Nederlands Elftal

Wat zou Van Gaal met Klaassen en Berghuis gaan doen? Redelijk vaste basisspelers onder zijn bewind, die nu vast op het bankie terecht lijken te komen bij Ajax. Als hij consequent is roept hij ze niet meer op, zie Wijnaldum en zijn keiharde signaal. Maar goed, consequentie is natuurlijk niet een punt waar Louis in uitblinkt.
Gewoon Joey Veerman en Xavi Simons opstellen.
 
Wat zou Van Gaal met Klaassen en Berghuis gaan doen? Redelijk vaste basisspelers onder zijn bewind, die nu vast op het bankie terecht lijken te komen bij Ajax. Als hij consequent is roept hij ze niet meer op, zie Wijnaldum en zijn keiharde signaal. Maar goed, consequentie is natuurlijk niet een punt waar Louis in uitblinkt.

Gravenberch en De Ligt ook weer op de bank. Ik verwacht dat Louis ze gewoon alsnog allemaal meeneemt. Wellicht Veerman in plaats van Klaassen.
 
Wat zou Van Gaal met Klaassen en Berghuis gaan doen? Redelijk vaste basisspelers onder zijn bewind, die nu vast op het bankie terecht lijken te komen bij Ajax. Als hij consequent is roept hij ze niet meer op, zie Wijnaldum en zijn keiharde signaal. Maar goed, consequentie is natuurlijk niet een punt waar Louis in uitblinkt.
Berghuis gaat echt niet standaard banken hoor. Ik denk dat Ajax gewoon veel gaat rouleren en dat is ook gewoon nodig om iedereen een beetje tevreden te houden.
 
Berghuis gaat echt niet standaard banken hoor. Ik denk dat Ajax gewoon veel gaat rouleren en dat is ook gewoon nodig om iedereen een beetje tevreden te houden.
Een trainer-coach kan niet iedereen tevreden houden. Wrevel ontstaat altijd wel als er spelers zijn die in hun ogen niet of te weinig spelen
en hun ego gekwetst wordt
 
Gravenberch en De Ligt ook weer op de bank. Ik verwacht dat Louis ze gewoon alsnog allemaal meeneemt. Wellicht Veerman in plaats van Klaassen.
Status is ook wel belangrijk. De Ligt is natuurlijk zo goed vergeleken met veel andere opties dat je die wel meeneemt, die komt ook vanzelf wel weer in de basis daar. Ze kopen hem echt niet voor 70m voor de bank hoor. Spelers met een bepaald profiel en staat van dienst kunnen gewoon wat meer maken, zo gaat dat.

Veerman mag inderdaad wel mee voor Klaassen. Veerman is de beste middenvelder van de Eredivisie op het moment en heeft hele specifieke kwaliteiten die je in Oranje ook niet zo veel ziet (uitstekende (lange) passing, scorend vermogen en uitstekend overzicht). Wijnaldum zal straks bij Roma weer gaan spelen, dus die zie ik dan ook wel weer terugkeren.

Ik verwacht Simons trouwens nu wel bij Jong Oranje (tot nu toe o19). Maar het zou mij niet verbazen als Van Gaal hem voor die Nations League potjes uitnodigd. Is toch wel een speler met een interessant profiel: lichtvoetig, technisch, scorend vermogen, kun je bijna overal op het middenveld kwijt. Zeker in dat nieuwe systeem van Van Gaal kun je hem op meerdere plekken neerzetten. Als Rensch er zomaar bij gehaald kon worden (en dat nog wel tijdens cruciale WK-kwalificatie wedstrijden), waarom Simons dan niet?
 
Zit Mauro al in de voorselectie..? 👀
Naast dat dit natuurlijk geen hele serieuze opmerking is (denk ik) heb ik nog niets gehoord over dat hij zijn Nederlandse nationaliteit heeft aangevraagd. Gaf een tijd geleden ook nog aan dat hij nog wel eerst op Brazilie wilt wachten. In combinatie met eerst fit worden en weer laten zien op niveau te kunnen spelen zal dit op zijn vroegst na het WK een vraagstuk worden denk ik.
 
Naast dat dit natuurlijk geen hele serieuze opmerking is (denk ik) heb ik nog niets gehoord over dat hij zijn Nederlandse nationaliteit heeft aangevraagd. Gaf een tijd geleden ook nog aan dat hij nog wel eerst op Brazilie wilt wachten. In combinatie met eerst fit worden en weer laten zien op niveau te kunnen spelen zal dit op zijn vroegst na het WK een vraagstuk worden denk ik.
Dank, ik was oprecht wel benieuwd namelijk hoe het er qua naturalisatie voorstond. Zou n goede concurrent voor wijndal en Malacia zijn. Blind op de flank is mag ik hopen wel passé.
 
Eigenlijk onzin. Hij heeft weliswaar langere tijd in Nederland gewoond en zou zeker nuttig kunnen zijn voor Nederland maar hij is natuurlijk veel meer Braziliaan dan Nederlander. Eigenlijk zou het niet eens moeten kunnen maar goed!
 
Eigenlijk onzin. Hij heeft weliswaar langere tijd in Nederland gewoond en zou zeker nuttig kunnen zijn voor Nederland maar hij is natuurlijk veel meer Braziliaan dan Nederlander. Eigenlijk zou het niet eens moeten kunnen maar goed!
Ach ja, nationaliteit is tegenwoordig ook steeds meer een gedateerd begrip, in ieder geval in de ontwikkelde wereld. Je bent ergens geboren en/of opgegroeid, so what? Mensen emigreren tegenwoordig massaal, gaan zich thuis voelen in andere culturen en culturen overlappen steeds meer door hoe makkelijk het is voor mensen om tussen landen heen en weer te reizen enzovoorts. Al die donkere jongens in Oranje hebben ook voorouders die ooit eens besloten hier maar naartoe te komen vanuit verre oorden.

Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan etniciteit en nationaliteit. Wanneer ben je Nederlander? Als je hier geboren bent? Als je hier bent opgegroeid? Hoe lang moet je hier zijn voordat je Nederlander bent? Mag je wel voor Oranje spelen als je hier geboren bent, maar na je geboorte eigenlijk bijna heel je leven in het buitenland hebt gewoond? Mag je wel voor Oranje spelen als je als 5-jarig jochie uit Afrika hier naartoe kwam en er nu inmiddels 13 jaar woont? Noem maar op.

Als jij je verbonden voelt met Nederland en er een tijd hebt gewoond vind ik het prima als je voor Oranje komt spelen.
 
Ach ja, nationaliteit is tegenwoordig ook steeds meer een gedateerd begrip, in ieder geval in de ontwikkelde wereld. Je bent ergens geboren en/of opgegroeid, so what? Mensen emigreren tegenwoordig massaal, gaan zich thuis voelen in andere culturen en culturen overlappen steeds meer door hoe makkelijk het is voor mensen om tussen landen heen en weer te reizen enzovoorts. Al die donkere jongens in Oranje hebben ook voorouders die ooit eens besloten hier maar naartoe te komen vanuit verre oorden.

Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan etniciteit en nationaliteit. Wanneer ben je Nederlander? Als je hier geboren bent? Als je hier bent opgegroeid? Hoe lang moet je hier zijn voordat je Nederlander bent? Mag je wel voor Oranje spelen als je hier geboren bent, maar na je geboorte eigenlijk bijna heel je leven in het buitenland hebt gewoond? Mag je wel voor Oranje spelen als je als 5-jarig jochie uit Afrika hier naartoe kwam en er nu inmiddels 13 jaar woont? Noem maar op.

Als jij je verbonden voelt met Nederland en er een tijd hebt gewoond vind ik het prima als je voor Oranje komt spelen.
Xavi Simons is in die gedachte wel een interessant voorbeeld. Volgens mij heeft Mauro langer in NL gewoond dan Xavi. Ik snap de bezwaren verder wel hoor, geboorteland is hoe het traditioneel natuurlijk altijd werkte. Waarbij het in andere landen al wel langer zo is dat daar niet zo strak naar gekeken wordt. Pepe in het Portugees elftal. Jorginho in de Squadra Azzurra.
 
Ach ja, nationaliteit is tegenwoordig ook steeds meer een gedateerd begrip, in ieder geval in de ontwikkelde wereld. Je bent ergens geboren en/of opgegroeid, so what? Mensen emigreren tegenwoordig massaal, gaan zich thuis voelen in andere culturen en culturen overlappen steeds meer door hoe makkelijk het is voor mensen om tussen landen heen en weer te reizen enzovoorts. Al die donkere jongens in Oranje hebben ook voorouders die ooit eens besloten hier maar naartoe te komen vanuit verre oorden.

Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan etniciteit en nationaliteit. Wanneer ben je Nederlander? Als je hier geboren bent? Als je hier bent opgegroeid? Hoe lang moet je hier zijn voordat je Nederlander bent? Mag je wel voor Oranje spelen als je hier geboren bent, maar na je geboorte eigenlijk bijna heel je leven in het buitenland hebt gewoond? Mag je wel voor Oranje spelen als je als 5-jarig jochie uit Afrika hier naartoe kwam en er nu inmiddels 13 jaar woont? Noem maar op.

Als jij je verbonden voelt met Nederland en er een tijd hebt gewoond vind ik het prima als je voor Oranje komt spelen.
Luuk is ook n zwitser. :)
 
Xavi Simons is in die gedachte wel een interessant voorbeeld. Volgens mij heeft Mauro langer in NL gewoond dan Xavi. Ik snap de bezwaren verder wel hoor, geboorteland is hoe het traditioneel natuurlijk altijd werkte. Waarbij het in andere landen al wel langer zo is dat daar niet zo strak naar gekeken wordt. Pepe in het Portugees elftal. Jorginho in de Squadra Azzurra.
Mja, het is maar net hoe traditioneel je bent inderdaad. Mij maakt het niet zoveel uit en gaat het meer om hoe jij je voelt bij een land. Simons is inderdaad een leuke casus. Spreekt beter Spaans als Nederlands, maar voelt zich wel in eerste plaats Nederlander en wil ook voor Oranje uitkomen. Frimpong is ook zo'n voorbeeld. Jongen van Ghanese afkomst die in Nederland is geboren, maar amper Nederlands spreekt omdat hij van kinds af aan in Engeland heeft gewoond, maar voelt zich wel Nederlander. Danjuma is opgegroeid in Nederland, voelt zich Nederlander, maar is geboren in Nigeria. Zo zijn er genoeg voorbeelden.
 

Wel Taylor maar geen Simons..... Het zal wel
Wel Veerman! :)

Simons snap ik nog wel. Laat die maar lekker na het WK bij Koeman in de selectie komen. Kan die rustig bij PSV blijven.

Taylor, eerlijk gezegd, vind ik een best goeie speler.
 

Wel Taylor maar geen Simons..... Het zal wel
Tja…. Ik lig er niet van wakker. In de verdediging wel wat bijzondere keuzes. Teze en Obispo ontbreken. Maar wel Martins Indi en Struijk.
 
Wel Veerman! :)

Simons snap ik nog wel. Laat die maar lekker na het WK bij Koeman in de selectie komen. Kan die rustig bij PSV blijven.

Taylor, eerlijk gezegd, vind ik een best goeie speler.
Is zeker een goede speler, stoort mij alleen dat Ajacieden al opgeroepen worden als ze net uit de baarmoeder komen. Simons heeft minstens net zo veel laten zien als Taylor
 
Terug
Bovenaan Onderaan