Je hebt geen prijzen en geen prijzen. Vergelijk Ajax zijn prestatie en de wijze waarop met die van PSV en je ziet dat er toch heel wat valt uit te leggen onze zijde.... Goed spelen, talenten inbrengen en zich laten ontwikkelen, op 1 punt na geen kampioen en de finale van de EL bereiken met geweldig voetbal, nou dan had ik PSV totaal niets kwalijk genomen.

Het is 1 seizoen niet gelukt, vorig jaar deden we het juist Europees goed gedaan, hadden goede gekochte spelers als Moreno en Guadardo en werden we kampioen. En in het begin van dat jaar waren er ook mensen die zeiden dat we niet kampioen gingen worden. Soms hebben dus de positivo's gelijk en soms de pessimmsten. Dat blijft.
Het verkoop beleid is al heel lang beter van Ajax dan dat van PSV. Toch is PSV afgelopen 11 jaar net zo vaak kampioen geworden als Ajax. Ik zeg niet dat we sowieso volgend seizoen kampioen worden, integendeel zelfs, maar er is altijd licht aan het eind van de tunnel. Dat is dus wel een aanknopingspunt.
 
Het is 1 seizoen niet gelukt, vorig jaar deden we het juist Europees goed gedaan, hadden goede gekochte spelers als Moreno en Guadardo en werden we kampioen. En in het begin van dat jaar waren er ook mensen die zeiden dat we niet kampioen gingen worden. Soms hebben dus de positivo's gelijk en soms de pessimmsten. Dat blijft.
Het verkoop beleid is al heel lang beter van Ajax dan dat van PSV. Toch is PSV afgelopen 11 jaar net zo vaak kampioen geworden als Ajax. Ik zeg niet dat we sowieso volgend seizoen kampioen worden, integendeel zelfs, maar er is altijd licht aan het eind van de tunnel. Dat is dus wel een aanknopingspunt.

Het gaat mij ook nooit om wie nou gelijk heeft. Ik constateerde en constateer slechts wat ik zie. Wanneer psv het goed doet krijgt het de verdiende complimenten zoals vorig jaar in de CL, ook van de media die hier zo vaak als de boosdoener worden neergezet. Toen Brands Moreno en Guardado haalde kreeg hij de handen op elkaar maar als hij met Schwaab komt aanzetten of als hij niet in staat blijkt te zijn de redelijke spelers voor een hoge prijs te verkopen krijgt hij kritiek. Toen psv overtuigend kampioen werd en jongens als Memphis en Gini doorbraken kreeg Cocu de complimenten. Als hij een lamlendig elftal het veld in stuurt en vervolgens maanden lang hiermee sukkelt, de jeugd zelfs in de onbelangrijke wedstrijden geen kansen geeft en dan ook nog roemloos ten onder gaat, krijgt ie een behoorlijke veeg uit de pan en terecht. Toen hij allerlei complimenten incasseerden heb ik de "relativo's" ook niet horen mopperen, dus moeten ze nu ook de slechte prestaties en de negatieve perspectieven niet gaan relativeren.
 
Je hebt geen prijzen en geen prijzen. Vergelijk Ajax zijn prestatie en de wijze waarop met die van PSV en je ziet dat er toch heel wat valt uit te leggen onze zijde.... Goed spelen, talenten inbrengen en zich laten ontwikkelen, op 1 punt na geen kampioen en de finale van de EL bereiken met geweldig voetbal, nou dan had ik PSV totaal niets kwalijk genomen.

Nou geweldig.... er zat goed voetbal bij. Er zat ook slecht voetbal bij. Maar het blijft een mooie prestatie, zo'n finale.
die 2e plek is net zoveel waard als de 3e: leuk, maar je hebt er niks aan.
 
Nou geweldig.... er zat goed voetbal bij. Er zat ook slecht voetbal bij. Maar het blijft een mooie prestatie, zo'n finale.
die 2e plek is net zoveel waard als de 3e: leuk, maar je hebt er niks aan.

Niet mee eens. Chelsea onder Mourinho heeft bijzonder veel prijzen gepakt, maar om nou te zeggen dat mensen over 20 jaar het hierover zullen hebben? Oranje in '47 en '78 twee keer de WK-finale verloren en vandaag de dag wordt er nog steeds over gesproken als één van best voetballende teams in de voetbalhistorie. Ajax werd 4x op rij kampioen onder Frank de Boer, maar was er totaal niet jaloers op. Ze hadden hele middelmatige voetballers en speelden heel saai voetbal. Het Ajax van afgelopen seizoen daarentegen. Dat was bij tijd en wijle er een om je vingers bij af te likken. Het feit dat ze de beste speler van de eredivisie kopen (Ziyech), succesvol op de Zuid-Amerikaanse tour gaan en grote talenten in hun selectie hebben maakt mij stikjaloers als PSV-supporter.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Niet mee eens. Chelsea onder Mourinho heeft bijzonder veel prijzen gepakt, maar om nou te zeggen dat mensen over 20 jaar het hierover zullen hebben? Oranje in '47 en '78 twee keer de WK-finale verloren en vandaag de dag wordt er nog steeds over gesproken als één van best voetballende teams in de voetbalhistorie. Ajax werd 4x op rij kampioen onder Frank de Boer, maar was er totaal niet jaloers op. Ze hadden hele middelmatige voetballers en speelden heel saai voetbal. Het Ajax van afgelopen seizoen daarentegen. Dat was bij tijd en wijle er een om je vingers bij af te likken. Het feit dat ze de beste speler van de eredivisie kopen (Ziyech), succesvol op de Zuid-Amerikaanse tour gaan en grote talenten in hun selectie hebben maakt mij stikjaloers als PSV-supporter.

Vooral het Oranje van '47, daar denk ik dagelijks aan......

En wat betreft Ziyech, ik denk dat die toch zwaar tegen is gevallen als je kijkt wat ze daarvoor betaald hebben.

 
Vooral het Oranje van '47, daar denk ik dagelijks aan......

En wat betreft Ziyech, ik denk dat die toch zwaar tegen is gevallen als je kijkt wat ze daarvoor betaald hebben.

Het Oranje van '47 speelde vier interlands en won er drie. Met het huidige Nederlands Elftal is elk team in de voetbalhistorie het beste.
 
Laat ik eens tegen de stroom inzwemmen en zeggen te hopen dat Isimat blijft.
Heeft over het seizoen genomen wat mij betreft een goede groei getoond.
Na het vertrek van Bruma (en dat jaar kregen we al 32 eredivisiedoelpunten tegen) was de angst dat we defensief een fiasco zouden zijn.
In mijn ogen zijn er zwakkere schakels die meer prioriteit zouden moeten krijgen, Isimat is geen topper maar bungelt qua nut en kwaliteit niet onderaan in de selectie.

Wat mij betreft: Koch en Schwaab kunnen weg, Brenet en de Wijs schuiven door naar basis, Moreno, Arias en Willems vertekken en ten minste 3 vervangers moeten worden gehaald.
Waarom Isimat verkopen als er al zoveel verdedigers moeten worden gehaald?

Isimat is stiekem gewoon een prima verdediger; was nauwelijks op grote fouten te betrappen afgelopen seizoen. Hij kan verder niks, en dat is een beetje taboe in Nederland, maar verdedigend gezien is er weinig mis mee. Uiteraard heeft hij ook zijn fouten gemaakt en slaapmomentjes gehad, maar vergeleken met zijn voorganger Bruma volgens mij een stuk minder, al was die voetballend dan weer iets beter. Wat hem denk ik vooral tegenwerkt in de beeldvorming is dat hij zich onder het publiek heeft gemanifesteerd als clown of grappenmaker tijdens de 2 kampioenschappen; dat zorgt er al snel voor dat je niet serieus genomen wordt.

Dat gezegd, het is absoluut geen leider, dus hij zal het prima doen met een leider en meer voetballende verdediger als Moreno naast zich, maar met een Schwaab ernaast, die ook geen leider is, wordt het gewoon een drama. Dus Isimat hoeft wat mij betreft ook niet weg, al hou je hem maar als back-up, maar er moet wel iets naast hem komen te staan dat een zekerheidje is. De Wijs mag zijn kans krijgen wat mij betreft, ik zie het daar nog niet zo somber over in als vele anderen, maar zo alleen met Isimat of Schwaab, dat lijkt me dan ook weer geen goed idee. Maar kennelijk is dit dus het plan van Brands: het centrum gaat bestaan uit die spelers. Nieuwe aankoop/De Wijs en dan Isimat als back-up lijkt me ook wel iets om uit te proberen.
 
Isimat is stiekem gewoon een prima verdediger; was nauwelijks op grote fouten te betrappen afgelopen seizoen. Hij kan verder niks, en dat is een beetje taboe in Nederland, maar verdedigend gezien is er weinig mis mee. Uiteraard heeft hij ook zijn fouten gemaakt en slaapmomentjes gehad, maar vergeleken met zijn voorganger Bruma volgens mij een stuk minder, al was die voetballend dan weer iets beter. Wat hem denk ik vooral tegenwerkt in de beeldvorming is dat hij zich onder het publiek heeft gemanifesteerd als clown of grappenmaker tijdens de 2 kampioenschappen; dat zorgt er al snel voor dat je niet serieus genomen wordt.

Dat gezegd, het is absoluut geen leider, dus hij zal het prima doen met een leider en meer voetballende verdediger als Moreno naast zich, maar met een Schwaab ernaast, die ook geen leider is, wordt het gewoon een drama. Dus Isimat hoeft wat mij betreft ook niet weg, al hou je hem maar als back-up, maar er moet wel iets naast hem komen te staan dat een zekerheidje is. De Wijs mag zijn kans krijgen wat mij betreft, ik zie het daar nog niet zo somber over in als vele anderen, maar zo alleen met Isimat of Schwaab, dat lijkt me dan ook weer geen goed idee. Maar kennelijk is dit dus het plan van Brands: het centrum gaat bestaan uit die spelers. Nieuwe aankoop/De Wijs en dan Isimat als back-up lijkt me ook wel iets om uit te proberen.

Niks aan toe te voegen!
 
Volgens mij heb ik keer op keer aangegeven wat ik van Isimat vind. Dat jij daar wel brood in ziet en ik niet wil niet zeggen dat ik niet inga op jouw standpunten. En als je de zorgen deelt dan is het misschien ook goed om die eens goed te benoemen of anderen die dat delen respons te geven ipv hen neer te zetten als diegene die cynisch doen.

Twee punten, volledig mee eens dat je meestal/regelmatig post onderbouwd en dat je volkomen vrij staat om n andere mening te hebben. Daar was mijn eerdere reactie niet op gestoeld. Blader gerust door mijn eerdere posts om te zien dat ook ook me zorgen maak over de toekomst van PSV en dat dat ook mij aan t hart gaat.

Mijn tweede punt is dat het voor mij een ergernis word dat er heel veel mensen momenteel in een soort Maarten van Rossum modus blijven reageren. Ongeacht het onderwerp. En ik houdt wel van n droge opmerking of stevige kritiek. Moet zeker kunnen. Sterker, een Maarten maakt een brave spelshow n stuk interesanter en leuker om naar te kijken. Zelfs n gesprek tussen drie van Rossum's op reis is voor n half uurtje wel leuk. Maar zet 20 maartens in n ruimte en probeer dan maar eens n gesprek gaande te houden zonder dat het onderwerp wordt afgebrand. En dit gevoel heb ik al wat langer met hoe ik het forum de laatste tijd ervaar. Maar wellicht ben ik de enige die dit jammer vind en benoemd wilde hebben.

Ik hoop mijn reactie hiermee voldoende te hebben toegelicht. Nogmaals niet persoonlijk, grotendeels toevallig dat het er na jou post uitkwam.


 
Isimat is stiekem gewoon een prima verdediger; was nauwelijks op grote fouten te betrappen afgelopen seizoen. Hij kan verder niks, en dat is een beetje taboe in Nederland, maar verdedigend gezien is er weinig mis mee. Uiteraard heeft hij ook zijn fouten gemaakt en slaapmomentjes gehad, maar vergeleken met zijn voorganger Bruma volgens mij een stuk minder, al was die voetballend dan weer iets beter. Wat hem denk ik vooral tegenwerkt in de beeldvorming is dat hij zich onder het publiek heeft gemanifesteerd als clown of grappenmaker tijdens de 2 kampioenschappen; dat zorgt er al snel voor dat je niet serieus genomen wordt.

Dat gezegd, het is absoluut geen leider, dus hij zal het prima doen met een leider en meer voetballende verdediger als Moreno naast zich, maar met een Schwaab ernaast, die ook geen leider is, wordt het gewoon een drama. Dus Isimat hoeft wat mij betreft ook niet weg, al hou je hem maar als back-up, maar er moet wel iets naast hem komen te staan dat een zekerheidje is. De Wijs mag zijn kans krijgen wat mij betreft, ik zie het daar nog niet zo somber over in als vele anderen, maar zo alleen met Isimat of Schwaab, dat lijkt me dan ook weer geen goed idee. Maar kennelijk is dit dus het plan van Brands: het centrum gaat bestaan uit die spelers. Nieuwe aankoop/De Wijs en dan Isimat als back-up lijkt me ook wel iets om uit te proberen.

Hier sluit ik me bij aan. Isimat en de Wijs samen zie ik ook niet zitten en er moet n stevigere CV bijkomen on het gemis van Moreno op te kunnen vangen. Gelukkig is isimat Engels en Nederlands inmiddels wel beter. Zijn eerste seizoen had ik t idee dat hij lang niet alles begreep van wat zijn medespelers vroegen. Dit seizoen viel dit me niet meer op.
 
Twee punten, volledig mee eens dat je meestal/regelmatig post onderbouwd en dat je volkomen vrij staat om n andere mening te hebben. Daar was mijn eerdere reactie niet op gestoeld. Blader gerust door mijn eerdere posts om te zien dat ook ook me zorgen maak over de toekomst van PSV en dat dat ook mij aan t hart gaat.

Mijn tweede punt is dat het voor mij een ergernis word dat er heel veel mensen momenteel in een soort Maarten van Rossum modus blijven reageren. Ongeacht het onderwerp. En ik houdt wel van n droge opmerking of stevige kritiek. Moet zeker kunnen. Sterker, een Maarten maakt een brave spelshow n stuk interesanter en leuker om naar te kijken. Zelfs n gesprek tussen drie van Rossum's op reis is voor n half uurtje wel leuk. Maar zet 20 maartens in n ruimte en probeer dan maar eens n gesprek gaande te houden zonder dat het onderwerp wordt afgebrand. En dit gevoel heb ik al wat langer met hoe ik het forum de laatste tijd ervaar. Maar wellicht ben ik de enige die dit jammer vind en benoemd wilde hebben.

Ik hoop mijn reactie hiermee voldoende te hebben toegelicht. Nogmaals niet persoonlijk, grotendeels toevallig dat het er na jou post uitkwam.
Bedankt dat jij de tijd hebt genomen om uitgebreid in te gaan op mijn punten.
En stiekem houd ik toch ook erg van Maarten van Rossum:D

 
Niet mee eens. Chelsea onder Mourinho heeft bijzonder veel prijzen gepakt, maar om nou te zeggen dat mensen over 20 jaar het hierover zullen hebben? Oranje in '47 en '78 twee keer de WK-finale verloren en vandaag de dag wordt er nog steeds over gesproken als één van best voetballende teams in de voetbalhistorie. Ajax werd 4x op rij kampioen onder Frank de Boer, maar was er totaal niet jaloers op. Ze hadden hele middelmatige voetballers en speelden heel saai voetbal. Het Ajax van afgelopen seizoen daarentegen. Dat was bij tijd en wijle er een om je vingers bij af te likken. Het feit dat ze de beste speler van de eredivisie kopen (Ziyech), succesvol op de Zuid-Amerikaanse tour gaan en grote talenten in hun selectie hebben maakt mij stikjaloers als PSV-supporter.

PSV speelde volgens "kenners" ook heel saai voetbal gedurende Hiddink II. Mourinho heeft Chelsea op de kaart gezet als zijnde topclub. Ik kan je zo de Nederlandse kampioenen van bv de laatste 10 jaar opnoemen, maar niet wie er 2e is geworden.

 
Die was de eerste 5 wedstrijden ook niet best. Heb tot half oktober de valse hoop gehad dat t n miskoop was. Daarna kon ik ook wel zien dat t tegendeel waar bleek..
 
Die was de eerste 5 wedstrijden ook niet best. Heb tot half oktober de valse hoop gehad dat t n miskoop was. Daarna kon ik ook wel zien dat t tegendeel waar bleek..

Ook na oktober maakte hij nog genoeg fouten. Je ziet de potentie, maar zo goed als Bruma in 2015-2016 of Moreno is hij nog niet.
 
Isimat is stiekem gewoon een prima verdediger; was nauwelijks op grote fouten te betrappen afgelopen seizoen. Hij kan verder niks, en dat is een beetje taboe in Nederland, maar verdedigend gezien is er weinig mis mee. Uiteraard heeft hij ook zijn fouten gemaakt en slaapmomentjes gehad, maar vergeleken met zijn voorganger Bruma volgens mij een stuk minder, al was die voetballend dan weer iets beter. Wat hem denk ik vooral tegenwerkt in de beeldvorming is dat hij zich onder het publiek heeft gemanifesteerd als clown of grappenmaker tijdens de 2 kampioenschappen; dat zorgt er al snel voor dat je niet serieus genomen wordt.

Dat gezegd, het is absoluut geen leider, dus hij zal het prima doen met een leider en meer voetballende verdediger als Moreno naast zich, maar met een Schwaab ernaast, die ook geen leider is, wordt het gewoon een drama. Dus Isimat hoeft wat mij betreft ook niet weg, al hou je hem maar als back-up, maar er moet wel iets naast hem komen te staan dat een zekerheidje is. De Wijs mag zijn kans krijgen wat mij betreft, ik zie het daar nog niet zo somber over in als vele anderen, maar zo alleen met Isimat of Schwaab, dat lijkt me dan ook weer geen goed idee. Maar kennelijk is dit dus het plan van Brands: het centrum gaat bestaan uit die spelers. Nieuwe aankoop/De Wijs en dan Isimat als back-up lijkt me ook wel iets om uit te proberen.

Wat mij betreft speelt zijn clowneske imago geen rol om hem te beoordelen op zijn prestaties op het veld. Maradona was ook een clown buiten veld en een gangmaker in de kleedkamer maar dat had geen invloed op zijn beoordeling als voetballer.
Isimat is een zeer eenvoudige huis-tuin-en keuken verdediger en dat is niet genoeg voor psv. Bij een AZ zou hij het naast Vlaar misschien prima doen. Ik V rwacht ook geen steekpasses of cross-ballen van hem om hem een goede en complete verdediger te vinden. Zelfs in dat eenvoud is hij net niet goed genoeg: hij is geen typische sloper achterin, geen keiharde verdediger maar ook geen slimme verdediger die door die slimheid dat keiharde niet nodig heeft. Echt duels winnen, niet afgetroefd worden enz heb ik sporadisch gezien bij hem. En opbouwend kan hij al helemaal niets maar dat had ik hem vergeven als hij wel een echte sloper was geweest.
Ik denk juist dat zijn zachte overkomen en sympathieke en grappige acties memsen tegen houdt om een hard oordeel te vormen over de niet-aanwezige kwaliteiten bij hem.
 
Laatst bewerkt:
Burnley is geïnteresseerd in Isimat. Er was een scout vanavond aanwezig om hem te bekijken. Burnley heeft dikke miljoenen gecasht voor Dean van Everton. Ik zou gewoon 20 miljoen vragen.
 
Als Sanchez van Ajax meer dan 40 waard is, is 20 niet eens zo gek :D

Ik zeg het meer ik die Keane van burnley geen 34 miljoen waard vind. Niets bijzonders. Sanchez vind ik nog wel een paar klasse beter. Maar met de huidige transfergekte weet je het maar nooit. Voor hetzelfde geld happen ze toe :D Kun je in een klap de verdediging fatsoenlijk renoveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan