Nederlands Elftal

Een zwarte jongen in een dienende rol? Ik zeg niet doen 😁
Wel illustratief dat na alle rumoer van afgelopen zondag, alle doelpunten bij Oranje tegen Estland door donkere spelers zijn gemaakt. Het juiste antwoord, een grote neus naar al die racisten op de tribunes....Gini, Ake en Boadu hebben laten zien dat het succes van Oranje al enkele decennia voor een belangrijk deel tot stand is gekomen door onze donkere spelers...daar mogen we terecht trots op zijn en veel meer waarderen dan tot nu toe gebeurt...!!
 
Nederland krijgt echt een rode loper richting de achtste finale, niet normaal.
Oekraïne, Nederland, land uit Pot C en dan als laatst Roemenië of de winnaar tussen Georgië, Wit-Rusland, Noord-Macedonië, Kosovo.
Daarom ben ik ook tegenstander van het eeuwig uitbreiden van het aantal deelnemers. In de jaren 80 waren er gewoon 2 poules, met de beste landen van Europa die zich ook eerlijk gekwalificeerd hadden. Nu kwalificeren sommige nummers 3 of 4 uit de kwalificatiepoule zich voor het EK met 20 landen. Straks ook 48 op een WK, gaat nergens meer over. Het gaat allemaal ten koste van de kwaliteit en kijkplezier.
 
Heerlijke opstelling. Alleen zie ik wel liever een aanvallende linksback die de hele wing kan bestrijden. Misschien Wijndal?

Ook zou ik Blind CVM zetten in deze opstelling. Die is zowel vorig seizoen als dit seizoen ijzersterk in de as van het veld, zowel aanvallend als verdedigend. Jammer dat Koeman hem zo misbruikt als back waar zijn kracht absoluut niet ligt. De Jong terughalen naar CVM en eventueel Van de Beek op 8 is ook een optie. Een CVM die kan bijspringen in de verdediging en het spel kunnen verplaatsen naar voren is noodzakelijk met zo'n opvallende opstelling. Daarin zijn Blind en De Jong completer dan Propper.

Over die linkerwingback: Jetro?
 
Als Willems tegen maart aan nog steeds zo goed speelt: oproepen. Willems is DE linksback van Oranje als hij zijn potentie verzilvert. Heeft een persoonlijk sterke reeks met Newcastle achter de rug. Het zou mooi zijn.
 
Virgil dus met afstand tov nummer 3 Ronaldo, 2e geworden. Maar 8 punten minder dan Messi.
Als grap zei hij iets over Ronaldo om daarachter aan gelijk te zeggen dat Messi en Ronaldo op een eenzame hoogte staan.
Hoe de zus van Ronaldo daarna tekeer is gegaan op Twitter is echt ziekmakend... Het toont aan dat Ronaldo, zoals velen al wisten, uit een asociaal gezin komt.
 
Virgil dus met afstand tov nummer 3 Ronaldo, 2e geworden. Maar 8 punten minder dan Messi.
Als grap zei hij iets over Ronaldo om daarachter aan gelijk te zeggen dat Messi en Ronaldo op een eenzame hoogte staan.
Hoe de zus van Ronaldo daarna tekeer is gegaan op Twitter is echt ziekmakend... Het toont aan dat Ronaldo, zoals velen al wisten, uit een asociaal gezin komt.
Wat dacht je van die Piers Morgan? Die kwam ook ineens op de aanval, van dat Virgil respect moet hebben voor Ronaldo..
Een beetje banter, moet toch kunnen.
 
Wat dacht je van die Piers Morgan? Die kwam ook ineens op de aanval, van dat Virgil respect moet hebben voor Ronaldo..
Een beetje banter, moet toch kunnen.
Je moet een ding weten: Liverpool wordt door iedereen in Engeland behalve de eigen aanhang gehaat... Toen Barca thuis 3 keer scoorde tegen Liverpool, gingen Lineker en Ferdinand uit hun dak in de studio... Hoewel Lineker zelf op een blauwe maandag voor Barca heeft gespeeld, was deze reactie volledig overdreven en die van Ferdinand al helemaal.
De Engelse supporters floten van Dijk ook de hele tijd uit tijdens de Nation League wedstrijden.
Ik hoop daarom ook dat Liverpool ook dit jaar weer hoge ogen gaat gooien in de CL en kampioen van Engeland wordt.
 
Je moet een ding weten: Liverpool wordt door iedereen in Engeland behalve de eigen aanhang gehaat... Toen Barca thuis 3 keer scoorde tegen Liverpool, gingen Lineker en Ferdinand uit hun dak in de studio... Hoewel Lineker zelf op een blauwe maandag voor Barca heeft gespeeld, was deze reactie volledig overdreven en die van Ferdinand al helemaal.
De Engelse supporters floten van Dijk ook de hele tijd uit tijdens de Nation League wedstrijden.
Ik hoop daarom ook dat Liverpool ook dit jaar weer hoge ogen gaat gooien in de CL en kampioen van Engeland wordt.
Ja klopt. Valt me op dat buiten Engeland de meesten (denk ik) wel gewoon voor Liverpool zijn. Ze hebben veel sympathie gewonnen buiten, maar in Engeland hebben de rest liever Leicester, of zelfs City als kampioen.
 
Ja klopt. Valt me op dat buiten Engeland de meesten (denk ik) wel gewoon voor Liverpool zijn. Ze hebben veel sympathie gewonnen buiten, maar in Engeland hebben de rest liever Leicester, of zelfs City als kampioen.
Das eigenlijk best gek.
 
Das eigenlijk best gek.

Ik zit op een voetbal-gerelateerde server op Discord, met mensen uit allerlei landen en die allerlei clubs aanhangen (ik ben de enige PSV'er :( ), en hoewel men daar doorgaans wel respectvol naar elkaar is (een kernwaarde van die server, anders is het onhoudbaar) hebben ook de Engelsen daar veelal een afkeer tegen Liverpool (of ietwat denigrerend ''scousers''), terwijl ik het zelf een mooie traditieclub vind met geschiedenis, honger en fanatieke supporters. Ik vraag mij dan toch wel af waar die haat vandaan komt. Ik vroeg het aan een vriend van mij die Crystal Palace supporter is, en die zei simpelweg dat Liverpool supporters worden gezien als enorm arrogant en levend in het verleden, dat Liverpool vaak wordt beticht van vals spelen of onverdiend geluk, enzovoorts. Op social media gaat er ook een hele hetze rond dat Liverpool dit seizoen al gekocht zou hebben en de ''narrative'' voor het kampioenschap van ze al geschreven is. Eerlijk is eerlijk, ze hebben hier en daar een beslissing mee gehad, maar bij Liverpool lijkt dat dan toch iets meer uitvergroot te worden dan bij een City, Chelsea of United (ook al zijn die momenteel ver weg gezakt). Toch wel tamelijk bizar, want ik ben Liverpool wat nauwer gaan volgen sinds Wijnaldum en Virgil er zitten en ze wekken bij mij vooral veel sympathie op, met het prachtige YNWA, de sympathieke spelers en de tradities, in ieder geval in die recente jaren dat ik ze dus wat meer gevolgd heb. Misschien ben ik wel te Hollands om die Engelse voetbalcultuur te begrijpen wat dit betreft. Ik hoop in ieder geval van harte dat dit dan eindelijk het jaar van Liverpool wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit op een voetbal-gerelateerde server op Discord, met mensen uit allerlei landen en die allerlei clubs aanhangen (ik ben de enige PSV'er :( ), en hoewel men daar doorgaans wel respectvol naar elkaar is (een kernwaarde van die server, anders is het onhoudbaar) hebben ook de Engelsen daar veelal een afkeer tegen Liverpool (of ietwat denigrerend ''scousers''), terwijl ik het zelf een mooie traditieclub vind met geschiedenis, honger en fanatieke supporters. Ik vraag mij dan toch wel af waar die haat vandaan komt. Ik vroeg het aan een vriend van mij die Crystal Palace supporter is, en die zei simpelweg dat Liverpool supporters worden gezien als enorm arrogant en levend in het verleden, dat Liverpool vaak wordt beticht van vals spelen of onverdiend geluk, enzovoorts. Op social media gaat er ook een hele hetze rond dat Liverpool dit seizoen al gekocht zou hebben en de ''narrative'' voor het kampioenschap van ze al geschreven is. Eerlijk is eerlijk, ze hebben hier en daar een beslissing mee gehad, maar bij Liverpool lijkt dat dan toch iets meer uitvergroot te worden dan bij een City, Chelsea of United (ook al zijn die momenteel ver weg gezakt). Toch wel tamelijk bizar, want ik ben Liverpool wat nauwer gaan volgen sinds Wijnaldum en Virgil er zitten en ze wekken bij mij vooral veel sympathie op, met het prachtige YNWA, de sympathieke spelers en de tradities, in ieder geval in die recente jaren dat ik ze dus wat meer gevolgd heb. Misschien ben ik wel te Hollands om die Engelse voetbalcultuur te begrijpen wat dit betreft. Ik hoop in ieder geval van harte dat dit dan eindelijk het jaar van Liverpool wordt.
Mooi verhaal!

Ik dacht trouwens dat Man. Utd. altijd beticht werd van vals spel met de Ferguson Extra Time.
 
Het is natuurlijk logische dat de clubs met de meeste successen niet alleen een grote aanhang hebben in eigen land maar tegelijk ook net zoveel haters: zie Ajax, Bayern of Real.
Maar dat die Engelsen Liverpool betichten van het omkopen van de kampioenschappen of onverdiend geluk is natuurlijk waanzin: United heeft in de tijden van Fergusson altijd de scheidsrechters mee gehad en over het geluk mochten ze sowieso nooit klagen: zelfs Bayern kon niet tippen aan het geluk van United....
 
Het is natuurlijk logische dat de clubs met de meeste successen niet alleen een grote aanhang hebben in eigen land maar tegelijk ook net zoveel haters: zie Ajax, Bayern of Real.
Maar dat die Engelsen Liverpool betichten van het omkopen van de kampioenschappen of onverdiend geluk is natuurlijk waanzin: United heeft in de tijden van Fergusson altijd de scheidsrechters mee gehad en over het geluk mochten ze sowieso nooit klagen: zelfs Bayern kon niet tippen aan het geluk van United....

Des te meer hoop ik dat Liverpool eindelijk weer eens die titel pakt. Vind het juist een bijzonder sympathieke club en niet in de laatste plaats omdat er twee ontzettend leuke Nederlandse gasten spelen. Virgil en Gini; veel meer gunfactor kun je niet bij elkaar hebben.

Toch ook mooi als we straks een EK beginnen waarbij deze twee als grote heren die Liverpool net na een eeuwigheid weer kampioen hebben gemaakt ons shirt komen verdedigen.

Ik begin er steeds meer in te geloven dat we een serieuze kanshebber zijn volgende zomer. En anders wel voor het WK twee jaar later, met een nog rijpere Mo en alle andere talenten die eraan zitten te komen. De toekomst ziet er rooskleurig uit.
 
Virgil dus met afstand tov nummer 3 Ronaldo, 2e geworden. Maar 8 punten minder dan Messi.
Als grap zei hij iets over Ronaldo om daarachter aan gelijk te zeggen dat Messi en Ronaldo op een eenzame hoogte staan.
Hoe de zus van Ronaldo daarna tekeer is gegaan op Twitter is echt ziekmakend... Het toont aan dat Ronaldo, zoals velen al wisten, uit een asociaal gezin komt.

Ach, die zus bewijst dus gewoon dat alle Portugezen hetzelfde zijn. :rolleyes:
Des te meer hoop ik dat Liverpool eindelijk weer eens die titel pakt. Vind het juist een bijzonder sympathieke club en niet in de laatste plaats omdat er twee ontzettend leuke Nederlandse gasten spelen. Virgil en Gini; veel meer gunfactor kun je niet bij elkaar hebben.

Toch ook mooi als we straks een EK beginnen waarbij deze twee als grote heren die Liverpool net na een eeuwigheid weer kampioen hebben gemaakt ons shirt komen verdedigen.

Ik begin er steeds meer in te geloven dat we een serieuze kanshebber zijn volgende zomer. En anders wel voor het WK twee jaar later, met een nog rijpere Mo en alle andere talenten die eraan zitten te komen. De toekomst ziet er rooskleurig uit.

Jeetje, wat heb ik zin in het EK 2020.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jeetje, wat heb ik zin in het EK 2020.
Kijk maar uit, het Nl elftal is net PSV van de laatste jaren, valt meestal tegen. We hebben welgeteld 1 keer iets gewonnen, en dat was dankzij een ontketende Van Basten, die terugkwam van een blessure en als enige van de 200 spelers of zo nogfris was, en een hele gunstige loting (muv halve finale) en een zuiver buitenspel doelpunt van Kieft
 
Kijk maar uit, het Nl elftal is net PSV van de laatste jaren, valt meestal tegen.

Nou nou nou, ga oranje niet vergelijken met de Pruts Sport Vereniging, bij oranje is er genoeg hoop terwijl ons schip al bijna op de bodem zit.
Poulfase heb je al cadeau gekregen, als ze er na beetje hun best doen zitten ze zo in de kwartfinale.
 
Des te meer hoop ik dat Liverpool eindelijk weer eens die titel pakt. Vind het juist een bijzonder sympathieke club en niet in de laatste plaats omdat er twee ontzettend leuke Nederlandse gasten spelen. Virgil en Gini; veel meer gunfactor kun je niet bij elkaar hebben.

Toch ook mooi als we straks een EK beginnen waarbij deze twee als grote heren die Liverpool net na een eeuwigheid weer kampioen hebben gemaakt ons shirt komen verdedigen.

Ik begin er steeds meer in te geloven dat we een serieuze kanshebber zijn volgende zomer. En anders wel voor het WK twee jaar later, met een nog rijpere Mo en alle andere talenten die eraan zitten te komen. De toekomst ziet er rooskleurig uit.

Dit EK verwacht ik dat we nog iets te afhankelijk zijn van de as Virgil, Frenkie, Gini en Depay en dat als een of meerdere daarvan het even niet hebben of pijntjes/blessures hebben het meteen heel veel minder wordt. Bij het WK verwacht ik dat er meer talenten zich hebben ontwikkeld tot sterke spelers die een wezenlijk aandeel in Oranje kunnen hebben. Ik zie ons meer als een outsider.

Over twee jaar is Frenkie gesettled by Barcelona en er echt een gevestigde naam (in plaats van de ''topaankoop'' die hij nu nog is), De Ligt hopelijk constanter geworden, zijn talenten en andere jonge spelers als Ihattaren, Boadu, Malen, Stengs, Kluivert, Dilrosun, Bergwijn, Wijndal, Hoever, Koopmeiners en Vd Beek weer twee jaar verder in de ontwikkeling en spelen er hopelijk een paar bij een grote club (Vd Beek lijkt volgende zomer die stap te gaan maken). Gini en Virgil beginnen dan wel op leeftijd te raken, maar zouden nog goed genoeg moeten zijn. Zeker Gini, die gezegend is met een ijzeren conditie. Depay is dan met 27 in zijn beste voetbaljaren belandt. Ik denk dat we rond het volgende WK een perfecte balans kunnen hebben tussen talenten, ervaren rotten en spelers die daar tussenin zitten. Nu is het voor mijn gevoel nog iets teveel een paar sterspelers en heel veel talenten en wat ''oke'' spelers als Blind, Babel en Promes die niet slecht zijn, maar het team ook niet naar een hoger plan tillen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan