Nederlands Elftal

Zeker mooi om te horen, maakt je toch een beetje trots.

Vind het artikel op VI wel een beetje overtrokken.

Dit doet vermoeden dat ze 80% van de podcast het Nederlandse voetbal verheerlijken, terwijl in werkelijkheid ze 5 van de 50 minuten praten over Van Basten en Cruijff.

Toch altijd apart hoe iedereen dat gezien heeft. Die Shaerer heeft die actie van Cruijff misschien live gezien toen hij 4 was. En de eerste video-recorders waren er zo eind jaren 70. Doet me denken aan een politicus die vertelde hoe ze op de radio Pele hoorde scoren en hoeveel indruk dat op haar maakte...ze was drie jaar oud omgerekend.
Toen ik 8 was zag ik de finale Nederland-Argentinie en het enige wat ik daarvan herinner is dat we verloren hebben. Niet allerlei briljante voetbalacties. Wat ik mij wel goed herinner is de goals van van Basten op het EK88 en die gemiste penalty tegen Denemarken.
 
Toch altijd apart hoe iedereen dat gezien heeft. Die Shaerer heeft die actie van Cruijff misschien live gezien toen hij 4 was. En de eerste video-recorders waren er zo eind jaren 70. Doet me denken aan een politicus die vertelde hoe ze op de radio Pele hoorde scoren en hoeveel indruk dat op haar maakte...ze was drie jaar oud omgerekend.
Toen ik 8 was zag ik de finale Nederland-Argentinie en het enige wat ik daarvan herinner is dat we verloren hebben. Niet allerlei briljante voetbalacties. Wat ik mij wel goed herinner is de goals van van Basten op het EK88 en die gemiste penalty tegen Denemarken.
Ja, ik was 8 in 1974, herinner me nog wel wat van de wedstrijd, maar niet alles. Wat ik me vooral heinner is de totale focus op een voetbalwedstrijd, niemand op straat, dat maakte wel indruk. De wedstijd van 1978 kan me nog wel enorn goed herinneren, wat een teleurstellling.
 
Toch altijd apart hoe iedereen dat gezien heeft. Die Shaerer heeft die actie van Cruijff misschien live gezien toen hij 4 was. En de eerste video-recorders waren er zo eind jaren 70. Doet me denken aan een politicus die vertelde hoe ze op de radio Pele hoorde scoren en hoeveel indruk dat op haar maakte...ze was drie jaar oud omgerekend.
Toen ik 8 was zag ik de finale Nederland-Argentinie en het enige wat ik daarvan herinner is dat we verloren hebben. Niet allerlei briljante voetbalacties. Wat ik mij wel goed herinner is de goals van van Basten op het EK88 en die gemiste penalty tegen Denemarken.
in '88 was ik 7, kan mij alleen herinneren dat we wonnen en dat ik daarna wat schoolvrienden op straat tegenkwam voor t huis.
 
Toch altijd apart hoe iedereen dat gezien heeft. Die Shaerer heeft die actie van Cruijff misschien live gezien toen hij 4 was. En de eerste video-recorders waren er zo eind jaren 70. Doet me denken aan een politicus die vertelde hoe ze op de radio Pele hoorde scoren en hoeveel indruk dat op haar maakte...ze was drie jaar oud omgerekend.
Toen ik 8 was zag ik de finale Nederland-Argentinie en het enige wat ik daarvan herinner is dat we verloren hebben. Niet allerlei briljante voetbalacties. Wat ik mij wel goed herinner is de goals van van Basten op het EK88 en die gemiste penalty tegen Denemarken.
Ik denk dat het ook een beetje afhangt van hoe de thuissituatie zoiets beleeft. Shearer komt waarschijnlijk uit zo’n typische voetbal gekke familie waar dagelijks over voetbal en de voetballers werd gesproken. Als hij na die actie dat zelf ook steeds ging uitproberen met zijn vriendjes of als zijn vader daarna het nog vaker hierover met hem heeft gehad, dan blijft zoiets wel hangen. Mijn neef heeft dat bijv met de goal van Maradona tegen Engeland waarbij hij 5 spelers plus de keeper passeerde en daarna nog scoorde. Mijn neef was toen 5 jaar maar ging dat daarna nog honderden keren nadoen. Toen Messi 10 jaar geleden een identieke goal maakte, had hij een fijne her beleving en heeft ie het daarna nog 10 keer hierover gehad.
 
Toch altijd apart hoe iedereen dat gezien heeft. Die Shaerer heeft die actie van Cruijff misschien live gezien toen hij 4 was. En de eerste video-recorders waren er zo eind jaren 70. Doet me denken aan een politicus die vertelde hoe ze op de radio Pele hoorde scoren en hoeveel indruk dat op haar maakte...ze was drie jaar oud omgerekend.
Toen ik 8 was zag ik de finale Nederland-Argentinie en het enige wat ik daarvan herinner is dat we verloren hebben. Niet allerlei briljante voetbalacties. Wat ik mij wel goed herinner is de goals van van Basten op het EK88 en die gemiste penalty tegen Denemarken.

Of zo'n neonazi PVV-ster die op Twitter claimt dat ze Pim Fortuyn mist (maar toen 2 jaar oud was).
 
Ik denk dat het ook een beetje afhangt van hoe de thuissituatie zoiets beleeft. Shearer komt waarschijnlijk uit zo’n typische voetbal gekke familie waar dagelijks over voetbal en de voetballers werd gesproken. Als hij na die actie dat zelf ook steeds ging uitproberen met zijn vriendjes of als zijn vader daarna het nog vaker hierover met hem heeft gehad, dan blijft zoiets wel hangen. Mijn neef heeft dat bijv met de goal van Maradona tegen Engeland waarbij hij 5 spelers plus de keeper passeerde en daarna nog scoorde. Mijn neef was toen 5 jaar maar ging dat daarna nog honderden keren nadoen. Toen Messi 10 jaar geleden een identieke goal maakte, had hij een fijne her beleving en heeft ie het daarna nog 10 keer hierover gehad.
Met het (waarschijnlijke) verschil dat die goal van Maradona weet ik hoe vaak is vertoond. Of men in Engeland die actie van Cruijff in den treure hebben getoond Is maar de vraag, en Shearer dat op de leeftijd van 3 al ging kopieeren... Het kan, maar doorgaans kunnen die kinderen van drie net een beetje lopen. :grin:
 
Met de transfer van Aké beschikt Oranje volgend jaar dus in ieder geval over een achterhoede Manchester City, Liverpool, Juventus...

Met een rechtsback van PSV - de grootste eindbaas van de vier...
 
Eigenlijk, met Memphis weer fit, kan ik geen argument verzinnen waarom Oranje niet tot de absolute topfavorieten behoort. Niet elke positie is even sterk bezet, maar dat geldt voor elk landenteam. En er is ook nog eens zo veel jong talent...
 
Eigenlijk, met Memphis weer fit, kan ik geen argument verzinnen waarom Oranje niet tot de absolute topfavorieten behoort. Niet elke positie is even sterk bezet, maar dat geldt voor elk landenteam. En er is ook nog eens zo veel jong talent...
Screenshot_20200806-161400.png
De bookies geven NL ook prima odds.
 
Ik gok nooit. Wat betekent dit? Voor iedere euro die je inlegt krijg je er 8 terug als ze winnen?
Het betekent dat je 8 euro wint per euro die je inzet. Dus je ontvangt 9 euro per ingezette euro. Dit is de Britse notering. Deze notering is vrij rommelig. Als Engeland wint heb je 11 euro winst per 2 euro die je inzet, dus je krijgt 13 euro.

De Europese notering is veel duidelijker vind ik, die laat je het aantal ontvangen euro's per ingelegde euro zien.
De notering voor Engeland is dan 6.5. Je krijgt 6.5 euro per euro die je inzet.
 
Ik durf met enige bravoure wel te zeggen dat die fransen echt passe zijn inmiddels.
Ik bedoel, zo'n quotering is gewoon ridicuul.
Is de notering van België terecht, 4 jaar terug riep men al dat het dat toernooi moest gebeuren, zijn 4 jaar verder, spelers beginnen ouder te worden en ik heb niet het gevoel dat de volgende generatie weer net zoveel kwaliteit heeft?
 
Eigenlijk, met Memphis weer fit, kan ik geen argument verzinnen waarom Oranje niet tot de absolute topfavorieten behoort. Niet elke positie is even sterk bezet, maar dat geldt voor elk landenteam. En er is ook nog eens zo veel jong talent...
Hij is wel net terug van een hele zware blessure dus het is even afwachten of hij weer de oude wordt. Maar daar heb ik wel vertrouwen in
 
Ik gok nooit. Wat betekent dit? Voor iedere euro die je inlegt krijg je er 8 terug als ze winnen?

Het betekent dat je 8 euro wint per euro die je inzet. Dus je ontvangt 9 euro per ingezette euro. Dit is de Britse notering. Deze notering is vrij rommelig. Als Engeland wint heb je 11 euro winst per 2 euro die je inzet, dus je krijgt 13 euro.

De Europese notering is veel duidelijker vind ik, die laat je het aantal ontvangen euro's per ingelegde euro zien.
De notering voor Engeland is dan 6.5. Je krijgt 6.5 euro per euro die je inzet.

Thanks Jerommeke , en Vedette , ik gok ook nooit. Die financiele kant begreep ik ook nog niet.
Ik interpreteerde het als wanneer je ... / maal "gooit" verwacht je /... maal deze winnaar.

Of bij een A/B notering --> B/A*100 voor de kans op winst:

Dus is de voorspelde kans dat oranje wint 13% (1/8 *100%)
En engeland 18% (2/11 *100%)
Portugal (als titelhouder?) slechts 6%

Maar daar klopt blijkbaar weinig van.. (a)
 
Laatst bewerkt:
Is de notering van België terecht, 4 jaar terug riep men al dat het dat toernooi moest gebeuren, zijn 4 jaar verder, spelers beginnen ouder te worden en ik heb niet het gevoel dat de volgende generatie weer net zoveel kwaliteit heeft?

5 jaar zelfs ;)
 
Het is eigenlijk erg simpel. Nederland is een goede kanshebber om de finale te halen en deze te verliezen, per traditie. Vergeet niet de score ook meteen op 0-1 te zetten voor de finale. Zet daar op in en denk aan mij als je rijk bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan