Nederlands Elftal

Ik zou dat ook jammer vinden.
Maar ik had dat gevoel niet. Ze halen Drommel, ze halen Propper en Van Ginkel terug, en dan Ramalho en Mwene als buitenlanders.
Prima, denk ik.
Vorig jaar basis: Dumfries, Teze, Rosario, Gakpo, Malen, Ihattaren (soms) = 6
Nu basis: Drommel, Van Ginkel, Gakpo = 3
 
Vorig jaar basis: Dumfries, Teze, Rosario, Gakpo, Malen, Ihattaren (soms) = 6
Nu basis: Drommel, Van Ginkel, Gakpo = 3
Beetje makkelijk om Ihattaran er wel bij te pakken en Teze niet dit seizoen. Die speelt nog bijna evenveel als Mwene. Word nog de vraag of hij basisspeler kan worden.

Denk trouwens dat het sws al te vroeg is om met vorig jaar te vergelijken. Zo hebben Obispo en Pröpper best kans om zich in de basis te spelen.
Dan krijg je: Drommel, Pröpper, Van Ginkel, Gakpo, Teze en Obispo. Zitten we weer op 6 :) (wel optimistisch. Maar opzich is het ook geen gekke gedachten dat er 4 Nederlanders in de basis komen)
 
Beetje makkelijk om Ihattaran er wel bij te pakken en Teze niet dit seizoen. Die speelt nog bijna evenveel als Mwene. Word nog de vraag of hij basisspeler kan worden.

Denk trouwens dat het sws al te vroeg is om met vorig jaar te vergelijken. Zo hebben Obispo en Pröpper best kans om zich in de basis te spelen.
Dan krijg je: Drommel, Pröpper, Van Ginkel, Gakpo, Teze en Obispo. Zitten we weer op 6 :) (wel optimistisch. Maar opzich is het ook geen gekke gedachten dat er 4 Nederlanders in de basis komen)
Weet ik, was een klein beetje expres. Maar ik had er ook wel een minder Nederlands gevoel bij.
 
:unsure: Dat niemand hem durft te vragen waarom Louis van Gaal toch zo pedant is. :rolleyes:

Pedant

1) Aanmatigend 2) Aanmatigend mens 3) Aanstellerig 4) Alweterig 5) Arrogant 6) Belerend 7) Betweter 8) Betweterig 9) Dandy 10) Eigenwijs 11) Elitair 12) Fat 13) Frikkerig 14) Frikkig 15) Iemand die let op de kleinigheden 16) Iemand met hoge waan 17) Ingebeeld 18) Kwast 19) Kwasterig 20) Laatdunkend

Pedant
trots = denken dat je beter bent dan anderen vb: door haar trots is ze niet erg geliefd Synoniemen: verwaand arrogant pedant hooghartig opgeblazen ...
Pedant · schoolmeesterlijk. · denken dat je beter bent dan anderen vb: hij gedraagt zich erg pedant Synoniemen: verwaand arrogant hooghartig opgeblazen trots [2] .
Pedant - bn. (-er, -st), schoolmeesterlijk, waanwijs, verwaand; — m. (-en), iem. die pedant is schoolvos; wijsneus, waanwijze.

:unsure: Zouden ze bang :fear: zijn voor Louis? :rolleyes: :ROFL: :lmao:
 
Nico Jan Hoogma rekent het zichzelf aan: de aanstelling van FdB en de daarop volgende blamage. (Hoewel het een stuk erger had gekund met, het viel mij nog mee.)

Pinoknico Jan Hoogma.
Onze, niet van zijn plaats te krijgen, directeur Topvoetbal..
 
Nico Jan Hoogma rekent het zichzelf aan: de aanstelling van FdB en de daarop volgende blamage. (Hoewel het een stuk erger had gekund met, het viel mij nog mee.)

Pinoknico Jan Hoogma.
Onze, niet van zijn plaats te krijgen, directeur Topvoetbal..
Directeur die nooit met topvoetbal te maken heeft gehad; ja, als hij de topspelers aan zich voorbij zag gaan op het veld misschien, toen ie nog voor zijn degradatiekandidaatclubje speelde. Ongelooflijk hoe zulke onkunde mag doorkabbelen bij de KNVB.
 
Heerlijk hoe van Gaal, onze vriend Valentijn ff kleineert 😂
Hopelijk gebeurt dat nog vaker.
Straks gaat hij zitten huilen bij zijn vrienden van de VI. Nu Louis bij een veiling heeft geboden om maar niet aan tafel bij de heren te gaan zitten :ROFL: :ROFL: :ROFL: zullen ze hem helemaal door het slijk gaan halen straks. Ik denk dat Louis ook expres heeft gewacht tot dinsdag zodat de VI pas 3 dagen later over hem zou kunnen gaan roddelen en niet meteen maandagavond als het allemaal heel vers is :grin:
 
3 interlands in 1 week en waarschijnlijk veel zo niet alles bepalend of Nederland zich zal plaatsen voor het WK.

woensdag1 september 202120:45NoorwegenNederland
zaterdag4 september 202120:45NederlandMontenegro
dinsdag7 september 202120:45NederlandTurkije

Het is over een paar weken en het doet me eigenlijk vrij weinig.
:unsure: Als Nederland zich niet plaatst vind ik het ook prima. Zijn we meteen af van het zeer beladen en omstreden WK in Qatar. :bye:
 
Omdat je die Bundesliga wedstrijden gratis mee kan pakken ook maar naar Bayer Leverkusen - Gladbach gekeken (clash van de subtoppers). Wat mij opviel: bij Leverkusen staan twee Nederlanders in de basis: de linksback (Mitchel Bakker) en rechtsback (Jeremy Frimpong). Beiden potentieel om Oranje te halen. Bakker veroorzaakte wel een penalty, maar speelde verder ijzersterk (dat vond het Engelse commentaar ook) en pakte een assist. Ook over Frimpong was het commentaar lovend. Snelle, lichtvoetige en technische rechtsback. Had vorige wedstrijd al een assist en was nu ook weer erg lekker aan het voetballen. Leverkusen won met 4-0. Dit was even mijn stukje ongevraagde scouting voor Oranje. Bakker viel de laatste tijd bij Jong Oranje nog wel eens tegen, maar wellicht dat hij nu tot wasdom komt in een competitie en bij een club waar hij zich toch wat meer kan laten gaan dan bij PSG (waar hij behoudend en in dienst van moest spelen). En die Frimpong is ook een erg leuke speler die als back in een 4-mans en 5-mans verdediging kan spelen, als fullback en wingback dus. Ik zou ze zeker in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wordt de definitieve selectie voor de komende 3 interlands bekend gemaakt. Leuke info over de spelers in de voorlopige selectie.


Van Bijlow tot De Vrij en van Frenkie de Jong tot Weghorst: zo staat Oranje ervoor

 
Ze gaan niet spelen hoor. Oranje heeft alleen in 1998 een selectie gehad waarvan 15 spelers echt gelijkwaardig waren aan elkaar. Als klein landje kun je nooit 20 gelijkwaardige spelers hebben. In 1988 zaten echt stel nietszeggende spelers op de bank hoor.
Wel veel meer kwaliteit in de basis. Daar komt de huidige selectie nog niet eens bij in de buurt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wel veel meer kwaliteit in de basis. Daar komt de huidige selectie nog niet eens bij in de buurt.
Weet ik zo net nog niet. Kijk Gullit en van Basten staat buiten kijf en daarachter kwamen Rijkaard en Koeman. Maar voor de rest had je in de basis ook spelers als met alle respect van Tiggelen, Erwin Koeman, Arnold Müren, Gerald Vandenberg, van Aerle etc.
 
Weet ik zo net nog niet. Kijk Gullit en van Basten staat buiten kijf en daarachter kwamen Rijkaard en Koeman. Maar voor de rest had je in de basis ook spelers als met alle respect van Tiggelen, Erwin Koeman, Arnold Müren, Gerald Vandenberg, van Aerle etc.
Van Tiggelen en Van Aerle waren absoluut top hoor. Vanenburg en Muhren ook meer dan prima spelers. E.Koeman was de perfecte Vogel-achtige speler in die selectie, maar geen top idd. Overigens kwamen Rijkaard en Koeman daar niet achter wat mij betreft. Ook Wouters was top trouwens, en Van Breukelen helemaal. Kieft niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan