Nederlands Elftal

Nederlandse toptalenten moeten eigenlijk voor hun 23ste opkrassen uit de Eredivisie. Het gat met de rest van de Europese toptalenten wordt anders te groot. Tot 17 jaar gaat het prima en liggen we door de koersverandering zelfs voor op schema. Daarna gaat het mis. Vooral fysiek (zowel qua lichaamsbouw, maar zeker ook qua wedstrijdintensiteit en inhoud) en mentaal (trap twee weken achter elkaar 2 goals erin en de jeugd gelooft de nieuwe Nederlandse ster te zijn). Geen grote namen die de jeugd kan corrigeren en die arrogante ventjes op hun plaats te zetten. De buitenlandse talenten moeten, mits ze de kans krijgen, aan veel hogere eisen voldoen om te slagen in hun competities. In de Eredivisie is de drempel al heel laag en mits je de stap zet is er een beperkte doorgroeimogelijkheid internationaal bekeken. Een stap naar de Europese subtop is dan ook de beste mogelijkheid om perfect door te ontwikkelen. Daarnaast is het een goede methode om het kaf van het koren te scheiden. Ola John, Luuk de Jong, Eljero Elia, niet goed genoeg en kennen hun plafond. Bij sommigen het mentale probleem, bij anderen gewoon het (te) hoge niveau. Anderzijds zijn dan ook de daadwerkelijke spelers met mogelijkheden te herkennen. Kevin Strootman, Quincy Promes (voorlopig), Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, etc. Daarvan zijn de spelers die zich het snelst aanpassen aan het niveau te herkennen als de spelers met potentie voor de absolute top. Clasie had deze zomer al moeten vertrekken, in feite Wijnaldum ook al (maar moreel gezien snap ik zijn keuze).
 
Laat die zogenaamde talenten maar lekker in de eredivisie tot hun 26ste en laat het Nederlands elftal maar lekker de pleuris krijgen. Zo denk ik erover.
 
Laat die zogenaamde talenten maar lekker in de eredivisie tot hun 26ste en laat het Nederlands elftal maar lekker de pleuris krijgen. Zo denk ik erover.

Ik eigenlijk ook. Depay en Wijnaldum voegden niets toe gisteren, zij voegden weinig toe tegen Feyenoord. Depay houdt wel twee mensen bezig, inderdaad. Zij zijn nog niet zover dat zij PSV over dode momenten heen kunnen trekken, of een wedstrijd die er toe doet kunnen ombuigen. Narsingh is weinig effectief bij PSV, hij verbaasde mij gisteren met sommige acties. Toch speelde hij bij gebrek aan beter?

Hiddink is niet meer zo scherp. Kan en zal zeker nog een goede trainer zijn, interviews met de tot op zijn tanden gewapende Jack moet hij niet meer aangaan. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik het Nederlands elftal niet zo volg als PSV, en zeker niet zo in de emotie mee ga...
 
Gelukkig is niemand aan PSV-zijde geblesseerd geraakt in de interlandwedstrijden, zelfs Guardado speelde een hele wedstrijd en is ongeschonden gebleven......nu nog naar hopen dat de oefenwedstrijd van Oranje tegen Spanje zonder negatieve gevolgen blijft voor PSV en Cocu kan zich dan optimaal voor gaan bereiden op Twente .....Forza PSV !;)(a)
 
Gelukkig is niemand aan PSV-zijde geblesseerd geraakt in de interlandwedstrijden, zelfs Guardado speelde een hele wedstrijd en is ongeschonden gebleven......nu nog naar hopen dat de oefenwedstrijd van Oranje tegen Spanje zonder negatieve gevolgen blijft voor PSV en Cocu kan zich dan optimaal voor gaan bereiden op Twente .....Forza PSV !;)(a)
Tegen Spanje...? Daar komen de heren mentaal volstrekt geknakt uit...
 
Ik heb een klein stukje commentaar gezien van Hiddink. Hij gaf daarbij aan dat het moeilijk is om tegen een muur aan te spelen en dat ze dat van te voren wisten.

Dat in het achterhoofd houden snap ik een aantal keuzes niet. Affelay en Depay zijn beide spelers die naar het midden dribbelen, in dit geval dus de drukte in. Dat zou nog kunnen als er een zeer bewegelijke spits staat die de ruimtes trekt voor de vleugelspelers. Maar dat is Huntelaar weer niet.

Daarnaast lijkt het me noodzakelijk dat een muur uit elkaar gespeeld moet worden met snel spel. Het gevaar van de tegenstander is de counter. Dus je hebt achterin spelers nodig met een grote handeling snelheid en een snelle sprint. Waarom dan Blind op linksback? Die is langzaam en als iemand het spel vertraagde was hij het wel.

De wissel waarbij hij Narshing inbrengt kan ik nog wel begrijpen. Hij speelt voor Oranje veel beter dan voor PSV. En hij heeft een goede voorzet.

De opstelling was waanzin. Niet te volgen. Je moet winnen, Turkije heeft een matig team en je weet dat ze voor de 16 gaan hangen.

Blind of Clasie had op de plek van de Jong moeten spelen.
Affelay had de bank moeten warm houden, zeker niet niet als rechtsbuiten moeten spelen! Maja Hidding zijn oogappeltje he..
Promes of Narsingh had rechtsbuiten moeten spelen. (bij gebrek aan betr maar wetende dat Memphis veel naar binnen trekt en je toch op een manier het veld moet breed houden)
Willems linksback. Met Memphis op links de meest succesvolle ingespeelde linkerkant die je kan hebben.

Alle ballen moesten via Sneijder, die ze vervolgens weer verprutste. Gini had weinig invloed doordat alles via Sneijder moest.
Leuk voor Sneijder dat ie scoorde en zijn baby kon aankondigen, leuk dat het hele team er vervolgens uitgebreid aankomt om het te vieren. Vooral leuk als het de 3-0 was geweest en niet de 1-1 in blessuretijd en je eigenlijk als team moet doodschamen en als een malle terug moest gaan naar de middenstip voor de aftrap.
 
Wat ik voornamelijk ook beschamend vond was dat de drie kansen die de PSV-ers kregen volledig de mist in gingen. Narsingh krulde de bal niet in het doel maar meters naast, Depay en Willems schoten hoog over. Hieruit blijkt dat ze nog niet die zekerheid en de rust hebben om het af te maken. Zo gaat het ook vaak bij PSV. Met meer rust haal je meer uit je voetbalvermogen.
 
Wat ik voornamelijk ook beschamend vond was dat de drie kansen die de PSV-ers kregen volledig de mist in gingen. Narsingh krulde de bal niet in het doel maar meters naast, Depay en Willems schoten hoog over. Hieruit blijkt dat ze nog niet die zekerheid en de rust hebben om het af te maken. Zo gaat het ook vaak bij PSV. Met meer rust haal je meer uit je voetbalvermogen.
Dat viel mij ook op
 
De vermoedelijke opstelling Nederland – Spanje is als volgt:

Cillessen; Janmaat; De Vrij, Martins Indi, Willems; Klaassen, Blind, Sneijder; Narsingh, Huntelaar, Depay.

http://www.meemetoranje.nl/16393-vermoedelijke-opstelling-nederland-spanje/

Narsingh in de basis. :| :FP:

O, ik las Promes overal. Terecht lijkt me. Ik las eerder een middenveld Klaassen - Sneijder - De Guzman. Dat leek me wel erg aanvallend.

Guus is wel de weg kwijt. Afgelopen zaterdag had hij Clasie of Blind centraal op het middenveld moeten zetten. Toen koos hij voor De Jong. De Jong lijkt nu een logischer keuze en nu komt Guus met Blind.
 
Kranten weer oneens over opstelling Oranje: Hiddink gooit alles om

http://www.soccernews.nl/news/31074...ver_opstelling_Oranje:_Hiddink_gooit_alles_om

Vermoedelijke opstelling volgens De Telegraaf:

Cillessen; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Willems; Klaassen, Sneijder, Blind; Narsingh, Huntelaar, Depay

Vermoedelijke opstelling volgens het AD:

Cillessen; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Blind; Klaassen, Sneijder, De Guzman; Promes, Huntelaar, Depay

De kranten zijn het oneens. (lol) :lol:
 
O, ik las Promes overal. Terecht lijkt me. Ik las eerder een middenveld Klaassen - Sneijder - De Guzman. Dat leek me wel erg aanvallend.

Guus is wel de weg kwijt. Afgelopen zaterdag had hij Clasie of Blind centraal op het middenveld moeten zetten. Toen koos hij voor De Jong. De Jong lijkt nu een logischer keuze en nu komt Guus met Blind.
Het is bijna zielig aan het worden, ik vind het pijnlijk om te zien hoe onze Guus nerveus en warrig reageert tijdens de persconferentie. Hij straalt heel weinig kracht en zelfverzekerdheid uit. Na de wedstrijd tegen Turkije werd ie eigenlijk gespaard door Jack. Hij had medelijden met Guus, omdat ie bijv. geen scherpe analyse kon geven van de wedstrijd. Hij zei steeds: dat weet ik niet, dat moet ik terugkijken. Of: ik krijg ze aan de praat maar ik weet nog niet hoe...... Dat kan echt niet.
 
Hiddink weet toch wel dat het een oefenpotje is he..
Stelt ineens de sterkste team op, op prutser Narsingh na dan.

CBbi7xiUcAAYtJt.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan