Nederlands Elftal

Klopt, maar de potentie van een Wijnaldum, Depay en De Vrij is in mijn optiek niet de potentie van Sneijder, Robben en Frank de Boer. Dat waren wereldtoppers, en deze jongens zullen daar waarschijnlijk (geen schande) net een niveautje onder zitten. Toch zullen zij de kar moeten dragen, en daarom dat ik het somber in zie. Vlaar, Indi, Huntelaar, Dost, Van der Wiel, Krul... Allemaal leuke speler om erbij te hebben op de bank, maar niet om het elftal te dragen. Robben is de laatste van wereldklasse die we in heel lange tijd zullen hebben.

Hoeveel spelers van wereldklasse hebben we ooit in heel de historie in Nederland gehad, een stuk of 10 (waaronder Robben, Sneijder maar 1 jaar in z'n carriere, dus eigenlijk geen wereldtopper)? Niet reeel dus om Robben als maatstaf te nemen.
 
Robben weer geblesseerd, begrijp ik. Heeft hij zich al afgemeld? Het zijn nu alleen maar oefenwedstrijden, toch?
 
Robben weer geblesseerd, begrijp ik. Heeft hij zich al afgemeld? Het zijn nu alleen maar oefenwedstrijden, toch?
Hij heeft gisterenavond tegen de NOS gezegd dat hij verwacht over een paar dagen weer hersteld te zijn.
 
Robben weer geblesseerd, begrijp ik. Heeft hij zich al afgemeld? Het zijn nu alleen maar oefenwedstrijden, toch?

De wedstrijd tegen Turkije op 28 maart is voor de EK kwalificatie. De wedstrijd tegen Spanje op 31 maart is wel een oefenwedstrijd oftewel een vriendschappelijke wedstrijd. Hoe vriendschappelijk dat zal worden is natuurlijk af te wachten. In beide wedstrijden kan het een behoorlijke schoppartij worden.
 
Hoeveel spelers van wereldklasse hebben we ooit in heel de historie in Nederland gehad, een stuk of 10 (waaronder Robben, Sneijder maar 1 jaar in z'n carriere, dus eigenlijk geen wereldtopper)? Niet reeel dus om Robben als maatstaf te nemen.

Sterker nog, aan de andere kant wordt België opgehemeld, maar die hebben al helemaal niemand uit de categorie Robben (en Persie, Huntelaar). Zoals hier over België wordt gesproken wordt er andersom vast en zeker over Nederland gesproken. Paar toppers, verder veel jonge internationals die over heel Europa zijn uitgewaaierd om ervaring op te doen en al een succesvol WK achter de rug hebben en alleen maar beter kunnen worden, aangevuld met toptalenten als Depay en Willems. Ik zie die hele grote potentie bij de Belgen eerlijk gezegd niet. Achter die inmiddels tot in den treure herhaalde namen zitten er weinig zekerheidjes.
 
Hoeveel spelers van wereldklasse hebben we ooit in heel de historie in Nederland gehad, een stuk of 10 (waaronder Robben, Sneijder maar 1 jaar in z'n carriere, dus eigenlijk geen wereldtopper)? Niet reeel dus om Robben als maatstaf te nemen.

Even kijken:

* Robben
* van Nistelrooy
* Cruijff
* van Basten
* Gullit
* Bergkamp
* Seedorf
* van der Sar
* Koeman
* Kluivert
* Neeskens
* Stam (????)
* Cocu (????)
* Mark van Bommel (????)

En dan nog wat echte oudjes (Lenstra, van Beveren, van der Kuijlen, Moulijn, Wilkes, Keizer)

EDIT: ja je hebt gelijk dus.
 
Even kijken:

* Robben
* van Nistelrooy
* Cruijff
* van Basten
* Gullit
* Bergkamp
* Seedorf
* van der Sar
* Koeman
* Kluivert
* Neeskens
* Stam (????)
* Cocu (????)
* Mark van Bommel (????)

En dan nog wat echte oudjes (Lenstra, van Beveren, van der Kuijlen, Moulijn, Wilkes, Keizer)

EDIT: ja je hebt gelijk dus.
Je vergeet nog van Hanegem, Rijkaard, Krol, Rep..... Ach, die lijst is zo groot dat zelfs de grote voetballanden als Engeland, Italie en Frankrijk niet in de buurt zullen komen, laat staan andere landen als Belgie.
 
Je vergeet nog van Hanegem, Rijkaard, Krol, Rep..... Ach, die lijst is zo groot dat zelfs de grote voetballanden als Engeland, Italie en Frankrijk niet in de buurt zullen komen, laat staan andere landen als Belgie.

De lijst van Pele (for what it's worth) in 2004:
Marco van Basten, Dennis Bergkamp, Johan Cruyff, Edgar Davids, Ruud Gullit, Willy van de Kerkhof, Rene van de Kerkhof, Patrick Kluivert, Johan Neeskens, Ruud van Nistelrooy, Rob Rensenbrink, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf.
 
Nieuw uitshirt NL-elftal. Het is niet lelijk, maar een effen wit shirt vind ik wat simpel. het shirt had net wat extra's moeten hebben, net als bij PSV. Het broekje vind ik niet mooi, dat had van mij dan wel weer effen mogen zijn.

[video]http://youtu.be/5s-Z0DEC9PU[/video]
 
Laatst bewerkt:
:unsure: Wat een lelijke broek... :eek:

550a89f6143a6-media_xll_2853103.jpg
 
De definitieve selectie van Oranje.

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Tim Krul (Newcastle United)

Verdediging: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma, Jetro Willems (beiden PSV), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Jordy Clasie (Feyenoord), Jonathan de Guzman (Napoli), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay, Luuk de Jong, Luciano Narsingh (allen PSV), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Arjen Robben (Bayern München)



Als Hiddink ouderwets 4-3-3 gaat voetballen, dan is Depay verzekerd van een basisplaats. Ik verwacht echter dat het 4-4-2 gaat worden met Robben en Huntelaar/Dost in de voorhoede.
 
De definitieve selectie van Oranje.

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Tim Krul (Newcastle United)

Verdediging: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma, Jetro Willems (beiden PSV), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Jordy Clasie (Feyenoord), Jonathan de Guzman (Napoli), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay, Luuk de Jong, Luciano Narsingh (allen PSV), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Arjen Robben (Bayern München)



Als Hiddink ouderwets 4-3-3 gaat voetballen, dan is Depay verzekerd van een basisplaats. Ik verwacht echter dat het 4-4-2 gaat worden met Robben en Huntelaar/Dost in de voorhoede.

Het middenveld is niet veel soeps. Dan lijkt 4-4-2 al helemaal niet aannemelijk. Volgens mij zaten De Guzman en Klaassen niet in de voorselectie?

Mijn voorkeur met deze selectie:

Krul
Van der Wiel - De Vrij - Martins Indi - Willems
Wijnaldum - De Jong - De Guzman
Robben - Huntelaar - Memphis
 
Terug
Bovenaan Onderaan