Nederlands Elftal

Is dat niet een beetje te somber? Kop op, Rico! Met De Ligt, De Jong, Gini en Van Dijk heb je zo al vier wereldtoppers, en met De Vrij, Pröpper, Bergwijn, Promes een hele aardige basis daaromheen - subtop. En spelers als (mogelijk) Blind, Van Aanholt, Ake zijn toch ook nuttig, en hebben de nodige ervaring. Terwijl ik onze eigen Dumfries zo maar een goed toernooi zie spelen. En dan nog echt veel jong supertalent - Boadu, Stengs, Mo, Wijndal ... - waarvan er altijd zeker eentje gaat schitteren. Dan nog ervaren pinchhitter als Luuk, die in de Spaanse competitie zo maar begint te scoren... Zó slecht is het toch niet? Voor de titel misschien te licht, maar een mooi toernooi moet echt wel kunnen.
Om een goed toernooi te spelen zul je moeten scoren. En dat gaat bijzonder moeilijk worden. Zeg maar hetzelfde probleem dat PSV onder MvB had (en met de hoop gevestigd op dezelfde speler). Nee ik denk dat ik eerder realistisch ben, en dat we de hooggespannen verwachtingen niet waar gaan maken
 
Om een goed toernooi te spelen zul je moeten scoren. En dat gaat bijzonder moeilijk worden. Zeg maar hetzelfde probleem dat PSV onder MvB had (en met de hoop gevestigd op dezelfde speler). Nee ik denk dat ik eerder realistisch ben, en dat we de hooggespannen verwachtingen niet waar gaan maken

Ik weet niet wat de hooggespannen verwachtingen zijn. Ik denk dat weinig mensen serieus zullen denken dat Oranje wel even de finale haalt of zelfs wel even in de halve finale komt. Aan de andere kant mag je echt wel verwachten dat Oranje de groepsfase doorkomt en een redelijke kans maakt minimaal 1 knock out ronde te overleven. Het gemis van Depay tempert de verwachtingen natuurlijk wel wat, maar het is nog steeds best een aardige selectie. Echter, zoals ik al eerder heb aangegeven is het nog steeds een selectie in transitie. Als ik het realistisch bekijk in mijn ogen is de knockout-fase halen zeker mogelijk. Vanaf daar kan alles gebeuren, maar verwacht ik een achtste of kwartfinale exit. Echter komt er wel heel veel talent aan voor Oranje. De meeste daarvan zijn nog net te jong of te onervaren om het (waarschijnlijk) nu al te gaan doen voor Oranje, maar over twee jaar kan dat er al weer heel anders uit zien.

Malen, Boadu, Stengs, Hansen, Zirkzee, Ihattaren, Unuvar (hopelijk kiest hij voor Oranje), Redan, Gravenberch, Taylor, Wijndal, Hoever, Schuurs. Toch een mooie rits talenten, en dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Ondertussen zijn Frenkie, De Ligt, Vd Beek, Bergwijn en Ake dan ook weer twee jaar verder en heb je nog andere spelers als Kluivert en Dilrosun. Als de meesten daarvan al flink stappen zetten zou het zomaar weer een topgeneratie kunnen worden. Depay is dan met zijn 27 ook nog steeds goed voor een jaar of 5-6 in Oranje. Kortom, dit EK is een mooie ''free hit'', over twee jaar hoop ik dat we op het WK weer een serieuzere gooi kunnen doen.
 
Om een goed toernooi te spelen zul je moeten scoren. En dat gaat bijzonder moeilijk worden. Zeg maar hetzelfde probleem dat PSV onder MvB had (en met de hoop gevestigd op dezelfde speler). Nee ik denk dat ik eerder realistisch ben, en dat we de hooggespannen verwachtingen niet waar gaan maken
Het is te hopen dat Boadu echt doorbreekt op het EK. De enige natuurlijke doelpuntenmaker.
 
Het is te hopen dat Boadu echt doorbreekt op het EK. De enige natuurlijke doelpuntenmaker.
Kun je het eerste internationale toernooi van Maradona en Messi nog herinneren? En dan denk je dat Boadu daar wel gaat schitteren?
 
Kun je het eerste internationale toernooi van Maradona en Messi nog herinneren? En dan denk je dat Boadu daar wel gaat schitteren?
Dat zegt toch niets? Messi presteert nog altijd niet op een toernooi met Argentinië.. Ik kan zomaar heel wat spelers noemen die bij hun eerste optredens tijdens de internationale toernooien wel schitterden en ze daarna gelijk een droomtransfer maakten: Renato Sanchez (daarna werd het niets met hem maar dat was het punt niet), Özil, ging daarna naar Real, Sneijder, Pogba, James Rodriguez, Memphis en ik vergeet nog heel wat spelers. Dat wil allemaal niet zeggen dat Boadu dezelfde weg gaat bewandelen maar het ging mij om je veronderstelling.
 
Ik heb toch ook wel hoop voor de scoringskracht voorin...
Promes legt ze er toch makkelijk in, dit seizoen. Bergwijn heeft in ieder geval laten zien tegen een topclub in de PL te kunnen scoren, Luuk als pinchhitter kan echt wat forceren
.. Maar bovenal met het sterke middenveld en twee top CV's kan Gini echt opkomen - en is hij levensgevaarlijk.

Dan heb ik het niet eens over jonge talenten als Boadu, Mo of Zirkzee en de fabuleuze kopkracht van De Ligt en Virgil in de vijandige 16 bij vrije trappen en corners. Moet eens voorstellen wat je in een eindfase nog kan forceren met die twee en Luuk.. Ik voorspel nu al dat Oranje de sterkste luchtmacht van het toernooi heeft.

We moeten onze PSV-depressie niet naar Oranje doortrekken... ;)
 
Dat zegt toch niets? Messi presteert nog altijd niet op een toernooi met Argentinië.. Ik kan zomaar heel wat spelers noemen die bij hun eerste optredens tijdens de internationale toernooien wel schitterden en ze daarna gelijk een droomtransfer maakten: Renato Sanchez (daarna werd het niets met hem maar dat was het punt niet), Özil, ging daarna naar Real, Sneijder, Pogba, James Rodriguez, Memphis en ik vergeet nog heel wat spelers. Dat wil allemaal niet zeggen dat Boadu dezelfde weg gaat bewandelen maar het ging mij om je veronderstelling.
Mijn punt was eigenlijk dat de kans dat Boadu gaat schitteren op het EK vele malen kleiner is dan dat hij uitblinkt en ons success gaat bezorgen
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Net de krankzinnige wedstrijd Bayer Leverkusen - Borussia Dortmund gekeken (4-3). Buiten dat ik deze wedstrijd wilde kijken omwille van het aantrekkelijke affiche (twee hele aanvallende ploegen) heb ik ook op Sinkgraven gelet. Ja, wie kent hem nog? Daley Sinkgraven, aardige voetballer die door blessures nooit helemaal uit de verf kwam. Inmiddels staat hij al zo'n 1.5 maand basis bij Leverkusen en speelt hij goed. Hij speelt vooral als linksback, maar mocht vandaag als linker wingback aantreden. En wat was hij goed! Paar uitstekende tackles en balheroveringen gezien. Je ziet dat hij technisch begaafd is (zo werd hij bij Ajax ook omschreven), want hij past snel en zuiver door. Bij een afgekeurde goal van Leverkusen verzorgde hij de voorzet. Om te bewijzen dat hij een prima voorzet heeft gaf hij wel de daadwerkelijke assist op de 4-3 van Leverkusen. Steekpassen en mooie ballen langs de zijlijn zag ik ook. Het is zo'n vergeten voetballer in Nederland, maar uiteindelijk is hij ''pas'' 24 en laat hij nu zien gewoon goed mee te kunnen in de (sub)top van de Bundesliga. Wat voor Oranje? Waarom ook niet.

Ik begin trouwens ook wel steeds meer voor een wingback variant te voelen voor Oranje. We hebben best wat spelers die prima als wingback uit de voeten kunnen en een driemans centrale verdediging moet ook geen probleem zijn met Van Dijk/De Ligt/De Vrij en een speler als Ake nog als backup.
 
----------------------Cillessen-------------------------
----------De Ligt-----De Vrij-----Van Dijk----------
Dumfries----De Jong-------Propper----Van Aanholt
---------------------Wijnaldum----------------------
-------------Bergwijn--------Promes----------------

Krul, Bizot, Ake, Blind, Hateboer, Gosens, Van de Beek, De Roon, Ihattaren, L. De Jong, Boadu, Stengs

Zo iets zou ik als bondscoach doen, ervan uitgaande dat Malen en Memphis het EK niet halen.
 
----------------------Cillessen-------------------------
----------De Ligt-----De Vrij-----Van Dijk----------
Dumfries----De Jong-------Propper----Van Aanholt
---------------------Wijnaldum----------------------
-------------Bergwijn--------Promes----------------

Krul, Bizot, Ake, Blind, Hateboer, Gosens, Van de Beek, De Roon, Ihattaren, L. De Jong, Boadu, Stengs

Zo iets zou ik als bondscoach doen, ervan uitgaande dat Malen en Memphis het EK niet halen.

Pröpper en De Jong omdraaien - en dan zou ik denk ik voor Ake in de basis gaan ipv Van Aanholt. Ik vind Ake beter in de mandekking. Hij is geen echte wingback, maar daardoor heeft De Jong juist ook meer operationele ruimte.

De Vrij en Blind (mits fit) liggen voor mij ook dicht bij elkaar. Met Blind heb je natuurlijk toch meer de fijne passing van achteruit - en zijn gebrek aan snelheid en verdedigende kwaliteiten worden ruimschoots gecompenseerd door het blok erachter. Kortom: met Blind heb je wat extra's. Met De Vrij heb je meer van hetzelfde - wat overigens ook prima kan zijn.

Ik vind het verder echt een heel sterk elftal, en 5-3-2 lijkt mij ook het meest logisch.
En de bank is toch ook echt sterk bezet. Je hebt zo veel mogelijkheden om zelfs tijdens de wedstrijd van systeem te veranderen - ik denk zelfs dat dát nog het grootste wapen is van dit Oranje. Zelfs als de wedstrijd stroef verloopt, of bij een achterstand hoef je niet in paniek te raken. Met Boadu en Ihattaren - ja, jonge talenten, maar vreselijk goed - kan je snel omschakelen naar een 4-3-3 met een klassieke 10 en 9. Met Luuk kan je altijd nog wat forceren, met drie fenomenale koppers in de 16 van de tegenstander (De Ligt, Virgil, Luuk - terwijl Gini óók een goede kopper is). Stel je dat voor, met zeker twee spelers op de bank met een hele zuivere passing - Mo en Blind. En een Denzel die op rechts de achterlijn kan halen.

Nee, ik zie het wel zitten hoor. Ook zonder Memphis en Malen. Het is ook een groep die bijzonder eager is. Hele grote namen die toch in het interlandvoetbal nog alles te winnen hebben: Gini en Virgil - bovendien beide echt grote persoonlijkheden en leiders. Dan namen die bij hun nieuwe topclubs ups en downs hebben gehad, en die wat te bewijzen hebben: De Ligt en Frenkie. Dan stabiele spelers, die stiekum gewoon heel erg goed zijn, zoals Pröpper en De Vrij, en jonge talenten die azen op een internationale doorbraak, zoals Mo, Stengs, Boadu, Denzel...
Er zit veel energie, elan, talent en honger in deze groep. Ik heb er echt een goed gevoel over. Het enige dat ik echt mis, is een topkeeper. Dat kan ver in het toernooi nog wel eens de nekslag zijn.
 
----------------------Cillessen-------------------------
----------De Ligt-----De Vrij-----Van Dijk----------
Dumfries----De Jong-------Propper----Van Aanholt
---------------------Wijnaldum----------------------
-------------Bergwijn--------Promes----------------

Krul, Bizot, Ake, Blind, Hateboer, Gosens, Van de Beek, De Roon, Ihattaren, L. De Jong, Boadu, Stengs

Zo iets zou ik als bondscoach doen, ervan uitgaande dat Malen en Memphis het EK niet halen.
Pröpper en De Jong omdraaien - en dan zou ik denk ik voor Ake in de basis gaan ipv Van Aanholt. Ik vind Ake beter in de mandekking. Hij is geen echte wingback, maar daardoor heeft De Jong juist ook meer operationele ruimte.

De Vrij en Blind (mits fit) liggen voor mij ook dicht bij elkaar. Met Blind heb je natuurlijk toch meer de fijne passing van achteruit - en zijn gebrek aan snelheid en verdedigende kwaliteiten worden ruimschoots gecompenseerd door het blok erachter. Kortom: met Blind heb je wat extra's. Met De Vrij heb je meer van hetzelfde - wat overigens ook prima kan zijn.

Ik vind het verder echt een heel sterk elftal, en 5-3-2 lijkt mij ook het meest logisch.
En de bank is toch ook echt sterk bezet. Je hebt zo veel mogelijkheden om zelfs tijdens de wedstrijd van systeem te veranderen - ik denk zelfs dat dát nog het grootste wapen is van dit Oranje. Zelfs als de wedstrijd stroef verloopt, of bij een achterstand hoef je niet in paniek te raken. Met Boadu en Ihattaren - ja, jonge talenten, maar vreselijk goed - kan je snel omschakelen naar een 4-3-3 met een klassieke 10 en 9. Met Luuk kan je altijd nog wat forceren, met drie fenomenale koppers in de 16 van de tegenstander (De Ligt, Virgil, Luuk - terwijl Gini óók een goede kopper is). Stel je dat voor, met zeker twee spelers op de bank met een hele zuivere passing - Mo en Blind. En een Denzel die op rechts de achterlijn kan halen.

Nee, ik zie het wel zitten hoor. Ook zonder Memphis en Malen. Het is ook een groep die bijzonder eager is. Hele grote namen die toch in het interlandvoetbal nog alles te winnen hebben: Gini en Virgil - bovendien beide echt grote persoonlijkheden en leiders. Dan namen die bij hun nieuwe topclubs ups en downs hebben gehad, en die wat te bewijzen hebben: De Ligt en Frenkie. Dan stabiele spelers, die stiekum gewoon heel erg goed zijn, zoals Pröpper en De Vrij, en jonge talenten die azen op een internationale doorbraak, zoals Mo, Stengs, Boadu, Denzel...
Er zit veel energie, elan, talent en honger in deze groep. Ik heb er echt een goed gevoel over. Het enige dat ik echt mis, is een topkeeper. Dat kan ver in het toernooi nog wel eens de nekslag zijn.
Koeman gaat geen 5-3-2 spelen. Koeman gaat niet het risico nemen dat als het misgaat hij in de pers afgemaakt wordt. Ook wil hij nog steeds naar Barca, dan is 5-3-2 ook geen goed idee. Die gaat gewoon de Hollandse school 4-3-3 spelen ,e kunnen we genieten van Babel, De Roon ed
 
Koeman gaat geen 5-3-2 spelen. Koeman gaat niet het risico nemen dat als het misgaat hij in de pers afgemaakt wordt. Ook wil hij nog steeds naar Barca, dan is 5-3-2 ook geen goed idee. Die gaat gewoon de Hollandse school 4-3-3 spelen ,e kunnen we genieten van Babel, De Roon ed
Dat denk ik ook.
 
Koeman gaat geen 5-3-2 spelen. Koeman gaat niet het risico nemen dat als het misgaat hij in de pers afgemaakt wordt. Ook wil hij nog steeds naar Barca, dan is 5-3-2 ook geen goed idee. Die gaat gewoon de Hollandse school 4-3-3 spelen ,e kunnen we genieten van Babel, De Roon ed

Dat zou oprecht jammer zijn. Is-ie niet een beetje van De Roon af? Begon toch vrij consequent voor Pröpper te kiezen...

Is resultaat uiteindelijk niet belangrijker dan systeem, om naar een topclub te gaan? Bovendien - wat is 5-3-2 met een wingback als Denzel... Een van de CV's moet toch naar rechts om rugdekking te geven - dus het is ook heel snel 4-3-3, met Bergwijn als 'komende' 9. De idee dat 5-3-2 een verdedigend systeem zou zijn, ligt iig wel achter ons, dacht ik zo.
 
Pröpper en De Jong omdraaien - en dan zou ik denk ik voor Ake in de basis gaan ipv Van Aanholt. Ik vind Ake beter in de mandekking. Hij is geen echte wingback, maar daardoor heeft De Jong juist ook meer operationele ruimte.

De Vrij en Blind (mits fit) liggen voor mij ook dicht bij elkaar. Met Blind heb je natuurlijk toch meer de fijne passing van achteruit - en zijn gebrek aan snelheid en verdedigende kwaliteiten worden ruimschoots gecompenseerd door het blok erachter. Kortom: met Blind heb je wat extra's. Met De Vrij heb je meer van hetzelfde - wat overigens ook prima kan zijn.

Ik vind het verder echt een heel sterk elftal, en 5-3-2 lijkt mij ook het meest logisch.
En de bank is toch ook echt sterk bezet. Je hebt zo veel mogelijkheden om zelfs tijdens de wedstrijd van systeem te veranderen - ik denk zelfs dat dát nog het grootste wapen is van dit Oranje. Zelfs als de wedstrijd stroef verloopt, of bij een achterstand hoef je niet in paniek te raken. Met Boadu en Ihattaren - ja, jonge talenten, maar vreselijk goed - kan je snel omschakelen naar een 4-3-3 met een klassieke 10 en 9. Met Luuk kan je altijd nog wat forceren, met drie fenomenale koppers in de 16 van de tegenstander (De Ligt, Virgil, Luuk - terwijl Gini óók een goede kopper is). Stel je dat voor, met zeker twee spelers op de bank met een hele zuivere passing - Mo en Blind. En een Denzel die op rechts de achterlijn kan halen.

Nee, ik zie het wel zitten hoor. Ook zonder Memphis en Malen. Het is ook een groep die bijzonder eager is. Hele grote namen die toch in het interlandvoetbal nog alles te winnen hebben: Gini en Virgil - bovendien beide echt grote persoonlijkheden en leiders. Dan namen die bij hun nieuwe topclubs ups en downs hebben gehad, en die wat te bewijzen hebben: De Ligt en Frenkie. Dan stabiele spelers, die stiekum gewoon heel erg goed zijn, zoals Pröpper en De Vrij, en jonge talenten die azen op een internationale doorbraak, zoals Mo, Stengs, Boadu, Denzel...
Er zit veel energie, elan, talent en honger in deze groep. Ik heb er echt een goed gevoel over. Het enige dat ik echt mis, is een topkeeper. Dat kan ver in het toernooi nog wel eens de nekslag zijn.

Het groepsgevoel is in mijn ogen ook echt een wapen. Dat onderschat men vaak, maar bij dit Oranje is helemaal geen gedonder. Zo'n beetje de hele selectie is vrienden met elkaar en gunt elkaar alles. Die gaan voor elkaar door het vuur. Je ziet dat ook in het feit dat dit Oranje in staat is om zich terug te knokken van een achterstand en eigenlijk altijd wel blijft gaan. Dit is echt een groep die er ook als groep staat, zonder individuen die vooral voor zichzelf er willen uitblinken. Overigens is er niks mis met ook een beetje voor jezelf willen uitblinken in je nationale elftal, maar bij deze groep lijkt het mooi in balans te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan