Nederlands Elftal

Nou ik heb de vlag al uithangen hoor. Gallery play van de hoogte klasse. Totaal voetbal zoals in 40 jaar niet meer gezien op de velden. Wie kan ons nog wat?
Het komt naar huis😂😂
Kortom, WK schrappen, andere landen blijft een afstraffing bespaard en we hebben tevens een oplossing voor het ethische dilemma, win-win dus. Wie licht de FIFA ff in :maniac:
 
Eens als de afgelopen 6 dagen iets hebben aangetoond is het dat Louis van Gaal een toptrainer is en Frank de Boer trainertechnisch achter de geraniums mag gaan zitten.
Precies andersom als dat de leeftijden suggereren.
Dat is in elk geval wel een heel groot gevaar. Dat de spelers, pers en het volk nu weer opeens denken dat we wel even wereldkampioen worden. Het was maar Turkije (van Noorwegen konden we niet winnen), en wat waren die slecht. En ik ben het helemaal met Van Gaal eens, met dit elftal en deze opstelling ga je tegen sterkere landen de boot in. Berghuis, Gakpo, Klaasen etc lijken nu vreselijk goed, maar ik moet het nog maar zien tegen Frankrijk, Italie of Brazilie, dan wordt je tactisch weggetikt. En ook Belgie en Tsjchie etc. gaan we het op deze manier moeilijk tegen krijgen. Alleen als we een realistische tactiek spelen, iedereen top is en z'n taken uitvoert, en Memphis levert, hebben we een kleine kans op goed resultaat.
Eens, als je Tsjechië vervangt door Duitsland of zo. Ondanks de EK-wedstrijd is Tsjechië ook gewoon niveau Turkije.
We gaan het zien, de pers spreekt nu van 'perfecte wedstrijd', 'enorm hoog nivo' etc. Ik vond het wel meevallen. Als we op deze manier Italie van de mat vegen, ga ik mee in de euforie, en kunnen we wereldkampioen worden, maar tot die tijd temper ik de verwachtingen liever.

En overigens, dat optimisme in de engelse (riool)pers, wordt niet gdeeld door de bevolking hoor. Die weten ook wel dat het eigenlijk nooit gaat als het echt moet.
Deze wedstrijd had haast niet beter gekund, toch? OK, het was maar Turkije. Vooralsnog heb ik nog niks gehoord over dat Oranje nu dan ineens wereldkampioen gaat worden.
Maar steevast als basis terwijl de spelers die bij Dortmund en Tottenham spelen op de bank zaten.
Mede doordat zij linksbuitens zijn (al dan niet in de ogen van Van Gaal.
 
Maar steevast als basis terwijl de spelers die bij Dortmund en Tottenham spelen op de bank zaten.
En de speler van Dortmund valt in en scoort . En de vervanger bij Feyenoord valt in en scoort. Je moet er niet te zwaar aan Tillen. Maar dat knaagt. ;)
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Eens, als je Tsjechië vervangt door Duitsland of zo. Ondanks de EK-wedstrijd is Tsjechië ook gewoon niveau Turkije.
Dat bedoelde ik precies, ook van Tsjechie, dat echt wel een klasse beter is (en dan nog steeds ver verwijderd is van de Europese top) dan deze Turken, wint Nl niet zomaar
 

Dat bedoelde ik precies, ook van Tsjechie, dat echt wel een klasse beter is (en dan nog steeds ver verwijderd is van de Europese top) dan deze Turken, wint Nl niet zomaar
FIFA ranking:
1. België
2. Brazilië
3. Frankrijk
4. Engeland
5. Italië
12. Nederland
31. Tsjechië
39. Turkije

Dit zegt toch dat Tsjechië normaliter meer niveau Turkije dan Nederland is.
 
Vind ik ook! Als het echt moet falen ze! Dit wk is zo’n beetje de laatste kans op een prijs voor hun? Of nog een ek mischien…
Uiteindelijk winnen er maar weinig landen een echte prijs. Maar goed, er zit wat in dat het vreemd is om jarenlang de ranglijst aan te voeren zonder een prijs en slechts een derde plaats op een groot toernooi (2018).
 
Vind ik ook! Als het echt moet falen ze! Dit wk is zo’n beetje de laatste kans op een prijs voor hun? Of nog een ek mischien…

Denk dat ze op het WK al geen favoriet meer zijn. De verdediging is niet top meer. De 4 toppers van toen in het centrum: Kompany, Jantje, Toby en Vermaelen spelen niet meer of zijn zwaar over the hill. Ze hebben geen bijzonder middenveld op De Bruyne na. Laatstgenoemde is top, maar zou zo maar al op retour kunnen zijn. Kwakkelt tegenwoordig veel met blessures. Eden Hazard is ook niet meer de geweldenaar uit zijn Chelsea tijd. Alleen Lukaku en Courtois zijn zowel nog top als regelmatig fit. Ik zou Oranje eigenlijk al niet meer lager inschatten als de Belgen op dit moment. En nee, dat baseer ik niet alleen op Turkije. België beschikt nog wel over iets meer routine: lange tijd dezelfde selectie en coach gehad. Maar je ziet nu dat de Belgen ook steeds meer door moeten gaan selecteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan