Nederlands Elftal

[Ik weet niet wat hier allemaal al geschreven is, maar wat is die Narsingh toch een middelmatige voetballer geworden. Echt om te huilen.]


Die actie met de pass op Willems was goed. En vlak daarvoor nog één. Misschien was juist Narsingh de enige die nog een beetje tevreden van het veld ging. Als hij zichzelf vergelijkt met de afgelopen maanden..
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat we met Robben missen 60% aan kwaliteit missen plus van van Persie lok nog eens 20% is samen 80% aan kwaliteit missen. Dat is het verschil tussen derde worden op WK of gelijkspelen tegen middenmoter in kwalificatie EK.
Daar kan geen enkele coach verandering in brengen.

Leuk is dat zoontje van Jan Mulder, dat het zelf al tot pylonen-drager bij Twente heeft gebracht, commetaar durft te geven op een wereldcoach, die na dat wonder op het WK met van Gaal als bondscoach hier misschien niet aan had moeten beginnen, weing eer te behalen met deze spelers. Maar wie had het dan moeten doen? Zijn opvolger(blind) bakt er waarschijnlijk nog minder van.
 
Zoals het er nu naar uitziet wordt rechtstreekse plaatsing een heel lastig verhaal, tweede plaats wederom verder weg (5 punten). De beste nummer 3 worden we ook niet, dus zorgen dat Turkije ons niet voorbij gaat of hopen op een ineenstorting bij Tsjechië/IJsland.

IJsland-Tsjechië in juni. En dan nog 2x positief resultaat laat dit jaar thuis tegen IJsland en Tsjechië en je bent weer bij. IJsland houdt deze unieke serie toch niet jaren vol en Tsjechië is niet veel. Vanavond hebben we toch wel de ondergrens van Nederland gezien, mag ik hopen?
 
Een bondscoach die Narsingh brengt op het moment dat het fout dreigt te gaan moet zich gaan schamen. Het was echt lachwekkend. Al maanden niet goed genoeg voor PSV en dan redding moeten brengen bij Oranje. Onbegrijpelijk...

Ik vond Narsingh eigenlijk nog niet eens zo slecht spelen. Misschien omdat ik PSV gewend ben... Afellay daarentegen, die bracht niet veel.
 
Wat een waardeloze opstelling weer. Hoe kun je Affelay nou als rechtsbuiten opstellen?


Het vervelende is ook dat Hiddink met zijn achtergrond en niet altijd logische keuzes steeds de schijn wekt dat hij PSV-ers en voormalige PSV-ers bevoordeelt. De negativiteit die rondom dit elftal en de technische staf hangen, heeft op deze manier ook een negatieve uitstraling op PSV. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar ik merk wel dat die link veel wordt gelegd en dat is niet goed. :(
 
Laatst bewerkt:
Wat een waardeloze opstelling weer. Hoe kun je Affelay nou als rechtsbuiten opstellen?


Het vervelende is ook dat Hiddink met zijn achtergrond en niet altijd logische keuzes steeds de schijn wekt dat hij PSV-ers en voormalige PSV-ers bevoordeelt. De negativiteit die rondom dit elftal en de technische staf hangen, heeft op deze manier ook een negatieve uitstraling op PSV. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar ik merk wel dat die link vaak wordt gelegd en dat is niet goed.
Klopt. Niemand begrijpt de keuze voor Afellay en Narsingh, beide dramatisch maar de een bleef staan ten koste van Clasie die nu in vorm is en zijn mannetje staat op het middenveld. Verder bracht Depay zo weinig dat ook ik Promes hoe dan ook een kans had gegund.
Narsingh breng je in als je met 2-0 voor staat en er ruimtes vrij komen. En Adellay die daar stond had daar al 5 jaar niet meer gespeeld...
En de PSV'er die hij er echt in had moeten zetten, Willems, kwam pas vanaf de 80e minuut binnen de lijnen. Onbegrijpelijke keuzes. En over Robben gaan beginnen of zeggen dat deze spelers niet goed genoeg zijn is echt onzinnig. Dit heeft niets met het WK te maken. Dezelfde spelers (met Janmaat en Clasie en zonder Depay en Wijnaldum) hebben zich moeiteloos gekwalificeerd voor het WK als de groepswinnaar en grotendeels was dat ook nog zonder Robben, bijv thuis tegen Turkije: 2-0, met BMI, Clasie en Janmaat als debutanten! Nu zijn ze twee jaar verder zou je zeggen...
 
Ik vond Narsingh eigenlijk nog niet eens zo slecht spelen. Misschien omdat ik PSV gewend ben... Afellay daarentegen, die bracht niet veel.

Wanneer komt Narsingh nou eens zijn man voorbij? Zijn voorzetten zijn matig, zijn acties mislukken 9 van de 10 keer. Laatste doelpunt of assist? Het meest pijnlijke was nog bij de halve counter waarbij hij het gewoon niet meer wist. Kon rechts meegeven aan Depay, maar rennen als een kip zonder kop, vastlopen en vervolgens breed spelen.

Huntelaar, Afellay, Wijnaldum, eigenlijk alle spelers. Zo traag, geen creativiteit, slordig, balverlies, het niveau was bedroevend en dat mag Hiddink zichzelf voor een groot deel aanrekenen. Is niet te volgen wat hij aan het doen is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wanneer komt Narsingh nou eens zijn man voorbij? Zijn voorzetten zijn matig, zijn acties mislukken 9 van de 10 keer. Laatste doelpunt of assist? Het meest pijnlijke was nog bij de halve counter waarbij hij het gewoon niet meer wist. Kon rechts meegeven aan Depay, maar rennen als een kip zonder kop, vastlopen en vervolgens breed spelen.

Huntelaar, Afellay, Wijnaldum, eigenlijk alle spelers. Zo traag, geen creativiteit, slordig, balverlies, het niveau was bedroevend en dat mag Hiddink zichzelf voor een groot deel aanrekenen. Is niet te volgen wat hij aan het doen is.

Ik heb hem een paar keer zijn man voorbij zien gaan, en dat werd direct dreigend, ook al verprutste hij het vervolg dan alsnog. Hij heeft ook nog wat voorzetten gegeven, en ook die waren bijzonder matig. Niettemin was dit alles beter dan wat hij bij PSV laat zien. Moet je nagaan.:rf:

Ik heb de aankoop overigens nooit begrepen of toegejuicht, en hij wordt wat mij betreft spoedig doorverkocht; neem er je verlies maar op. Tijd om door te selecteren op die plek.

Ik snap er sowieso al helemaal niks van waarom hij uberhaupt bij de selectie van het Nederlands elftal zit. Misschien hoopte Hiddink op een hernieuwde klik met zijn oude maatje Dost en vandaar dan die idiote opstelling op het laatst met 2 pure afmakers in de spits die elkaar in de weg liepen en geen bal kregen omdat heel Turkije in de zestien stond?

Hiddink lijkt zo erg doorgeslagen in zijn people-management aanpak dat hij niet eens meer de moeite neemt om een tactisch plan op te stellen en gewoon een verzameling spelers de wei in stuurt met een aai over het bolletje, en maar denken dat het dan goed komt omdat hij daar 10 jaar geleden geniaal in was.

Vervolgens zegt hij in de media ook nog eens dat het ontbreken van v.Persie, die eigenlijk nooit echt heeft uitgeblonken in het Nederlands elftal, wel een jasje scheelt :confused: En dan geen woord reppen over het ontbreken van Robben...uhmm, ja, oké :eehh::ko:
 
Het lijkt wel of de geschiedenis zich telkens herhaald met het Nederlands Elftal, iedere keer wordt een goed toernooi gevolgd door geen of net met de hakken over de sloot kwalificatie en als kwalificatie lukt een waardeloos toernooi. Vaak met een groot gedeelte dezelfde spelers. Misschien toch een vorm van gemakzucht en/of zelfoverschatting die erin sluipt? Onbegrijpelijk maar dit is niet de eerste keer. En altijd lijkt de schuld bij de trainer gezocht te worden.

Van Marwijk werd geprezen bij het WK in Africa, maar afgeserveerd na het EK-fiasco in Polen/Oekraïne. Dat werd weer gevolgd door een goed WK inclusief kwalificatie onder van Gaal, met een matig team harde werken en met 1à2 uitblinkers, vallen die uitblinkers weg en de rest werkt niet hard, blijken we maar een matig team te hebben.

Door hard werken, niet door goed voetbal werd na een logische achterstand de gelijkmaker eruit geperst ver in blesure-tijd.
Misschien was de keuze gemaakt door Hiddink niet gelukkig, maar bijvoorbeeld met Clasie in plaats van de Jong, was er iets misschien iets meer aanvoer naar de spitsen, maar waren we verdedigend waarschijnlijk nog zwakker (onze achilleshiel).
Ik kan deze keuze begrijpen, de laatste linie is en blijft uiterst kwetsbaar, te veel zwakke schakels. Middenveld kwam alleen Sneijder aan zijn normale niveau, maar moest te vaak de bal komen halen, frontlinie moest bijna alle gevaar van Depay komen, Afellay voelde zich op rechts duidelijk niet thuis en aan Huntelaar heb je voetballend ook niet zo veel, maakte veel overtredingen.
 
Laatst bewerkt:
Bijdrage van Depay en Afellay deze wedstrijd; dom gedribbel.
Gelukkig is Hiddink tevreden emt het resultaat en vol goed moed. (Y)
 
Het is al een tijd hetzelfde liedje, om een of andere reden moet het Nederlands elftal de hele wedstrijd druk zetten, de overhand hebben terwijl ze daar eigenlijk de spelers niet voor hebben. De hele voorhoede zijn spelers die goed zijn in de omschakeling, die graag de ruimte zoeken. Door druk te zetten ontneem je ze die ruimte, en worden het middelmatige spelers.
Met deze voorhoede heb je meer aan twee controleurs die goed zijn in de opbouw, of 5 verdedigers, die niet bang zijn om op eigen helft te spelen.
Dit Nederlands elftal speelde naïef , en dat neem ik toch de technische staf kwalijk.
 
De cijfers in mijn ogen:

Net een zesje: Sneijder, Blind, Memphis
Nooit opgesteld mogen worden: Van der Wiel, De Jong, Wijnaldum, Narsingh
De rest zat er tussen in.

Ik heb de commentaren achteraf niet gehoord. Zaten er van die Frank de Boer commentaren bij? We hadden heel veel balbezit, dus meer verdiend? Turkije deed het prima. Goed verdedigen en zeker in de eerste helft scherp in de aanval. Verder is ook niks nodig, als Nederland geen kansen kan creëren en achterin schuttert bij elke Turkse aanval.

Waarom speelde Wijnaldum zover naar achter? Bij PSV laat hij juist zien dat hij een mannetje kan passeren en dan kan combineren met de spits. Dat was in deze wedstrijd zeer nuttig geweest. Ondanks mijn enorme hekel aan Clasie was hij een betere keuze geweest dan De Jong. Die kan er echt helemaal niks meer van, zo bleek gisteren. Alleen maar overtredingen.
 
Ik heb de aanstelling van Hiddink nooit begrepen maar ook nooit begrepen waarom hij zelf dit wilde. Koeman wilde het dolgraag, was wat jonger, actueler kwa info over spelers en kwa type ook anders dan van Gaal, iets wat de KNVB misschien wilde na die periode.
Vanaf het eerste moment bevestigt Guus de twijfels van iedereen. Met dezelfde spelers die zich moeiteloos hebben gekwalificeerd voor het WK en vervolgens 3e werd, begon hij rare dingen doen. Dat begon al in de wedstrijd tegen Italie. Hij dacht met deze verdediging 4-3-3 te kunnen gaan spelen. En waarom? Omdat zijn vriend Cruijff die van Gaal kan schieten, continu commentaar had op Oranje tijdens het WK. Guus wilde zijn vriend waarvan hij weet dat je die achter je moet hebben om credits te krijgen van de pers, tevreden houden. Vervolgens was er steeds weer een andere opstelling en een ander systeem te zien, met als gevolg dat niet alleen hij zelf warrig klonk maar die waardigheid was ook te zien op het veld.
Zijn aanpak om het totaal anders te doen dan zijn voorganger mislukte valikant, ook met Robben er bij, tegen Tjechie en IJsland bijv. ( mensen roepen dat Robben er nu niet bij was.....)
Zijn selectiebeleid is niet te volgen en zijn opstellingen ook niet. Van Gaal werd uitgelachen als hij spelers die in de Eredivisie speelden opstelde ten koste van bijv een vd Wiel of Pieters. Maar hij had gelijk als hij zei dat je spelers moet selecteren die in bloedvorm zijn, fit zijn, veel zelfvertrouwen hebben en gedisciplineerd kunnen spelen. Je zag dat een elftal met 10 spelers uit de Eredivisie en zonder alle sterren, gewoon 0-0 speelde tegen Colombia met toen een fitte Falcao en de rest van hun sterren. Diezelfde Colombia had twee dagen daarvoor Belgie afgemaakt in eigen huis.
Mensen zoals Jan Mulder zeggen dat de invloed van de coach niets voorstelt. Maar je kunt stellen dat dat niet klopt voor alle coaches: er zijn coaches waarvan je hun visie en hand duidelijk terug ziet in het elftal. Guus zelf was tot 5 jaar geleden een goed voorbeeld daarvan. Maar zoals een speler het op een gegeven moment niet meer heeft, zo gaat het ook met de coaches.
 
Ik heb de aanstelling van Hiddink nooit begrepen maar ook nooit begrepen waarom hij zelf dit wilde. Koeman wilde het dolgraag, was wat jonger, actueler kwa info over spelers en kwa type ook anders dan van Gaal, iets wat de KNVB misschien wilde na die periode.
Vanaf het eerste moment bevestigt Guus de twijfels van iedereen. Met dezelfde spelers die zich moeiteloos hebben gekwalificeerd voor het WK en vervolgens 3e werd, begon hij rare dingen doen. Dat begon al in de wedstrijd tegen Italie. Hij dacht met deze verdediging 4-3-3 te kunnen gaan spelen. En waarom? Omdat zijn vriend Cruijff die van Gaal kan schieten, continu commentaar had op Oranje tijdens het WK. Guus wilde zijn vriend waarvan hij weet dat je die achter je moet hebben om credits te krijgen van de pers, tevreden houden. Vervolgens was er steeds weer een andere opstelling en een ander systeem te zien, met als gevolg dat niet alleen hij zelf warrig klonk maar die waardigheid was ook te zien op het veld.
Zijn aanpak om het totaal anders te doen dan zijn voorganger mislukte valikant, ook met Robben er bij, tegen Tjechie en IJsland bijv. ( mensen roepen dat Robben er nu niet bij was.....)
Zijn selectiebeleid is niet te volgen en zijn opstellingen ook niet. Van Gaal werd uitgelachen als hij spelers die in de Eredivisie speelden opstelde ten koste van bijv een vd Wiel of Pieters. Maar hij had gelijk als hij zei dat je spelers moet selecteren die in bloedvorm zijn, fit zijn, veel zelfvertrouwen hebben en gedisciplineerd kunnen spelen. Je zag dat een elftal met 10 spelers uit de Eredivisie en zonder alle sterren, gewoon 0-0 speelde tegen Colombia met toen een fitte Falcao en de rest van hun sterren. Diezelfde Colombia had twee dagen daarvoor Belgie afgemaakt in eigen huis.
Mensen zoals Jan Mulder zeggen dat de invloed van de coach niets voorstelt. Maar je kunt stellen dat dat niet klopt voor alle coaches: er zijn coaches waarvan je hun visie en hand duidelijk terug ziet in het elftal. Guus zelf was tot 5 jaar geleden een goed voorbeeld daarvan. Maar zoals een speler het op een gegeven moment niet meer heeft, zo gaat het ook met de coaches.

Ik ben het met je eens, maar wil toch een paar punten eruit lichten: Koeman is actueler qua info over spelers? Really? Zeker met zo'n profielfoto zou ik niet verwachten dat je hem weg zou zetten als een seniele oude man. Vervolgens zeg je dat Hiddink uit rancune en steun aan Cruijff het team om heeft gegooid. Lijkt me ook wat vergezocht. En tenslotte vraag je om bijvoorbeeld een van der Wiel of Pieters in plaats van Eredivisiespelers. Nou is er aan de rechterkant al helemaal geen sprake geweest van een Eredivisiespeler in het elftal, en aan de linkerkant kan je alleen maar doelen op Willems, die op dit moment veel beter is dan welke andere linksback ook. Bovendien speelde ook van Gaal met zo'n team vol eredivisievoetballers en liet hij bijvoorbeeld Pieters, Buttner, Van der Wiel en van Dijk buiten zijn selectie.

Ik ben het met je eens dat Hiddink het kwijt lijkt, het moeilijk heeft, maar ik vond Nederland gister helemaal niet zó slecht voetballen. Jammer van het resultaat en het gemis aan de beslissende passing, maar tot de 16 van de tegenstander zag het er goed en verzorgd uit. Blijkt dat we naast Robben ook van Persie missen als aanspeelpunt, Huntelaar is het ook niet - dan heeft Dost gister nog meer laten zien. Memphis vond ik een redelijke wedstrijd spelen, verder was het matig op Sneijder en de Vrij na. Afellay blijft een hele fijne voetballer om naar te kijken maar wat stond 'ie gisteren te schutteren, ook voor Afellay was het beter geweest als Hiddink hem eerder had gewisseld, nu is Ibi toch een beetje het pispaaltje.
 
Ik ben het met je eens, maar wil toch een paar punten eruit lichten: Koeman is actueler qua info over spelers? Really? Zeker met zo'n profielfoto zou ik niet verwachten dat je hem weg zou zetten als een seniele oude man. Vervolgens zeg je dat Hiddink uit rancune en steun aan Cruijff het team om heeft gegooid. Lijkt me ook wat vergezocht. En tenslotte vraag je om bijvoorbeeld een van der Wiel of Pieters in plaats van Eredivisiespelers. Nou is er aan de rechterkant al helemaal geen sprake geweest van een Eredivisiespeler in het elftal, en aan de linkerkant kan je alleen maar doelen op Willems, die op dit moment veel beter is dan welke andere linksback ook. Bovendien speelde ook van Gaal met zo'n team vol eredivisievoetballers en liet hij bijvoorbeeld Pieters, Buttner, Van der Wiel en van Dijk buiten zijn selectie.

Ik ben het met je eens dat Hiddink het kwijt lijkt, het moeilijk heeft, maar ik vond Nederland gister helemaal niet zó slecht voetballen. Jammer van het resultaat en het gemis aan de beslissende passing, maar tot de 16 van de tegenstander zag het er goed en verzorgd uit. Blijkt dat we naast Robben ook van Persie missen als aanspeelpunt, Huntelaar is het ook niet - dan heeft Dost gister nog meer laten zien. Memphis vond ik een redelijke wedstrijd spelen, verder was het matig op Sneijder en de Vrij na. Afellay blijft een hele fijne voetballer om naar te kijken maar wat stond 'ie gisteren te schutteren, ook voor Afellay was het beter geweest als Hiddink hem eerder had gewisseld, nu is Ibi toch een beetje het pispaaltje.

De Vrij? Die stond te schutteren bij de enige tegengoal?

Blind is een typische Ajax speler:


Al dat balbezit, dan moet je wel op de goede weg zijn..... :rolleyes:
 
De Vrij? Die stond te schutteren bij de enige tegengoal?

Blind is een typische Ajax speler:

Ik vond de Vrij verreweg de beste verdediger. Had het inderdaad moeilijk met Burak, maar is fysiek sterk, wint zijn duels, durft in te dribbelen en heeft een goede inspeelpass. Die is wel aan het groeien in Italië.

Blind was absoluut een dieptepunt. Mist niet alleen snelheid maar ook handelingssnelheid. Vertraagde het spel alleen maar.
 
Ik heb een klein stukje commentaar gezien van Hiddink. Hij gaf daarbij aan dat het moeilijk is om tegen een muur aan te spelen en dat ze dat van te voren wisten.

Dat in het achterhoofd houden snap ik een aantal keuzes niet. Affelay en Depay zijn beide spelers die naar het midden dribbelen, in dit geval dus de drukte in. Dat zou nog kunnen als er een zeer bewegelijke spits staat die de ruimtes trekt voor de vleugelspelers. Maar dat is Huntelaar weer niet.

Daarnaast lijkt het me noodzakelijk dat een muur uit elkaar gespeeld moet worden met snel spel. Het gevaar van de tegenstander is de counter. Dus je hebt achterin spelers nodig met een grote handeling snelheid en een snelle sprint. Waarom dan Blind op linksback? Die is langzaam en als iemand het spel vertraagde was hij het wel.

De wissel waarbij hij Narshing inbrengt kan ik nog wel begrijpen. Hij speelt voor Oranje veel beter dan voor PSV. En hij heeft een goede voorzet.
 
Nistelaria: je begrijpt mijn post maar deels; ik zeg juist dat het goed was dat van Gaal fitte spelers met veel zelfvertrouwen opstelde ten faveure van een van der Wiel of Pieters!!! En ik zeg daarmee dus ook dat je een Willems juist moet opstellen omdat hij in bloedvorm is... Volgens mij geef ik zelfs een voorbeeld van Nederland tegen Colombia die 0-0 werd met louter Erdevisie spelers...beter lezen dus
En een seniel is Hiddink niet maar hij is hem kwijt omdat hij al jaren geen coach meer was. Koeman is actueler omdat hij continu coach is geweest en hij zichzelf steeds ontwikkelt en beter wordt. Dat zijn de feiten en mijn profielfoto is daar aan ondergeschikt.
Bovendien is de vriendschap tussen Cruijff en Hiddink en het vijandschap tussen Cruijff en van Gaal een bekend feit. Cruijff bleef maar commentaar leveren op Oranje. Het eerste wat Guus deed was het geliefde 4-3-3 te heroveren in het elftal, maar een wedtrijd daarna veranderde hij weer naar 3-5-2.. om vervolgens weer toch 4-3-3 te gaan spelen.
En nu zegt hij weer voor zoveelste keer dat "wij geen top meer zijn". Hoe vaak heb je van Gaal dat horen zeggen? Of van Marwijk die zelf ook wist dat je met Matijssen, Gio, Hetinga en van der Wiel van toen, op een WK eigenlijk geen potten kunt breken. Is deze groep niet dezelfde groep die moeiteloos en als eerste land zich kwalificeerde voor het WK? En daar 3e werd? ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan