks - heeft niks met PSV (sterker, geschiedenis met rivaal) en is te zwak als linkervleugelverdediger voor de basis. (Sinkgraven, Dijks voldeden beter en Tagliaficco loste het probleem pas op voor de LB - al besef ik dat hij veel en langdurige blessures heeft gehad).

Ik hoop oprecht dat viergever op LB niet doorgaat. Is denk ik te zwak als ie kan spelen, en de kans is vrees ik groot dat hij de helft van de tijd in de lappenmand zit en salaris trekt. Poulsen 2.0 scenario zit ik echt niet op te wachten.
Ik hoop met je mee.
 
Volgens ED heeft Stade R interesse en vraagt PSV 6 miljoen.
Echt om ziek van te worden die bedragen bij PSV. Nooit bluffen, nooit niet-marktconforme prijzen de wereld in helpen, nooit uitstralen dat je zelf de baas bent en bepaalt... Isimat is geen wereldspeler maar speelt wel bij de kampioen en gaat naar een betere competitie en dan vraag je voor hem de prijs waar ze bij AZ, Heerenveen en Utrecht alleen maar de slappe lach van krijgen met hun Dumfrirsjes, Ramselaartjes en Lukassens...
 
Volgens ED heeft Stade R interesse en vraagt PSV 6 miljoen.
Echt om ziek van te worden die bedragen bij PSV. Nooit bluffen, nooit niet-marktconforme prijzen de wereld in helpen, nooit uitstralen dat je zelf de baas bent en bepaalt... Isimat is geen wereldspeler maar speelt wel bij de kampioen en gaat naar een betere competitie en dan vraag je voor hem de prijs waar ze bij AZ, Heerenveen en Utrecht alleen maar de slappe lach van krijgen met hun Dumfrirsjes, Ramselaartjes en Lukassens...
Dit inderdaad. CL ervaring, drie keer kampioen van Nederland etc. Hou toch op...
 
Niet dat ik denk dat er ook maar een club is die 10+ miljoen voor Isimat wil betalen maar voor 6 miljoen gaan we echt geen goede vervanger kunnen halen. Ik mag hopen dat in dit geval Obispo doorschuift naar de basis want ik hoop toch niet dat ik een seizoen naar Luckassen in de basis moet gaan kijken.
 
Andere kant kun je zeggen dat hij 7 (?j penals heeft veroorzaakt in de NLse competitie.. dat zijn 10 penals in Frankrijk, 15 in de PL :D dan is 6 milj pure winst.
 
Andere kant kun je zeggen dat hij 7 (?j penals heeft veroorzaakt in de NLse competitie.. dat zijn 10 penals in Frankrijk, 15 in de PL :D dan is 6 milj pure winst.

Die 7 penalty (de meeste in het begin van het seizoen) zouden zeker niet allen in de PL een penalty zijn geweest. En als we het daar over hebben; waarom betaalden wij dan 6 miljoen voor Luckassen?
 
Die 7 penalty (de meeste in het begin van het seizoen) zouden zeker niet allen in de PL een penalty zijn geweest. En als we het daar over hebben; waarom betaalden wij dan 6 miljoen voor Luckassen?

Gaat mij erom dat met zijn kwaliteiten het hier al moeilijk heeft. Dus misschien is 6 niet zo gek gezien zijn kwaliteiten en isbzijn transferwaarde verdubbeld als je hem daarvoor verkoopt.
 
True, maar wel n ingespeelde basisspeler in de as die vertrekt. Met oog op ronde cl zou ik m nog ff houden, zeker voor n relatief klein bedrag en met nog geen vervanger in zicht.
 
Het feit dat hij nog maar een éénjarig contract heeft speelt natuurlijk flink mee.

6 klinkt niet veel, maar we moeten ook eerlijk zijn dat er altijd twijfel is geweest over zijn kunnen
 
Het feit dat hij nog maar een éénjarig contract heeft speelt natuurlijk flink mee.

6 klinkt niet veel, maar we moeten ook eerlijk zijn dat er altijd twijfel is geweest over zijn kunnen
Hij kan een sterke spits uitschakelen maar opbouwend vind ik hem erg matig. Zes M is wel weinig hoor.
 
Hij kan een sterke spits uitschakelen maar opbouwend vind ik hem erg matig. Zes M is wel weinig hoor.

Elke cent die we meer krijgen is een dikke bonus. Isi komt gewoon tekort in alle facetten dekt niet kort genoeg,verliest veel kopduels,tactisch onbenul. Hij is wel een vrolijke gast maar ja dan kunnen we ook Bassie inhuren.
 
6 miljoen is eigenlijk belachelijk. Niet dat Isi zo’n geweldenaar is, maar het is best een bruikbare verdediger die zo goed als alles heeft gespeeld afgelopen seizoen. Het laatste half jaar heeft ie minder fouten gemaakt, verwacht eigenlijk dat hij die lijn voortzet.
Contractverlenging aanbieden, en volgend jaar verpatsen voor het dubbele.
 
Contractverlenging aanbieden, en volgend jaar verpatsen voor het dubbele.
De vraag is, wil Isimat wel verlengen? Als hij niet verlengt kan hij veel knaken vangen omdat hij veel tekengeld kan vragen (transfervrij).
En PSV heeft niet de luxe om hem maar op de bank te zetten.

Gelukkig doet een fitte Viergever niet onder voor Isimat. Met Obispo daar achter is er niet direct iets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan