Nederlands Elftal

Bergwijn was te plichtmatig en dat is niet goed. Hij staat daar om acties te maken, anderen in stelling te brengen en goede voorzetten te geven. Allemaal niet gelukt, bij lange na niet zelfs. Malen kwam nog voor bij gevaarlijke momenten en probeerde iig iets te forceren. En hij hielp anderen ook. Bergwijn hield een beetje de bal bij zich. Dan heb je het als aanvaller bij Oranje niet goed gedaan.
Toch een assist op zijn naam. Vond hem een 6 a 6.5 en Frenkie een 5 a 5.5
 
Toch een assist op zijn naam. Vond hem een 6 a 6.5 en Frenkie een 5 a 5.5
Ik heb zoals je misschien weet niet zoveel met statistieken althans niet in pure cijfers zonder de context en het verhaal er achter. Een assist doet niets af van mijn analyse dat hij voor een aanvaller van Oranje te plichtmatig speelde, zich steeds vastliep en de acties niet durfde te maken maar wel voor de brede pass koos. Ik verwacht meer van hem dan wat ie liet zien. Nu Memphis er niet bij was, kon hij zichzelf manifesteren als diegene die voorin net zoveel drive heeft als Memphis. Dat zag ik niet bij hem. Het was te veel op safe spelen vond ik.
En ik zou misschien een andere wedstrijd hebben gezien maar Frenkie was zowat de enige die door de middenvelders en verdediging van de Wit Russen probeerde te scheuren.
 
Ik heb zoals je misschien weet niet zoveel met statistieken althans niet in pure cijfers zonder de context en het verhaal er achter. Een assist doet niets af van mijn analyse dat hij voor een aanvaller van Oranje te plichtmatig speelde, zich steeds vastliep en de acties niet durfde te maken maar wel voor de brede pass koos. Ik verwacht meer van hem dan wat ie liet zien. Nu Memphis er niet bij was, kon hij zichzelf manifesteren als diegene die voorin net zoveel drive heeft als Memphis. Dat zag ik niet bij hem. Het was te veel op safe spelen vond ik.
En ik zou misschien een andere wedstrijd hebben gezien maar Frenkie was zowat de enige die door de middenvelders en verdediging van de Wit Russen probeerde te scheuren.

Ik kan anders wel genieten van de assists op spelers die 'm van 50 meter in de kruising knallen. Zo'n passje over een aantal kritieke meters, verstuurd vanuit het binnenkantje van de voet van Stevie, hobbelend richting die enorme, kolkende pegel die verstopt zat van Gini's rechterbil tot in zijn kleine teen. Gini's wreef snakte naar de bal en de bal snakte naar zijn genadeloze uithaal. Stevie was de enige capabele afzender. En zo geschiedde. Zonder Stevie geen wondergoal.

Niet boos worden Phillip!!!:zwijgen:
 
Aha. Ja, zo bekeken kan ik me er wel iets bij voorstellen. Dan is de huidige voorhoede inderdaad wel een flinke slag minder. Toch probeer ik een beetje in de toekomst te kijken met deze spelers, en hoewel het geen wereldtop is, zie ik het toch nog wel enigzins positief in. Positief genoeg om het niet 'matig' te noemen iig.

Andere vraag, zou De Vrij eigenlijk niet op de RB positie kunnen spelen?

Vast wel. Bijna elke CV kun je wel op back positie zetten. Echter is De Vrij geen echte back en krijg je een zelfde soort probleem als met Veltman als back: verdedigend prima (doorgaans), maar simpelweg niet de snelheid, dynamiek en aanvallende kwaliteiten die je toch van een back verwacht. Ik ben persoonlijk geen fan van CVs op back posities, tenzij je een team bent dat zwaar overklast wordt door de tegenstander en dus simpelweg extra verdedigende zekerheid nodig hebt. Dat is Oranje echter niet, ook niet meer tegen een Frankrijk of Duitsland.
 
Vast wel. Bijna elke CV kun je wel op back positie zetten. Echter is De Vrij geen echte back en krijg je een zelfde soort probleem als met Veltman als back: verdedigend prima (doorgaans), maar simpelweg niet de snelheid, dynamiek en aanvallende kwaliteiten die je toch van een back verwacht. Ik ben persoonlijk geen fan van CVs op back posities, tenzij je een team bent dat zwaar overklast wordt door de tegenstander en dus simpelweg extra verdedigende zekerheid nodig hebt. Dat is Oranje echter niet, ook niet meer tegen een Frankrijk of Duitsland.

Dan een (misschien) raar alternatief: De vrij en Virgil centraal en de Ligt die wat minder lekker in zijn vel zit op rechtsback?
De ligt wint zijn duels wel (ook op de flank heeft hij behoorlijk wat snelheid) en hij kan met zijn lengte en kracht ook als aanspeelpunt voor een lange bal fungeren (als hij als RB mag opkomen). Daarnaast heeft de Ligt een prima trap en verwacht ik hem aanvallend meer goede ballen te brengen dan een Veltman - en zijn balvastheid, timing en techniek zijn duidelijk beter dan die van Dumfries. Medestanders hier of is er een goede reden dit niet te willen uitproberen?
 
Ik kan anders wel genieten van de assists op spelers die 'm van 50 meter in de kruising knallen. Zo'n passje over een aantal kritieke meters, verstuurd vanuit het binnenkantje van de voet van Stevie, hobbelend richting die enorme, kolkende pegel die verstopt zat van Gini's rechterbil tot in zijn kleine teen. Gini's wreef snakte naar de bal en de bal snakte naar zijn genadeloze uithaal. Stevie was de enige capabele afzender. En zo geschiedde. Zonder Stevie geen wondergoal.

Niet boos worden Phillip!!!:zwijgen:
Doelpunt van Gini was niet van 50 meter....verre van dat...hooguit 20 meter van het doel...neemt niet weg dat het een wereldgoal was...of zoals Gini zelf aangaf: zijn mooiste doelpunt in het shirt van Oranje...!!
 
Doelpunt van Gini was niet van 50 meter....verre van dat...hooguit 20 meter van het doel...neemt niet weg dat het een wereldgoal was...of zoals Gini zelf aangaf: zijn mooiste doelpunt in het shirt van Oranje...!!
Maakt niet eens uit, een doelpunt is een doelpunt. Een assist telt ook.
 
Doelpunt van Gini was niet van 50 meter....verre van dat...hooguit 20 meter van het doel...neemt niet weg dat het een wereldgoal was...of zoals Gini zelf aangaf: zijn mooiste doelpunt in het shirt van Oranje...!!
Soms lijk jij Sheldon wel. Ironie is jou vreemd?
 
Een eenmalige terugkeer.
Ik heb de wedstrijden van Oranje én jong Oranje zeer aandachtig bekeken.
In de hoop dat jullie het woord verder verspreiden, zodat ik toch eenmal in mijn leven een winnend wk mag meemaken en wel in 2022.
2026 zal niet lukken want dan is Virgil al te oud.

Opstelling:
3-2-3-2
Op goal: maakt niet uit.
Achter: de Vrij, de Ligt en Virgil
Dan: Koopmeiners en FdJ
Dan:Willems (jongen, wordt eens wakker!!), Mo, Stengs
Dan: Depay en Boadu.

Klaar, niks meer aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Een eenmalige terugkeer.
Ik heb de wedstrijden van Oranje én jong Oranje zeer aandachtig bekeken.
In de hoop dat jullie het woord verder verspreiden, zodat ik toch eenmal in mijn leven een winnend wk mag meemaken en wel in 2022.
2026 zal niet lukken want dan is Virgil al te oud.

Opstelling:
3-2-3-2
Op goal: maakt niet uit.
Achter: de Vrij, de Ligt en Virgil
Dan: Koopmeiners en FdJ
Dan:Willems (jongen, wordt eens wakker!!), Mo, Stengs
Dan: Depay en Boadu.

Klaar, niks meer aan doen.
Nee joh, gewoon weer vaker terugkeren.
 
Als Koeman straks Stengs weer buiten de selectie houdt maakt hij zichzelf compleet belachelijk. Iedereen heeft het over onze Mo, maar Stengs is evengoed een talent van de buitencategorie. Wát een speler. PSV had hem kunnen halen in plaats van Doan en Bruma, maar helaas hebben we een pannenkoek als TD.
 
Als Koeman straks Stengs weer buiten de selectie houdt maakt hij zichzelf compleet belachelijk. Iedereen heeft het over onze Mo, maar Stengs is evengoed een talent van de buitencategorie. Wát een speler. PSV had hem kunnen halen in plaats van Doan en Bruma, maar helaas hebben we een pannenkoek als TD.
Eens, maar exact hetzelfde werd toentertijd gezegd over Maher. En je ziet wat daarvan is geworden...
 
Een eenmalige terugkeer.
Ik heb de wedstrijden van Oranje én jong Oranje zeer aandachtig bekeken.
In de hoop dat jullie het woord verder verspreiden, zodat ik toch eenmal in mijn leven een winnend wk mag meemaken en wel in 2022.
2026 zal niet lukken want dan is Virgil al te oud.

Opstelling:
3-2-3-2
Op goal: maakt niet uit.
Achter: de Vrij, de Ligt en Virgil
Dan: Koopmeiners en FdJ
Dan:Willems (jongen, wordt eens wakker!!), Mo, Stengs
Dan: Depay en Boadu.

Klaar, niks meer aan doen.
Wat een slechte opstelling. Sorry maar Willems op basis van wat?
 
Eens, maar exact hetzelfde werd toentertijd gezegd over Maher. En je ziet wat daarvan is geworden...

Ik vind de cijfers van Stengs toch wel indrukwekkend (8 goals en 10 assists in 20 wedstrijden dit seizoen) en als ik hem zie spelen, onder anderen in Europa, heb ik toch het gevoel dat Stengs het wel gaat redden. Zijn mentaliteit is ook dik in orde, en dat kan soms belangrijker zijn dan je daadwerkelijke talent. Kijk maar naar Bazoer of Balotelli.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de cijfers van Stengs toch wel indrukwekkender dan die van Maher destijds (even opgezocht) en als ik hem zie spelen, onder anderen in Europa, heb ik toch het gevoel dat Stengs het wel gaat redden. Zijn mentaliteit is ook dik in orde, en dat kan soms belangrijker zijn dan je daadwerkelijke talent. Kijk maar naar Bazoer of Balotelli.
Ik ben het met je eens. het enige punt dat ik wilde maken is dat het toch best moeilijk is om vanuit AZ de stap naar de top te maken, zelfs al de top in Nl. Om over de stap naar de Europese top nog maar te zwijgen (Janssen).
En ik vermoed dat Maher's cijfers te vergelijken waren men die van Frenkie (ik vermoed zelfs beter). En de kenners en de media waren destijds bijna even lyrisch over Maher als ze over Frenkie waren. Nogmaals, ik vind Stengs ook fantastisch, veruit beste man op het veld gisteren, maar ik wacht nog even om hem op het schild te hijsen.
Daarbij gaat hij vrijwel zeker niet naar ajax of PSV, dus de kans dat hij mislukt is mijns inziens levensgroot.
 
Ik ben het met je eens. het enige punt dat ik wilde maken is dat het toch best moeilijk is om vanuit AZ de stap naar de top te maken, zelfs al de top in Nl. Om over de stap naar de Europese top nog maar te zwijgen (Janssen).
En ik vermoed dat Maher's cijfers te vergelijken waren men die van Frenkie (ik vermoed zelfs beter). En de kenners en de media waren destijds bijna even lyrisch over Maher als ze over Frenkie waren. Nogmaals, ik vind Stengs ook fantastisch, veruit beste man op het veld gisteren, maar ik wacht nog even om hem op het schild te hijsen.
Daarbij gaat hij vrijwel zeker niet naar ajax of PSV, dus de kans dat hij mislukt is mijns inziens levensgroot.

Wat voor AZ spelers spreekt is dat AZ wat betreft niveau wel omhoog is gegaan de laatste jaren. Ben het wel met je eens dat als hij nu zou happen naar een topclub het moeilijk zou kunnen worden. Hij moet voorkomen dat hij als ''talentje'' op de bank belandt bij een topclub waar je nog 2-3 gevestigde namen voor je hebt in de pikorde.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat Janssen meer had kunnen bereiken als hij betere keuzes had gemaakt in zijn carriere. Meteen naar Spurs, waar je Kane ook al voor je had was dat gewoon niet. Daarna heeft hij veel pech gehad met slepende blessures. In Oranje was Janssen niet eens zo slecht. Janssen presteerde overigens slechts iets meer dan een half jaar goed bij AZ, dat telt ook nog mee. Als Stengs een periode lang zo kan presteren als hij nu doet heb ik er al gelijk meer vertrouwen in.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor AZ spelers spreekt is dat AZ wat betreft niveau wel omhoog is gegaan de laatste jaren. Ben het wel met je eens dat als hij nu zou happen naar een topclub het moeilijk zou kunnen worden. Hij moet voorkomen dat hij als ''talentje'' op de bank belandt bij een topclub waar je nog 2-3 gevestigde namen voor je hebt in de pikorde.
Eens, maar dat gaat niet lukken. AZ vraagt gewoon 25m, en dat gaat in Nl niemand betalen.

Als je in Nl een groot talent bent, moet je absoluut niet voor AZ gaan spelen. Is einde carriere
 
Eens, maar dat gaat niet lukken. AZ vraagt gewoon 25m, en dat gaat in Nl niemand betalen.

Als je in Nl een groot talent bent, moet je absoluut niet voor AZ gaan spelen. Is einde carriere

Och, hoeveel talenten zijn vanuit PSV/Ajax naar het buitenland gegaan om daar te mislukken? Wie zegt dat een Ihattaren niet ineens keihard kan floppen als hij naar het buitenland gaat? Daar zal ook alleen maar de absolute top voor langs komen gezien de hype inmiddels overal is opgepikt, en dan kan het zomaar zijn dat hij in die spiraal terecht komt waar hij eerst bij een grote club flopt, om vervolgens telkens bij vervolgclubs niet te kunnen aarden tot hij weer terug keert in Nederland. Wij zeggen nu allemaal met onze PSV bril dat Mo anders is, dat Mo het wel gaat redden. Dat weten we echter gewoon niet. En zo geldt dat ook voor talenten van Ajax, of Feyenoord (als die ooit nog een groot talent voortbrengen). Er zijn zoveel factoren die bepalen of een talent uiteindelijk succesvol voet aan wal krijgt in het buitenland en op welk niveau ze dat doen.

AZ is een team dat vooral middels getalenteerde jeugd de afgelopen jaren hard aan de weg timmert een topclub te worden in Nederland, zowel sportief als financieel. Janssen was een kortstondige hype, waar AZ gewoon slim op heeft ingespeeld na een half jaar waarin alles voor Janssen mee zat. Ik heb nog even een stukje argumentatie over hem toegevoegd aan mijn vorige reactie. De jeugdopleiding van AZ is momenteel gewoon heel goed, wat het niveau van AZ ook naar nieuwe hoogtes stuwt. Dit kalenderjaar hebben ze van ons (2x), Ajax en Feyenoord (uit) gewonnen. Dat zegt toch wel wat. Ik acht de kans momenteel niet veel groter dat een talent van PSV het redt in het buitenland dan een talent van AZ. Feyenoord zijn ze in mijn ogen op alle fronten nu definitief voorbij aan het gaan. Ajax heeft nog wel altijd de meest gerenommeerde jeugdopleiding en met de fnanciële middelen die zij hebben en het feit dat zij de komende jaren vaker wel Champions League dan niet gaan spelen acht ik hen nog wel de club met de hoogste kans voor talenten om succesvol de stap naar Europa te zetten. Daar achter heb je echter PSV en AZ. AZ is nu rijker dan Feyenoord, heeft prima faciliteiten en een jeugdopleiding die Feyenoord ook aan alle kanten voorbij gaat. Ik zie een Stengs dan ook al op Eredivisie-top niveau voetballen. De nieuwe top drie lijkt immers Ajax, PSV en AZ te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan